تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820990692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غذاهای بازیافته : نکات آشپزی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام دوستان.
کتاب مستطاب آشپزی، از سیر تا پیاز بخشی داره به اسم غذاهای بازیافته.
یعنی غذاهایی که می تونیم از باقیمانده غذای ناهار برای شام درست کنیم یا برعکس. توی ایام عید ممکنه برای همه پیش بیاد که از مهمونی ظهر غذا اضافه بمونه و معمولا هم کسی برای شام دوست نداره غذای تکراری بخوره. حالا هر کس بلده با اضافه غذا غذای تازه ای درست کنه تو این بخش بنویسه تا بقیه هم استفاده کنند.

سلام عزيز مرسي از مطالبت .منم كراكت برنج را اضافه ميكنم كه ميشه با باقيمانده برنج درست كرد:

برنج 2 پيمانه
تخم مرغ 2 عدد
ارد سوخاري ونمك و فلفل به ميزان لازم
ارد 4 قاشق غذاخوري

برنج را 2 بار چرخ ميكنيد البته بايستي سرد باشه تا مانند خمير نرم شود بعد تخم مرغها را در ظرفي شكسته و كمي زده و سپس به برنج اضافه كرده و بعد ارد و نمك و فلفل را افزوده و همه را مخلوط ميكنيم و از مايه باندازه يك نارنگي برداشته و به شكل بيضي دراورده و در ارد سوخاري زده و در روغن فراوان سرخ ميكنيم .

ميشه از كراكت برنج براي دور گوشت سرخ شده يا خوراكها استفاده كرد.

يادم رفت بگم اگه بخواهيم از كراكت بعنوان يك غذاي اصلي استفاده كنيم ميتوان در اون گوشت چرخ كرده بهمراه جعفري استفاده كنيم .

موفق باشيد

سلام دوستان عزيز
من هم هر وقت مرغ يا ماهي از مهماني ها اضافه مي آيد دو نوع ساندويچ فوق العاده لذيذ با آنها درست ميكنم.
مرغ يا ماهي پخته را ريز خرد كرده و در يك كاسه با خيارشور خرد شده و سس مايونز مخلوط مي كنم سپس يك نان باگت را سه قسمت كرده و از اين مايه حدود يك و نيم قاشق در آن ميريزم و ساندويچ ها را در ساندويچ ميكر قرار مي دهم. اين ساندويچهاي لذيذ را مي توانيد با سس قرمز سرو كنيد.

اگر دستگاه ساندیچ ساز ندارید می تونید ساندویچ را داخل فر درست کنید.

25 گرم کره را آب کرده 1 قاشق آرد را به آن اضافه کرده بعد یک لیوان شیر را آرام آرام اضافه می کنیم، نمک وفلفل را به آن افزوده وقتی غلیظ شد از روی حرارت بر می داریم . قارچ را با یک قاشق روغن و کمی آب لیمو و نمک تفت داده تا قارچ کمی نرم شود بعد پیازچه را هم در کمی روغن تفت داده تا آن هم نرم شود قارچ و پیازچه و مرغ پخته خرد شده را به سس سفید اضافه می کنیم با هم مخلوط می کنیم از این مواد کمی روی نان تست ریخته و مقداری پنیر پیتزا روی آن می ریزیم و در فر با حرارت گریل 10 دقیقه قرار داده تا پنیر روی سطح مواد آب شود و رنگ آن طلایی شود .

از مرغ باقیمانده از غذاهای قبل می تونید کوکوی مرغ درست کنید.

مرغ خرد شده( به اندازه بند انگشت) و کمی آبلیمو، زرشک شسته، ماست چکیده، زعفران، چیپس خلالی، نمک و فلفل و در صورت تمایل گردوی خرد شده را با هم مخلوط می کنیم و سپس تخم مرغ را اضافه می کنیم. روغن را در ماهیتابه گرم می کنیم و مایه کوکو را در ماهیتابه می ریزیم. ( با ضخامت کم) وقتی یک طرف کوکو پخته شد بر می گردانیم تا طرف دیگر هم پخته شود.

سلام

يكي از اين مواد بازيافتني نان است .البته دقت كنيد كه نانها كپك نزده باشند !

لينك زير :

http://ashpazonline.com/forum/viewtopic ... light=#534

سلام
ماكاروني با سس مرغ
ميتوانيد مرغهاي باز مانده را در ميكسر ريخته تا له شود يا با دست ريز ريز كرده وبا پياز داغ و رب گوجه وفلفل دلمه اي نگيني يه تفت داده داده و به عنوان سس ماكاروني استفاده كنيد و يه طعم جديد ماكاروني را تجربه كنيد.

سلام مامان من هر وقت ناهار اب گوشت داریم هر جقدر از ناهار مانده را شب با برنج دمپخت میکنه
با ترشی خیلی خوشمزه میشه امتحان کنید
 

با پلو شويد باقي مانده ميشه كوفته درست كرد

با استفاده از زرشک پلو با مرغ میشه لوبیا پلو با مرغ درست کرد. به این صورت که مرغ ها رو ریش ریش کنید و با پیاز و لوبیا و هویج پخته شده تف بدید. بعد بگذارید لای برنج تا دوباره دم بکشه.برای دم کشیدن بهتر مقدار کمی از اب مرغ رو هم روش بریزید.ته دیگش رو هم میتونید به سلیقه ی خودتون درست کنید.

منم همین امروز با برنجی که از قبل مونده بود یه حلیم بادمجون درست کردم البته خیلی از مواد دیگه رو تازه ریختم توش من که خوشم میاد از این کارا بکنم و چیزی دور نریزم

منم اصلا اهل دور ریختن نیستم. با عدس پلوی مونده میشه سوپ درست کرد.
 
یه چیز جالب اینکه اگه نون باگت مونده و خشک شده دارید تو آسیاب بریزید و پودرش کنید و تو یخچال یا فریزر نگه داری کنید. هروقت خورش درست می کردید و یکم خورشتون آبکی بود (اخرای پخت) بهش یکی دوقاشق بسته به مقدار خورش از این نون های ریز شده بریزید. غلظت خورش رو عالی می کنه. من که خیلی کیف کردم. دیگه نگران ظاهر جا افتاده خورش هم نیستین

منم از زرشک پلو یا باقالی پلوم مرغ اضافه بیاد یه الویه حسابی درست میکنم (اسراف حرام است)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن