تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816507300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همبرگر : همبرگر ، سوسیس و کالباس


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: لطفا هر كي دستور يك همبرگر خوب و عالي رو ميدونه منو راهنمايي كنه؟

دستور تهيه همبرگر ( اينكه عالي بشه يا نه ... به خودتون بستگي داره !!! )

ساندویچ همبرگر(مکزیکی)
ارسال شده توسط آشپزباشی در 9/9/1384


مواد لازم:

گوشت چرخ کرده=1 کیلو
پیاز رنده شده=1 عدد(یا آب پیاز)
نمک و فلفل=به مقدار لازم
خردل=1 قاشق مرباخوری
فلفل سبز نرم شده=1 عدد
کاهو=به مقدار لازم
سس گوجه فرنگی=به مقدار لازم
سس مایونز=به مقدار لازم
نان ساندویچ

طرز تهیه:
گوشت را با پیاز و نمک و فلفل و خردل و فلفل سبز له شده مخلوط می کنیم و از مواد بدست آمده کمی بر می داریم و بشکل همبرگر گرد می کنیم.سپس به مدت 2 ساعت در یخچال می گذاریم.سپس همبرگرها را در کمی روغن که در ماهیتابه ریخته ایم سرخ می کنیم تا طلایی رنگ شود. همبرگرهای سرخ شده را لای نان ساندویچ می گذاریم و روی آن را با سس مایونز و کاهو و سس گوجه فرنگی می پوشانیم.

همبرگرآسان

ارسال شده توسط ناهیده بانو در 26/10/1385


مواد لازم:

نان ساندویچ بیات= 2عدد
شیر= 1 لیوان
گوشت چرخ شده= 200 گرم
فلفل دولمه ای= 1عدد
نمک فلفل= به دلخواه
تخم مرغ= 2 عدد

طرز تهیه:
تمام مواد را با هم مخلوط کرده نیم ساعت بماند بعد در روغن داغ سرخ میکنیم به شکل همبرگر با کاهو لیمو ترش و گوجه سرو میکنیم

همبرگر با قارچ در ماكروفر


گوشت چرخ كرده 200 گرم
.....
....

از :

http://alem.ir/%D9%87%D9%85%D8%A8%D8%B1 ... 8%B2%DB%8C

برگر با پنير و ژامبون

۴۰۰ گرم گوشت چرخ شده گوساله - ۱ عدد پياز، ريز رنده شده - ۲ قاشق چايخورى رزمارى خرد شده يك چهارم پيمانه رب گوجه فرنگى - ۴ برش ژامبون ۴ عدد نان همبرگرى - ۴ قطعه پنير مخصوص چيزبرگر- ۲ قاشق سوپخورى خردل فرانسوى - ۱ عدد هويج متوسط، ريز رنده شده -۱ پيمانه كاهوى خرد شده - نمك و فلفل به اندازه كافى -روغن كافى براى سرخ كردن

گوشت، پياز، رزمارى، رب گوجه فرنگى و نمك و فلفل را در ظرف گود مناسبى مخلوط كرده و خوب ورز دهيد. اين مخلوط را به چهار قسمت مساوى تقسيم كنيد و ابتدا به صورت ۴ گلوله و سپس صفحه هاى تخت و گرد درآوريد نان ها را از قطر به دو نيم برش دهيد و خمير اضافى داخل آنها را خارج كنيد. روى هر يك از نان ها يك برش ژامبون بگذاريد.

در يك تابه نچسب روغن را داغ كرده و برگرها را در آن سرخ كنيد. اين كار را روى حرارت ملايم گاز انجام دهيد تا برگرها مغزپخت شوند. هر يك از برگرها را پس از سرخ شدن ابتدا چند ثانيه در يك صافى قرار دهيد تا روغن اضافى آن گرفته شود و سپس بر روى برش ژامبون در هر يك از نان ها قرار دهيد و تا داغ است يك لايه پنير مخصوص چيزبرگر روى آن بگذاريد تا با حرارت برگر ذوب شود. براى اين كار ممكن است چند ثانيه برگر را در مايكروفر، گريل يا فر قرار دهيد.

مقدارى خردل در قسمت داخلى نيمه ديگر نان بماليد و روى پنير كمى كاهو و هويج ريخته نيمه دوم نان را روى آن قرار دهيد. برگر را بلافاصله سرو نماييد.

• برگر نخود با پنير فتا

۴۰۰گرم نخود پخته- يك سوم پيمانه جعفرى خرد شده - ۲ حبه سير، كوبيده- كمى آرد سفيد- ۱ عدد تخم مرغ زده شده- يك دوم پيمانه پودر سوخارى -روغن براى سرخ كردن برگرها- نمك و فلفل به مقدار كافى-۴ عدد نان همبرگرى با سبوس كامل- ۲ قاشق سوپخورى مايونز - ۱ پيمانه جوانه آلفا- ۱۲۵ گرم پنير سفيد فتا- ۱ ساقه كرفس، ريز خرد شده- ۱ قاشق سوپخورى خردل- ۲ قاشق سوپخورى پيازچه ريز خرد شده

نخود، پيازچه، جعفرى، سير و نمك و فلفل را در يك دستگاه غذاساز بريزيد و آن را چند دقيقه روشن كنيد تا مواد را خوب مخلوط و خمير كند.

اين مايه را به چهار قسمت مساوى تقسيم كنيد و آن را با دست ابتدا به صورت گلوله و سپس به صورت دايره اى تخت و پهن درآوريد. كمى آرد روى آنها بپاشيد يا دو طرف هر يك را روى سطحى از آرد زده و سپس آرد اضافى را بتكانيد. حالا هر يك از برگرها را ابتدا در تخم مرغ زده شده و سپس در پودر سوخارى بزنيد. روغن را در تابه اى نچسب داغ كنيد و برگرها را در روغن داغ سرخ كنيد تا هر دو طرف آن طلايى شود. آنها را از روغن خارج كرده و در يك صافى قرار دهيد تا روغن اضافى آنها گرفته شود.

پنير فتا را رنده كنيد و با كرفس، خردل و پيازچه مخلوط كنيد. نان ها را از قطر به دو نيمه برش بزنيد و خمير اضافى داخل نان را درآوريد. به داخل هر يك از نان ها كمى مايونز بزنيد و در هر كدام يك برگر قرار داده روى برگر كمى مخلوط پنير و جوانه آلفا بريزيد و بلافاصله سرو كنيد.


از :
http://www.patogh4u.org/thread-t-736.html

مرغ برگر
------------

گوشت سینه مرغ چرخ شده : ۱۲۰ گرم

پیاز رنده شده : یک عدد

مغز كرفس ریز خرد شده : یک عدد

پودر سوخاری : یک چهارم پیمانه

روغن زیتون : 3 قاشق س

آب لیموی تازه : ۱ قاشق سوپخوری

برگ ترخان خرد شده : یك قاشق سوپخوری سرخالی

نمك و فلفل به اندازه كافی

دو عدد نان همبرگر



طرز تهیه :
گوشت مرغ چرخ شده ، پیاز، كرفس، نیمی از پودر سوخاری، روغن زیتون، آب لیمو، ترخان، نمك و فلفل را در ظرف گودی بریزید و با یك چنگال خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. با دست كمی ورز دهید.

به دو قسمت تقسیم كرده هر یك را به صورت یك دایره به قطر حدود یك سانتی متر درآورده و دو طرف آن را در پودر سوخاری بزنید.برگرها را در روغن داغ شده در تابه ای نچسب سرخ كنید تا طلایی شوند.

هر دو سوی آنها را با حرارت متوسط حدود دو تا سه دقیقه سرخ كنید. برگرها را در نان همبرگری با سس دلخواه و كاهو یا خیارشور و گوجه فرنگی سرو نمایید.

از :
http://2lopi.blogfa.com/post-87.aspx

همبرگر ...............

مقدمه
----------------

همبرگر ماده اصلی نوعی ساندویچ است که معمولاً از گوشت گاو چرخ شده تهیه می شود و شکل آن گرد است.
گوشت را می توان کباب کرده یا سرخ نمود و معمولاً آنرا داخل یک نان مخصوص به همراه دیگر مواد افزودنی مصرف می کنند. گاهی تنها به گوشت چرخ شده همبرگر می گویند. معمولاً همبرگر را همراه با کاهو، پیاز، گوجه فرنگی، پنیر، سس و... می خورند.

در بسیاری از رستوران هایی که غذاهایی که سریع آماده می شوند را به فروش می رسانند، بیشتر افراد، انواع ساندویچ های همبرگر را می خرند. مثلاً رستوران های زنجیره ای مک دونالد در سراسر دنیا، محصولی به نام بیگ مک عرضه می کنند که در تمام دنیا، مرغوب ترین و بهترین نوع ساندویچ همبرگر محسوب می شود. معمولاً در کنار همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده هم می خورند.

تاریخچه و چگونگی بوجود آمدن نام همبرگر
--------------------------------------------------
نام این غذا از کشور آلمان و شهر هامبورگ گرفته شده است. اولین بار در این ناحیه گوشت گاو را پهن نموده و به شکل گرد در آوردند که این محصول، بسیار با استقبال مردم مواجه شد.
در قدیم، گوشت چرخ کرده ای که گرد بود را استیک همبرگر می نامیدند. وقتی این ماده غذایی را داخل نان قرار می دادند، ساندویچ همبرگر نام می گرفت. تا اوایل قرن بیستم، هر دوی اصطلاحات به کار رفته (استیک همبرگر و ساندویچ همبرگر) خلاصه شده و تنها خود نام همبرگر و یا حتی برگر به جای اسامی قبلی استفاده شد.

در زمان جنگ جهانی اول، به دلیل احساسات ضد آلمانی در دنیا نام همبرگر برای مدتی به استیک تغییر یافت. شهرت این نوع ساندویچ به خاطر مسائل س*ی*ا*س*ی تا مدتی از بین رفته بود، تا اینکه در اواسط دهه 1920، رستوران های زنجیره ای نیوکاسل تاسیس شد و این رستوران ها انواع مختلفی خوراک های همبرگر مانند در اشکال متفاوت تهیه می کردند.

همبرگر از زمانی شهرت امروزی خود را به دست آورد که ری کروک، اولین رستوران مک دونالد را در اواسط دهه 1950 تاسیس نمود.

تاریخچه همبرگر بسیار مورد بحث و جدل قرار دارد. در متون رومی های باستان، توصیف غذایی آمده که بسیار به همبرگر شبیه است. در شهر هامبورگ، مرسوم بوده که گوشت تکه شده را داخل تنور قرار داده و کباب می کردند؛ اگرچه آن غذا طعم و مزه همبرگرهای امروزی که در تهیه آنها گوشت را ابتدا چرخ می کنند نداشته است. در هر حال هنوز دقیقاً مشخص نیست که چه کسی برای اولین بار این غذا را تهیه نموده است.


محتوای همبرگر
---------------------
همبرگر معمولاً از گوشت گاو تهیه می شود. البته انواع ادویه جات و مواد افزودنی دیگر هم به آن اضافه می کنند. امروزه تنوع این محصول بسیار زیاد شده است و از گوشت های دیگری به غیر از گوشت گاو برای تهیه آن استفاده می کنند. برای مثال، در تهیه کباب ترکی از گوشت چرخ شده بوقلمون استفاده می کنند. برای تهیه مرغ برگر از مرغ چرخ شده استفاده می کنند. برخی انواع آن را با گوشت مصنوعی که ظاهر و بافت گوشت را داراست تهیه می کنند. گاهی انواع سبزیجات را با هم چرخ نموده و له می کنند؛ سپس قالب زده و به شکل همبرگر در می آورند که این نوع همبرگر، به خصوص برای گیاه خواران مناسب است. نوعی ساندویچ هم وجود دارد که همبرگر به همراه پنیر و پیاز، بین دو برش نان تست قهوه ای قرار می گیرد. این ساندویچ را داخل فر می گذارند تا زمانی که پنیر آن کاملاً آب شود.


اشکال متفاوت همبرگر
------------------------------
همبرگر به اشکال مختلف عرضه می شود:

در رستوران های آمریکا، همبرگر را همراه با سبزیجات مختلف از جمله کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، انواع پنیر، معمولاً پنیر پرورده و گاهی ترشی مصرف می کنند. پنیر چدار یا پنیر سوئیسی را هم روی همبرگر قرار می دهند که با حرارت، آب شود و یا به صورت خرد شده داخل گوشت همبرگر از آن استفاده می کنند. معمولاً به ساندویچ های همبرگر که پنیر دارند چیزبرگر اطلاق می شود. همچنین انواع سس ها را همراه با ساندویچ عرضه می کنند تا هر کس مطابق با ذائقه ی خود و به میزان دلخواه از آنها استفاده کند. سس کچاپ، سس سالسا، سس مایونز و ادویه جاتی همچون فلفل، از معروف ترین این مواد افزودنی به حساب می آیند. برای افزودن مواد مختلف به ساندویچ همبرگر، از تخم مرغ نیمرو، پنیر فتا، قارچ ورقه شده، سس قارچ، سس تارتار و... هم استفاده می شود.
اضافه نمودن هر کدام از این مواد، نوع خاصی از همبرگر را ایجاد می نماید. البته مواد افزودنی به ذائقه ی مردم نواحی مختلف بستگی دارد. در جاهای مختلف، مواد افزودنی خاصی را به همبرگر اضافه می کنند. ساندویچی که در تهیه ی آن از دو عدد همبرگر استفاده شود، به دوبل برگر معروف است.

در انگلستان، گوشت همبرگر را با مواد افزودنی مختلف از جمله تخم مرغ، پیاز، نان خرد شده مخلوط می کنند و به همین دلیل، همبرگر طعم و بافت سوسیس را بدست می آورد.
همبرگرهای تهیه شده در استرالیا و زلاند نو، معمولاً شامل گوجه فرنگی، کاهو، پنیر، و گاهی دارای چغندر، پیاز، تخم مرغ، آناناس و یا گوشت خوک هستند و سس گوجه فرنگی یا سس تنوری به میزان بسیار کم در آنها به کار می رود.
در ژاپن، هرگز همبرگر را در خانه تهیه نمی کنند. مردم ژاپن همبرگر را از رستوران ها یا ساندویچ فروشی ها تهیه می کنند و به آنچه که در منزل تهیه شود، کتلت می گویند. رستوران های زنجیره ای مک دونالد، در کشور ژاپن هم شعبه دارد. اما در پاره ای از رستوران های محلی، همبرگر عرضه می شود که اگرچه ساندویچ هایی که درست می کنند قدری عجیب بوده و به همبرگر شبیه نیستند، اما غذای آنها عالی است و مردم ژاپن از این رستوران های محلی استقبال می کنند.

از :
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mava ... A%AF%D8%B1

طرز تهیه ی همبرگر مخصوص

مواد لازم :
-----------
گوشت چرخ کرده گوساله يا گوسفند ۵۰۰ گرم
پودر سوخاري يا پودر نان خشک شده ۴/۳ پيمانه / ۴۵ گرم
تخم مرغ (زده شده ) ۱ عدد
جعفري تازه (خردشده ) ۱ قاشق غذا خوري
روغن نباتي ۱ قاشق غذا خوري
نان گرد ساندويچي ۶ عدد
سس گوجه ۴ قاشق غذا خوري
برگ کاهو ۶ عدد
جوانه گندم يا شبدر ۶۰ گرم
لبوي خام پوست کننده و رنده شده ۱ عدد
پنير پيتزا يا پنير سوئيسي ۶ ورقه

طرز تهيه
-------------

گوشت چرخ کرده ، آرد سوخاري ، تخم مرغ و جعفري را در يک کاسه با هم مخلوط کنيد و خوب ورز دهيد . شش همبرگر گرد با اين گوشت تهيه کنيد .روغن را داخل تابه اي روي حرارت متوسط گرم کنيد.
همبرگرهاي گرد را داخل روغن بگذاريد و هر طرف آن ها را ۳ دقيقه سرخ کنيد تا همبرگرها کاملاً پخته و سرخ شوند . نان هاي گرد را از وسط به دو نيم برش بزنيد و پس از ريختن سس گوجه روي يک طرف از تمام نان ها ، هر همبرگر را داخل يک نان قرار دهيد و يک ورقه پنير روي آن بگذاريد . همبرگرهاي آماده را براي ۲ تا ۳ دقيقه داخل فر يا گريل از قبل گرم شده قرار دهيد.

پس از اتمام اين زمان روي همبرگرها يک برگ کاهو و مقداري جوانه ي گندم و کمي لبو بگذاريد .

توصيه هايي در خصوص سرو غذا
---------------------------------------

شما مي توانيد اين همبرگر ها را همراه با سيب زميني و نوعي سالاد کلم مخصوص که ما به شما آموزش مي دهيم ميل کنيد. براي تهيه سالاد کلم پيچ ريز خرد شده، هويج رنده شده، کرفس خردشده، فلفل دلمه اي قرمز و پنير چدار رنده شده را با هم مخلوط کنيد و به همراه سس مايونز ميل نمايد .
بهتر است جعفري تازه نيز به اين سالاد اضافه کنيد . اين مقدار ساندويچ براي مصرف ۶ نفر کافيست.

از :
http://taha10.blogfa.com/post-18.aspx

همبر گر مرغ
مواد لازم:سينه مرغ چرخ شده 1عدد
پياز رنده شده 1عدد
تخم مرغ 1عدد
پودر فلفل قرمز و نمك بمقدار لازم
نان تست خيس شده در شير 4ورق
پنير پيتزا 75گرم
سير رنده شده 2حبه
قارچ خرد شده 100 گرم
طرز تهيه:سينه مرغ را با پياز سرخ ميكنيم و تخم مرغ نان تست را نيز مي افزاييم سير سرخ شده را اضافه مي كنيم و با دست مالش ميدهيم.مقداري نمك و فلفل مي افزاييم قارچ خرد شده و پنير پيتزا را اضافه ميكنيم در ماهي تابه سرخ ميكنيم.
نوش جان

سلام به همه دوستان. شوهر من عاشق همبر گر است. یکی طریقه درست کردن همبرگر به من یاد بده . در ضمن من همبرگر آماده که تهیه می کنم اصلا سرخ نمی کنم توی ماکرو و بطریقه گریل درست میکنم. یکبار که خودم توی خونه همبرگر درست کردم و طبق معمول گذاشتم توی ماکرو مثل همبرگر های حاضری نشد(کمی خشک شد ). یکی از دوستان میگه بخاطر اینه که همش از گوشت گوساله بوده اگر کمی گوشت گوسفند میزدی خشک نمیشد . نظر شما دوستان چیه؟

كارن جان سلام
نظر دوستت در مورد استفاده از گوشت گوسفند كاملا درسته چون طبيعتا چربه
ولي خوب وقتي گريل ميكني و از روغن براي سرخ كردن استفاده نمي كني همبرگر معمولا خشكه مگر اينكه با ماليدن كره يا پنير ورقه اي جبران بشه . من براي همبرگر خانگي علاوه از پياز رنده شده و آب گرفته از مقداري پياز نگيني و فلفل دلمه اي نگيني يا رنده شده و پودر سوخاري براي جمع نشدن همبرگر و پودر فلفل استفاده مي كنم . يك سس من در آوردي !هم درست مي كنم :كلم برگ سفيد + خيارشور+ پياز(همه را باهم با رنده آلماني بصورت مكعبي كوچك خورد مي كنم) داخل سس مايونز مي ريزم و كمي هم سس كچاپ اضافه مي كنم بنظرم خوشمزه هست به امتحانش ميارزه

تهیه همبرگر با استفاده از سویا
**سویا گذشته از این که غذای کاملی، سرشار از پروتئین هاست هیچ نوع کلسترول مضر و چربی در بر ندارد و جزء ترکیبات اشباع نشده به شمار می رود. سویا ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
جایگزینی محصولات حیوانی با سویا باعث افزایش کلسترول خوب نیز در بدن می شود. سویا سلامت استخوان ها را تضمین میکندسویا باعث حفظ سلامت روده بزرگ می شودسویا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شودفواید سویا برای بیماران دیابتی و کلیوی خون افرادی که از مرض قند رنج می برند دارای مقادیر زیادی گلوکز است و سلول های بدنشان از تشخیص انسولین عاجز می باشد. انسولین نام هورمونی است در بدن که میزان جذب گلوکوز را بر عهده دارد. افراد دیابتی که در رژیم روزانه خود از سویا استفاده می کنند میزان گلوکوز خونشان به طرز شگفت انگیزی کاهش می آید. به این دلیل که بیماری های قندی نهایتا منجر به بروز امراض کلیوی می شوند، پس می توان نتیجه گرفت که سویا به طور غیر مستقیم در درمان بیماری های کلیوی نیز مفید واقع می شود.
سویا گذشته از این که غذای کاملی، سرشار از پروتئین هاست هیچ نوع کلسترول مضر و چربی در بر ندارد و جزء ترکیبات اشباع نشده به شمار می رود. سویا ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
جایگزینی محصولات حیوانی با سویا باعث افزایش کلسترول خوب نیز در بدن می شود. سویا سلامت استخوان ها را تضمین میکندسویا باعث حفظ سلامت روده بزرگ می شودسویا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شودفواید سویا برای بیماران دیابتی و کلیوی خون افرادی که از مرض قند رنج می برند دارای مقادیر زیادی گلوکز است و سلول های بدنشان از تشخیص انسولین عاجز می باشد. انسولین نام هورمونی است در بدن که میزان جذب گلوکوز را بر عهده دارد. افراد دیابتی که در رژیم روزانه خود از سویا استفاده می کنند میزان گلوکوز خونشان به طرز شگفت انگیزی کاهش می آید. به این دلیل که بیماری های قندی نهایتا منجر به بروز امراض کلیوی می شوند، پس می توان نتیجه گرفت که سویا به طور غیر مستقیم در درمان بیماری های کلیوی نیز مفید واقع می شود.

علاوه بر تمام مزایای سویا که در بالا گفته شد جایگزینی سویا با گوشت قرمز هزینه ها را نیز به صورت چشم گیر کاهش می دهد . برای تهیه انواع غذاها با سویا به جای گوشت چرخ کرده علاوه بر تضمین سلامت بدن قیمت غذای تمام شده نیز به حداقل می رسد . حال که به فوائد سویا پی بردید به طرز تهیه همبرگر با سویا با استفاده از سبزی خردکن آکاالکتریک می پردازیم .
مواد لازم
سویا
پیاز
دو عدد تخم مرغ
نمک ، فلفل ، دارچین ، جوز هندی
طرز تهیه
ابتدا سویا را به مدت 10 دقیقه در آّب ولرم خیس می کنیم و سپس آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت قرار داده تا پخته شود ، سپس آنرا در اسلایسر به صورت پوره در می آوریم . سپس پیاز را در اسلایسر ریخته و با سویا کاملا مخلوط می کنیم . سپس دو عدد تخم مرغ و ادویه جات را به مایه حاصل شده اضافه می کنیم و به صورت گلوله های کوچک جدا کرده و به صورت همبرگر پهن کرده و در روغن سرخ می کنیم .



با سلاااااااام
دوستان من همبرگر تو خونه درست ميكنم بعضي وقتا ولي نميدونم چرا بعد از سرخ كردن جمع ميشه؟
شما ميدونيد چرا؟

هانی جان اگه دقت کرده باشی وقتی گوشت میپزی هم از حجم گوشتت کم میشه.این به خاطر بافت گوشته . وقتی حرارت ببینه آب میان بافتیشو از دست میده

سلام
هانی جان اگر پیازی که به گوشت چرخیت بزنی اندازه باشه خیلی کم جم میشه.پیاز کم نزن. پیاز باعث خوش بویی گوشت چرخیت هم میشه.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن