تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهر منتشر كرد:جزئيات آئين نامه ارتقا اعضاي هيئت علمي دانشگاههاي علوم پزشكي(2)


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر منتشر كرد:جزئيات آئين نامه ارتقا اعضاي هيئت علمي دانشگاههاي علوم پزشكي(2)
خبرگزاري مهر - گروه حوزه و دانشگاه : آئين نامه ارتقاء اعضاي هيئت علمي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي علوم پزشكي جمهوري اسلامي ايران ابلاغ شد كه جزئيات آن در دو گزارش در خبرگزاري مهر منتشر مي شود.

ماده 2: فعاليتهاي تحقيقاتي و نوآوري

فعاليت هاي تحقيقاتي و نوآوري عضو هيات علمي با توجه به نتايجي كه از آن، خاصه در رابطه با رفع مشكلات و مسايل مورد ابتلاي كشور بدست مي آيد در حيطه هاى مختلف تحقيقاتي و نوآوري با پيشنهاد دانشگاه يا مؤسسه آموزشي پژوهشي و با تصويب هيات مميزه دانشگاه يا هيات مميزه مركزي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به ترتيبي كه در اين ماده ارايه مي شود، مورد ارزيابي قرار مي گيرد.

الف- انواع فعاليتهاي تحقيقي و نوآوري كه امتياز آنها جهت ارتقاء قابل محاسبه است به شرح ذيل است.
1-2- مقالات:
1-1-2- مقالات تحقيقي اصيل (Original Articles)
2-1-2- گزارش موارد نادر (Case Reports)
3-1-2- مقالات مروري (Review Articles)
4-1-2- مقالات متا آناليز (Meta Analysis)
5-1-2- مقالات متفرقه نظير نامه به سردبير، Commentaries, Short communication
6-1-2- مقالات Electronic
2-2- خلاصه مقالات (Abstracts)
3-2- كتاب
4-2- نوآوري و فعاليت براي اولين بار در ايران

ب-ميزان امتيازات و نحوه امتيازدهي

1-2- مقالات
امتيازات مقالات چاپ شده با توجه به اعتبار علمي مقاله و مجله در جداول مربوطه ارائه شد.

2-2- خلاصه مقالات (Abstracts)
انتشار و ارائه كامل خلاصه نتيجه مطالعات پژوهشي به شرط چاپ شدن در مجله، در كتابچه كنگره، لوح فشرده و ساير منابع الكترونيكي معتبر بصورت خلاصه مقاله تا يك امتياز و بصورت مقالات تحليلي در Proceedings تا 5/1 امتياز است.

3-2- كتاب
- كتاب چاپ شده كه از طريق شوراي انتشارات دانشگاه مربوطه تاليف و حاوي قسمتي از تجربيات نويسنده يا نويسندگان بوده و بر حسب موضوع متناسب با برنامه آموزشي- پژوهشي و رشته تخصصي نويسندگان باشد. (امتياز بر اساس جداول مربوطه)

4-2- هر نوآوري كه در جهت حل مشكلات و معضلات كشور موثر باشد و يا منجر به توليد خدمت يا محصول جديدي در كشور شود. نحوه امتياز دهي به اين فعاليتها به شرح زير خواهد بود.

1 – 4 – 2 - طراحي سيستم ها و روش ها و خدمات جديد در جهت حل معضلات آموزشي – پژوهشي – بهداشتي و درماني در سطح كشور با گواهي معاونين ذيربط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و يا شوراي سياستگذاري وزارتخانه و تائيد هيات مميزه مركزي تا 15 امتياز.
2-4-2 - طراحي سيستم ها و روش ها و خدمات جديد در جهت حل معضلات آموزشي – پژوهشي – بهداشتي و درماني در سطح منطقه تحت پوشش دانشگاه با گواهي معاونين ذيربط دانشگاه و تائيد هيات مميزه دانشگاه و يا هيات مميزه مركزي تا 3 امتياز.
2-4-3- هر اختراع و اكتشاف و تعيين و توالي ژن و توليد محصولات پژوهشي كاربردي ثبت شده در مراجع قانوني داخل كشور پس از تائيد معاونت تحقيقات و فن آوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از 5/0 تا 5 امتياز و در صورت ثبت بين المللي پس از تائيد معاونت از 1 تا 10 امتياز و حداكثر تا 20 امتياز.
2-4-4- انجام فعاليتهاي جديد پزشكي كه در جهت خودكفايي كشور كمك موثر كند مانند اجراي روش هاي تشخيصي - درماني نوين براي اولين بار در ايران با گواهي هيات ممتحنه رشته مربوطه و تائيد هيات مميزه مركزي از 5/0 تا 4 امتياز و حداكثر تا 10 امتياز.
2-4-5- مدل سازي وسايل پزشكي و آزمايشگاهي و اجراء ساخت هر قطعه كه منجر به توليد دستگاه بشود با گواهي اداره كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكي و تائيد هيات مميزه مركزي تا 3 امتياز.
2-4-6- توليد مواد براي آزمايشات پزشكي و توليدات دارويي جديد از طريق مهندسي معكوس
به ترتيب با گواهي معاونت سلامت و معاونت غذا و دارو حسب مورد و تائيد هيات مميزه مركزي تا 2 امتياز.
2-4-7- تدوين راهنماي طبابت باليني كشور مستند بر پژوهش و براساس شواهد علمي با گواهي معاونت سلامت و تائيد هيات مميزه مركزي 5/0 تا 5 امتياز.

تبصره 1 – چنانچه ثبت اختراع يا كشف ژني در سطح بين المللي به همراه چاپ مقاله اي باشد به يك مورد امتياز كامل و به مورد ديگر نصف امتياز تعلق مي گيرد.
تبصره 2 - در صورتيكه از پايان نامه مقاله اي يا خلاصه مقاله اي استخراج شود براي پايان نامه در ماده 1 و براي مقاله و خلاصه مقاله نيز در ماده 2 امتياز كامل محسوب مي شود.
تبصره 3 - احتساب امتيازات كسب شده در ماده 2 قبل از اخذ درجه دكتراي تخصصي و يا PhD و قبل از احراز مرتبه استادياري بلامانع است ولي جز بندهاي شرطي محسوب نخواهد شد.
تبصره 4 - مقالاتي كه با استخراج از رساله هاي شخص متقاضي در مقاطع كارشناسي ارشد، دكتراي عمومي و تخصصي و فوق تخصصي و يا PhD در مجلات گروه پزشكي منتشر شود، با توجه به محتوي اگر مشمول يكي از بندهاي (1-1-2 تا 6-1-2) باشد قابل محاسبه است ولي در حداقل امتيازات 15و25و45 و 55 محسوب نمي شود.
تبصره 5- در مورد فعاليت هاي پژوهشي مشابه ديگر تنها در يك بند از بندهاي مطروحه از 1-1-2 تا 6-1-2 امتياز تعلق مي گيرد.
تبصره 6- براي ارتقاء از مرتبه اي به مرتبه ديگر منحصراً فعاليت هايي كه در مرتبه فعلي كسب شده است محاسبه خواهد شد.
تبصره 7- در كليه موارد مربوط به اين ماده چنانچه فعاليتي توسط چند نفر انجام شده باشد، امتياز اوليه آن فعاليت بر اساس مواد اين آئين نامه تعيين و سپس در ضريبي كه در ستون دوم جدول شماره 1 آمده است ضرب و حاصل آن كه امتياز نهايي است، براي هر نفر به نسبت فعاليت آنان كه توسط خودشان اعلام خواهد شد محاسبه مي شود. در غير اين صورت سهم هر نفر براساس سهم تعيين شده در ستون سوم جدول شماره 1 بر مبناي امتياز اوليه تعيين و محاسبه مي شود.
تبصره 8- جهت نويسنده مسئول مقاله (در صورتيكه نفر اول نباشد (80 درصد امتياز نفر اول منظور مي شود.)
تبصره 9- براي مقالات تحقيقي و Case Report در صورتيكه يك نفره باشند 85 درصد امتياز تعلق مي گيرد و در مورد مقالات مروري، متاآناليز و يا مواردي مانند نامه به سردبير كه بصورت ارائه نظر باشد (و نه معرفي case و يا ارائه يك تحقيق) امتياز كامل تعلق مي گيرد.
تبصره 10- در هر يك از موارد فوق، اختصاص سقف امتياز مقرر در اين آئين نامه منوط به انطباق تحقيق با نيازهاي كشور در تحقيقات كاربردي و يا نوآوري علمي و تحقيقات پايه است . هيات مميزه مربوطه در صورت تشخيص اين موضوع بايد دليل يا مستندات مربوطه را ضميمه پرونده كند.

ماده 3: خدمات اجرايي

همكاري فعال در انجام امور اجرايي آموزشي پژوهشي و خدمات مشاوره‌‌اي تخصصي در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانشگاهها و مؤسسات و نهادهاي ذيربط ديگر داراي امتيازاتي به شرح زير است:

1-3 فعاليت اجرايي و مسئوليتي در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
1-1-3 وزير حداكثر تا 12 امتياز براي هر سال كامل
2-1-3 معاونين وزير حداكثر 10 امتياز براي هر سال كامل
3-1-3 مشاورين وزير حداكثر 8 امتياز براي هر سال كامل
4-1-3 مشاورين معاونين وزير و مديران عضو هيأت علمي ستاد وزارت حداكثر 6 امتياز براي هر سال كامل
5-1-3 فعاليت در كميته‌ها و شوراهاي رسمي وزارتخانه (كميته هاي راهبردي، تخصصي، فوق ‌تخصصي و طرح سئوال و ...) با حكم وزير يا معاونين وزير و نيز شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي ‌عالي برنامه ‌ريزي به ازاي هر پنجاه ساعت 1 امتياز حداكثر 6 امتياز در مجموع براي هر سال كامل

2-3 فعاليت اجرايي و مسئوليتي در دانشگاهها، دانشكده‌ها و مؤسسات آموزشي و پژوهشي وابسته
1-2-3 رئيس دانشگاه حداكثر تا 10 امتياز براي هر سال كامل
2-2-3 معاونين دانشگاه حداكثر 8 امتياز براي هر سال كامل
3-2-3 رؤساي دانشكده‌ها و پژوهشكده‌ها حداكثر 7 امتياز براي هر سال كامل
4-2-3 مشاورين رؤساي دانشگاهها حداكثر 5 امتياز براي هر سال كامل
5-2-3 سرپرست يا رياست بيمارستان، معاونت دانشكده، رياست مراكز پژوهشي، مراكز توسعه آموزش پزشكي و مراكز بهداشتي حداكثر 5 امتياز براي هر سال كامل
6-2-3 مديران گروههاي آموزشي، معاونين بيمارستانها، حداكثر 4 امتياز براي هر سال كامل
7-2-3 رؤساي بخش‌ها و آزمايشگاههاي آموزشي و پژوهشي حداكثر 3 امتياز براي هر سال كامل
8-2-3 رئيس درمانگاه بيمارستانهاي آموزشي پست‌هاي ستاره‌دار در جمع پست‌هاي سازماني مصوب، اساتيد راهنماي دانشجويان، اساتيد مشاوره در امور ايثارگران و شاهد معاونين آموزشي بخش‌ها و گروهها حداكثر 2 امتياز براي هر سال كامل
9-2-3 فعاليت در كميته‌ها و شوراهاي رسمي و مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه يا دانشكده‌هاي علوم پزشكي با حكم رياست و يا معاونين دانشگاه به ازاي هر 100 ساعت 1 امتياز حداكثر 4 امتياز در مجموع براي هر سال كامل

تبصره 1: در يك زمان معين عضو هيأت علمي مي‌تواند فقط از يكي از امتيازات موضوع بندهاي 1-3 و 2-3 استفاده كند.
تبصره 2: در اختصاص امتيازات فوق ،‌ تعداد اعضاي هيأت علمي، تعداد دانشجويان، تعداد تخت‌هاي بيمارستاني، تعداد واحدهاي زير مجموعه (نظير تعداد دانشكده در دانشگاه ها ويا تعداد بخش در گروه هاي آموزشي ) و موارد مشابه مورد توجه قرار مي گيرند.

3-3 عضويت فعال در هيأت مديره انجمن‌هاي علمي ـ تخصصي:

ساليانه تا 1 امتياز حداكثر 4 امتياز به تائيد دبير خانه انجمن هاي پزشكي (فقط در يك انجمن محاسبه مي شود).

4-3 فعاليت در مجلات علمي ويژه هر رشته در سال:
- عضو هيأت تحريريه هر مجله تا 1 امتياز در سال و حداكثر تا 5 امتياز (حداكثر در سه مجله محاسبه مي‌شود ).
- سردبير مجله علمي پژوهشي فارسي تا 2 امتياز در سال و حداكثر تا 8 امتياز(فقط در يك مجله محاسبه مي شود).
- سردبير مجله علمي ـ پژوهشي انگليسي هر مجله تا 3 امتياز در سال و حداكثر 12 امتياز و در صورت ورود به نمايه‌هاي بين‌المللي تا 4 امتياز در سال و حداكثر 15 امتياز به تائيد كميسيون نشريات وزارت بهداشت و آموزش پزشكي (فقط در يك مجله محاسبه مي شود.)

5-3 فعاليت مؤثر در انجام پروژه هاي كاربردي مربوط به عواقب جنگ تحميلي بازاء هر 50 ساعت كار مفيد حداكثر 1 امتياز و در مجموع حداكثر 10 امتياز براي هر سال مشروط بر آنكه از بند ديگري كسب امتياز نكرده باشد. (امتياز مربوط به اين بند پس از تأييد هيات مميزه مركزي قابل محاسبه خواهد بود).

6-3 براي اعضاء هيئت علمي پژوهشي مجري طرح‌هاي پژوهشي مصوب جهت انجام فعاليت‌هاي پژوهشي طبق برنامه زمانبندي طرح و گزارش ماهانه و سالانه متناسب با پيشرفت كار ، سالانه 5/0 تا 2 امتياز و حداكثر تا 10 امتياز اجرايي. اين بند جزء حداقل 5 امتياز اجرايي محسوب نمي ‌شود.

7-3 خدماتي كه با كسب موافقت قبلي دانشگاه يا موسسه آموزش عالي و يا موسسه پژوهشي در خارج از محل خدمت انجام گيرد . بازاء هر 100 ساعت حداكثر تا 1 امتياز و حداكثر 6 امتياز براي هر سال كامل، اين امتياز براي قائم مقام و مشاورين وزير حداكثر 10 امتياز و براي قائم مقام و مشاورين معاونين وزير و رؤساي دانشگاه ها حداكثر 8 امتياز براي هر سال كامل است.

اين گونه خدمات عبارتند از:
- خدمات پزشكي، فني، مديريتي، هنري، علمي و يا پژوهشي در رابطه با نياز مملكت و همكاري در داوري طرح‌ها، پايان ‌نامه ها، مقالات، عضويت در شوراها و كميته هاي دانشگاه، دانشكده، بيمارستان و گروه هاي آموزشي و فعاليتهاي اجرايي آموزشي شامل مديريت دوره هاي آموزشي- پژوهشي، ارزشيابي آموزشي و پژوهشي و مديريت برنامه هاي آموزشي و پژوهشي.
- همكاري علمي، پزشكي و فني با نهادهاي انقلابي و سازمان ها و مؤسسات دولتي.
- ويراستاري علمي، ادبي و هنري كتب بر مبناي گواهي صادره از طرف مراكز انتشارات دانشگاه مربوط يا مركز نشر دانشگاهي.
- همكاري در ايجاد مراكز تحقيقاتي و يا ايجاد هماهنگي و كمك به انسجام نظام تحقيقاتي كشور.

8 -3 همكاري موثر در امور فرهنگي و تربيتي در راستاي اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي با تائيد معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه به ازاي هر 50 ساعت حداكثر تا 1 امتياز و حداكثر تا 6 امتياز براي هر سال كامل) در صورت انجام فعاليتهايي در خارج از محل خدمت با موافقت قبلي دانشگاه يا موسسه پژوهشي يا آموزش عالي ضروري است.

تبصره 1 : معادل سازي سمت هاي اجرايي اعضاي هيأت علمي كه در اين آيين نامه نيامده است حسب مورد به هيأت مميزه دانشگاه‌ها يا هيات مميزه مركزي سپرده مي شود و تا حداكثر 6 امتياز براي هر سال كامل هم طرازي قابل محاسبه است.
تبصره 2: خدمات بهداشتي، درماني موظف در بخش هاي باليني و مؤسسات وابسته به دانشگاههاي علوم پزشكي مشمول امتيازات ماده 3 نمي شود.
تبصره 3 : امتياز مربوط به ماده 3 متناسب با طول مدت فعاليت محاسبه خواهد شد.
تبصره 4 : براي مقامات موضوع ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري معادل امتيازات ذكر شده در ماده 1 -3 ، امتياز اجرايي منظور مي شود.
تبصره 5: حداقل امتياز لازم در جمع ماده 3 براي كليه مراتب هيأت علمي آموزشي و پژوهشي 5 و حداكثر 40 امتياز است.

ماده 4- گردش كار

1-4 پرونده آن عده از اعضاي هيأت علمي كه به تشخيص دانشگاه يا موسسه آموزش عالي و يا مؤسسه پژوهشي محل خدمت براساس ضوابط مربوط واجد شرايط ارتقاء هستند، پس از تأييد شرايط عمومي اين آيين نامه مندرج در مقدمه جهت بررسي و تصويب به هيأت مميزه دانشگاه مربوطه ارسال خواهد شد.
تبصره 1: پرونده اعضاي هيأت علمي دانشگاه هايي كه داراي هيأت مميزه نيستند به هيأت مميزه مركزي ارجاع خواهد شد. هيأت مميزه مركزي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي‌تواند اين پرونده‌ها را رأساً بررسي كرده و يا جهت بررسي به يكي از هيأت هاي مميزه مستقر در ديگر دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور تفويض اختيار كند.
تبصره3: هيأت مميزه مركزي مرجع نظارت و ارزيابي عملكرد هيأت هاي مميزه دانشگاه ها و رسيدگي به شكايات و اعتراضات واصله است . هيأت مميزه مركزي موظف به بررسي تصادفي پرونده هاي رسيدگي و تأييد شده توسط هيات‌هاي مميزه دانشگاه ها است و همچنين نمايندگاني از اعضا هيأت مميزه مركزي مي توانند در جلسات هيأت هاي مميزه دانشگاه ها شركت كنند.
2-4 ملاك نهايي پذيرش ارتقاء عضو هيأت علمي راي گيري در هيأت مميزه است كه بر اساس آيين نامه مربوطه انجام مي گيرد. تاريخ اجراي حكم ارتقاء از تاريخ تصويب هيأت مميزه دانشگاه علوم پزشكي مربوطه يا هيأت مميزه مركزي است. هيات مميزه مربوطه موظف است ظرف مدت سه ماه از تاريخ وصول پرونده تكميل شده به هيات مميزه راي خود را در خصوص عضو هيات علمي اعلام كند. در مواردي كه هيات مميزه به دلايل موجه ضرورت بررسي بيشتر را تشخيص داد مدت مذكور تا دو ماه ديگر قابل تمديد است.

ماده 5 : شرايط ارتقاء

شرايط ارتقاء از هر مرتبه به مرتبه ديگر براي اعضاي هيأت علمي آموزشي و پژوهشي به شرح زير است:
1-5 موافقت دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي يا موسسه پژوهشي مربوطه مبني بر تأييد شرايط عمومي. تبصره: احراز شرايط عمومي ارتقاء مندرج در مقدمه اين آيين نامه الزاميست.

2-5 براي ارتقاء از مرتبه مربي به مرتبه استادياري علاوه بر داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد (فوق ليسانس) يا دكتراي عمومي در رشته هاي وابسته به گروه پزشكي و دامپزشكي داشتن شرط يا شروط مندرج در يكي از دو بند زير نيز لازم است:
1-2-5 تحصيل گواهينامه دكتري (PhD) در رشته مربوط يا تخصص دانشنامه (بورد) در رشته‌هاي وابسته به گروه پزشكي و دامپزشكي، كه اين شرط به تنهايي براي ارتقاء از مرتبه مربي به مرتبه استادياري كافي است.
2-2-5 احراز شرايط زير: حداقل 10 سال سابقه عضويت در هيأت علمي، كسب 90 درصد امتياز ارتقاء به دانشياري بر اساس ضوابط اين آيين ‌نامه (با رعايت سقف حداكثر و حداقل هر بند و ماده) به تأييد هيأت مميزه دانشگاه يا كميته منتخب حسب مورد، تعهد حداقل 5 سال خدمت در دانشگاه مربوطه پس از ارتقاء به استادياري، داشتن يك پروژه تحقيقاتي در حد پايان نامه PhD به تأييد هيأت بورد مربوطه و تأييد نهايي هيأت مميزه مركزي

3-5 براي ارتقاء از مرتبه استادياري به دانشياري و بالاتر، داشتن دانشنامه تخصصي PhD يا بورد در رشته هاي مربوط الزامي است .
4-5 حداقل مدت اشتغال به منظور ارتقاء به مرتبه بالاتر در مرتبه مربي 10 سال و در مرتبه استادياري و دانشياري 4 سال بصورت تمام وقت جغرافيايي (بدون اشتغال به كار انتفاعي خصوصي) در مراكز آموزشي و يا پژوهشي معتبر و مورد قبول هيأت هاي مميزه است. حداقل مدت اشتغال به منظور ارتقاء به مرتبه بالاتر براي اعضاء هيأت علمي تمام وقت كه به كار انتفاعي در بخش خصوصي در ساعات غيراداري اشتغال دارند در ضريب 5/1 - 25/1 با تشخيص رياست دانشگاه يا موسسه آموزشي پژوهشي مربوطه ضرب خواهد شد.

تبصره 1: فرصت هاي مطالعاتي و مأموريت هاي علمي زير يك سال جزء مدت اشتغال محسوب و براي بيش از آن در مورد اعضاي هيأت علمي رسمي و پيماني حداكثر 50 درصد زمان مأموريت قابل محاسبه خواهد بود.
تبصره 2: در مورد اعضاي هيأت علمي نيمه وقت حداقل مدت اشتغال دو برابر سنوات مذكور در اين بند است.
تبصره 3: در صورتيكه عضو هيات علمي اقدامات چشمگيري در زمينه هاي آموزشي و پژوهشي در راستاي ارتقاء سلامت جامعه انجام داده باشد با پيشنهاد هيات مميزه دانشگاه و تائيد هيات مميزه مركزي و تصويب نهايي وزير طول دوره توقف در هر مرتبه مي تواند كاهش يابد . مشمولين اين ماده در هر دوره حداكثر به تعداد يك درصد ارتقاء يافتگان سال قبل در كل كشور خواهد بود.

5-5 كسب حداقل 105 امتياز از جمع مواد 1 الي 3 به منظور ارتقاء به مرتبه دانشياري و حداقل 110 امتياز از جمع مواد مذكور به منظور ارتقاء به مرتبه استادي ضروري است. كل امتيازات كسب شده از مواد 1، 2 و 3 در پرونده متقاضي ضبط مي شود و در مرحله بعدي ارتقاء مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

5-6 شروط لازم جهت ارتقاء از ماده يك:
الف - كسب حداقل امتيازات مذكور در جدول شماره 2 و3 براي اعضاء هيأت علمي آموزشي و در جدول شماره 4 و5 براي اعضاي هيأت علمي پژوهشي ضروري است.
ب - كسب حداقل 3 امتياز از بند 6 – 1 براي ارتقاء مرتبه در تمامي مراتب هيات علمي آموزشي (استادياري دانشياري – استادي) و حداقل يك و نيم امتياز از بند 6-1 براي ارتقاء مرتبه در تمامي مراتب هيات علمي پژوهشي الزامي است.

7-5 - شروط لازم جهت ارتقاء از ماده 2 براي اعضاء هيات علمي آموزشي
الف - اخذ حداقل 15 امتياز از انواع فعاليتهاي پژوهشي ذكر شده در ماده 2 براي دانشياري و 25 امتياز براي مرتبه استادي.
ب - وجود حداقل يك مقاله تحقيقي اصيل ( بند 1-1-2 و در ارتبا ط با تخصص فرد ) به عنوان نويسنده اول و يا نويسنده مسئول در مجلات نمايه شده در نمايه هاي بين المللي معتبر نوع 1 جهت اخذ مرتبه دانشياري.
ج - وجود حداقل 3 مقاله تحقيقي اصيل (بند 1-1- 2 و در ارتبا ط با تخصص فرد) به عنوان نويسنده اول و يا دو مورد نويسنده اول و يك مورد نويسنده مسئول در مجلات نمايه شده در نمايه هاي بين المللي معتبر نوع 1 جهت اخذ مرتبه استادي.
تبصره: در مورد دانشگاههاي تيپ 2 و 3 تشخيص لزوم بند ج اين موضوع به عهده هيات مميزه مركزي تا 2 مورد قابل تقليل است.
د - كسب حداقل 5 امتياز از مقالات بند1-2 براي مرتبه دانشياري (مقالات تهيه شده از پايان نامه فرد متقاضي در اين امتياز منظور نمي شود).
ه - كسب حداقل 15 امتياز از مقالات بند1-2 در مرتبه استادي .
و- مشاركت در انتشار حداقل 4 مقاله براي اخذ مرتبه دانشياري و حداقل 6 مقاله براي اخذ مرتبه استادي.
ز- براي اخذ مرتبه استادي ارائه حداقل يك مقاله در نمايه هاي بين المللي نوع 1 با حداقل3 مورد ارجاع (Citation) در مجلات نمايه شده در نمايه هاي بين المللي معتبر لازم است . اين مقاله مي تواند در مرحله استادياري و يا دانشياري فرد متقاضي چاپ شده باشد.

اعضاء هيات علمي پژوهشي
الف - اخذ حداقل 45 امتياز از انواع فعاليتهاي پژوهشي ذكر شده در ماده 2 براي مرتبه دانشياري و 55 امتياز براي اخذ مرتبه استادي.
ب - وجود حداقل 3 مقاله اصيل (بند 1-1-2) به عنوان نويسنده اول يا دو مورد نويسنده اول و يك مورد نويسنده مسئول در مجلات علمي پژوهشي بين‌المللي نوع يك براي مرتبه دانشياري .
ج - وجود حداقل 6 مقاله اصيل (بند 1-1-2) به عنوان نويسنده اول يا مسئول ( حداقل چهار مورد نويسنده اول) در مجلات علمي پژوهشي بين‌المللي نوع يك براي اخذ مرتبه استادي .
د - كسب 15 امتياز از مقالات بند1-2 در دانشياري.
هـ - كسب حداقل 30 امتياز از مقالات بند1-2 در مرتبه استادي.
و - مشاركت در انتشار حداقل 8 عدد مقاله جهت مرتبه دانشياري و 10 عدد جهت مرتبه استادي.
ز- براي اخذ مرتبه دانشياري ارائه يك مقاله كه داراي حداقل 3 مورد ارجاع (citation) مجلات علمي پژوهشي بين‌المللي نوع يك باشد و براي اخذ مرتبه استادي ارائه 3 مقاله كه هر كدام داراي حداقل 3 مورد ارجاع (citation) در مجلات علمي پژوهشي بين‌المللي نوع يك باشد، لازم است. اين مقالات مي تواند در مرحله مربي، استادياري يا دانشياري فرد متقاضي چاپ شده باشند.

تبصره 1: براي ارتقاء از مرتبه استادياري به دانشياري فعاليت‌هاي پژوهشي قبل از مرتبه استادياري بدون احتساب در بندهاي شرطي مي‌تواند براساس نظر هيأت مميزه در ماده دو منظور شود.
تبصره 2: براي ارتقاء از مرتبه دانشياري به استادي منحصراً فعاليت هايي كه در مرتبه فعلي كسب شده است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهر، اين آئين نامه داراي پيوستهايي از جمله دستورالعمل معادل سازي فعاليتهاي آموزشي، نحوه ارزشيابي كتب : تاليف (فرم شماره يك ) – ترجمه (فرم شماره دو)، جدول نحوه محاسبه و توزيع امتياز براي فعاليتهاي پژوهشي و آموزشي مشترك، جدول حداقل امتيازات لازم براي ارتقاء اعضاء هيات علمي آموزشي، جدول حداكثر امتيازات قابل محاسبه براي اعضاي هيات علمي آموزشي، جدول حداقل امتيازات لازم براي ارتقاء اعضاي هيات علمي پژوهشي، جدول حداكثر امتيازات قابل محاسبه براي اعضاي هيات علمي پژوهشي دانشگاهها و جدول امتياز دهي مقالات تحقيقي اصيل (Original) در مجلات پزشكي است.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن