تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814703182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي اظهارات رييس سازمان ميراث‌فرهنگيكميسيون فرهنگي مشايي را به مجلس فراخواند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در پي اظهارات رييس سازمان ميراث‌فرهنگيكميسيون فرهنگي مشايي را به مجلس فراخواند
دنياي‌اقتصاد- اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس امروز صبح قبل از تشكيل جلسه‌ علني، اسفنديار رحيم‌مشايي را به بهارستان فرا خوانده‌ند تا درباره اظهارات وي مبني بر دوستي ايران با ملت اسرائيل از او توضيح بخواهند و چنانچه قانع نشوند اين مساله را در قالب سوال از رييس‌جمهور پيگيري خواهند كرد.


رييس سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري كه نخستين بار در اظهاراتش حرف دوستي ملت ايران و اسرائيل را عنوان كرد؛ اگرچه با واكنش شديد سايت‌هاي اصولگرا، رييس و نمايندگان مجلس، مجبور به عقب‌نشيني شد و بارها سخنانش را تكذيب كرد اما به دليل تداوم اين واكنش‌ها در اقدامي بار ديگر اظهاراتي را كه خود تكذيب كرده بود، تاييد و تكرار كرد كه با ملت اسرائيل دوست هستيم.
هرچند رييس مجلس بار ديگر به اين اظهارات واكنش نشان داد و تاكيد كرد كه مگر مي‌شود با غاصبان فلسطين دوست بود، اما احمدي‌نژاد در حاشيه گردهمايي روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور در سخناني كه يكي به نعل و يكي به ميخ بود، ساكنان اسرائيل را بدبخت‌هاي آواره ناميد و گفت كه دلسوز آنها هستيم.
به هر‌روي اگر احمدي‌نژاد به دليل نسبت خويشاوندي با رحيم مشايي از اعلام موضع صريح در اين‌خصوص خودداري كرد. اما واكنش‌ها به اظهارات معاون رييس‌جمهور همچنان ادامه دارد.
به‌طوري كه دادستان كل كشور هم در اين‌باره گفت: افراد دراظهار نظرشخصي آزادند، ولي نبايد خلاف مصالح نظام و كشور از طرف نظام سخن بگويند يا از عناوين حكومتي استفاده كرده و به نام ملت ايران و برخلاف رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري سخن بگويند و موجب ذهنيت منفي و ابهام در جوامع اسلامي شده يا نظر خود را برنظام تحميل كنند.
دري نجف‌آبادي همچنين افزود: ملت ايران نه رژيم اشغالگر قدس را به رسميت مي‌شناسد و نه به ساكنان اراضي اشغالي، ملت اطلاق مي‌كند، بدون ترديد همه كساني كه در جنايات صهيونيست‌ها شريك يا حامي هستند بايد در پيشگاه خداوند و تاريخ پاسخگو باشند.
وي در ادامه گفت: افراد مسوول نيز بايد در محدوده وظايف محوله و سازماني سخن بگويند و در چارچوب مصالح نظام و سياست‌هاي كلان، معيارهاي شرعي و قانوني و مواضع حكيمانه رهبري اظهار نظر كنند و مجاز نيستند برخلاف مصالح عاليه نظام به گونه‌اي اظهار نظر كنند كه تبعات منفي براي كشور داشته باشد.
وي در ادامه گفت: اميد آنكه كارگزاران نظام خردمندانه و با انگيزه‌هاي عالمانه و دورانديشانه اظهار نظر كرده تا موجب ايجاد ذهنيت منفي و سوال‌برانگيز و مستمسك بازي‌هاي سياسي نشوند و فرموده اميرالمومنين(ع) را آويزه گوش جان قرار دهند كه فرمود، خردمند كسي است كه قدر خود را بشناسد و براي ناداني انسان همين كافي است كه قدر خود را نشناسد و از حد خود تجاوز كند.
بر همين اساس يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس از تشكيل جلسه فوق‌العاده اين كميسيون با حضور رحيم مشايي به منظور بررسي اظهارات اخير وي خبر داد. سيدجلال يحيي‌زاده، نماينده تفت و ميبد در گفت‌وگو با «ايلنا» با اشاره به بحث‌‏هاي متعدد نمايندگان عضو كميسيون فرهنگي مجلس درمورد سخنان معاون رييس جمهور مبني بر اعلام دوستي با ملت اسرائيل و آمريكا، گفت:‌‏ نمايندگان انتقادات بسياري نسبت به مواضع وي داشتند. از اين رو قرار بر تشكيل جلسه مشتركي با حضور وي شد تا مشايي به سوالات نمايندگان در اين زمينه پاسخ دهد.
وي با اشاره به اينكه مجلس از هفته آينده به مدت دو هفته تعطيل است، افزود: براي همين تصميم گرفتيم جلسه فوق‌العاده‌‏اي در اين زمينه تشكيل شود و براي اين منظور با آقاي مشايي
تماس گرفته و قرار شد ايشان امروز صبح قبل از آغاز به كار جلسه علني مجلس در كميسيون فرهنگي حضور يابد.
يحيي‌زاده ادامه داد: چنانچه پاسخ‌‏هاي معاون رييس جمهور قانع كننده نباشد، پنج نفر از اعضاي منتخب كميسيون فرهنگي با رييس‌جمهور ديدار خواهند كرد و انتقادات نمايندگان را مستقيما به ايشان ابلاغ مي‌‏كنند. اين انتقاد مي‌‏تواند در قالب طرح سوالي از رييس‌جمهور در مجلس نمود يابد.
به گفته وي، ستار هدايت‌خواه،‌‏ حميدرضا رسايي، سيدرضا اكرمي، مهدي كوچك‌زاده و فاطمه رهبر، پنج نماينده‌اي هستند كه در صورت اقناعي نبودن پاسخ‌هاي مشايي با رييس‌جمهور ديدار خواهند كرد.
به همين دليل به نظر مي‌رسد كه برخي نمايندگان مجلس درصدد بركناري رحيم مشايي از سمت خود، به دليل اظهاراتي هستند كه از نظر آنها خلاف مواضع ايدئولوژيك نظام است و براي تحقق چنين مساله‌اي كه يك بار حسن كامران آن را در نطق پيش از دستور خود مطرح كرد، خواستار حضور مشايي در كميسيون فرهنگي شده‌اند.
هر چند نمايندگان تهديد كرده‌اند كه در صورت عدم اقناع از احمدي‌نژاد سوال مي‌كنند، اما از آنجا كه طرح سوال از رييس‌جمهور امري خلاف عرف در مجلس شناخته شده است و هر زمان كه اين مساله مطرح شده فقط در حد يك اظهارنظر باقي مانده لذا به نظر نمي‌رسد كار به سوال از احمدي‌نژاد بكشد؛ مگر اينكه تاكيد نمايندگان بر حفظ مواضع ايدئولوژيك نظام اين بار بخواهد پاي رييس‌جمهور
را براي پاسخ به نمايندگان به مجلس باز كند.
دفاع مجدد مشايي
با اين حال اسفنديار رحيم مشايي كه ظاهرا اين بار قصد ندارد برخلاف بار گذشته از موضع خود عقب‌نشيني كند، در اظهاراتي در مراسم افتتاح نمايشگاه عكس شگفتي‌هاي ايران درباره اسلام مترقي سخن گفت و افزود: ما نيازي به خشونت در دنيا نداريم، كسي كه جيبش پر است نيازي به شلوغ‌كاري ندارد.
وي افزود: خوشگل‌ها با هم دعوا نمي‌كنند، اما سر خوشگل‌ها دعوا مي‌شود! ايران يكي از اين خوشگل‌ها است.
مشايي گفت كه شلوغ كاري براي كسي است كه مي‌خواهد از آب گل‌آلود ماهي بگيرد.
مشايي همچنين در اعتراض به منتقدهاي سخنانش بدون آن‌كه نامي از كسي ببرد، گفت: اگر كساني به امنيت ايران فكر مي‌كنند، بايد بدانند امروز توسعه گردشگري ايران در عرصه بين‌المللي گام موثري براي تثبيت امنيت ملي ما در ابعاد جهاني است.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن