تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805503625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد نجار خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: محمد نجار خبر داد
طراحي و توليد شناور رادارگريز، زيردريايي هوشمند بدون سرنشين و هواپيماي 200نفره توسط نوآور دروزارت دفاع كليد خورد.
سرتيپ مصطفي محمد نجار ديروز دريك نشست خبري درآستانه هفته دولت اين خبر را اعلام كرد و افزود: طراحي و توليد اين شناورها و زيردريايي هاي بدون سرنشين نشان داد كه توانمندي هاي كشورمان دراين بخش نيز به طور چشمگيري افزايش خواهد يافت.
وي در ادامه به بخشي از اقدامات وزارت دفاع در سه سال گذشته اشاره كرد و گفت: فعاليت هاي وزارت دفاع درچارچوب استراتژي دفاعي جمهوري اسلامي ايران سازماندهي شده و محور اصلي اين استراتژي، امنيت سازي ازطريق ايجاد صلح، ثبات و آرامش ومقابله با تهديدات است؛ بنابراين هدف گذاري ها و برنامه ريزي هاي دفاعي ما بر اساس دو رويكرد سخت و نرم سازماندهي شده است.
وي با بيان اينكه بخشي از ابزارهاي وزارت دفاع ماهيت سخت دارند كه با توليد و تامين آن بازدارندگي سخت افزاري شكل مي گيرد، تصريح كرد: سياست ما در اين حوزه نيل به خودكفايي تسليحاتي است و از آنجا كه معتقديم دستيابي به خودكفايي مستلزم خلاقيت و نوآوري در عرصه علم و فن آوري است و اين امر درگرو دستيابي به دانش، انتقال تكنولوژي و خلق تكنولوژي جديد است، بنابر اين يكي از محورهاي اساسي واصلي خود را بر توسعه و تقويت تحقيقات دفاعي درحوزه صنايع مدرن قرارداده ايم.
وزير دفاع ادامه داد: بخش ديگري از فعاليت هاي وزارت دفاع داراي ماهيت نرم است كه توليد و تامين آن موجب شكل گيري بازدارندگي نرم افزاري است. تحرك ديـپلماسي دفاعي رسانه اي و تعامل موثر با قواي سه گانه در داخل كشور به عنوان ضرورت پشتيباني از نيروهاي مسلح مورد توجه قرار دارد و هر دو بخش بازدارندگي داراي نقش هم مكمل و هم تكميلي هستند.
رشد 13درصدي
توليدات غيرنظامي
وي ادامه داد: در حوزه هوايي و پدافند هوايي نيز طراحي و ساخت توپ ضد هوايي 35 ميليمتري، سامانه هاي رديابي و كنترل آتش بدون فشار و همچنين راه اندازي خط توليد سامانه ردگيري الكترواپتيكي پدافند هوايي، زميني و دريايي و همچنين طراحي و ساخت بومي توپ ضد هوايي كم ارتفاع از جمله فعاليت هاي وزارت دفاع بوده است.
وزير دفاع به فعاليت هاي اين وزارتخانه در حوزه زميني نيز اشاره كرد و گفت: از جمله كارهاي انجام شده در اين بخش مي توان به طراحي و ساخت خودروي تاكتيكي سه چهارم تن سفير، طراحي و ساخت موتور چهارسيلندر ليزري، طراحي و ساخت سلاح زاويه زن با قابليت شليك از پشت موانع و طراحي و ساخت گلوله ضد زره غدير با قابليت نفوذ در زره هاي واكنشي اشاره كرد. در حوزه دريايي نيز شناور موشك انداز و اژدرافكن كلاس ذوالفقار با قابليت شليك اژدر و موشك طراحي و ساخته شده است.
وزير دفاع در ادامه سخنانش به حوزه ديپلماسي دفاعي اشاره كرد و با بيان اين كه يكي از محورهاي فعلي و اصلي ما در وزارت دفاع، تقويت و توسعه ديپلماسي دفاعي و حضور فعال و مؤثر در حوزه روابط بين الملل است، خاطرنشان كرد: اين برنامه را مي توان با عنوان گامي مؤثر در جهت توليد قدرت ملي و كمك به سياست خارجي كشور دانست كه با اولويت بندي و افزايش حداكثري مناسبات دفاعي در كشورهاي اسلامي، همسايه، دوست و همچنين كشورهاي داراي تكنولوژي پيشرفته دفاعي پيش بيني شده است كه نتيجه اين سياست در سه سال گذشته به توسعه روابط و تعاملات دفاعي ايران و كشورهاي مورد نظر، منجر شد.
وزير دفاع در ادامه با مقايسه عملكرد اين وزارتخانه در سه سال اخير نسبت به مدت مشابه، اظهار كرد: در اين مدت 128 درصد در تأمين نيازمندي هاي نيروهاي مسلح، 213 درصد در ارزش ارائه خدمات به اين نيروها، 113 درصد در بخش توليدات غير نظامي و 43 درصد در بخش صادرات محصولات نظامي رشد داشته ايم.
50 كشور
هدف صادراتي ما هستند
نجار درباره صادرات محصولات نظامي به كشورهاي ديگر، توضيح داد: بيش از 50 كشور اهداف صادراتي ما محسوب مي شوند و در اين بخش با وجود تهديدات و تحريم هاي موجود، رشد داشته و موفق بوده ايم.
وي همچنين درباره كنترل و نظارت در بخش صنايع هوايي، اظهار كرد: در صنايع هوايي و در بخش غير نظامي تعامل خوبي با هواپيما يي جمهوري اسلامي ايران داريم. امروز آشيانه فجر در كشور به عنوان بزرگ ترين آشيانه منطقه محسوب مي شود كه اورهال هواپيماهاي مختلف در آن صورت مي گيرد. 10 فروند هواپيماي ايران 140 نيز توليد شده است كه در زمان پيش بيني شده به هواپيمايي كشور تحويل خواهد شد.
ساخت هواپيماي 200 نفره
با همكاري روسيه
وزير دفاع از توليد هواپيماي 200 نفره با همكاري روسيه نيز خبر داد و افزود: در حال حاضر شش نوع بالگرد در كشور توليد مي شود و ساخت هواپيماي توپولف 214 را نيز شاهد هستيم.
نجار ادامه داد: يك مؤسسه تحقيقاتي در وزارت خانه مشغول فعاليت در زمينه استانداردسازي است كه در آن نخبگان نيروهاي مسلح گرد آمده اند و كميته هاي مختلفي در ذيل آن مشغول به كار هستند. اين افراد نظرات خود را اعلام مي كنند و ويژگي هايي كه يك محصول استاندارد بايد داشته باشد، مشخص مي كنند.
موشك سپاه پاسداران
دشمن را از 300 كيلومتري هدف قرار مي دهد
وي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره ساخت سلاح جديد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه در نشست خبري اخير سردار جعفري مطرح شده بود، اظهار كرد: اين سلاح يك موشك است و با ابتكار دانشمندان داخلي در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توليد شده كه مي تواند شناورها و ناوهاي دشمن را در مواقع لزوم از فاصله 300 كيلومتر هدف قرار دهد كه جزئيات بيشتر درباره اين سلاح در موقع لزوم اعلام خواهد شد.
وزير دفاع در ادامه در ارزيابي از تهديدات صورت گرفته از سوي برخي كشورها، عنوان كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران مقتدرانه همه چيز را رصد مي كنند و شبانه روز هوشيار و بيدار هستند. امروز ما يك قدرت بالاي منطقه اي هستيم و اين ناشي از توان داخلي ماست.
نجار همچنين با اشاره به رزمايش هاي اخير انجام شده در كشور، آنها را نمايش آمادگي توان رزمي كشور توصيف كرد و گفت اين رزمايش ها حاكي از آمادگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
تهديد دشمن
عمليات رواني است
وي در عين حال تهديدات صورت گرفته نسبت به كشور را غيرجدي و يك عمليات رواني و جنگ رسانه اي دانست و گفت: گوش ملت ايران از اين ياوه گويي ها پر است، ملت ايران هم با اين طرح ها عقب نمي نشيند.
وزير دفاع در پايان، تصريح كرد: دشمنان بايد بدانند با ملت ايران بايد منطقي صحبت كنند و در غير اين صورت نه تنها ما غافل گير نخواهيم شد بلكه حتي اگر لازم باشد دشمن را غافل گير هم خواهيم كرد.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن