تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد آيت الله هاشمي رفسنجاني از عملكرد اقتصادي دولت


واضح آرشیو وب فارسی:دولت: انتقاد آيت الله هاشمي رفسنجاني از عملكرد اقتصادي دولت
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از سياستهاي دولت در بخش اقتصادي كشور گفت : ما در اين سه ساله با قوه مجريه مدارا كرديم .
به گزارش خبرنگار مهر آيت الله هاشمي رفسنجاني دوشنبه شب گذشته در جمع فعالان اقتصادي خراسان رضوي در اتاق بازرگاني اين استان ضمن تشريح برنامه هاي مجمع در حمايت و توسعه از اقتصاد كشور به ويژه در بخش خصوصي تصريح كرد : امروز دولت به كارفرماي بزرگي تبديل شده است كه در بسياري از حوزه هاي اقتصادي كه اجازه ورود نداشته وارد شده و با دولتي شدن اقتصاد كشور با مشكلات زيادي مواجه شد.
وي عنوان كرد : طبق زمانبندي در اجراي طرح خصوصي سازي و بر اساس اصل 44 قانون اساسي دولت بايد طي پنج سال فعاليتهايي را كه خارج از موارد در صدر اين قانون بوده را بايد به بخش خصوصي واگذار مي كرد اما مي بينيم كه هنوز بسياري از آنها در دست دولت است .
آقاي هاشمي رفسنجاني با اشاره به دوره مديريت اجرايي خويش و تدوين و اجراي برنامه 25 ساله طرح تمدن بزرگ اسلامي گفت : اين يك برنامه گام به گام بود نه سند چشم انداز كه افق را مدنظر داشته باشد طرح خوبي بود كه اجراي آن تا دولت آقاي خاتمي هم ادامه يافت .
وي اضافه كرد : اما با تغيير دولت و شروع به كار آن معلوم بود كه آنها در اين مسير حركت نمي كنند و ما هم در اين سه ساله با دولت مدارا كرديم .
آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه مجمع تشخيص مصلحت خود را مقيد مي داند كه وارد حوزه كاري دولت و مجلس نشود خاطر نشان كرد : البته ما برنامه هم نمي نويسيم كه آنها مقيد به اجرا باشند بلكه تنها تدوين سياستهاي كلي بر عهده ماست .
وي با بيان اينكه كار مجمع تشخيص مصلحت نظام نظارت بر اجراي سياستهاي كلي در حوزه اقتصادي كشور است اظهار داشت ما آيين نامه بسيار ضعيفي براي نظارت داريم به طوريكه حتي در حد مصوبات مجلس هم نمي توانيم اعمال نظر كنيم .
آقاي هاشمي رفسنجاني ادامه داد : ما در حوزه اجرايي كشور دخالتي نداريم و بر گزارش عملكرد دستگاههاي مجري نظارت مي كنيم در حاليكه آنها هر گونه كه مي خواهند گزارش مي دهند و مي گويند كه از برنامه هاي توسعه جلو هستيم .
وي در ادامه افزود : هم مجلس هفتم و هم مجلس هشتم و نيز دولت آقاي خاتمي و دولت فعلي با ما چنين رفتاري دارند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برنامه هدفمند كردن يارانه ها اجراي اين امر را ضروري خواند و هشدار داد : البته بايد اين مهم بر اساس زمانبندي به تدريج و گام به گام پيش برود زيرا تسريع در اجراي آن دردسرساز خواهد شد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري يادآور شد : البته موضوع يارانه ها به مرحله جراحي رسيده و بايد مراقب بود كه در حذف بي برنامه و ناگهاني آن موجب خونريزي شديد و از بين رفتن اين طرح مهم نشويم .
وي با تاكيد بر قدرتمند كردن بخش خصوصي در كشور خواستار گسترش حمايتهاي دولت از اين بخش شد و افزود : البته در تدوين برنامه پنجم توسعه حمايتهاي جدي از بخش خصوصي در حوزه اقتصادي كشور مورد توجه جدي قرار گرفته است .
در جمع فعالان سياسي اصلا ح طلب
آيت الله هاشمي رفسنجاني همچنين طي سخناني در جمع تعدادي از فعالان سياسي اصلاح طلب استانهاي خراسان در مشهد كه عصر روز دوشنبه در تالار آئينه حرم رضوي برگزار شد جامعه زنده و اميدوار به آينده را جامعه اي دانست كه مردم آن بتوانند در عرصه هاي مختلف مشاركت داشته و در چارچوب هاي قانوني و شرعي از حق آزادي سخن و راي برخوردار باشند.
به گزارش ايسنا رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : اين شرايط پس از دوران استبدادزده در ايران با حضور موثر مردم شكل گرفت و پس از پيروزي انقلاب اسلامي شرايط مناسبي براي تحقق آزادي فكر و راي در كشور فراهم شده است .
وي حركت حكومت بر مبناي دين اسلام را بهترين محمل براي پياده شدن اهداف مردم سالاري و آزادي در كشور دانست و تصريح كرد : اسلام هيچ گونه تناسبي با زور و تحميل عقيده و فكر ندارد و فلسفه جهان بيني اسلام ناشي از درك آزادانه حقايق است .
وي با بيان اين كه « عصر كنوني عصر معجزه عقلي است » خاطرنشان كرد : قرآن در دين خاتم پذيرش آزادانه دين اعتقاد و فكر را ترويج مي كند و در سراسر اين كتاب آسماني به تعقل و استدلال تاكيد و از خرافه بي تدبيري و بي عقلي برحذر مي دارد.
رييس مجلس خبرگان انتخابات را ركن حكومت اسلامي و مردم را عامل تحقق حكومت ديني ذكر كرد و شرط تشكيل حكومت ديني را پذيرش مردم دانست .
وي افزود : در جمهوري اسلامي ايران نهادهاي اصلي حكومت با راي و مشاركت مستقيم يا غيرمستقيم مردم شكل گرفته است .
وي يكي از وظايف مهم احزاب و فعالان سياسي كشور را كمك به حضور پرشورتر مردم در انتخابات ذكر كرد و افزود : اگر فعالان و احزاب سياسي بتوانند چنين نقشي را در جامعه ايفا كنند به رسالت واقعي خود عمل كرده اند.
آقاي هاشمي رفسنجاني استفاده بهينه و موثر از ظرفيت هاي كشور را با تدبير و مديريت قوي تر عامل غلبه بر برخي مشكلات دانست و گفت : اميدواريم در آينده بتوانيم از ظرفيت هاي مديريتي كشور بهتر استفاده كنيم .
وي در بخش ديگري از سخنان خود نقش زنان را در مراحل مختلف انقلاب اسلامي برجسته و انكارناپذير دانست و افزود : بانوان مي توانند به آينده بسيار خوب در كشور اميدوار باشند.
وي با اشاره به انتقاد برخي زنان از لايحه حمايت از خانواده كه در مجلس شوراي اسلامي مطرح است خاطرنشان كرد : اين لايحه در مرحله بررسي و بحث قرار دارد و قطعي نيست و حتما با شنيدن آرا و نظرات مختلف در مورد آن تصميم گيري خواهد شد.
خبرگان ارتباط موثري با مردم داشته باشند
گزارش ديگري به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام حاكي است آيات و حجج اسلام واعظ طبسي خزعلي معصومي مهمان نواز علم الهدي فاكر و رييسي اعضاي مجلس خبرگان رهبري در استان هاي خراسان روز دوشنبه گذشته در حرم مطهر رضوي با رييس مجلس خبرگان ديدار كردند. در اين ديدار اعضاي مجلس خبرگان در استان هاي خراسان با گراميداشت ياد و خاطره رييس فقيد اين مجلس آيت الله مشكيني بر جايگاه و نقش والاي مجلس خبرگان در جامعه و قانون اساسي تاكيد و ضرورت فعال تر شدن اين مجلس و استفاده بهتر از ظرفيت هاي آن را تاييد كردند.
در اين ديدار همچنين بر لزوم معرفي بيشتر وظايف و مسووليت هاي خبرگان رهبري در جامعه تاكيد شد.
در اين ديدار آيت الله هاشمي رفسنجاني رييس مجلس خبرگان نيز با تاكيد بر ظرفيت هاي بالاي اين مجلس در مواجهه با مسائل كلان كشور به ويژه وظايف نظارتي آن بر ارتباط بيشتر نمايندگان اين مجلس با آحاد مردم تاكيد كرد.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دولت]
[مشاهده در: www.dolat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن