تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816541359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايرانيان خارج از كشور؛ فرصت ها و تهديدها


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تهران - از جمله راه هاي ميان بر در تحقق الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت تعامل با ايرانيان دانشمندي است كه در خارج از كشور ساليان سال به كسب تجارب علمي در مراكز علمي، آموزشي و يا تحقيقاتي مشغول بوده و علاقمند به ايفاي نقش در بالندگي ايران اسلامي هستند.

نياز و نفوذ دو بخش ضروري براي تعريف توسعه روابط علمي و پژوهشي كشور با ديگر كشور هاست. در شرايط كنوني كه كشور در وضعيت تحريم بسر مي برد، علاوه بر تلاش دانشمندان ما در داخل، بخش نياز ما به تكنولوژي و دستاورد هاي ديگر كشورهاي پيشرو در حوزه هاي مزبور، بايد با كمك دوستداران ايران اسلامي از راه هاي گوناگون تامين شود.
از جمله راه هاي ميان بر در تحقق الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت تعامل با ايرانيان دانشمندي است كه در خارج از كشور ساليان سال به كسب تجارب علمي در مراكز علمي، آموزشي و يا تحقيقاتي مشغول بوده و علاقمند به ايفاي نقش در بالندگي ايران اسلامي هستند، اين افراد فرصت هاي استثنائي هستند كه براي هر كشوري به عنوان سرمايه اي گرانبها محسوب مي شوند.
بر اساس گزارش هاي ارايه شده توسط شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور در نشست دستاورد هاي همايش ايرانيان خارج از كشور در سال جاري، حدود 65 درصد شركت كنندگان از دانشگاهيان و محققان برتر كشور هاي دنيا بويژه آمريكا و اروپا بودند. اين افراد نوعا خواستار كمك به ايران اسلامي از راه هاي گوناگون از جمله برگزاري دوره هاي علمي كوتاه مدت، كارگروه هاي علمي، سخنراني هاي علمي، پروژه هاي مشترك، انتقال تكنولوژي و تجربه علمي و تبادل استاد و دانشجو بودند.
تعدادي از اين محققان در ديگر كشورها در پروژه هاي مهم و اولويت دار حضور دارند و آمادگي براي انتقال تجارب خود را دارند. برخي نيز با توجه به حضور طولاني مدت در مراكز علمي - تحقيقاتي دنيا ايده هاي نو براي نظام مقدس جمهوري اسلامي دارند تا در پيشرفت آن تسريع كنند.
كم نيستند ايرانيان خارج از كشور و نيز شركت كنندگان در همايش مزبور كه نياز مادي نداشته و تنها به دنبال خدمت به ميهن و ملت بزرگوار خود هستند و انتظاري جز احترام ندارند. نمونه اين گونه افراد پرفسور مجيد سميعي است كه در سال هاي اخير اين مهم را اثبات كرده است.
هم اكنون در برخي از موارد مجبور به صرف هزينه هاي گزاف مادي و معنوي براي استفاده از دانشمندان خارجي هستيم كه هم به علت وابستگي به آنها گاها پروژه هاي بزرگ به علت ملاحظات سياسي كشور مقابل، معطل و متوقف مي ماند و از اين لحاظ خسارات مادي و معنوي فراواني به نظام وارد مي شود.
اين در حالي است كه ما دانشمندان ايراني برجسته اي در دنيا داريم كه از همتايان خارجي خود كه در ايران در پروژه هاي مزبور شركت مي كنند برتر بوده و فقط بايد شناسايي شده و با احترام آنها را براي همكاري به ايران دعوت كرد.
حال آنكه برخي از دانشمندان و محققان برجسته خارجي به خاطر ملاحظات امنيتي و سياسي و فضاي رسانه اي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران تمايل به حضور در ايران ندارند، در صورتي كه هستند ايرانيان خارج از كشور كه در همان حوزه ها و در همان سطح (و چه بسا بالاتر) توانمند بوده، علاوه بر علاقمندي به خدمت به كشور خود، محدوديت هاي همتايان خارجي خود را ندارند.
بر اساس گزارش فوق، در همايش ايرانيان خارج از كشور تعداد زيادي از دانشگاهيان و محققان شركت كننده علاوه بر تمايل خود به خدمت به نظام، خواستار استمرار اين ارتباط هستند و همچنين در جلسات قبل از برگزاري همايش برجستگان و نخبگان داخل كشور، اين حركت را به عنوان يك فرصت استثنايي قلمداد كرده و بر بهره برداري حداكثري از حضور اين عزيزان در كشور تاكيد داشتند.
البته بايد توجه داشت كه پروژه هاي علمي بلند مدت و نوعا زمان بر بوده و نياز به حوصله دارند تا به نتيجه برسند.
شركت كنندگان در اين همايش از افراد برگزيده در رشته خود هستند كه به صورت دقيق اخبار و اطلاعات كشور را به خصوص در ارتباط با نتايج اين همايش، دستاورد هاي آن و نوع برخورد مسوولان و مردم ايران اسلامي با حضورشان در كشور را رصد مي كنند. لذا تفاسير و تعابير به كار برده شده در خصوص اين افراد بايد بسيار دقيق، محترمانه و بر اساس تعاليم اسلامي باشد. زيرا در كشور جمهوري اسلامي ايران كه بايد الهام بخش باشد جز اين انتظار نيست.
نكته آخر اينكه تاثير كلام آنان در ميان جوامع ديگر بسيار عميق تر از نمايندگان سياسي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران است، لذا ايرانيان خارج از كشور از بهترين مبلغان ايران اسلامي در كشور هاي خود بوده، علاوه بر اينكه مي توانند دانشمندان ديگر كشور ها را براي همكاري به ايران دعوت كنند با معرفي واقعيت هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ميان جوامع ديگر كشورها، پاسخي باشند بر فضاي دروغين رسانه اي غرب.
اميد آنكه با درايت و قدرشناسي از اين ظرفيت ارزشمند و فرصت به وجود آمده، پاسخ گوي اشتياق هموطنان عزيزمان در خارج از كشور باشيم تا زمينه حضور بيش از پيش ديگر علاقمندان به ايران اسلامي را در كشور فراهم كنيم.
منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن