تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806657537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي دايي: مي خواهيد رضا گلزار را به تيم ملي دعوت كنم!


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: علي دايي: مي خواهيد "رضا گلزار" را به تيم ملي دعوت كنم!
در اين نشست كه با 20 دقيقه تاخير و به مدت 100 دقيقه در محل روابط عمومي فدراسيون فوتبال برگزار شد، علي دايي به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ گفت.


نخستين نشست مطبوعاتي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با حضور نماينده‌ي رسانه‌هاي گروهي صبح امروز برگزار شد.
در اين نشست كه با 20 دقيقه تاخير و به مدت 100 دقيقه در محل روابط عمومي فدراسيون فوتبال برگزار شد، علي دايي به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ گفت.

* چه راهكاري براي تعامل با مربيان باشگاهي در نظر گرفته‌ايد؟
بايد بگويم اگر ما قانوني را تصويب مي‌كنيم، بايد آن را اجرا كنيم. اگر فدراسيون فوتبال قانوني را تصويب كرده، اين قانون براي همه است و ما نمي‌توانيم تيمي را از آن جدا كنيم. تا زماني هم كه من باشم، اين قانون براي همه‌ي تيم‌ها اجرا مي‌شود. متاسفانه مساله‌اي كه در چند روز گذشته اتفاق افتاده، به اين دليل است كه بعضي‌ها تحمل باخت ندارند. اگر تيمي به خاطر نبود يك يا دو نفر مي‌بازد، آن تيم، تيم نيست و بهتر كه آن تيم ببازد. در يك فصل ممكن است يك بازيكن اخراج شود و نباشد اما، نمي‌توان اين باخت را به دليل نبود آن بازيكن توجيه كرد. من در رقابت‌هاي غرب آسيا به بازيكناني فرصت دادم كه تا به حال شانس بازي كردن در تيم ملي را نداشتند.
اگر ما با تيم اصلي در اين مسابقات شركت كنيم، همه مي‌گويند چرا بايد از بازيكنان هميشگي استفاده كرد و وقتي هم كه از تيم دوم استفاده مي‌كنيم، همه مي‌گويند چرا تيم دوم. من بايد جوابگوي تمامي اين سوالات باشم. آقايان تا ديروز مي‌گفتند چرا طالب‌لو را به تيم ملي دعوت نكردي اما، حالا كه من براي آزمايش او را دعوت كردم، مي‌گويند چرا اين بازيكن را از ما گرفته‌ايد. در اين چند سال فوتبال ما چقدر پيشرفت كرده است؟ اگر كسي باشد كه جواب اين سوال را بدهد، خوشحال مي‌شوم اما، به نظر من تيم ملي در چهار، پنج سال اخير هيچ پيشرفتي نكرده است و ما تنها درجا زده‌ايم. بنابراين بايد سيستم‌مان را عوض كنيم و به بازيكنان جوان بها بدهيم. از ابتدا هم گفتم كه من به اسامي نگاه نمي‌كنم. خدا را شكر تيم ملي هم روز به روز بهتر كار كرده. مطمئن هستم براي رسيدن به هدفي كه در پيش گرفته‌ايم، انتقادهاي زيادي مطرح مي‌شود.
من از انتقادات خوب استفاده مي‌كنم اما، نبايد جواني را كه نخستين بازي ملي‌اش را انجام مي‌دهد، بكوبند. من براي هواداران پرسپوليس و استقلال احترام زيادي قائلم و معتقدم فوتبال ما مديون هواداران اين دو تيم است و من هم مديون آنها هستم. اما، با كمال احترام بايد بگويم نمي‌توانم پرسپوليس و استقلال را از بقيه جدا كنم. به من حق بدهيد كه با همه‌ي تيم‌ها رفتار يكساني داشته باشم. با توجه به برنامه‌ريزي كه انجام شده بود ليگ پانزدهم مرداد شروع شد، هفدهم هم تيم ملي بازي داشت.
بنابراين نمي‌توانستيم درمدت بسيار كم بازيكنان را به زمين بفرستيم. ديگر بازيكني كه در چنين سيستمي بازي كند، به درد فوتبال نمي‌خورد.
فدراسيون فوتبال به درست يا غلط قانوني را تصويب كرده، همان طور كه همه جلوي چراغ قرمز توقف مي‌كنند و كسي نمي‌تواند بگويد چون من فلاني هستم بايد از چراغ قرمز عبور كنم، همه‌ي تيم‌ها هم بايد از قانون فدراسيون فوتبال تبعيت كنند. من عاشق دو تيم استقلال و پرسپوليس هستم و به نظر من نتيجه‌ گرفتن اين دو تيم به فوتبال ملي ما كمك مي‌كند. هرچه استقلال و پرسپوليس قوي‌تر باشد، تيم ملي هم قوي‌تر است و اين چنين طرفداران زيادي به ورزشگاه‌ها مي‌آيند. اما، من چون عاشق ملت و سربلندي جمهوري اسلامي هستم، دشواري‌هاي زيادي را به جان خريده‌ام. شايد در اين بين فحش و ناسزا بشنوم اما، اجازه بدهيد اگر كسي مي‌خواهد فحش بدهد، به من بدهد. اما، كسي به بازيكنان جوان ناسزا نگويد. من عشق به كشورم را قبل از اين هم زماني كه با كليه‌ي پاره و سر شكسته براي تيم ملي بازي كردم، ثابت كردم. اما، متاسفانه برخي مي‌آيند و نتيجه نگرفتن تيم‌شان را منصوب به علي دايي مي‌كنند.
وقتي استقلال هفته‌ي اول ابومسلم را دو بر صفر برد، در كنفرانس مطبوعاتي مي‌آيند و مي‌گويند كه ما نتيجه‌ي دوازده كيلومتر دويدن‌مان را در تركيه گرفتيم. اما، آنها به من بگويند در روز باخت اين دوازده كيلومتر كجا رفت. از استقلال تنها طالب‌لو در تيم ملي بوده و از پگاه هم حسين ابراهيمي. بنابراين دو تيم شرايط مساوي داشته‌اند. مگر مي‌شود تيم بزرگي مثل استقلال به يك نفر وابسته باشد. چرا قبل از بازي مي‌گويند ما با بازيكنان جانشين جاي خالي بازيكنان غايب را پر مي‌كنيم اما وقتي تيم‌شان مي‌بازد مي‌آيند و مي‌گويند كه تيم ملي به باشگاه ضربه زد. استقلال تنها متعلق به قلعه‌نويي نيست. استقلال مال حجازي‌ها، حاجيلوها و مردم است. هيچ كس نمي‌تواند بگويد استقلال مال من است و با يك باخت هواداران را مقابل تيم ملي بگذارد. با اين حال ايرادي ندارد. ما براي پيشرفت و رسيدن به هدف بزرگمان بايد تاوان بدهيم. بگذاريد اين تاوان را علي دايي بدهد.

* اما نمي‌توان اين چنين مقابل باشگاه‌ها موضع گرفت.
من اصلا موضع نگرفته‌ام. برويد از مظلومي و بگوويچ بپرسيد. حتي ملاحي به من زنگ زد و گفت كه يك بازيكن ما را بدهيد. اما، دلايلي كه گفتم فكر مي‌كنم به اندازه‌ي كافي روشن بود. يا ما نبايد ليگ را برگزار كنيم يا اينكه نبايد براي تيم ملي بازي بگذاريم. در غرب آسيا به دليل اينكه ميزبان بوديم، نمي‌توانستيم شركت نكنيم. در فهرست بيست نفره‌ي تيم ملي تنها دو دروازه‌بان حضور داشتند بايد به من حق بدهيد كه نمي‌توانستم بازيكن را آزاد كنم و اگر اين دروازه‌بان مصدوم مي‌شد، دست‌مان خالي مي‌شد.

* به نظر شما چرا در اين چند سال تيم ملي درجا زده است؟
به نظرم نبود برنامه‌ريزي صحيح و عدم وجود امكانات باعث شده كه تيم ملي در چند سال گذشته درجا بزند. در اينجا بايد از "تاج" تشكر كنم كه با بيست سال سابقه‌ي مديريت در راس كميته‌ي تيم‌هاي ملي قرار دارد و همه جوره از من دفاع كرد، البته اين دفاع كوركورانه نبوده است. تاج هيچ موقع در مسايل فني دخالت نكرده است، به نظر من اين نشان دهنده‌ي ضعف يك مدير نيست. بلكه نشانگر قدرت اوست. مربي ضعيف است كه به مديرش اجازه‌ي دخالت در مسايل فني را بدهد. همان طور كه من نمي‌توانم در مسايل فدراسيون دخالت كنم، فدراسيون هم در كار فني دخالت نكرده است. بايد منطقي صحبت كنيم، بعضي از مديران دوست دارند در مسايل فني دخالت كنند. اما، من مربي نيستم كه اجازه بدهم كسي در كارم دخالت كند. كساني هم كه درباره‌ي بي‌برنامگي تيم ملي صحبت مي‌كنند به ياد داشته باشند كه تيم ملي قبلا بي‌برنامه بوده و نه حال حاضر كه در آرامش كارش را انجام مي‌دهد. اينكه تيم ملي با چهار امتياز بيشتر نسبت به ديگر حريفان در صدر گروه قرار گيرد، نشان دهنده‌ي عملكرد تيم ملي است. من مخلص همه هستم اگر انتقاد سازنده‌اي باشد، گوش مي‌دهم، شما همه‌ي فوتبال هستيد و نمي‌توان رسانه‌ها را از فوتبال جدا كرد. اينكه من دايي شده‌ام، نقش تك تك شما در آن ديده مي‌شود. من مربي تيم ملي هستم اجازه بدهيد كه تصميم نهايي را خودم بگيرم. اگر اين توانايي را نداشته باشم، مي‌روم.
علي دايي گفت: عملكرد مهدوي‌كيا، هاشميان و كريمي را زير نظر دارم. سرمربي تيم ملي فوتبال در ادامه نشست خبري امروز خود در پاسخ به سوالي در خصوص دعوت از دو بازيكن لژيونر به تيم ملي گفت: من به عملكرد مهدوي‌كيا، هاشميان و كريمي نگاه مي‌كنم. اگر شرايط‌شان جوري بود كه مي‌توانستند در خدمت تيم ملي باشند، حتما از آنها استفاده خواهم كرد.

* شما گفتيد كه حق داريد كه بازيكنان را در تيم ملي در اختيار داشته باشيد. باشگاه‌ها ميلياردها تومان هزينه مي‌كنند تا موفق شوند. ضمن آنكه مسابقات غرب آسيا در تقويم فيفا قرار نداشت. آيا فدراسيون در صورت مصدوميت بازيكنان مانند آنچه كه براي "خليلي" اتفاق افتاد،‌ به باشگاه‌ها غرامت مي‌دهد؟
به من مسايل فني تيم مربوط است. قانوني كه در فدراسيون فوتبال ثبت شده با قوانيني كه در فيفا است، فرق دارد. شما داريد براساس قوانين فيفا صحبت مي‌كنيد و من از قوانين فدراسيون مي‌گويم. قانون‌ها تفاوت زيادي با هم دارند. غرب آسيا در تقويم فيفا نيست، ما بايد چه كاري انجام بدهيم. مگر سوريه، اردن، قطر و عمان در اين مسابقات شركت نكرده‌اند؟

* كلاس فوتبال ما با اين كشورها قابل مقايسه نيست.
در مملكت ما فدراسيون قانون دارد. در اروپا كدام كشور براي شب زنده‌داري بازيكنان و حضورشان در پارتي‌هاي شبانه آنها را محروم مي‌كند. در آلمان شما نمي‌توانيد بازيكني را به دليل حضور در پارتي محروم كنيد اما، در كشور ما به خاطر مذهب و قوانيني كه وجود دارد، اين مسايل هست. اگر قوانين فيفا را در نظر بگيريم، نبايد در غرب آسيا شركت كنيم. اما، بسياري از بازي‌هاي كنفدراسيون فوتبال آسيا هم جزو روزهاي فيفا نيست.

* آقاي دايي ملاك انتخاب شما جواني بازيكنان است يا خير؟ آيا نمي‌توانيد از بازيكني مانند باقري كه بهترين بازيكن فوتبال ايران است، استفاده كنيد؟
من به توانايي‌هاي باقري اعتقاد دارم اما، در پستي كه او بازي مي‌كند، ما سه بازيكن داريم كه در تيم‌هاي اروپايي حضور دارند و توانايي‌هاي بسيار بالايي دارند. ضمن اينكه باقري هم از تيم ملي خداحافظي كرده، پس به من حق بدهيد از بازيكني استفاده كنم كه در اين چند ساله در خدمت تيم ملي بوده است.

* اما، شنيده مي‌شود كه شما براي انتخاب بازيكنان خط قرمز داريد؟
خط قرمز در كار من بي‌معناست. من تنها به مسايل اخلاقي و فني نگاه مي‌كنم. از زماني كه ما به تيم ملي آمده‌ايم كوچكترين مشكل اخلاقي پيش نيامده است. من در حال حاضر از جواناني استفاده مي‌كنم كه آينده‌ي فوتبال هستند. تا زماني كه شما به بازيكناني مثل شجاعي، رضايي، پروين و غلام‌نژاد فرصت ندهيد، آنها نمي‌توانند بازيكني مثل مهدوي‌كيا شوند. بايد به آنها شانس بدهيد كه بتوانند جاي بزرگترها را بگيرند. ضمن اينكه از بازيكنان با تجربه‌اي كه مي‌توانند مثمرثمر باشند، استفاده مي‌كنيم تا اين جوانان بتوانند در كنار بزرگترها تجربه كسب كنند.

* با توجه به رويارويي ازبكستان و عربستان در جام ملت‌هاي آسيا بازي دوستانه مقابل ازبكستان مي‌توانست براي تيم ملي مفيد باشد. چرا اين بازي چنين شرايطي پيدا كرد.
رقابت‌هاي غرب آسيا بيست و پنجم مرداد تمام مي‌شود و براي سي‌ام مرداد براي ديدار با ازبكستان برنامه‌ريزي كرده بودند. ضمن اينكه ميان اين دو تاريخ بازي‌هاي ليگ پيگيري مي‌شد. بنابراين اين بازي به هيچ وجه به نفع ما نبود. ما سعي مي‌كنيم در يكي از روزهاي ششم تا هشتم شهريور يك بازي دوستانه انجام بدهيم. پس از آن اردوي چهار روزه‌اي را در كيش برگزار مي‌كنيم و صبح سيزدهم يا چهاردهم شهريور به عربستان مي‌رويم. تيم‌هايي مانند عربستان چون ليگ‌هايشان تعطيل است مي‌توانند به طور كامل از بازيكنان استفاده كنند.
رقابت‌هاي غرب آسيا هم بهترين فرصت براي ما بود تا از جوانان استفاده كنيم.

* شما مدام از برنامه صحبت مي‌كنيد. اما، در دو هفته‌ي اول ليگ دو بازي لغو شده است. به نظر مي‌رسد اين به دليل برنامه‌ريزي تيم ملي است.
ما برنامه‌هايمان را تا آخرين بازي مقابل كره‌ي جنوبي كه شامل بازي‌هاي دوستانه و رسمي‌مان است در اختيار كميته‌ي تيم‌هاي ملي قرار داده‌ايم و كميته‌ي تيم‌هاي ملي هم اين برنامه را به تيم‌هاي ليگي مي‌دهد تا آنها وضعيت‌شان را بدانند.

* آقاي دايي شما از قانون و ليگ خوب صحبت مي‌كنيد. اما، خيلي از كارشناسان معتقدند كه رقابت‌هاي غرب آسيا ارزش تعطيل شدن ليگ را نداشت و مي‌توانستيم با تيم اميد در اين بازي‌ها شركت كنيم.
- در حال حاضر وضعيت تيم اميدمان مشخص نيست. بايد ابتدا اين تيم را تشكيل بدهيم و هدف‌گذاري كنيم. ضمن آن كه من به عنوان سرمربي تيم ملي معتقدم كه رقابت‌هاي غرب آسيا ارزش زيادي دارد.

* پس اگر اين طور است، تيم ملي هميشه بر باشگاه‌ها ارجحيت دارد.
اين يك چيز طبيعي است و تمام تيم هاي ملي به تمام تيم‌هاي ليگي ارجح‌تر هستند. اين چيزي است كه در تمام دنيا وجود دارد.

b> * شما در آلمان بازي كرده‌ايد. آيا شده بود كه به خاطر حضور در تورنمنتي اين چنيني بازي‌هاي ليگ برگزار نشود؟
هيچ وقت آلمان در تورنمنتي با عنوان رقابت‌هاي غرب آسيا شركت نمي‌كند. در آسيا سالانه تورنمنت‌هاي بسياري برگزار مي‌شود اما، در اروپا هيچ وقت چنين تورنمنت‌هايي نيست. ما در آسيا زندگي مي‌كنيم و بايد خودمان را با شرايط اينجا وقف بدهيم.

* اما، جواب شما اكثر طرفداران فوتبال را راضي نمي‌كند.
من واقعيت‌ها را مي‌گويم. نمي‌خواهم از خودم دفاع كنم و كسي را راضي كنم. به اينجا آمده‌ام كه به مردم اطلاع بدهم كه اگر مشكلي هست، به اين دليل است. شما طوري صحبت مي‌كنيد كه من مجبورم فلش بكي به عقب بزنم. چرا درباره‌ي قرارداد من اين قدر شلوغ كرديد؟ هر چند من دوست ندارم درمورد رقم قراردادم صحبت كنم، اما، حاضرم با شما بنشينم و قراردادم را با قرارداد مربيان باشگاهي و مربي سابق تيم ملي مقايسه كنم. شما چرا اين قدر شلوغ كرديد؟ چون دايي سرمربي تيم ملي بود. ما بايد با مردم روراست باشيم. من روزنامه‌ها را مي‌خوانم و مي‌بينيم كه در آن نوشته چرا فلان بازيكن به اردوي تيم ملي دعوت نشده است. بايد به عرض‌تان برسانم كه ما براي دعوت از بازيكنان مرحله بندي كرده‌ايم و در هر مرحله تعدادي بازيكن را به تيم ملي دعوت مي‌كنيم. خواهش مي‌كنم مطلبي بنويسيد كه منطقي باشد و من هم از آن استفاده كنم.

* شما مي‌گوييد كه چرا رسانه‌ها روي دايي زوم كرده‌اند؛ اما، قبول كنيد انتظاري كه از شما مي‌رود، از مربي ديگري نمي‌رود.
دايي سرمربي تيم ملي است و به او هم گفته‌اند كه بايد تيم در غرب آسيا شركت كند. من هم مجبور بودم بازيكنان را انتخاب كنم. دوست دارم كه تيم ملي كشورم موفق شود. وقتي فدراسيون قانوني را تصويب كرده كه تيمي كه بيش از سه بازيكن دارد، بازي‌هايش لغو مي‌شود نبايد من جوابگو باشم.

* از شما مي‌خواهيم كه چنين ذهنيتي نداشته باشيد كه رسانه‌ها روي شما زوم كرده‌اند.
خدا شاهد است كه چنين ذهنيتي ندارم. مي‌دانم كار نويي كه شروع كرده‌ام عواقب بسياري دارد. بگذاريد به من فحش بدهند اما، هدفم اين است كه تغييرات را در تيم ملي ايجاد كنيم.

* مي‌گويند شما رسانه گريز هستيد، به عنوان نمونه در بازي ايران و فلسطين در كنفرانس مطبوعاتي شركت نكرديد.
من نمي‌دانستم اتاق كنفرانس مطبوعاتي ورزشگاه تختي كجاست. اتاق كنفرانس سي كيلومتر آن طرف‌تر بود ضمن اينكه صحبت‌هاي من با ديگر مربيان تيم ملي يكسان است. اگر من را به عنوان يك مربي كوچك كه با ده مربي بزرگ كار كرده‌ام، قبول داريد مي‌گويم "هومن افاضلي" جزء بهترين مربيان ايران است. اگر او در كنفرانس مطبوعاتي شركت كرده، يعني من صحبت كرده‌ام.

* چقدر از رقابت‌هاي غرب آسيا رضايت داريد و بازيكنان جوان تيم ملي چقدر توانسته‌اند شما را تحت تاثير قرار بدهند؟
ما تنها يك بازي را در غرب آسيا انجام داديم. از امروز از تمام كساني استفاده مي‌كنيم كه در تيم ملي حضور دارند. بازي اول نمي‌تواند ملاك خوبي براي ارزيابي عملكرد بازيكنان باشد. نمي‌توانم بازي با فلسطين را يك ديدار تداركاتي به حساب بياورم.

* شما به باشگاه‌ها بازيكن نمي‌دهيد. اما، خودتان براي افتتاح استخر دوستتان به دامغان مي‌رويد، اين يك تناقض است.
بله من به دامغان رفتم اما، تيم ملي در آن روز تمرين نداشت. صبح‌ها بازيكنان بيست دقيقه زيرنظر همكارانم تمرين مي‌كنند. ديروز هم تيم ملي هيچ برنامه‌اي نداشت. نبايد از صبح تا شب در اردو باشم. اين مساله‌ي شخصي من بود و به شما و هيچ كس ديگري مربوط نيست. به خودم ربط دارد كه صبح مي‌خواهم چه كار كنم.

* اما،‌ اين سفر شما خيلي بي‌سروصدا بود.
تمام كارهاي من بي‌سروصداست. نمي‌توانم بيايم به همه بگويم كه يكي از دوستانم مي‌خواهد چنين كاري بكند و من هم بايد براي افتتاح استخر به آنجا سفر كنم. اين كوچكترين كاري بود كه براي دوستم انجام دادم كه چه در زماني كه بالا بودم، چه پايين در كنارم بود. نبايد در مسايل شخصي كنكاش كرد. اگر من هم بخواهم در زندگي شخصي شما كنكاش كنم، مشكلات زيادي به وجود مي‌آيد.

* نظرتان درباره‌ي اردوي تيم ملي در اسپانيا و چك چيست و چرا بازي‌هاي تيم ملي لغو شد؟
اين اردو چه در زمان بازيگري‌ام و چه در زماني كه مسووليت فني تيم را برعهده داشتم، بي‌نظير بود. دليل لغو بازي‌هايمان در اسپانيا هم اين بود كه پس از قهرماني اين تيم در جام ملت‌هاي اروپا رييس فدراسيون اسپانيا دو هفته مسابقات را به عقب انداخت. ما هم نمي‌توانستيم دم خانه‌ي بازيكنان اسپانيايي برويم و آنها را براي حضور در ديدار دوستانه با تيم ملي از خانه‌هايشان خارج كنيم. بازي با مصر هم با وجود هماهنگي‌هايي كه انجام شده بود، لغو شد. اما، الان اين بازي لغو شده و ديگر نبايد افسوس بخوريم كه چرا اين بازي برگزار نشد. تلاش مي‌كنيم بازي دوستانه‌ي ديگري را انجام دهيم.

* آيا بازيكن جديدي در فهرست تازه‌ي شما وجود دارد؟
ما به دليل مشكلاتي كه براي گرفتن ويزاي عربستان داريم، اسامي 38 نفر را به سفارت عربستان فرستاديم. در اين فهرست بازيكنان لژيونر زيادي حضور دارند. از امارات و اروپا بازيكنان جديدي به تيم ملي دعوت خواهند شد.

* آقاي دايي شما مدام مي‌گوييد كه عملكرد سه بازيكن لژيونر را زيرنظر داريد. اما، هيچ وقت نشده كه مانند امه‌ژاكه بگوييد كه فلان بازيكن به درد تيم ملي نمي‌خورد. اين شائبه‌اي را ايجاد مي‌كند كه اين كار به مصاحبه‌اي كه پس از جام جهاني انجام داديد و گفتيد بعضي از بازيكنان در چشم من نگاه مي‌كنند اما، به من پاس نمي‌دهند، ارتباط داشته باشد.
بايد بگويم امه‌ژاكه وقتي ديد بازيكناني مثل ژينولا و كانتونا تيمش را به هم مي‌زنند، تصميم قطعي‌اش را اعلام كرد. من به اين نتيجه نرسيده‌ام و دوست دارم تا زماني كه اين بازيكنان خوب هستند، از آنها استفاده كنم. هر زمان كه به اين نتيجه برسم، اين مساله را اعلام مي‌كنم و از هيچ كس ترس ندارم. من هنوز به اين نتيجه نرسيده‌ام كه فلان بازيكن را از تيم ملي بيرون بگذارم. ضمن آنكه من در دوره‌ي قبل اين سه بازيكن را به تيم ملي دعوت كردم. مهدوي‌كيا مصدوم شد و عذرخواهي كرد. كريمي كشاله‌اش آسيب ديد و آن اتفاقات افتاد كه اگر آن اتفاقات هم رخ نمي‌داد، به دليل آسيب ديدگي‌اش جايي در تيم ملي نداشت. هاشميان هم از طريق وكيلش اعلام كرد به دليل كمر دردي كه دارد به استراحت نياز دارد و نمي‌تواند در مرحله‌ي اول بازي كند.

* نام اين سه نفر در فهرست سي و هشت نفره وجود دارد؟
بله، اما ما تا روز آخر شرايط اين بازيكنان را ارزيابي مي‌كنيم. ممكن است آنها جزو فهرست بيست و پنج نفر‌ه‌ي تيم ملي براي سفر به عربستان باشند. شايد مهدوي‌كيا در عربستان كاپيتان تيم ملي باشد. شايد هم او به همراه ما به عربستان نيايد.

* كفاشيان در مصاحبه‌اي گفته كه اگر دايي نخواهد اين بازيكنان را به تيم ملي دعوت كند، من او را راضي مي‌كنم. نظرتان درباره‌ي اين اظهارنظر چيست؟
من زير دست كفاشيان كار مي‌كنم و براي او احترام زيادي قائلم اما، بزرگتر از او هم نمي‌تواند در كار من دخالت كند. تا به حال هم نشده كه كفاشيان و تاج جلسه‌اي بگذارند و به من مساله‌اي را در حوزه‌ي فني گوشزد كنند. اگر اين كار انجام شود، مطمئن باشيد كه من ديگر اينجا نيستم. من مثل كساني نيستم كه در جام جهاني آلمان كابينه تشكيل دادند و سرمربي و سرپرست تيم‌شان را انتخاب كردند.

* اما، آقاي دايي اين كساني كه شما از آنها نام مي‌بريد، همانهايي هستند كه شما را سرمربي تيم ملي كردند.
هيچ كس من را به تيم ملي نياورده است. يك نفر بيايد و بگويد كه دايي براي رسيدن به تيم ملي رايزني كرد. اما، آقايان خيلي‌ها را پيش كساني بردند كه تصميم گير هستند. اما، در نهايت من سرمربي تيم ملي شدم.

* حضور تعداد زيادي از بازيكنان سايپا و سپاهان و لغو بازي اين دو تيم در ليگ باعث به وجود آمدن اين شائبه شده كه دايي نمي‌خواهد بازي‌هاي اين دو تيم در ليگ برگزار شود. نظر شما در اين مورد چيست؟
مگر سايپا و سپاهان به من چيزي مي‌دهند كه من چنين كاري بكنم. من براي دعوت از بازيكنان به توانايي‌هاي آنها نگاه كردم. ما براي دعوت از هر كس هدفي داريم، آبرويم را خيلي بيشتر از سايپا و سپاهان دوست دارم. قبل از بازي پرسپوليس و سايپا برخي از روزنامه‌ها نوشتند كه سرمربي سايپا با دايي مشورت كرده. اصلا چنين مساله‌اي نبوده. اگر ليتبارسكي بخواهد مي‌توانم تجربه‌ي دو ساله‌ام در سايپا را در اختيار او بگذارم. اما، تا حالا چنين اتفاقي نيفتاده است. ضمن اينكه به خودم هم اجازه نمي‌دهم در مسايل فني سايپا دخالت كنم. از زماني هم كه به اسپانيا رفته‌ام تا به حال در جلسه‌ي هيات مديره شركت نكرده‌ام.

* آقاي دايي "كريم باقري" بهترين بازيكن فوتبال ايران است. چرا بر دعوت نكردنش اين قدر پافشاري مي‌كنيد؟
يك بار اين مساله را توضيح دادم. فوتبالي كه ما بازي مي‌كنيم با شيوه‌ي پرسپوليس متفاوت است. جواد نكونام در سوريه و امارات بهترين بازيكن تيم ملي بوده است.

* اما، همين نكونام در ديدار برابر امارات دو اشتباه وحشتناك انجام داد.
نكونام در بازي با امارات تنها يك اشتباه انجام داد. اگر قرار باشد نكونام اين يك اشتباه را هم در طول 90 دقيقه انجام ندهد،‌ بايد بشود "ماكلله" و برود چلسي و هفته‌اي ده هزار پوند حقوق بگيرد. ملاكم براي انتخاب بازيكنان چيز ديگري است و باقري به درد سيستم تيم ملي نمي‌خورد. ضمن اينكه كريم باقري هم از تيم ملي خداحافظي كرده است.

* رحمان رضايي هم از تيم ملي خداحافظي كرده بود؛ اما، شما رحمان را به تيم ملي دعوت كرديد.
من خداحافظي رحمان رضايي را نديده‌ام.

* شما چه طور خداحافظي باقري را به خوبي به ياد مي‌آوريد اما، خداحافظي رضايي كه در مالزي انجام داد را از ياد برده‌ايد؟
باقري هم بازي من بود و به خوبي به ياد دارم كه او چگونه از تيم ملي خداحافظي كرد. اما، خداحافظي رضايي را نديدم. اگر كسي فيلمي از مصاحبه‌ي رضايي دارد كه در آن او از فوتبال خداحافظي كرده، آن را براي من بياورد. مشكل فوتبال ما خداحافظي باقري و رحمان رضايي نيست. مشكل اين است كه شما به همه چيز گير مي‌دهيد.

* ما سوال‌هايمان را از سرمربي تيم ملي مي‌پرسيم و نه شخص علي دايي.
شما بايد به عقيده‌ي من احترام بگذاريد. از من مي‌پرسيد كه چرا كريم باقري را به تيم ملي دعوت نمي‌كنيد و من هم مي‌گويم او از تيم ملي خداحافظي كرده و در آن پست ما سه بازيكن عالي داريم. هيچ وقت به خودم اجازه نمي‌دهم كه بازيكني مانند كريم باقري را نيمكت نشين كنم. او بازيكن بسيار بزرگي است و كاپيتان تيمي است كه سي و چهار ميليون هوادار دارد.

* آيا قصد دعوت از اشكان دژاگه به تيم ملي را داريد؟
او نمي‌تواند براي تيم ملي ايران بازي كند چرا كه شرايط سني او به گونه‌اي است كه قوانين فيفا اجازه‌ي تغيير تابعيت را به دژاگه نمي‌دهد. ضمن اينكه مگر او دوست دارد براي ايران بازي كند؟ او خودش را آلماني مي‌داند و براي تيم‌هاي آلماني بازي مي‌كند.

* پس از برخوردي كه برخي هواداران پرسپوليس در ديدار با سايپا با شما انجام دادند، شايعه شد كه شما قصد پيگيري اين مساله را داريد.
اصلا چنين تصميمي ندارم. من خودم را مديون اين هواداران مي‌دانم. آن اتفاق را نبايد به حساب طرفداران گذاشت. اين كاري است كه توسط چند ليدر انجام شد.

* گويا قرار است محدوديت‌هايي براي رسانه‌ها براي پوشش اخبار تيم ملي ايجاد شود. اينكه هيچ خبرنگار و عكاسي به همراه تيم به اسپانيا و چك نرفت و اين تصميمي كه براي ممنوعيت ورود خبرنگاران به هتل تيم ملي در عربستان گرفته شده، حكايت از اين مساله دارد.
معتقدم كه خبرنگاران هم مي‌خواهند تيم ملي موفق شود. اين خواسته‌ي من بود كه در هتل تيم ملي خبرنگاري اجازه‌ي ورود پيدا نكند. خواهش‌مان هم اين بوده است كه به غير از خبرنگاران ديگر مسوولان عالي رتبه كه جداگانه به عربستان مي‌آيند هم در هتل ما نباشند. غير از اين مساله‌ي ديگري نبوده است و ما كاري به اين نداريم كه خبرنگاران در كجا اقامت خواهند كرد و قبل و بعد از تمرين هم جوابگوي آنها خواهيم بود. در سفر به اسپانيا هم معتقدم كه كوتاهي رخ داده است و بايد سايت فدراسيون با اعزام خبرنگار و عكاس اين اردو را پوشش مي‌داد. من مخالف ايجاد محدوديت براي رسانه‌ها هستم چرا كه اگر شما اخبار تيم ملي را انعكاس ندهيد، فعاليت‌هاي تيم ملي هيچ فايده‌اي ندارد. دوست دارم در بين تيم ملي و رسانه‌ها احترام ايجاد شود. مي دانم كه شما هم راضي نيستيد مشكلي حاشيه‌اي در تيم ملي ايجاد شود.

* حضور شما در هيات مديره‌ي سايپا اين شايعه را به وجود آورده كه حضور پنج بازيكن سايپا در تيم ملي به اين دليل بوده است.
سالي كه سايپا قهرمان شد، دو بازيكن از تيم ما به تيم ملي دعوت شد. اما، من اعتراضي به اين مساله نداشتم. در حال حاضر هم معتقدم كه هفت بازيكن بايد از سايپا به تيم ملي دعوت شوند.

* اما، حضور بازيكناني كه محبوبيتي بين هواداران ندارند، باعث فراري شدن تماشاگران از ورزشگاه‌ها مي‌شود.
من بايد كاري كنم كه تيم ملي نتيجه بگيرد حالا استاديوم خالي يا پر باشد، برايم تفاوتي ندارد. مي‌گوييد بايد افراد محبوب به تيم ملي دعوت شود. پس اگر اين طور است من به "رضا گلزار" بگويم به تيم ملي بيايد چون آدم محبوبي است. نمي‌شود كساني كه غير از استقلال و پرسپوليس هستند را به تيم ملي دعوت نكرد. شما هم زماني كه مسوول شديد، محبوب‌ها را دعوت كنيد. اگر قرار بود براساس محبويت آدم‌ها بازيكنان را به تيم ملي دعوت كنم، به گلزار، سعيد راد و پروين كه استادم است، مي‌گفتم به تيم ملي بيايند. ما بايد بهترين‌ها را انتخاب كنيم و نه محبو‌ب‌ها را. سايپا اين پتانسيل را دارد كه بيشتر از اين بازيكن در تيم ملي داشته باشد. مطمئن باشيد تيم ايران با همين تركيب به جام جهاني صعود مي‌كند.

* آيين‌نامه‌ي جديد انضباطي و ممنوعيت گذاشتن ريش لنگري باعث شد بعضي روزنامه‌ها ريش شما را با ريش سياوش اكبرپور مقايسه كنند. آيا شما از اين قانون مستثني هستيد يا اينكه بايد زير بار اين قانون برويد؟
ما همه از قانون تبعيت مي‌كنيم. ريش من هم نه لنگري است و نه چيز ديگري. من هشت، نه سال است كه چنين ريشي را گذاشته‌ام. نه سبيلم را زده‌ام و نه كار ديگري انجام داده‌ام. در اين چند سال هم هيچ كس به من گير نداده كه چرا چنين لباسي مي‌پوشي و چنين كاري را مي‌كني. (رو به يكي از خبرنگاران به شوخي) اما، شما از سوال اول و دقيقه‌ي يك به همه چيز گير داده‌ايد. همه مي دانند كه ريش من با اميرآبادي و اكبرپور خيلي تفاوت دارد. اما، خودم هم مخالفم كه كميته‌ي انضباطي چنين آيين‌نامه‌اي تصويب كرده است. شايد بازيكن ريشش را درست كند اما، هزار اشكال ديگر در او به وجود بيايد. اين مسايل شخصي است و من نمي‌توانم بگويم كه شما چرا ديروز با دوستتان به كافي شاپ رفته‌ايد.

* آقاي دايي چگونه مي‌خواهيد با مربيان باشگاهي تعامل داشته باشيد؟
تعامل ما به اين صورت است كه برنامه‌هاي تيم ملي را تا آخرين بازي در مقدماتي جام جهاني در اختيار باشگاه‌ها قرار دهيم. اين بزرگترين تعامل است. نمي‌توانم پيش از هر اردو به همه‌ي مربيان ليگ برتري و دسته يكي زنگ بزنم و بگويم كه به نظر شما كدام بازيكن را به تيم ملي دعوت كنم. در زماني كه در امارات بوديم، كساني در ورزشگاه حضور داشتند كه پرچم امارات در دست‌شان بود تا پس از باخت تيم ملي علي دايي را دراز كنند. در بين مطبوعاتي‌ها هم برخي بودند كه تيترهايشان را آماده كرده بودند اما، تعداد شان كمتر از پنج درصد بود اما، خدا خواست و بازيكنان غيرت به خرج دادند و تيم ملي برنده شد. هم اكنون هم در خدمت‌تان هستم و به خدا و پيغمبر و هر چيز ديگري كه اعتقاد داريد، اگر همين الان هم از تيم ملي بروم، هيچ چيز را از دست نمي‌دهم. تنها به خاطر عشقم بوده كه در تيم ملي بوده‌ام. در سيزده سالي كه در تيم ملي بوده‌ام از خيلي چيزها گذشته‌ام و خيلي چيزها را هم بدست آورده‌ام. بايد بگويم تابحال يك ريال هم از فدراسيون فوتبال پول نگرفته‌ام اما، آقايان قبل از قراردادشان پولشان را گرفته‌اند. از عشقم است كه در تيم ملي هستم. مي‌دانم كه اگر دايي برود بازيكناني مثل رضايي و شجاعي نمي‌توانند حق‌شان را بگيرند. متاسفانه مطالب روزنامه‌ها جوري شده كه 90 درصد مطالب منفي است اما، من كارم را انجام مي‌دهم چون هدفم بزرگ است و تمام انتقادات را به جان مي‌خرم.

* شايعه شده كه به دليل رفاقت شما با "بذرپاش" مديرعامل كارخانه‌ي سايپا اين شركت اسپانسر تيم ملي شده است.
من تابحال بيش از چهار يا پنج بار بذرپاش را نديده‌ام و رابطه‌اي هم با او ندارم. او از مديران بزرگ صنعتي است و با علي‌آبادي و تاج دوست است. حتما براي اينكه سايپا به فدراسيون كمك كند، آدم‌هاي بزرگي دخيل بودند. ضمن اينكه حتما به نفع فوتبال ملي و سايپا بوده كه اين كار انجام شود و اصلا من نظري در اين باره ندادم.
در پايان دايي گفت: از شما مي‌خواهم كه زماني را تعيين كنيد كه هفته‌اي يك يا دو هفته چنين نشستي برگزار شود.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن