تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816861331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الو حيات


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: الو حيات
7370- هرچه از عمر انقلاب اسلامى مى‌گذرد انسان انتظار دارد كه حداقل از نظر اخلاق و تربيت اسلامي، وضع جامعه بهتر شود و اگر اين هم نمى‌شود حداقل افرادى كه خود را به عنوان نخبگان جامعه تصور مى‌كنند و هميشه در مطبوعات براى مردم نسخه مى‌نويسند و دستورالعمل صادر مى‌فرمايند كمى مسائل اخلاقى اسلامى را رعايت كنند، از دروغ و گزافه‌گويى بپرهيزند كه مادر همه گناهان كبيره است، از غيبت پرهيزكنند كه مانند خوردن گوشت مرده برادر خويش است، از تهمت زدن دورى كنند چرا كه به هيچ وجه جوابگوى جرائم آن در روز جزا نخواهند بود. اخيرا در روزنامه‌اى كه همه مى‌دانند و مى‌شناسند مقاله‌اى خواندم كه يكى از كانديداهاى رياست جمهورى را كه سيد و روحانى است به طرز بسيار زشتى مورد اهانت و اتهام قرار داده و پيشنهاد خلع لباس وى را داده بود.

7371- اگر مسئولان محترم كشور و دولت كمى به اطراف خود نگاه بفرمايند شايد بهتر بتوانند راه توسعه و ترقى را بشناسند و گرفتار مشكلات نشوند و ملت را هم از گرفتارى نجات دهند. الان شما به كشور تركيه نگاه كنيد كه نفت و گاز ندارد ولى اقتصادش از ما پيشرفته‌تر است و كشور ما به صورت بازار كالاهاى آنها درآمده است يا كشور چين با حدود 5/1 ميليارد جمعيت، خرج زندگى ملت خودش را از كيسه مردم ما تامين مى‌كند اما به چه قيمت؟ به قيمت بيكارى صدها هزار توليدكننده ما كه الان به شغل‌هاى كاذب و گاهى مضر و فاسد مشغول شده‌اند يا بايد رانندگى كنند يا خريد و فروش موبايل و يا خداى نكرده مبادله مواد قاچاق و مواد مخدر. يا كشور عربستان كه اصلا آب ندارد ولى گندم صادر مى‌كند خاموشى برق هم ندارد. اين مطالب را مسئولان اگر مى‌دانند كلاه خودشان را لطفا قاضى كنند.

7372- از همه شما دست‌اندركاران روزنامه شريف و وزين حيات‌نو تشكر مى‌كنم كه باعث شده‌ايد اين روزنامه در دسترس ما قرار بگيرد. من و همكاران همه روزه از اوايل صبح كه روزنامه را مى‌گيريم از خواندن آن لذت مى‌بريم و استفاده مى‌كنيم ولى متاسفانه در محدوده بازار عده اندكى هم هستند كه خيلى آدم‌هاى حسود و بدى هستند آنها بدون دليل با اين روزنامه و مسئول محترم آن مخالفند و بدگويى مى‌كنند. به آنها مى‌گويم شما مشكلتان چيست مگر اين روزنامه چه دارد كه با آن ضديت مى‌كنيد مى‌گويند ما با مسئول روزنامه مخالفيم. مى‌گوييم چرا مگر حاج آقا (مديرمسئول روزنامه) به شما چه بدى كرده است؟ جواب حسابى ندارند بدهند. خلاصه مى‌خواهم عرض كنم حسادت و بددلى و دروغگويى و دروغ‌پردازى همين اقليت فاسد در ميان جامعه، باعث فساد جامعه شده است.

7373- مدتى است كه در بين دوستان ما و خوانندگان هميشگى روزنامه حيات نو اين موضوع مطرح است كه چرا آگهى تبليغاتى اين روزنامه كم است قبلا آگهى خوبى مى‌گرفت و فكر مى‌كنم مخارج روزنامه را پوشش مى‌داد ولى حالا هم آگهى دولتى‌اش بسيار كم است هم آگهى‌هاى ديگر. مى‌خواستم بدانم اين كار دليل خاصى دارد؟ چرا شما مثل ساير روزنامه‌ها آگهى نمى‌گيريد؟

حيات نو: پاسخ اين مطلب شما نياز به شرح و توضيح فراوان دارد ولى به طور مختصر نكات زير را مورد توجه قرار دهيد:

1- بعضى روزنامه‌ها كه 16 صفحه‌اى هستند بيش‌تر روزهاى هفته، حداقل بين 5 تا 8 صفحه آگهى دولتى دارند با توجه به ضابطه حاكم وزارت ارشاد، روزنامه حيات نو بايد حداقل در روز 4 تا 6 صفحه آگهى داشته باشد ولى عملا حدود كمتر از يك‌هشتم آن به روزنامه حيات نو داده مى شود.

2- بسيارى از آگهى‌هاى تجارى متعلق به شركت‌هاى دولتى است. اين شركت‌ها موظف شده‌اند آگهى‌هاى خود را فقط به روزنامه‌هاى دولتى يا روزنامه‌هاى (غيردولتي) خاص بدهند. روزنامه حيات نو از اين آگهى‌ها محروم شده است.

3- بسيارى از شركت‌هاى غيردولتى به طور نامحسوس زير فشار قرار دارند تا از همكارى با روزنامه حيات نو پرهيز كنند.

7374- در مطبوعات ديدم كه در مجلس فراكسيونى به نام غدير برقرار شده است اگر ممكن است مسئولان اين فراكسيون براى مردم توضيح دهند كه ماموريت اين فراكسيون با توجه به مسئوليت‌هاى مجلس چيست؟ آيا كار قانونگذارى مى‌كند يا كار تبليغاتي؟ به هر حال چه دستاوردى بايد داشته باشد و آيا اين دستاورد حاصل شده است؟

7375- بعضى مطبوعات گويا ماموريت دارند افراد گمنام را مطرح كنند و به مردم بشناسانند. افرادى كه داراى مايه علمى يا اجتماعى باشند خود به خود بين مردم شناخته مى‌شوند ولى كسانى كه خيلى مايه و كمالات خردى ندارند بهترين راه براى مطرح شدن اين است كه بگويند فلانى قرار است كانديداى رياست‌جمهورى شود. بعد با چند نفر راجع به اين موضوع مصاحبه‌كنند و آنها به صورت موافق يا مخالف چيزهايى بگويند. مصاحبه‌اى هم با خود سوژه انجام بدهند و او يا تكذيب اصل موضوع و شايعه را كند، يا قبول كند ولى براى آن شرط و شروط بگذارد و همين طور برو جلو تا چند ماه، خود به خود اين شخص معروف مى‌شود.

7376- در خبرى تحت عنوان بدلباسى در المپيك ممنوع، مقررات دولت چين براى شهروندان خود را ذكر كرده بود از لحاظ فرم لباس، رنگ و تنگى و گشادى آن همچنين نخوردن سير براى بوى دهان و امثال آ‌ن اين بايد براى بعضى شهروندان ما هم آموزنده باشد كه فكر مى‌كنند اگر از طرف دولت مقررات وضع شود اين نقض آزادى‌هاى مدنى است.

7377- عماد افروغ استفاده ابزارى از اخلاق و دين را توسط بعضى مسئولان در جهت ارضاى اغراض و نيات سياسى خاص، از مهم‌ترين مسائل كشور دانست. وى معتقد است كه در اثرغفلت، تا حدود زيادى از اهداف بزرگ انقلاب، فاصله گرفته‌ايم.بعضى اين كار را به بهانه حفظ نظام يا نشان دادن عظمت نظام انجام داده‌اند ولى اين اشتباه است (نقل به معني). در همين حال بعضى از سياست‌پيشه‌گان و وابستگان احزاب، فقط دغدغه انشعاب رياست‌جمهورى دارند و اندر خم يك كوچه هستند كه مثلا كانديد اين باشد يا آن؟ از همين حرف‌‌ها مى‌شود فاصله امثال عماد افروغ با بعضى ديگر را فهميد كه دغدغه‌ها چقدر با هم فرق دارد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن