تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815743027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت پنجره


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پشت پنجره
الف فيلتر شد

سايت «الف» با دستور دادسراي كاركنان دولت و رسانه و با شكايت معاونت حقوقي رياست جمهوري فيلتر شد.
پايگاه خبري - تحليلي الف وابسته به دكتر احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي عصر ديروز فيلتر شد و دسترسي به آن قطع شد.
به گزارش «فردا» استعلام از دانشگاه آكسفورد انگلستان در خصوص مدرك دكتري علي كردان وزير كشور و انتشار سلسله مطالبي در اين خصوص دليل اصلي فيلترينگ اين پايگاه خبري - تحليلي عنوان مي شود.
گفتني است وزارت كشور دو روز قبل عنوان كرده بود حق خود را برخورد قضايي با هرگونه «شبهه افكني» در خصوص اصالت مدرك دكتراي افتخاري علي كردان محفوظ مي دارد، اين در حالي است كه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي شب گذشته با دستور ويژه اي به علي عباسپور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خواستار رسيدگي به اصالت مدرك دكتري كردان شده بود.

قهر خبرنگاران با سفارت ايران در پكن؟

خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاري هاي ايراني كه براي پوشش به المپيك هم اكنون در پكن اقامت دارند با نشان دادن نوعي واكنش اعتراضي از شركت در مراسم سفارت ايران در چين امتناع كردند.
به گزارش شهاب نيوز، سفارت ايران براي افتتاح برنامه هاي فرهنگي خود از خبرنگاران ايراني حاضر در پكن دعوت كرد. اين در حالي بود كه خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاري ها به اين دليل كه از نمايندگان صدا و سيما به شكل رسمي و با ارسال كارت دعوت شد اما چنين دعوتي از ديگر خبرنگاران صورت نگرفت; از شركت در مراسم امتناع كردند.

ماجراي تبريك ناطق نوري به كردان چه بود؟

در حالي كه برخي روزنامه ها از جشن مازندراني ها و ناطق نوري براي وزير شدن علي كردان و تبريك ناطق به وزير كشور شد، خبرنگار «تابناك» در گزارشي، اطلاعات متفاوتي را منتشر كرد.
بنا بر اين گزارش يك روزنامه نوشته بود: «علي كردان به سالن همايش هاي صداوسيما رفته بود تا در ضيافت شام و جشني كه هم ولايتي هايش به مناسبت راي اعتماد گرفتن از مجلس و رسيدن به مقام وزارت كشور براي او ترتيب داده بودند، شركت كند».
اين در حالي است كه اين برنامه، نشستي براي مازندراني ها بوده و از مدت ها پيش برنامه ريزي و ناطق نوري نيز به عنوان سخنران آن تعيين شده بود و از سوي ديگر، راي اعتماد گرفتن كردان كه تا ساعت 16 همان روز طول كشيد و تا آن ساعت نتيجه اش به هيچ وجه معلوم نبود نمي تواند ارتباطي با جلسه مازندراني ها داشته باشد.
اين روزنامه نوشته بود: «البته مازندراني هايي كه در سالن همايش هاي صداوسيما گرد هم آمده بودند و علي اكبر ناطق نوري هم براي آنان سخنراني مي كرد، ترجيح دادند به وقايع رخ داده در جلسه علني مجلس در روز سه شنبه توجه چنداني نشان ندهند و تنها علي اكبر ناطق نوري بود كه از پشت تريبون، پيام تبريكي خطاب به علي كردان صادر و ابراز خوشحالي كرد از اينكه يكي از همولايتي ها به مهمترين وزارتخانه مملكت راه يافته است».
مشخص نيست در صورتي كه اين جشن براي شادي از وزير شدن كردان بوده، چگونه ديگر مازندراني ها به اين موضوع اشاره نكرده و توجهي نشان نداده اند.
گفته مي شود كردان كه يك روز سخت و طاقت فرسا و سرشار از حملات تند نمايندگان مجلس را پشت سر گذاشته بود، با آگاهي از برگزاري اين جلسه و حضور ناطق نوري در آن، ناگهان در ميانه سخنراني ناطق، پا به سالن نشست مي گذارد و ناطق نوري هم ناگزير، از تبريك گفتن به اين همولايتي خودداري نمي كند، هرچند گفته مي شود چندان دل خوشي از حضور اين تازه وزير در اين نشست نداشته است.

توكلي كانديداي جديد اصولگرايان منتقد دولت

نام احمد توكلي هم به فهرست كانديداهاي احتمالي اصولگرايان در انتخابات آينده رياست جمهوري اضافه شد.
بر پايه منابع خبري داخلي اصولگرايان، سران برخي از طيف هاي جريان اصولگرا به خصوص «اصولگرايان تحولخواه» به رهبري «عليرضا زاكاني» نماينده تهران اخيرا در جلساتي از توكلي دعوت كرده اند تا نامزدي در انتخابات دهم را بپذيرد.
اين اشخاص و گروه ها به رئيس مركز پژوهش هاي مجلس هفتم و هشتم پيشنهاد داده اند تا در صورت نپذيرفتن نامزدي انتخابات از جانب «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران، او نمايندگي اصولگرايان منتقد دولت نهم در اين رقابت را به عهده گيرد.
پيشنهادي كه گويا توسط توكلي پذيرفته شده است. در چند وقت گذشته، فشارهاي زيادي از جانب حاميان دولت و برخي نهادها به شهردار تهران براي منصرف كردن او از نامزدي انتخابات وارد شده است. در اين زمينه اگر چه دبير اجرايي ائتلاف فراگير اصولگرايان كه از چهره هاي نزديك به قاليباف محسوب مي شود به نقل از او، اخبار مربوط به نهي مقام رهبري از ورود شهردار تهران به انتخابات را تكذيب كرده اما مطرح شدن نام توكلي نشان مي دهد كه طيف حامي قاليباف، همه احتمالات را در محاسبات خود در نظر گرفته است.
«احمد توكلي» يكي از نامزدهاي جريان اصولگرا در انتخابات گذشته رياست جمهوري بود كه همراه با «علي لاريجاني»، «محمدباقر قاليباف»، «محسن رضايي»، «محمود احمدي نژاد» و «علي اكبر ولايتي» در سبد گزينه هاي مورد بررسي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي به رياست «علي اكبر ناطق نوري»0 قرار داشت.
از اين جمع، رضايي قيد شركت در انتخابات را زد، ولايتي پس از قطعي شدن كانديداتوري هاشمي رفسنجاني به نفع او از انتخابات كناره گيري كرد. احمدي نژاد از همان ابتدا اعلام كرد كه اساسا اعتقادي به كار جمعي مانند شوراي هماهنگي ندارد و قاليباف و حاميانش در جمعيت ايثارگران كه متوجه تصميم نهايي اين شورا براي حمايت از لاريجاني شدند، با بر هم زدن بازي و خروج از مكانيسم شوراي هماهنگي به صورت مستقل در انتخابات حاضر شدند.
در ميان كانديداهاي مطرح در لويي جرگه انتخاباتي سال 84 اصولگرايان، تنها اين توكلي بود كه با كناره گيري از انتخابات (اقدامي كه با استقبال روزنامه كيهان مواجه شد)، بلافاصله ستادهاي انتخاباتي خود را در حمايت از قاليباف فعال كرد و حاضر نشد مانند ديگر اقتصاددانان برجسته و نمايندگان منتقد دولت در مجلس هفتم مانند عماد افروغ و محمد خوش چهره از احمدي نژاد حمايت كند. پس از تشكيل دولت اصولگراي محمود احمدي نژاد، توكلي كه رياست مركز پژوهش هاي مجلس را برعهده گرفته بود به يكي از اصلي ترين مخالفان سياست هاي اقتصادي دولت نهم در پارلمان تبديل شد و عملا رهبري منتقدان عملكردها و برنامه هاي اقتصادي و بودجه اي دولت در مجلس را عهده دار شد.
نتيجه طبيعي اين مساله، آغاز فعاليت ها و اقدام هاي مركز پژوهش هاي مجلس عليه سياست هاي دولت نهم بود كه اين سازمان را به يكي از پايگاه هاي جدي انتقاد از دولت بدل كرده بود تا جايي كه گزارش هاي صريح مركز پژوهش ها درباره اقدام ها و سياست هاي اجرايي با انتقاد شديد محافل رسانه اي و سياسي حامي احمدي نژاد روبه رو مي شد. مجموع اين مسائل و نيز حمايت توكلي از غلامعلي حدادعادل در برابر علي لاريجاني براي كسب كرسي رياست مجلس هشتم باعث شد تا ادامه رياست او بر مركز پژوهش هاي مجلس تازه تاسيس با مخالفت جدي حاميان دولت و اما و اگرهاي زيادي مواجه شود. با اين حال مقبوليت او در ميان نمايندگان پارلمان و راي مشترك فراكسيون اقليت و اصولگرايان منتقد احمدي نژاد به ابقاي او در اين سمت انجاميد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن