تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814072119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رودكي: رئيس‌جمهور بايد اظهارات مشايي را پيگيري كند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رودكي: رئيس‌جمهور بايد اظهارات مشايي را پيگيري كند
چه كساني غير از آقاي رحيم مشايي تاكنون عنوان كرده‌اند كه ما با مردم اسرائيل دوست هستيم، كدام مقام‌،‌ كدام سازمان و نهاد نظام اسلامي نسبت به ملت اسرائيل اظهار ارادت كرده‌اند، كه ايشان استناد مي‌كنند؛ اين افراد چه كساني هستند؟
آفتاب: محمدنبي رودكي نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم در واكنش به اظهارات اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي مبني بر دوستي با ملت اسرائيل گفت:‌ «در صحبت‌هاي آقاي رحيم مشايي و عملكرد دولت نهم و هرآنچه كه از اين دولت در روابط با اسرائيل در سه سال گذشته ديده شده است تناقض‌هاي جدي وجود دارد».

نماينده مردم شيراز در مجلس هفتم در گفتگو با خبرنگار سياسي آفتاب تصريح كرد:‌ «رئيس جمهوري از محو اسرائيل و بازپس‌گيري سرزمين‌هاي اشغالي صحبت كرده بودند و استنباط جامعه از كلام رئيس جمهور اين بود كه نه تنها دولت اسرائيل بلكه ملت اسرائيل بايد سرزمين‌هاي اشغالي را ترك كنند، رئيس‌جمهور تاكيد كردند كه مردم يهود مي‌بايست از فلسطين اشغالي به اروپا و كانادا منتقل بشوند».

عضو ارشد شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت، در ادامه افزود: «اين موضع‌گيري رئيس دولت در قبال اسرائيل بوده است و خطاب رئيس‌جمهور به مردم اسرائيل و مردم يهود است كه غاصبان سرزمين فلسطين هستند».

وي افزود: «از سوي ديگر يكي از نزديك‌ترين كسان به رئيس‌جمهور و رئيس‌ سازمان ميراث فرهنگي جناب آقاي رحيم مشايي اظهاراتي را متناقض با صحبت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد عنوان مي‌كنند كه ما با مردم اسرائيل دوست هستيم و تاكيد مي‌كند كه ما براي هزارمين بار مي‌گوييم كه با ملت اسرائيل دوست هستيم و آنها را دوست داريم».

نماينده سابق شيراز در عين حال اين پرسش را مطرح كرد كه «چه كساني غير از آقاي رحيم مشايي تاكنون عنوان كرده‌اند كه ما با مردم اسرائيل دوست هستيم، كدام مقام‌،‌ كدام سازمان و نهاد نظام اسلامي نسبت به ملت اسرائيل اظهار ارادت كرده‌اند، كه ايشان استناد مي‌كنند؛ اين افراد چه كساني هستند»؟

وي با بيان اينكه طرح اين موضوع ايراد اتهام به مسئولان است گفت: «اين تناقض و دوگانگي را در مرحله اول بايد رئيس‌جمهور پيگيري كند و موضع شفاف دولت نهم را در مجموع اعلام كند».

رودكي خاطر نشان كرد: «اينجانب به‌ عنوان نايب رئيس كميسيون امنيت ملي در مجلس هفتم بارها تاكيد كردم كه ما با آمريكا تا وقتي كه دولتمردان آن خوي استكباري را در دل خود مي‌پرورانند رابطه‌اي نخواهيم داشت اما در رابطه با اسرائيل نمايندگان و مسئولين نظام جمهوري اسلامي هيچ وجه المصالحه‌اي را قرار نداده‌اند و اين كشور را به رسميت نشناخته‌اند مگر با احقاق حقوق فلسطينيان و خروج اسرائيل از سرزمين‌هاي اشغالي و برگزاري يك انتخابات آزاد در سرزمين‌هاي اشغالي».

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس هفتم تاكيد كرد: ‌«ما در مجلس هفتم همواره بر اين موضوع پافشاري كرديم كه اسرائيل غاصب و تروريست است».

وي افزود: «در شرايطي كه ما كشوري با نام اسرائيل را به رسميت نمي‌شناسيم و ورزشكاران ما در مسابقات ورزشي از مصاف با ورزشكاران اسرائيلي خودداري مي‌كنند چگونه مي‌توانيم با ملت اسرائيل دوست باشيم و آنها را دوست داشته باشيم».

وي در پايان اظهار داشت: «دولت نهم با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در حمايت از مردم مظلوم فلسطين مي‌بايست به واسطه اين تناقضات پاسخگوي افكار عمومي ملت ايران و افكار عمومي آزادي‌خواهان در جهان باشد».

همچنين محمدنبي رودكي از مسئولان دولت نهم خواست كه از مردم مظلوم فلسطين و مردم ايران عذرخواهي كنند.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن