تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تصويب فرماندهي معظم كل قوا:مهلت اجراي مقررات خدمت وظيفه ايثارگران، امداد جويان و خانواده معلولان تمديد شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: با تصويب فرماندهي معظم كل قوا:مهلت اجراي مقررات خدمت وظيفه ايثارگران، امداد جويان و خانواده معلولان تمديد شد
تهران- حيات

به مناسبت فرا رسيدن نيمه شعبان، خجسته ميلاد مبارك منجي عالم بشريت، قطب عالم وجود و واسطه غيب و شهود، امام يگانه صالحان، حضرت مهدي موعود‌(ع) و با عنايت به اتمام مهلت اجراي مقررات خدمت وظيفه عمومي ايثارگران و امدادجويان در تاريخ 25/4/87 از سوي ستاد كل نيروهاي مسلح تمديد مهلت اجراي مقررات مورد اشاره از محضر مبارك مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا استدعا گرديد كه معظم له به مدت يكسال موافقت فرمودند.
به گزارش حيات به نقل از معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح اين مطلب را موسي كمال مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح طي گفتگويي اعلام كرد و افزود: براين اساس مهلت اجراي مقررات اعطاي امتيازات ويژه، به ايثارگران و امداد جويان از تاريخ 25/4/87 به مدت يكسال تا تاريخ 25/4/88 براساس شرايطي تمديد گرديد.
سردار سرتيپ دوم پاسدار موسي كمالي امتيازات ويژه به ايثارگران را اينگونه برشمرد:
1- فرزند دوم شهدا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف مي باشد.
2- يكي از فرزندان مفقود الاثرها و آزادگان كه به وساطه استفاده پسر آنها (مفوقد الاثر و آزاده) از معافيت خانواده شهدا سرباز شناخته شده است، از خدمت معاف مي باشد.
3- يكي از برادران شهدا ، مفقود الاثرها و آزادگان كه به واسطه استفاده فرزنده آنها (شهيد ، مفقود الاثر، آزاده) از معافيت خانواده شهدا ، سرباز شناخته شده است از خدمت معاف است.
4- يكي از فرزندان مفقود الاثرها و آزادگان كه قبلا برادر وي (فرزند ديگر مفقود الاثر و آزاده) از معافيت خانواده شهدا استفاده نموده است ولي به دليل فوت يا مهاجرت تا پايان سال 1379 نزد خانواده اش نباشد از خدمت معاف مي باشد.
5- كليه جانبازان بالاي 15 درصد و يكي از فرزندان جانبازان 30 درصد و بالاتر و دو فرزند جانبازان 60 درصد و بالاتر از خدمت معاف مي باشد.
6- يكي از فرزندان رزمندگان داراي بيش از 40 ماه سابقه جبهه و 2 فرزند رزمندگان داراي 80 ماه سابقه جبهه از خدمت معاف مي باشد.
7- يكي از فرزندان افرادي كه جمع درصد جانبازي و مسابقه جبهه آنها به 40 امتياز و دو فرزند افرادي كه جمع درصد جانبازي و سابقه جبهه آنها به 80 برسد از خدمت معاف مي باشد.
8- يكي از فرزندان آزادگاني كه بيش از سه سال در اسارت بوده ولي فرزندشان بعد از آزادي به سن سربازي رسيده است از خدمت معاف مي باشد.
9- آن دسته از خانواده شهدا ، مفقود الاثر ها ، جانبازان و آزادگان و رزمندگان كه يكي از فرزندان آنها از خدمت معاف شده است ليكن ضرورت استفاده از معافيت صادره مذكور به دليل فوت، استخدام در نيروهاي مسلح و ... منتفي گرديده مي توانند با ابطال كارت معافيت صادر شده كارت معافيت جديد را براي نفر دوم خانواده اختصاص دهند.
مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين پيرامون امتيازات به خلبانان هوانيروز كادر خلباني فني و عواملي پروازي اظهار داشت:
1- درباره جبهه خلبانان هوانيروز، مبدا شروع ماموريت ها و مناطق عملياتي كادر خلبانان و فني هوانيروز مدت خدمت در نقاط سكوي مقدم تا تاريخ 27/5/67 معادل جبهه محاسبه مي گردد.
2- خدمت خلبانان و ديگر عوامل پروازي كه در عمليات بمباران، شناسايي، حمل مهمات و ... به مدت 40 ماه شركت داشته اند معادل جبهه محاسبه مي شود.
وي پيرامون كاركنان پدافند تصريح كرد: مصوبه سال 1366 شوراي عالي دفاع سابق در خصوص كاركنان پدافند هواي كشور براساس موارد درج شده در مصوبه معادل جبهه محاسبه مي گردد.
سردار كمالي مقرارت اعطاي امتيازات به امداد جويان را نيز اين چنين برشمرد:
1- آن دسته از خانواده هاي شاهد كه داراي فرزند معلول جسمي و ذهني باشند يكي از فرزندان آنها از خدمت معاف مي گردد.
2- يگانه سرپرست خواهر مجردي كه به سن 24 سالگي رسيده از خدمت معاف مي باشد.
3- كليه خانواده هايي كه داراي فرزند معلول جسمي و ياذهني بوده و داراي يك فرزند سالم بالاي 18 سال باشند آن فرزند سالم مشمول از خدمت معاف مي گردد.
4- كليه مادران فاقد شوهر تحت پوشش كميته امداد حضرت امام خميني (ره) كه حداكثر دو فرزند ذكور بالاي 18 سال باشند يكي از فرزندان آنها از خدمت معاف مي گردد.
سردار كمالي تاكيد نمود: براساس اين ابلاغيه سربازان متاهل غير غايب بايد در استان هاي محل سكونت همسر خود بكارگيري شوند.
موسي كمالي در پايان يادآور شد: در اجراي فرامين مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا، افراد مشمول مقررات پس از طي دوره آموزش نظامي، كارت معافيت از خدمت دوره ضرورت را دريافت خواهند نمود و مهلت اجراي مقررات ذكر شده به مدت يك سال شمسي تا تاريخ 25/4/88 مي باشد.
پايان پيام
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن