تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816721975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش ژاپن و كره شمالي براي دستيابي به توافق و عادي سازي روابط


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تلاش ژاپن و كره شمالي براي دستيابي به توافق و عادي سازي روابط
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/05/22
مذاكره كنندگان ژاپن و كره شمالي امروز سه شنبه ابراز اميدواري كردند در مذاكراتشان درباره حل مناقشه موجود بين دو كشور برسر اتباع ربوده شده ژاپن در كره شمالي بتوانند به زمينه هايي براي توافق دست يابند زيرا اين مسئله تلاش ها را براي عاري سازي هسته اي پيونگ يانگ تحت الشعاع قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از پكن ، اكيتاكا ساكيئي مذاكره كننده هسته اي ارشد ژاپن در امور كره شمالي در مصاحبه با خبرنگاران گفت هر دو طرف در تلاش براي دستيابي به توافق هستند.
ژاپن و كره شمالي كه از هيچگونه روابط ديپلماتيك با يكديگر برخوردار نيستند درحال برگزاري دومين روز از مذاكرات خود در چين درباره يافتن راهي براي پايان دادن به مناقشه موجود برسر اتباع ربوده شده ژاپن در كره شمالي هستند.
سونگ ايل هو فرستاده كره شمالي در اين مذاكرات گفت ما درباره مسائل كلي در روابط بين دو كشور ازجمله مسئله اتباع ربوده شده ژاپن در كره شمالي گفتگوهايي را برگزار كرديم.
وي افزود ما درباره مسائلي كه مي توانيم امشب درباره انها به توافق برسيم بحث و گفتگو كرديم .
اين نشست كه هدف از ان تلاش براي عادي سازي روابط بين ژاپن و كره شمالي است بخشي از گروهي كاري است كه در چارچوب مذاكرات شش جانبه باهدف پايان دادن به برنامه تسليحات هسته اي كره شمالي تشكيل شده است.
ژاپن به علت مسئله اتباع ربوده شده خود از شركت در قرارداد كمك به كره شمالي درقبال خلع سلاح اين كشور خودداي كرده و اين مسئله را پيوسته در مذاكرات شش جانبه مطرح كرده است.
كره شمالي پس از اخرين مذاكرات دوجانبه با ژاپن در ماه ژوئن اعلام كرد تحقيقات جديدي را درباره اتباع ربوده شده ژاپن در اين كشور اغاز خواهد كرد . اقدامي كه باعث شد تا توكيو برخي تحريم هاي خود را عليه پيونگ يانگ لغو كند.
اما سونگ در مصاحبه امروز خود با خبرنگاران گفت روابط بين كره شمالي و ژاپن از زمان برگزاري اخرين دور از مذاكرات بين دو كشور رو به وخامت بوده است .
وي به جزئيات بيشتر در اين باره اشاره نكرد اما افزود مسئله اتباع ربوده شده ژاپن تنها نقطه اختلاف بين توكيو و پيونگ يانگ نيست .
ژاپن كره شمالي را تحت فشار قرار داده است تا جزئيات بيشتري را درباره چگونگي ربوده شدن اتباع ژاپن در اين كشور ارائه كند.
كره شمالي پيوسته به دنبال خارج شدن نام اين كشور از فهرست كشورهاي حامي تروريسم امريكا بوده است چرا كه باعث خواهد شد تا اين كشور فقير بتواند از كمك هاي امريكا و وام هاي موسسات مالي بين المللي بهره مند
شود .
اما ژاپن كه يكي از كشورهاي دخيل در مذاكرات شش جانبه كره شمالي است تاكيد دارد تا زمانيكه مسئله اتباع ربوده شده اين كشور در كره شمالي حل نشده است نام پيونگ يانگ نبايد از فهرست حاميان تروريسم خارج شود.
ماساهيكو كومورا وزير امور خارجه ژاپن اخيرا اعلام كرده بود عادي سازي روابط بين ژاپن و كره شمالي به پيونگ يانگ بستگي دارد .
وي افزود اگر مسئله ربوده شدن اتباع ژاپن در كره شمالي و مسائل هسته اي و موشكي پيونگ يانگ به گونه اي مناسب حل و فصل شود ، ژاپن مي تواند همين فردا روابط خود را با كره شمالي به حال عادي بازگرداند.
اقدام اخير كره شمالي در ارائه اظهارنامه هسته اي و پس از منفجر كردن برج خنك كننده خود در تاسيسات يونگ بيون باعث شد تا امريكا اقداماتي را براي خارج كردن نام اين كشور از فهرست حاميان تروريسم اغاز كند اما همچنان با چنين اقدامي مخالف است .
كومورا با اشاره به برنامه هاي امريكا براي خارج كرده نام كره شمالي از فهرست كشورهاي حامي تروريسم از واشنگتن خواست مسئله اتباع ربوده شده ژاپن را نيز مد نظر داشته باشد .
خبرگزاري رسمي كره شمالي نيز در گزارشي اعلام كرد عادي سازي روابط بين كره شمالي و ژاپن به سود هر دو كشور و مردم انها است .
ژاپن پس از ازمايش هسته اي كره شمالي ، تحريم هايي را عليه پيونگ يانگ اعمال كرد .
كره شمالي كه سال هزار و نهصد و نود و هشت موشكي را بر فراز ژاپن شليك كرد ، از ديد بسياري از ژاپني ها دشمن شماره يك كشورشان به شمار مي رود.
..........................................
10101/01013/161/153
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن