تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815512070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بر مدار عشق.../ نگاهي به وب‌سايت شاعر بسيجي «محمد‌رضا آقاسي»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بر مدار عشق.../ نگاهي به وب‌سايت شاعر بسيجي «محمد‌رضا آقاسي»
گروه گزارش: پايگاه اطلاع‌رساني بسيجي آزاده حاج محمد‌رضا آقاسي هم‌اكنون به‌صورت آزمايشي در اختيار كاربران قرار گرفته‌است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، وب سايت محمدرضا آقاسي كه نسخه آزمايشي آن در دسترس كاربران قرار گرفته، حاوي موضوعات تخصصي در خصوص نشر و ترويج فرهنگ شيعي؛ بسيجي آزاده، حاج محمدرضا آقاسي است.

صفحه اصلي اين سايت شامل صفحه اصلي، درباره ما، اخبار سايت، اهم فعاليت‌ها، دبيرخانه، ارتباط با ما، منوي اصلي، نقيشينه، فرم‌ها، لوگوي سايت است. قسمت منوي اصلي شامل صفحه اول، اخبار، مجموعه اشعار، آلبوم تصاوير، تماس با ما است.

افتتاح سايت آقاسي؛ 29 مرداد ماه 1387

جديدترين پست اين سايت با عنوان بيل‌بوردها، به مراسم بزرگداشت آقاسي پرداخته شده و مكان و زمان مراسم(بزرگداشت آقاسي) به طور كامل تشريح شده‌است؛ اين مراسم قرار است روز سه‌شنبه، مورخه 29 مرداد ماه 1387 مصادف با 17 شعبان المعظم برنامه بزرگداشتي تحت عنوان« آينه سرخ» به همراه افتتاح سايت اطلاع‌رساني ايشان برگزار شود.

در اين برنامه حجت‌الاسلام و المسلمين سرلك، نماينده نهاد رهبري در دانشگاه هنر سخنراني خواهد كرد و دوستان و همراهان حاج محمدرضا آقاسي نيز به بيان خاطره خواهند پرداخت. در بخش ديگري از برنامه تئاتر گروه عاشوراييان كه با اشعار مرحوم آقاسي تدارك ديده شده اجرا و چند كليپ نيز از آن مرحوم پخش خواهد شد. در پايان برنامه نيز به 5 نفر از حاضرين به قيد قرعه يك جلد از مجموعه اشعار جناب آقاسي تحت عنوان «بر مدار موج» اهداء خواهد شد.

جزئيات اين برنامه كه به شرح زير است از ساعت 18 تا 20 به مدت 120 دقيقه برگزار مي‌شود؛ قرآن، سرود ملي جمهوري اسلامي ايران، گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس و ذكر خاطره از يك شهيد، معرفي برنامه، سخنراني حجت‌الاسلام سرلك نماينده نهاد رهبري در دانشگاه هنر، نمايش كليپ 1، تئاتر عاشورائيان، افتتاح سايت، بيان خاطره و شعرخواني استاد گلدسته، نمايش كليپ 2 و قرعه كشي و اهداي كتب.

«مدار عشق»، اولين مجموعه از اشعار آقاسي

در يكي از ‌بخش‌هاي ديگر اين سايت كتاب «مدار عشق»، نام اولين مجموعه از اشعار حاج محمدرضا آقاسي است كه به همت خانواده ايشان و تلاش‌هاي مستمر فرزند ارشد وي «غلامرضا آقاسي» چا‌پ شده، معرفي شده‌است. اين مجموعه شعر كه نام آن نيز از ميان اشعار خود شاعر يعني حاج محمد رضا آقاسي انتخاب شده حكايت از حال و هواي معنوي اشعار دارد.

در بخش جديد اين سايت امكان دانلود صدا، دانلود براي موبايل و دانلود فيلم و كليپ وجود‌ دارد.

به منظور دسترسي مفيد‌تر و برقراري ارتباط بهتر مخاطبان با سايت امكان عضويت در آن وجود دارد و از ديگر امكانات تعاملي آن مي‌توان به امكان جستجوي پيشرفته و فرم سفارش كتاب و بخش ارتباط با ما و درباره ما اشاره كرد.

آقاسي كيست؟

محمدرضا آقاسي، 24 فروردين ماه سال 1338 در تهران در خانواده‌اي مذهبي و شاعر متولد شد. وي به علت اختلاف نظر با مسئولين هنرستان تجسمي ادامه تحصيل نداد و به مدرك سيكل اكتفا كرد. آقاسي قبل از انقلاب، در سال‌هاي 55 و 56 به عضويت انجمن‌هاي ادبي آن زمان درآمد و بعد از انقلاب نيز از محضر اساتيدي چون مهرداد اوستا و يوسف ميرشكاك استفاده كرد.

وي از سال 51 شروع به سرودن شعر نمود اما عمده اشعار وي متعلق به سالهاي 68 به بعد است.

آقاسي مدتي نيز در جبهه‌هاي جنگ در مناطق شوش دانيال و جزيره مجنون و سه راه جفير و شلمچه بود. از وي كه با مثنوي بلند شيعه در جامعه شناخته شد، اشعار زيادي در خصوص جبهه و اهل بيت بر جاي مانده است.

محمد‌رضا ‌آقاسي‌، شاعر و مثنوي‌سراي اهل بيت عصمت‌و‌طهارت‌،در سن‌‌٤٦ ‌سالگي‌، بامداد سه شنبه سوم خرداد ماه ٨٤ به علت عارضه قلبي در مركز تخصصي قلب تهران دار فاني را وداع گفت.‌پيكر وي 5 خردادماه از مقابل معراج الشهداي تهران تشييع و در قطعه 44 شهيدان بهشت زهرا به خاك سپرده شد.

چند اثر از آقاسي

پدر وقتي اذان ميگفت غم داشت، پدرم گفت پدر جان زن اگر زن باشد، آن شب كه بتان نماز خواندند، به جاي آنكه همه ساله به مكه روي، فرهنگ عاشورا، حضرت محمد نبوت، مثنوي شيعه شور شهيدان خميني، مرغ دلم راهي قم مي‌شود به نام خداوند مردان جنگ چون دست خدا فشرد دستم را علي رفت چون او ابر مردكو از ذكر علي مدد گرفتيم با همه لحن خوش آواييم، مرغ دلم زمزمه سر مي‌دهد، اون آقايي كه شب‌ها رد مي‌شد از كوچه ما، راز سه مظلومه‌اي زنده دلان، ظهور نزديك است.

اشعاري از آقاسي

بشنو از ني .... چون دست خدا فشرد دستم ...

از ذكر علي مدد گرفتيم ...

درويش علي، علي صفت گردد ...

ذكر نام ساقي ... من و نيمه شبهايي از جنس نور ...

نماز ...

قلم تا وحي را بال و پر آمد ...

////////////////////////////

اي مرد هزار سنگر، اي احمد!

وي نوح بريده لنگر، اي احمد!

اي شهره به شهريار بي‌باكي!

تعريف تو اقتدار و چالاكي

اي نام تو نام نامي‌ احمد

در مذهب عشق حامي احمد

اي در يم خون خود شنا كرده

جان در ره دين حق فنا كرده

سر حلقه‌ سالكان مرگ آگاه

فرمانده‌ لشكر رسول‌الله

سرمشق بسيجيان ايراني

آبادي صد هزار ويراني

گر بچه بسيجيان تهيدستند

از جام شجاعت تو سرمستند

چون دست امام تكيه گاهت شد

خورشيد رفيق نيمه راهت شد

اي شعله‌ور از گل نگاه او

سردار نهاده سر به راه او

ديديم طريق رهسپردن را

تابوت به دوش خويش بردن را
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3410]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن