تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816457573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهران خواستار حل مسالمت آميز درگيري ها در اوستياي جنوبي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تهران خواستار حل مسالمت آميز درگيري ها در اوستياي جنوبي شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سخنگوي امور خارجه اعلام كرد، جمهوري اسلامي ايران از ترك مخاصمه ميان روسيه و گرجستان در اوستياي جنوبي و همچنين حل و فصل مسالمت آميز درگيريها در اين منطقه از قفقاز حمايت مي كند.


حسن قشقاوي كه در دومين نشست هفتگي خود با خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: تحولات قفقاز را از نزديك دنبال مي كنيم و مايليم كه طرفين مشكلات خود را به صورت مسالمت آميز حل كنند.
وي تداوم بحران را باعث آسيب رسيدن به مردم عادي در منطقه مهم قفقاز دانست و گفت:‌ اميدواريم كه حاصل گفتگوها رفع مخاصمه و بازگشت امنيت باشد.
** بدرفتاري با شيعيان در گامبيا
خبرنگاري از قشقاوي درباره گزارشهاي حاكي از ممنوعيت مذهب تشيع در كشور گامبيا در غرب آفريقا سوال كرد. وي پاسخ داد، ايران از طريق سفارت خود در سنگال كه آكروديته امور گامبيا مي باشد و همچنين سفارت گامبيا در تهران اين ادعا را در دست بررسي دارد.
قشقاوي با بيان اينكه 90 درصد از جمعيت گامبيا را مسلمانان تشكيل مي دهند و اين كشور از اعضاي سازمان كنفرانس اسلامي است، تاكيد اعضاي اين سازمان اعم از شيعه و سني بر احترام به مذاهب اسلامي و عدم ورود اعضا به اختلافات مذهبي را يادآور شد.
** ايرانيان مقيم خارج
هنگامي كه از قشقاوي درباره برنامه دولت و وزارت خارجه براي استفاده از تجربيات و امكانات ايرانيان مقيم خارج از كشور سوال شد، وي اين موضوع را از توصيه هاي اصلي دكتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري در همايش سالانه سفيران و روساي نمايندگي هاي سياسي ايران در خارج معرفي كرد.
سخنگوي وزارت خارجه گفت: ايرانيان در خارج ذخاير عظيم ناشناخته اي هستند كه به سرنوشت و حاكميت ملي كشور خود علاقمند مي باشند. ما و رسانه ها بايد تلاش گسترده اي انجام دهيم تا اين ذخاير كشف شوند.
قشقاوي همچنين از تاكيد رييس جمهوري بر پيگيري موضوع ايرانيان در خارج از جمله تسهيل و تعجيل در صدور مدارك سفر آنان خبر داد و گفت:‌هر ايراني قطع نظر از هر گذشته اي ، وقتي كه حامل گذرنامه ايراني باشد، آغوش مام ميهن براي پذيرايي از آنان باز است.
سفير سابق ايران در سوئد با بيان اينكه نزديك به 120 هزار ايراني در اين كشور حوزه اسكانديناوي زندگي مي كنند، گفت كه بر اساس آمار سازمانهاي سوئدي، فقط در چهار سال اخير ميزان مسافرت ايرانيان مقيم سوئد به وطن خود 300 درصد افزايش داشته است.
** سفر بوتفليقه به تهران
قشقاوي همچنين نتيجه سفر جاري "عبدالعزيز‌ بوتفليقه" رييس جمهوري الجزاير به ايران را در حوزه هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي بسيار مهم دانست و سفر 5 وزير الجزايري به تهران را در آستانه اين سفر از دلايل اهميت آن معرفي كرد.
وي با بيان اينكه در پايان اين بازديد دو موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و همكاري گمركي ميان روساي جمهوري دو كشور به امضا مي رسد، گفت: موافقتنامه هاي بسياري نيز از قبل با الجزاير داريم كه بايد محقق شوند.
** موافقتنامه امنيتي عراق و آمريكا
در ادامه هنگامي كه از قشقاوي درباره امضاي پنهاني نسخه تغيير يافته پيمان امنيتي عراق و آمريكا سوال شد، وي از چنين رويدادي اظهار بي اطلاعي كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت:‌ ما چيز جديدي فراتر از برخي گمانه زني ها درباره اصل قصه نداشته ايم.
** نيروگاه بوشهر
نيروگاه اتمي بوشهر و اخبار حاكي از تاخير در راه اندازي آن سوال ديگري بود كه در نشست پرسش و پاسخ سخنگوي وزارت امور خارجه با خبرنگاران مطرح شد.
قشقاوي نيز با بيان اينكه كار اين نيروگاه وفق برنامه در دست انجام است، گفت:‌ وفق برنامه مشكلي نداريم و همكاري ها در جريان است.
** ديدار هيات ايراني و آمريكايي در تركيه
در بخش ديگري از اين نشست از قشقاوي درباره گزارش روزنامه كويتي "القبس"‌با مضمون ديدار هياتي متشكل از سفير ايران در بغداد با مقامات آمريكايي در تركيه سوال شد كه وي ضمن تكذيب گزارش، آن را موضوعي رسانه اي اعلام كرد.
قشقاوي به سوالي درباره اينكه امروز گروهي از صلح طلبان آمريكايي براي افزايش ارتباطات ميان ملتهاي ايران و آمريكا وارد تهران مي شوند، نيز پاسخ منفي داد.
با اين وجود، وي انجام چنين سفري را تكذيب نكرد.
** ادبيات غير تنش زا در ديپلماسي ايران
از سخنگوي وزارت امور خارجه درباره اظهارات منسوب به يكي از مسوولان اين وزارتخانه درباره سرنوشت شوراي همكاري خليج فارس سوال شد.
وي با اعلام اينكه اين اظهارات پيشتر نيز تكذيب شده، تاكيد كرد:‌ مواضع ما معمولا محجوبانه است و هميشه ادبيات غير تنش زا را بكار مي بريم.
قشقاوي متذكر شد:‌ اگر چه انتظار از يك ديپلمات كاربرد ادبيات ديپلماتيك است اما به اين معني نيست كه از گل نازكتر نگوييم.
** املاك ايران در انگليس و باغ قلهك
خبر باز پس گيري برخي املاك متعلق به ايران در انگليس موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ به آن گفت: اطلاعي از اين موضوع ندارم.
وي در عين حال افزود: بحث (باغ) قلهك در پروسه قانوني آن پيگيري مي شود.
** جنايات گروهك تروريستي ريگي
خبرنگاري موضع وزارت امور خارجه را درباره خبر حاكي از جنايات جديد گروهك تروريستي ريگي و كشتن چند نفر از گروگانهاي ايراني پرسيد.
قشقاوي نيز گفت:‌ خبر تاييد شده اي درباره ادعاهاي آنها نداريم و موضوع گروگانها در دست پيگيري است.
سخنگوي وزارت امور خارجه از دستگيري يك تبعه كويت در آبهاي ساحلي ايران در خليج فارس نيز ابراز بي اطلاعي كرد و گفت:‌ مراجع رسمي تاكنون خبري در اين زمينه به وزارت خارجه نداده اند.
سيام**1377‌
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن