تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815478576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پانزدهمين همايش سراسري شيمي آلي در كرمانشاه برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پانزدهمين همايش سراسري شيمي آلي در كرمانشاه برگزار مي‌شود
داخلي. علمي. همايش.

معاون پژوهشي دانشگاه رازي كرمانشاه از برگزاري پانزدهمين همايش سراسري شيمي آلي ايران با حضور يك هزار پژوهشگر از سراسر كشور از ششم تا هشتم شهريور ماه آينده در دانشگاه رازي كرمانشاه خبر داد.

دكتر "عبدالحميد پاپ زن" روز دوشنبه در نشستي با خبرنگاران در سرسراي دفتر رياست دانشگاه رازي كرمانشاه در خصوص اين همايش افزود: همايش علمي شيمي ايران يكي از نشستهاي بزرگ و تخصصي علمي كشور است.

وي تصريح كرد: اين نشست از چند جهت داراي اهميت است، اول اينكه ايران به طور كلي در بحث شيمي در طول تاريخ صاحب نظر بوده و امروز هم در اين شاخه از علم در دنيا از وضعيت مطلوبي برخوردار است.

وي افزود: دليل دوم اهميت اين همايش برگزاري آن در استان كرمانشاه است كه كه به دليل قدمت و سابقه تاريخي و تمدني مورد توجه و اهميت نه تنها هموطنان بلكه علاقمندان به تاريخ و فرهنگ در سراسر دنيا است.

وي گفت: علت ديگر اهميت اين همايش برگزاري آن در دانشگاه رازي است كه از ‪ ۵۰‬سال گذشته تاكنون پشت سرگذاشتن فراز و نشيبهاي بسيار كه مهمترين آنها جنگ تحميلي بود نتوانسته تاثير چنداني بر بنيه علمي اين دانشگاه وارد كند.

وي افزود: اين همايش همچنين به ميزباني گروه شيمي دانشگاه رازي كرمانشاه برگزار مي‌شود كه جزء گروه‌هاي بسيار قوي در كشور است و در بعضي زير شاخه‌ها قطب كشور است.

پاپ زن گفت: ما به اين همايش به عنوان يك رويداد علمي فرهنگي مهم نگاه مي‌كنيم كه با مشاركت انجمن علمي شيمي آلي ايران و حضور دانشمندان و صاحبنظران بين‌المللي شيمي برگزار مي‌شود.

وي به حضور پروفسور " مجتبي شمسي پور " رييس انجمن شيمي ايران و پر مقاله‌ترين دانشمند ايراني به عنوان نقطه عطفي در اين همايش اشاره كرد.

وي گفت: دانشگاه رازي با وجود زمان بسيار كم يعني حدود چهار ماه كه براي برگزاري چنين همايشهايي در دنيا بي‌سابقه است اما به دليل انسجام دروني و توانمندي در عرصه علم شيمي برگزاري اين همايش را بر عهده گرفت.

دبير اجرايي همايش نيز در ادامه اين نشست خبري گفت: با اعلام فراخوان از اول خرداد ماه تا دهم تير ماه جاري در مجموع ‪ ۸۵۰‬مقاله از سوي پژوهشگران سراسر كشور به دبيرخانه همايش ارسال شد كه از ميان آنها ‪۲۲‬ مقاله توسط هيات داوران براي ارايه در همايش برگزيده شد.

دكتر "مجيد عليزاده" افزود: ‪ ۷۸۰‬مقاله نيز به صورت پوستر در همايش ارايه مي‌شود و مجموعه مقالات در كتابچه‌اي به چاپ مي‌رسد.

به گفته وي مقالات همايش در ‪ ۱۰‬محور از زير شاخه‌هاي شيمي آلي است كه از مهمترين آنها "سنتز تركيبات آلي" ، "شيمي دارويي" ، "شيمي فيزيك آلي "، "كاربرد طيف سنجي" ، "شيمي فضايي" ، "مقوله‌هاي دفاعي" و "محيط زيست" را مي توان نام برد.

وي گفت: در اين همايش ‪ ۹‬نفر از دانشمندان برتر بين‌المللي شيمي حضور دارند كه پنج نفر از آنان سخنرانان كليدي هستند كه نتايج تحقيقات و آخرين دستاوردهاي خود را ارايه مي‌دهند.

وي افزود: براي برگزاري هرچه بهتر اين همايش سه خوشه علمي ، فرهنگي و اطلاع رساني و اسكان و پذيرايي كه هر يك شامل كميته‌هايي است تشكيل شده است.

وي همچنين از برگزاري ششمين گردهمايي اساتيد شيمي ايران با هدف سياستگذاري پژوهشي و آموزشي در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا در سطح دانشگاههاي كشور نيز در كنار اين همايش سه روزه خبر داد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن