تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

373 حادثه طبیعی با 300 هزار کشته در سال 2010/جدول+اینفوگرافی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: گزارش سازمان ملل تایید می کند که سال 2010 از بدترین سالهای تاریخ بشر بدلیل وقوع حوادث طبیعی و خسارات ناشی از آن بوده است.
وایر آپدیت به نقل از بی.ان.او نیوز در سایت خود بر اساس گزارش سازمان ملل ملل نوشت در طول دو دهه گذشته سال 2010 از منظر وقوع حوادث طبیعی از بدترین سالها بوده و بر اساس پیش بینی ها سال 2011 و به دنبال آن سال 2012 حوادث طبیعی تشدید خواهد شد.
بر اساس این گزارش 373 حادثه طبیعی در سال 2010 جان 296هزار 800 نفر را گرفته است که خسارتی معادل 110 میلیارد دلار را بر مردم کره زمین وارد کرده و 208 میلیون نفر از جمعیت دنیا را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. این تحقیق را دانشگاه لو.واین بلژیک با حمایت سازمان ملل انجام داده است و سازمان موسوم به UNIDRS سازمان ملل که وظیفه اش کمک به مردم جهان جهت کاهش آثار ناشی از بلایای طبیعی است، از آن حمایت نموده است.
روز 12 ژانویه 2010 بر اساس گزارش مذکور زمین لرزه ای در هائیتی رخ داد که باعث مرگ 222 هزار و 500 نفر شد. ثبت 56 هزار مورد خسارت ناشی از آتش سوزی جنگلهای روسیه این سال را جزو بدترین سالهای وقوع حوادث طبیعی کرد. قاره امریکا برای اولین بار با یدک کشیدن 75 درصد از مرگ و میر های ناشی از حوادث طبیعی که اغلب آن در هائیتی رخ داد، مقام اول مرگ و میر را در بین قاره ها به خود اختصاص داد.
اروپا با در نظر گرفتن حادثه آتش سوزی در روسیه مقام دوم را از آن خود کرد که یک پنجم کل حوادث جهانی را شامل می شود.مورد بعدی طوفان و سیل شنتیا در ماه فوریه بود که بدنیال آن سیل در اغلب غرب و مرکز اروپا در ماه ژوئن و بعد سرمای بسیار سخت در ماه دسامبر را نیز می توان بدان افزود.
اما آسیا با رقم 4.7 درصد از مرگ و میرها حوادث کمتری را در مقایسه با دو قاره امریکا و اروپا داشت اما 98 درصد از مردمی که حوادث طبیعی گریبانگیر آنها را گرفت مردم آسیا بودند که این رقم قابل توجهی است.در قاره کهن پنج حادثه از ده حادثه رخ داده در کشور چین ، پاکستان و اندونزی به وقوع پیوست. زمین لرزه در چین جان 3 هزار نفر را در ماه آوریل گرفت و به همین دلیل در ماه اکتبر نیز زلزله جان 530 اندونزیایی را گرفت. بین ماههای می تا آگوست سیل جان 1500 چینی را گرفت و سپس رانش زمین در همین کشور عامل مرگ و میر 1765 نفر گردید که رانش و جابجایی زمین و ریزش کوه بدنبال بارش های سیل آسای ماه آگوست دلیل اصلی آن بود.
سیل بی سابقه در پاکستان نیز جان 2 هزار نفر را گرفت که همچنان در سال 2011 آثار بی خانمانی مردم کاملا مشهود است. سیل و رانش زمین در چین خسارتی معادل 18 میلیارد دلار بوجود آورد. خسارت سیل در پاکستان نیز 9.5 میلیارد دلار برآورد شد. زلزله در هائیتی خسارتی معادل 8 میلیارد دلار و زمین لرزه در شیلی نیز در ماه فوریه باعث خسارت 30 میلیاردی در این کشور شد.
مارگارتا والاستروم نماینده بان کیمون در امور بلایای طبیعی گفت شهرسازی و تغییر دمای هوا ناشی ازتغییر زندگی انسانها باعث شده تا ما برای سالهای پیش رو پیش بینی مثبتی نداشته باشیم. تغییرات آب و هوایی که مسبب آن انسان بوده را می توان از دلایل عمده در این خصوص ذکر کرد.
در حال حاضر پدیده لا نینو یا سرد شدن آبهای منطقه اقیانوس آرام دست کم در همان منطقه ای که پدیده ال نینو (گرم شدن آبهای اقیانوس که هر سه تا پنج سال رخ می دهد)، رخ می دهد؛ جاری است که تا ماه چهارم سال 2011 ادامه خواهد داشت.لانینو ارتباط مستقیمی با سیل و رانش زمین در کلمبیا داشته که ادامه آنرا می توان در سیل کوئینزلند از اواخر دسامبر 2010 و بعد از سال نوی میلادی 2011 یافت.
به گفته مارگارتا والاستروم موضوع کاهش بلایای طبیعی از جنبه انتخابی در آمده و به یکی از ضروریات زندگی مدرن شهری در آمده و به همین خاطر راهبران شهری باید در این زمینه بیشتر همت گمارند.مدیریت بحران و مدیریت بر بلایای طبیعی ابزاری استراتژیک شده که در جهت کمک حکومتها به شهروندان مصیبت زده خود را نشان می دهد.
لازم به ذکر است که در سالهای گذشته دو نقطه تاریک دیگر در مورد حوادث طبیعی وجود دارد و آن طوفان کاترینا و ریتا و ویلما در سال 2005 است که 139 میلیارد دلار خسارت،و در سال 2008 زلزله سی.چوان چین با 86 میلیارد دلار خسارت است که در مجموع خسارتی بیش از 200 میلیارد دلار را به بشریت تحمیل کرد.

[تصویر: gc09hrw01ve9unnuleqb.jpg]


[تصویر: zryqk74u10whxsnv1rs.jpg]


[تصویر: u1y01lv2c4t5d8it38qm.jpg]


[تصویر: crzadtg3ynnksw9eqgz.jpg]


[تصویر: 0l5u45w919hlzsrb6c4a.jpg]


[تصویر: 36361b7alftvpkkrhpy5.jpg]






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن