تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815448247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت بنزين در آمريكا تا ماه مي 13 درصد افزايش خواهد يافت


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: كارشناسان انرژي:
قيمت بنزين در آمريكا تا ماه مي 13 درصد افزايش خواهد يافت

خبرگزاري فارس : كارشناسان انرژي بر اين باورند كه قيمت هر گالن بنزين در آمريكا تا ماه مي با 13 درصد رشد به بيش از 3.50 دلار افزايش خواهد يافت .

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بلومبرگ قيمت هر بشكه نفت سبك آمريكا تا ماه مي به بيش از 100 دلار خواهد رسيد و اين مساله موجب خواهد شد تا قيمت هر گالن بنزين نيز به بيش از 3.50 دلار افزايش يابد . قيمت بنزين در آمريكا از اكتبر 2008 تا كنون به اين سطح قيمت نرسيده است .
كارشناس ارشد موسسه باركلي كاپيتال تاكيد كرد قيمت بنزين در آمريكا تا ماه مي به بيش از 3.40 تا 3.50 دلار در هر گالن خواهد رسيد . اگر قيمت جهاني نفت افزايش يابد و تقاضاي بنزين نيز در بازار آمريكا با رشد روبرو شود قيمت بنزين به شدت افزايش خواهد يافت .
وي افزود در صورت ادامه روند رشد و رونق اقتصادي آمريكا قيمت نفت به بيش از 100 دلار خواهد رسيد. بر اساس گزارش وزارت انرژي آمريكا رشد اقتصادي اين كشور امسال به 3.1 درصد خواهد رسيد . نظرسنجي بلومبرگ نيز نشان مي دهد رشد اقتصادي چين امسال به بيش از 9.5 درصد خواهد رسيد .
علي النعيمي وزير نفت عربستان در سخنراني خود در كنفرانس انرژي رياض تاكيد كرد تقاضاي جهاني نفت امسال روزانه 1.8 ميليون بشكه افزايش خواهد يافت .
قيمت هر گالن بنزين در آمريكا در جولاي 2008 به بيش از 4.114 دلار رسيد . ميانگين قيمت هر گالن بنزين در آمريكا اكنون به 3.108 دلار رسيده است . تام نايت كارشناس ارشد انرژي تاكيد كرد اگر تقاضاي بنزين آمريكا بر مبناي الگوي هميشگي فصل بهار افزايش يابد قيمت بنزين به بيش از 3.50 دلار خواهد رسيد . سوال اصلي اين است كه آيا قيمت بنزين به مرز 4 دلار خواهد رسيد .
وزارت انرژي آمريكا پيش بيني كرد ميانگين قيمت هر گالن بنزين در اين كشور امسال به 3.17 دلار خواهد رسيد . مهمترين نااطميناني كه مي تواند تاثير زيادي بر قيمت بنزين در آمريكا داشته باشد رشد اقتصادي جهان است . افزايش رشد اقتصادي جهان موجب رشد تقاضاي انرژي و در نتيجه افزايش قيمت نفت خواهد شد . البته برخي كارشناسان انرژي نيز بر اين باورند كه با توجه به وجود ظرفيت مازاد پالايشگاهي در آمريكا قيمت بنزين در اين كشور افزايش چشمگيري نخواهد داشت .
ادامه روند صعودي بيكاري و كاهش هزينه هاي مصرفي نيز مانع از افزايش چشمگير قيمت بنزين در آمريكا خواهد شد . نرخ بيكاري آمريكا از 5.8 درصد در جولاي 2008 به بيش از 9.4 درصد در دسامبر 2010 رسيده است .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن