تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816368166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اطاعت محض رژيم كنوني مصر از آمريكا و اسرائيل عامل اصلي قيام مردم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه تهران اظهار داشتند: همه شما نمازگزاران عزيز و خودم را به رعايت تقواي الهي توصيه مي‌كنم.

ايشان افزودند: امروز روز شهادت حضرت علي‌بن موسي‌الرضا ابا‌لحسن (ع) و روزهاي قبل هم ياد رحلت نبي معظم و مكرم اسلام حضرت محمد‌بن‌عبدالله (ص) و شهادت جانسوز سبط اكبر حضرت‌مجتبي (ع) را مردم ما گرامي داشتند.

رهبر انقلاب ادامه دادند: اين مصيبت‌هاي بزرگ، اين حوادث ناگوار و دردآور تاريخ را به شما مؤمنان نمازگزار و همه ملت ايران و همه شيعيان و به همه مسلمين عالم تسليت عرض مي‌كنم.

ايشان همچنين گفتند: خداي متعال به پيغمبر خود هم مي‌فرمايد "لزوم تقوا، رعايت تقوا، مخاطبش حتي وجود مقدس پيغمبر است. "

رهبر فرزانه انقلاب با تأكيد بر اينكه خدا را در نظر داشته باشيم و مراقب اعمال خود، رفتار خود و گفتار خود و حتي افكار و تصورات خود باشيم، فرمودند: اين معناي تقواست؛ اگر اين حاصل شد همه راه‌هاي بسته گشوده خواهد شد و خداي متعال در همه مراحل ملتي را كه داراي تقواست، ياري خواهد كرد.

* انعكاس صداي انقلاب اسلامي ايران در دنياي اسلام

ايشان در بخش ديگري از سخنانشان به سي‌و‌دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كشورمان اشاره و تأكيد كردند: اين دهه فجر، دهه فجر امسال و 22 بهمن امسال يك شور و حال ديگري دارد، زيرا مردم پس از سال‌ها مجاهدت خود مشاهده مي‌كنند كه انعكاس صداي آنها، فرياد مظلومانه و قدرت‌مندانه آنها امروز در مناطق ديگري از دنياي اسلام با قوت و قدرت شنيده مي‌شود.

* حوادث مصر و تونس براي ملت ايران معناي خاصي دارد

رهبر معظم انقلاب فرمودند: حوادث امروز شمال آفريقا، كشور مصر و كشور تونس و برخي كشورهاي ديگر، براي ما ملت ايران، معناي خاصي دارد و اين همان چيزي است كه هميشه به عنوان حدوث بيداري اسلامي به مناسبت پيروزي انقلاب بزرگ اسلامي ملت ايران گفته مي‌شد و امروز خودش را دارد نشان مي‌دهد؛ لذا هم اين دهه مهم است و امروز من يك مطلبي را در خطبه اول درباره انقلابمان عرض مي‌كنم و در خطبه دوم هم، اندكي به مسائل مصر و تونس مي‌پردازم و سپس با اجازه شما نمازگزاران محترم خطابه‌اي را به زبان عربي، به مسلمانان عرب‌زبان در سراسر منطقه متوجه خواهم كرد، انشاء‌الله.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين فرمودند: آنچه كه من درباره انقلابمان، درباره اين حادثه عظيم ملت ايران عرض مي‌كنم كه براي ما آموزنده است، عبرت‌آموز است، اولاً يك تصويري است از واقعيت‌هاي جهان تا ببينيم، مستكبران، استعمار‌گران، زورگويان عالم و قدرت‌هاي مسلط، چه مي‌خواستند و چه شد، به دنبال چه بودند امروز چه اتفاقي در عمل رخ داد و بعد هم دو ويژگي از ويژگي‌هاي انقلاب را كه مربوط به همين دوره ماست، عرض خواهم كرد.

ايشان بر همين اساس يادآور شدند: در آن بخش اول كه مربوط به تصوير وضعيت موجود و تطبيق آن و مقايسه آن با آن چيزي كه زورگويان و قلداران عالم به دنبال آن بودند، در آن بخش عرض مي‌كنم، فاتحان جنگ بين‌الملل اول و دوم كه عمدتاً چند كشور اروپايي و آمريكا بودند، اينها براي اين منطقه مهم خاورميانه يك سياست تثبيت‌‌شده‌اي داشتند.

رهبر فرزانه انقلاب در بيان دليل سياست‌هاي تثبيت‌شده اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها براي منطقه خاورميانه، فرمودند: اين منطقه از لحاظ موقعيت سوق‌الجيشي مهم است؛ هم منطقه اتصال آسيا و اروپا و آفريقاست و هم يكي از بزرگ‌ترين انبار‌هاي "نفت " عالم است كه "نفت " جريان حياتي همه قدرت‌هاي صنعتي است كه بر دنيا مسلطند.

* خاورميانه انبار نفت است/ سياست‌هاي غرب براي استعمار كشورهاي خاورميانه

ايشان در ادامه با تأكيد بر اينكه خاورميانه انبار "نفت " است، فرمودند: خاورميانه از لحاظ ملت‌ها داراي ملت‌هاي كهن و ريشه‌دار و با سوابق تاريخي است، لذا براي اين منطقه سياستي اتخاذ كردند كه آن سياست عبارت بود از اينكه در اين منطقه بايد كشورها و واحدهاي سياسي وجود داشته باشد كه اين خصوصيات را داشته باشند، اولاً ضعيف باشند و ثانياً با يكديگر دشمن باشند و مخالف باشند و با هم كنار نيايند و نتوانند اتحاد كنند، لذا ديديد سياست تقويت ناسونياليسم عربي و ناسونياليسم تركي و ناسونياليسم ايراني در طول سال‌هاي متمادي توسط اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها دنبال شد.

رهبر انقلاب بر همين اساس به تبيين ديگر خصوصيات سياست غربي‌ها درباره منطقه خاورميانه پرداختند و فرمودند: غرب مي‌خواست كه حاكمان اين كشورها از لحاظ سياسي، حكام دست‌نشانده و مطيع باشند و زير بار قدرت‌هاي غربي بروند و حرف گوش‌كن باشند؛ همچنين غرب مي‌خواست كه اين كشورها از لحاظ اقتصادي مصرف‌كننده باشند يعني "نفتي " را كه تقريباً مفت از چنگشان خارج مي‌كردند، پول همان نفت را دوباره خرج واردات كنند و خرج مصرف كنند تا كارخانه‌هاي غربي رونق بگيرند. و خامساً غربي‌ها مي‌خواستند كه كشورها از لحاظ علمي عقب‌افتاده باشند و اجازه پيشرفت علمي به آنها داده نشود.

رهبر انقلاب با ذكر اين نكته كه مواردي كه من عرض مي‌كنم سرفصل است و هر كدام از اين موارد حقيقتاً به اندازه يك كتاب، شرح و تفسير دارد، فرمودند: بايد بدانيم كه غربي‌ها چطور در ايران و در بعضي كشورهاي ديگر از توسعه و تعميق علم جلوگيري مي‌كردند؛ آنها مي‌خواستند از لحاظ فرهنگي، كشورهاي منطقه خاورميانه مقلد محض اروپايي‌ها باشند و از لحاظ نظامي، ذليل، آسيب‌پذير و ضعيف باشند، از لحاظ اخلاقي، فاسد باشند و دچار انحطاط‌هاي گوناگون اخلاقي باشند.

ايشان همچنين عنوان كردند: آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها مي‌خواستند ملت‌هاي اين منطقه از لحاظ مذهبي نيز كاملاً سطحي و قانع به مذهب فردي و احياناً مذهب تشريفاتي باشند؛ اين تصويري بود كه آنها از اين منطقه براي خودشان درست كرده بودند؛ برايش سياست‌گذاري كردند و شايد هزاران ساعت استراتژيست‌هاي غربي نشستند و درباره اين مسائل، مطالعه كردند، فكر كردند، برنامه‌ريزي كردند، آدم‌هايشان را در اين منطقه معين كردند و به وسيله آنها، كارهايشان را انجام دادند.

رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنانشان اعلام كردند: با اين تحليل مي‌شود رفتار "رضاخان " را درست فهميد و رفتار "محمدرضا " را درست فهميد، رفتار مصطفي كمال "تركيه " را فهميد و ديگران و ديگران.

* انقلاب اسلامي ايران انفجار عظيمي بود كه غرب را به هم ريخت

رهبر انقلاب فرمودند: در مصر مثلاً طي چند سالي يك حكومت ملي سر كار آمد، در ايران به گونه‌اي ديگر و در جاهاي ديگر، جور ديگري؛ ليكن عموماً به طور مطلق كه نگاه مي‌كنيم، در همه اين بخش‌ها، غربي‌ها تا قبل از انقلاب پيشرفت كردند، اما ناگهان حادثه بزرگي، انفجار عظيمي رخ داد كه همه اوضاع و شرايط آنها را به هم ريخت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه يادآور شدند: يك مرد عالم، برجسته، حكيم، فقيه، مجاهد، شجاع، خطر‌پذير و نافذ‌الكلمه در ملت ايران ظهور كرد به نام امام‌خميني كه حقيقتاً ظهور و حضور اين مرد و تربيت اين انسان بزرگ، "كار خدا " و "تقدير الهي " بود تا يك چنين اتفاقي بيفتد و مردم ايران هم آماده بودند، استقبال كردند و پذيرفتند و خطرها را به جان خريدند و وارد ميدان شدند، جانشان و مالشان را دادند و امتحان خوبي پس دادند.

ايشان فرمودند: ملت ايران انقلاب اسلامي را به وجود آوردند و همه حساب‌هاي غربي‌ها به هم ريخت و اين محاسبات خراب و دچار اختلال شد؛ انقلاب اسلامي در ايران قوي ظاهر شد و قوي ادامه پيدا كرد، يعني اين‌جور نبود كه سال اول و دوم و سوم يك هيجاني به وجود بيايد و بعد مسائل تمام شود، نه، ادامه پيدا كرد.

رهبر فرزانه انقلاب عنوان كردند: امام مثل كوه ايستاد و ملت هم پشت سر امام مانند كوه استواري ايستادند؛ دشمن هم يعني جبهه دشمن چون يك دشمن نبود بلكه يك جبهه بودند، هر چه توانستند، تلاش كردند و هر كاري از دستشان بر مي‌آمد، انجام دادند.

"از جنگ‌هاي خياباني تا جنگ‌هاي قومي، تا كودتاي نظامي، تا تحميل جنگ 8 ساله، تا تحريم اقتصادي، تا به راه‌انداختن ماشين عظيم جنگ رواني در طول 32 سال، 32 سال است كه عليه ملت ايران و عليه انقلاب اسلامي ايران و عليه امام‌خميني (ره) جنگ رواني وجود دارد و همه اينها انجام گرفت و دروغ گفتند و تهمت زدند و شايعه پخش كردند، سعي كردند ايجاد اختلال كنند و سعي كردند راه‌ها را منحرف كنند در داخل و هدف‌هايي كه آنها دنبال مي‌كردند در درجه اول "سقوط انقلاب " و "سقوط نظام جمهوري اسلامي " بود، حركت براندازي و هدف اول آنها "براندازي نظام " بود ".

* فتنه 88 نمايشنامه غربي‌ها براي از بين بردن سيرت انقلاب بود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ولي امر مسلمين جهان در ادامه خطبه اول نمازجمعه اين هفته تهران، هدف دشمنان انقلاب را سقوط جمهوري اسلامي و براندازي اين دولت دانستند و اظهار داشتند: هدف بعدي دشمنان اين بود كه اگر براندازي موفق نشد، نظام جمهوري اسلامي را استحاله كنند، يعني صورت انقلاب باقي بماند اما سيرت انقلاب و روح آن از بين برود كه در اين زمينه تلاش بسياري كردند و آخرين بخش نمايشنامه آنها نيز همين فتنه 88 بود.

* فتنه 88 را محبان نفس و مقام بوجود آوردند

ايشان فتنه 88 را نتيجه تلاش عده‌اي در داخل به دليل حب نفس و حب مقام دانستند و افزودند: برخي افراد به دليل اين امراض خطرناك نفساني اسير اين توطئه شدند، بنده بارها گفته‌ام كه مدير، طراح و نقشه‌كش اين صحنه در بيرون مرزها بوده و هست و برخي در داخل دانسته و يا ندانسته با آنها همراهي كردند.

مقام معظم رهبري با بيان اينكه دشمنان تلاش كردند تا اگر نظام اسلامي باقي مي‌ماند، افرادي در آن نفوذ كند كه اين افراد عوامل اصلي دشمن در مسائل مختلف باشند، اضافه كردند: دشمن مي‌خواست اين نظام در حالي ادامه پيدا‌ كند كه قدرت كافي را نداشته و ضعيف باشد، يعني مطيع و سرسپرده غرب باشد كه در مقابل آمريكا نايستد.

* بيداري ملت ايران دشمنان را در مقابله با نظام جمهوري اسلامي ناكام گذاشته است

ولي امر مسلمين جهان با تاكيد بر اينكه تمام اين اهداف و عوامل گوناگون تا امروز شكست خورده است، تاكيد كردند: البته تلاش دشمن ادامه داشته و كارهاي مختلفي در اين زمينه دنبال شده است، يعني دشمن در اين زمينه كم نگذاشته، اما توفيقي هم نداشته است، چون مردم بيدار بوده و كشور ما نخبگان، ملت و مسئولان خوبي دارد.

آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي با تمام اين مشكلات به راه خود ادامه داده و پيش رفته است، اظهار داشتند: اين انقلابي كه در ايران اتفاق افتاد تغييراتي را در جهان بوجود آورد كه از لحاظ عمق و ژرفا، تغييرات مهمي بوده و بر اساس همين تغييرات است كه مي‌توان جامعه را پيش برد و تغييرات گسترده‌اي بوجود آورد.

ايشان در ادامه فرمايشات خود به برخي از اين تغييرات اشاره كردند و يادآور شدند: اين تغييرات در مقابل چشمانمان است، اما همانطور كه خداوند در قرآن كريم ما را متوجه خورشيد مي‌كند درحالي كه خورشيد در مقابل چشمانمان قرار دارد، گفتن اين موارد براي جلب توجه ما لازم و ضروري است.

مقام معظم رهبري با بيان اينكه پيش از پيروزي انقلاب، نظام حاكم در ايران يك نظام اسلام‌ستيز بود، فرمودند: آن نظام بدنبال زدن ريشه‌هاي اعتقادات اسلامي مردم بود، اما انقلاب در مقابل اين نگاه ايستاد و اسلام را محور اداره كشور قرار داد و احكام و قوانين اسلامي را ملاك رد يا قبول قوانين كشور دانست.

* ايران پيش از انقلاب از لحاظ سياسي كاملاً وابسته بود

رهبر فرزانه انقلاب اسلامي با بيان اينكه پيش از پيروزي انقلاب، كشور از لحاظ سياسي كاملا وابسته بود، خاطرنشان كردند: حكومت آن زمان و حتي خود محمدرضا و دستگاه‌هاي مختلف مطيع آمريكا و منتظر اشاره آن بودند، به عنوان مثال اميني به آمريكا رفت تا آمريكايي‌ها را براي نخست‌وزيري خود قانع كند و نخست‌وزير هم شد، اما بعد از چند سال شاه به دليل مخالفت با وي به آمريكا رفت و آمريكايي‌ها را قانع كرد تا اميني را از نخست‌وزيري عزل كنند.

آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه با بيان اينكه شاهد بوديم كه در آن زمان براي انتخاب نخست‌وزير مملكت، شاه كشور منتظر اعلام رضايت آمريكا بود، اظهار داشتند: شاه كشور در آن زمان براي بسياري از مسائل ديگر نيز سفير آمريكا و انگليس را به كاخ خود دعوت مي‌كرد تا تصميمات خود را با آنها در ميان بگذارد و اگر آنها مخالفت مي‌كردند، اين تصميمات اجرايي نمي‌شد، يعني كشور كاملا مطيع آمريكا بود و قبل از آن نيز حاكمان كشور مطيع انگليس بود.

ايشان با بيان اينكه رضاخان را انگليسي‌ها سر كار آوردند و خودشان او را بركنار كردند، تاكيد كردند: اين شرايط پيش از انقلاب بود اما پيروزي انقلاب، استقلال كامل سياسي را به كشور هديه داد و امروز در اين دنياي بزرگ هيچ قدرتي وجود ندارد كه بتواند ادعا كند اراده و خواست او در اراده مسئولين و يا ملت ايران تاثيري دارد.

* احترام جهانيان به ملت ايران به دليل استقلال سياسي كشور است

رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر اينكه ايستادگي، استقلال و عزت جمهوري اسلامي بيشترين جذابيت را براي ملت‌هاي جهان دارد، اضافه كردند: اينكه مي‌بينيم ملت‌هاي جهان نسبت به ملت ايران احساس احترام مي‌كنند، بخش عمده‌اي از آن ناشي از همين استقلال سياسي است.

ولي امر مسلمين جهان با بيان اينكه پيش از انقلاب حكومت ايران سلطنتي بود، فرمودند: مردم در حكومت سلطنتي هيچ نقشي ندارند اما نقطه مقابل اين حكومت سلطنتي، مردم‌سالاري است كه مردم در آن نقش تأثيرگذاري دارند.

آيت‌الله خامنه اي با بيان اينكه پيش از انقلاب، حكومت ايران وراثتي بود، يادآور شندند: در آن زمان يك نفر مي‌مرد و يك نفر ديگر را به جاي خود معرفي مي‌كرد و در اين ميان مردم هيچ نقشي نداشتند و مجبور بودند كه شاه جديد را بپذيرند، اما در جمهوري اسلامي ايران به بركت انقلاب، حكومت مردمي استقرار يافته است كه در اين نظام، مردم نقش تأثيرگذاري دارند.

مقام معظم رهبري در ادامه با نقل خاطره‌اي از دوران مبارزات انقلابي و با اشاره به خفقان موجود در جامعه در زمان طاغوت، اظهار داشتند: پيش از انقلاب، حكومت ايران ديكتاتوري امنيتي بود، اما انقلاب اسلامي فضاي آزاد نقد و اصلاح را در جامعه ايجاد كرد و در طول اين 32 سال گذشته نيز اين روند ادامه داشته است.

آيت‌الله خامنه‌اي با بيان اينكه پيش از انقلاب تكيه علم و فناوري كشور به طور كامل به غرب بود، افزودند: در آن زمان در كشور صنعت مونتاژ محض وجود داشت، اما بعد از انقلاب، خوباوري علمي، اعتماد به نفس ملي و حضور اين همه دانشمند برجسته و بزرگ در رشته‌هاي مختلف علمي را شاهد بوديم كه اين دانشمندان در جهان بي‌نظير و كم‌شمار هستند.

* عزت و عظمت ملت ايران بعد از انقلاب اسلامي نمايان شد و دشمنان را مبهوت كرد

ايشان در ادامه اظهار داشتند: قبل از انقلاب، كشور ايران در مسائل جهان و حتي منطقه هيچ تاثيري نداشت و يك كشور تحقير شده بود اما بعد از انقلاب، عزت و عظمت اين ملت در جهان نمايان شده و تاثيرات آن در منطقه، دشمنان را مبهوت كرده است.

آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اعترافات رسانه‌هاي غربي به نفوذ جمهوري اسلامي ايران در قضاياي منطقه خاطرنشان كردند: رسانه‌هاي غربي به اين مسئله حتي با نگاه مغرضانه اعتراف مي‌كنند، در حوزه فرهنگي نيز ايران پيش از انقلاب يك مقلد محض بود، اما انقلاب اسلامي ايران، تهاجم فرهنگي را به عنوان يك خطر شناسايي و معرفي كرد.

آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كردند: زماني كه اين پايه‌هاي اساسي در يك كشور بنا گذاشته شد، آن ملت مي‌تواند اميدوار باشد كه روي اين پايه‌‌ها، بناي يك تمدن جديد و اصيل را پايه‌گذاري كند.

ايشان با بيان اينكه هر كدام از اين خصوصيات مي‌تواند به نحوي مورد توجه ملت‌هاي جهان قرار گيرد، تصريح كردند: ملت‌هاي ديگر مجذوب اين خصوصيات مي‌شوند و آن را تحسين مي‌كنند، كه البته مهمتر از همه، همين مسئله استقلال سياسي و ايستادگي در مقابل زورگويي دشمنان است.

رهبر فرزانه انقلاب در بخش ديگري از سخنان خود به سخنان يكي از متفكرين غربي اشاره كردند و فرمودند: اين متفكر غربي مي‌گويد كه اگر در بين ملت‌هاي مسلمان جهان دو نكته وجود داشته باشد، همه تابوهاي غربي در هم شكسته خواهد شد؛ مساله اول، قانون اساسي جمهوري اسلامي ايزان است كه يك حكومت پيشرفته ديني را براي مسلمانان جهان ممكن مي‌سازد و نشان مي‌دهد با اين قانون مي‌توان يك حكومت متجدد امروزي و كاملا ديني ايجاد كرد.

آيت‌الله خامنه‌اي دومين نكته مورد توجه اين متفكر غربي را كارنامه موفقيت‌هاي علمي، سياسي و فرهنگي جمهوري اسلامي را دانستند و اظهار داشتند: اين متفكر غربي تاكيد دارد اگر اين مسائل كه در ايران اسلامي به طور نسبي واقع شده است، اگر براي ملت‌هاي مسلمان جهان روشن شود يك الگوي نظام‌سازي خواهد بود و نمي‌توان در مقابل اين حركت‌هاي اسلامي ايستاد و اين اتفاق اكنون رخ داده است.

* نتايج انقلاب اسلامي ايران را امروز در شمال آفريقا مشاهده مي‌كنيم

رهبر فرزانه انقلاب با تاكيد بر اينكه اين اتفاق در طول 30 سال گذشته و به تدريج رخ داده است، خاطرنشان كردند: در اين سال‌ها شاهد بوديم كه اين مسائل به تدريج در ذهن ملت‌هاي مسلمان جاي گرفته، رشد كرده و پخته شده است كه نتيجه آنرا امروز در اتفاقات شمال آفريقا تونس مشاهده مي‌كنيم.

ايشان با تاكيد بر اينكه البته خود غربي‌ها نيز در اين زمينه اشتباهاتي داشته‌اند كه اين اشتباهات سياسي نيز به جمهوري اسلامي ايران كمك كرده است، به مساله هسته‌اي ايران اشاره كردند و فرمودند: اشتباه غربي‌ها در مسئله هسته‌اي ايران اين بود كه جنجال و هياهو به پا كردند و طي 7 سال گذشته اعلام كردند كه جمهوري اسلامي بايد از مسئله هسته‌اي خود عقب‌نشيني كند.

ايشان با بيان اينكه همين اشتباه 2 نكته را براي مردم دنيا روشن كرد، افزودند: اين اتفاقات نشان داد كه ايران توانسته است در قضيه هسته‌اي پيشرفت‌هاي غيرقابل انتظاري پيدا كند و دوم اينكه ايران با همه اين فشارها ايستاده و عقب‌نشيني نمي‌كند و همين موارد به نفع ملت ايران بوده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن