تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815721644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خليلي: در روزنامه‌ها زودتر مصدوم شدم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خليلي: در روزنامه‌ها زودتر مصدوم شدم


فوتبال- ناصر قراگزلو:
محسن خليلي در هفتمين دوره رقابت هاي ليگ برتر به همراه هادي اصغري با ثبت 18 گل، آقاي گل ليگ شد اما پارگي رباط صليبي اين بازيكن در ديدار تيم‌ملي ايران و سوريه، اتفاق ناخوشايندي براي تيم قهرمان دوره قبل و تيم‌ملي بود.

خليلي پس از عمل جراحي در آلمان تحت نظر دكتر بوينش بهترين جراح اين كشور، اميدوار است حتي زودتر از جواد نكونام به مستطيل سبز بازگردد.

خليلي پس از بازگشت از آلمان در گفت‌وگويي به سئوالات همشهري پاسخ داد.

* نكونام پس از پارگي رباط صليبي 8 ماه از فوتبال دور بود. بازگشت تو به ميادين فوتبال چقدر طول مي‌كشد؟

نكونام هم زيرنظر دكتر بوينش مورد عمل جراحي قرار گرفته بود اما سرماخوردگي پس از عمل باعث شد كه زانوي وي عفونت كند. اين عفونت باعث شد بهبودي نكونام به تأخير بيفتد، در حالي كه در مورد من اين اتفاق بد نيفتاد. طبق نظر پزشك، حداقل 5 ماه يا حداكثر 6 ماه براي بازگشت به ميادين فوتبال، فرصت نياز دارم، البته براي اخذ رواديد بلند‌مدت صحبتي با علي دايي و مسئولان فدراسيون فوتبال داشتم كه اين رواديد به‌زودي از طريق فدراسيون فوتبال ايران در اختيارم قرار خواهد گرفت.

* در مورد پارگي رباط‌ صليبي كه اخيراً گريبانگير چند بازيكن ديگر هم شده چه نظري داري؟

باور كنيد يكي از بدترين اتفاقات ممكن براي يك فوتباليست، پارگي رباط صليبي است. پارگي رباط صليبي ربطي به نحوه تمرينات ندارد. اين مصدوميت در زانوي يك بازيكن معمولاً در بي‌تعادلي با پارگي رباط صليبي رخ مي‌دهد.

* در مورد پرسپوليس فصل جديد چه نظري داري؟

باور كنيد يكي از دلايل اصلي تمديد قراردادم با پرسپوليس، بازيكنان جديدي بود كه تيم در اختيار گرفت. وقتي ديدم در كنار پژمان نوري، بهترين هافبك‌هاي ايران را در اختيار گرفتيم مجاب شدم كه در كنار انگيزه‌هاي ديگر، قراردادم را با پرسپوليس تمديد كنم. باور كنيد دوست داشتم در نوك حمله پرسپوليس در فصل جديد هم تور دروازه‌ تيم‌هاي ليگ را به دفعات به لرزه دربياورم اما اين مصدوميت شديد گريبانگيرم شد.

* قبول داري پرسپوليس در اين فصل قوي‌تر از فصل گذشته است؟

به نظر من 11 بازيكن اصلي ما در سال گذشته هم يك تركيب بسيار قوي و منسجم را تشكيل داده بودند اما اين را قبول دارم كه نيمكت تيم ما از سال قبل بسيار قوي‌تر شده است.

* دقيقاً چه زماني با پارگي رباط صليبي مواجه شدي؟

من در بازي سوريه مصدوم شدم. آسيب‌ديدگي كه واقعاً جدي بود و درد شديدي را در زانوي خودم احساس مي‌كردم.

* اما تو با وجود آسيب‌ديدگي باز هم با تيم‌ملي تمرين كردي.

ابتدا متوجه اين آسيب‌ديدگي نشدم و حتي با اين وضعيت 30 دقيقه ديگر هم فوتبال بازي كردم، چون فكر مي‌كردم از ناحيه مينيسك آسيب‌ ديدم و تصورم اين بود كه با كم شدن ورم زانو،‌ مشكلم برطرف خواهد شد. شايد باور نكنيد در حال تمرين كردن با تيم‌ملي بعد از بازي با سوريه بودم كه بعضي از روزنامه‌ها خبر مصدوميت شديد من را چاپ كردند و زودتر از آنكه خودم متوجه شوم، خبر از پارگي رباط صليبي پايم دادند.

* گفته مي‌شود تو با وجود آگاهي از آسيب‌ديدگي‌ات با پرسپوليس قرارداد بستي؟

واقعاً براي افرادي كه در مورد من حرف‌هاي جعلي و اشتباه مي‌زنند متأسفم، افرادي كه علاقه‌مندان به فوتبال را هم به اشتباه مي‌اندازند. من با پرسپوليس قرارداد دوساله داشتم و امسال هم بازيكن پرسپوليس محسوب مي‌شدم. به امارات نرفتم چون 30 درصد از رقم قرارداد جديدم به پرسپوليس و 10 درصد ديگر آن به مديربرنامه‌هايم مي‌رسيد. در اين شرايط احساس كردم ترانسفر به امارات خيلي به نفع من تمام نمي‌شود. اين موضوع در كنار برخي انگيزه‌هاي ديگر مرا متقاعد كرد كه در پرسپوليس بمانم و قرارداد مالي‌ام را تمديد كنم.

* گفته مي‌شود به‌دليل حضور مهاجم برزيلي و تكميل بودن ليست پرسپوليس، نام تو از فهرست بازيكنان خارج خواهد شد.

در اين مورد مسئولان پرسپوليس هيچ صحبتي با من نداشتند، وقتي از آلمان برگشتم با آقاي فرخزادي صحبت كردم، ايشان هم در گفت‌وگو با من جوياي وضعيت سلامتي‌ام شدند، همين. ضمناً پرسپوليس تا آنجا كه من مي‌دانم جاي خالي در ليست خود دارد و فكر مي‌كنم نيازي نباشد كه نام من از ليست پرسپوليس خارج شود. ضمن آنكه 5 ماه ديگر مي‌توانم در تركيب پرسپوليس حضور يابم. ظرف چند روز آينده جلسه‌اي با مسئولان پرسپوليس خواهم داشت اما كسي از باشگاه در مورد خارج شدن نامم از ليست بازيكنان، حرفي به من نزده است.

* برنامه‌ات در ايران چگونه خواهد بود؟

طبق برنامه دكتربوينش از امروز (ديروز) زيرنظر دكتر زرينه به مدت 6 هفته برنامه فيزيوتراپي‌ را دنبال خواهم كرد اما بعد از اين مدت لازم است كه به آلمان باز گردم.

رباط صليبي يعني زندگي

پارگي رباط صليبي وحشتناك‌ترين كابوس فوتباليست‌هاست كه طي يكي، دو ماه اخير 3 بازيكن معروف پرسپوليس و استقلال را خانه‌نشين كرد. ابتدا محسن خليلي دچار اين اتفاق تلخ شد، سپس اميد روانخواه سرنوشتي مشابه خليلي پيدا كرد و ميثاق معمارزاده هم آخرين نفري بود كه با شنيدن خبر پارگي رباط صليبي‌اش دنيا دور سرش چرخيد.

آسيب‌ديدگي از ناحيه زانو شديدترين مصدوميتي است كه سراغ يك فوتباليست مي‌آيد، مصدوميتي كه رونالدو ستاره معروف برزيل بارها با آن دست‌وپنجه نرم كرد ولي حتي بهترين پزشكان اروپا هم نتوانستند او را به روزهاي اوج برگردانند. گويا قرار نيست اين آسيب‌ديدگي وحشتناك دست از سر فوتباليست‌هاي ايراني بردارد و معمارزاده آخرين نفري است كه طعمه پارگي رباط شده است.

تمامي وزن حركتي يك فوتباليست و كليه خلاقيت‌ها ابتدا از چرخش و قدرت زانو شكل مي‌گيرد و بدون شك بايد گفت كه رباط صليبي براي بازيكنان حكم زندگي دارد. بي‌جهت نيست كه خليلي پس از اين مصدوميت سنگين در جمله‌اي قابل توجه گفت: «رباط صليبي، زندگي يك فوتباليست است.» خليلي و روانخواه جزو بازيكنان تأثيرگذار پرسپوليس و استقلال بودند كه فصل گذشته گلزنان رفت و برگشت شهرآورد سرخابي لقب گرفتند ولي آنها حالا روزهاي سختي را پشت‌سر مي‌گذارند و ميثاق معمارزاده هم به جمع مصدومان اضافه شده است.

به طور حتم اين آخرين اتفاقي نيست كه براي فوتباليست‌هاي ايراني مي‌افتد و در همين چند سال هم جواد نكونام و محرم نويدكيا با اين اتفاق تلخ مواجه شدند. چندي پيش پارگي رباط صليبي از محسن خليلي شروع شد، بعد به يك استقلالي رسيد و دوباره يك پرسپوليسي اين اتفاق تلخ را تجربه كرد. حالا اين اتفاق براي خيلي از بازيكنان مثل يك كابوس است كه هر لحظه آنها را تهديد مي‌كند.

تاريخ درج: 22 مرداد 1387 ساعت 08:37 تاريخ تاييد: 22 مرداد 1387 ساعت 09:28 تاريخ به روز رساني: 22 مرداد 1387 ساعت 09:21
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن