تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820607129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسائل و مشكلات فرهنگي استان مركزي بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مسائل و مشكلات فرهنگي استان مركزي بررسي شد
اراك - خبرگزاري مهر: طي نشستي با حضور معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي كشور، مديريت و معاونان اداره تبليغات اسلامي استان مركزي و مديران فرهنگي اين استان، مسائل و مشكلات فرهنگي استان مركزي طرح و بررسي شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراك، در اين نشست كه شب گذشته در اداره كل تبليغات اسلامي استان مركزي برگزار شد، شركت كنندگان به طرح مسائل استان و راهكارهاي ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استان به خصوص از منظر دين و دين مداري پرداختند.

در اين نشست تخصصي، معاونت فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به اينكه بايد تصوير روشني از وضعيت فرهنگي هر منطقه براي ترسيم برنامه هاي فرهنگي و تصميم گيري ها داشته باشيم، گفت: استان مركزي استاني شاخص در حوزه فرهنگ و دين است و در گذشته و حال بزرگان زيادي چون عالمان ديني و نخبگان و شخصيتهاي علمي تحويل جامعه داده است.

حجت الاسلام روحاني نژاد بيان داشت: جامعه آن گونه كه برخي مي گويند نگران كننده نيست بلكه نگراني از توسعه ناهنجاري هاست.

وي با ارائه آماري گفت: بر اساس تحقيقات 10 ساله، بيش از 83 درصد مردم نماز خوان بوده و روزه مي گيرند و 99 درصد جوانان در انتخاب همسر به حجاب طرف مقابل اهميت مي دهند.

وي استفاده از راهكارها و شيوه هاي جديد ارائه الگوها و برنامه هاي فرهنگي را مورد تاكيد دوباره قرر داد و اظهار داشت: ما بايد به سمت دفاع فرهنگي و ارائه الگوهاي خود به جهان باشيم و اين امر با برنامه ريزي درست فرهنگي و استفاده از ظرفيتها ممكن است.

در اين نشست، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي با تاكيد بر تدوين استراتژي فرهنگي در برخورد با مسائل گفت: تدوين نگاه و برنامه جامع مي تواند ما را به سمت بهره مندي و استفاده از توان فرهنگي به نفع ديدگاه نظام و اسلام هدايت كند.

حجت الاسلام علي هاشمي تصريح كرد: تدوين برنامه جامع و قالب مي تواند استعدادهاي كشور را به سمت افق هاي پيش روي كشور سوق و پرورش دهد.

خسرو قمري، مديركل تربيت بدني استان نيز طي سخناني بر حضور بيشتر دين و الگوهاي ديني در حيطه ورزش تاكيد كرد و گفت: حضور خدا، ائمه و دين باعث دلگرمي جوانان و ورزشكاران مي شود چنانكه جلوه هايي از آن را در مسابقات مختلف ديده ايم كه بايد ميان تماشاگران و ورزشكاران توسعه يابد.

در ادامه اين جلسه حجت الاسلام احمد رضائيان، مديركل تبليغات اسلامي استان مركزي نيز گفت: اين اداره در مواقع درخواست دستگاههاي استان مشاوره هاي فرهنگي ارائه كرده و به كمك دستگاهها شتافته است و اكنون آماده همكاريهاي فرهنگي است.

معاونت فرهنگي تبليغات اسلامي به همراه هيئت همراه خود به مدت دو روز در استان مركزي حضور دارند و با تشكلهاي مختلف ديني و فرهنگي در استان ديدار خواهند داشت تا وضعيت فرهنگي استان را براي تصميم گيريهاي بعدي ارزيابي كنند.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن