تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821296810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المپيك بيست و نهم/دومين شكست براي تيم ملي بسكتبال/ آغاز طوفاني ايران، پايان خوش ليتواني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: المپيك بيست و نهم/دومين شكست براي تيم ملي بسكتبال/ آغاز طوفاني ايران، پايان خوش ليتواني
تيم ملي بسكتبال كشورمان دومين ديدار خود در مسابقات المپيك 2008 پكن را با اختلاف32 امتياز به ليتواني – تيم پنجم جهان – واگذار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومين روز رقابت هاي بسكتبال المپيك 2008 پكن صبح امروز با ديدار دو تيم ايران و ليتواني از گروه A مرحله مقدماتي آغاز شد.

در اين مسابقه تيم ملي بسكتبال ليتواني كه با گلچيني از ملي پوشان شاغل در تيم هاي باشگاهي مختلف روسيه (3 بازيكن)، اسپانيا (2 بازيكن)، آمريكا، ايتاليا و يونان (يك بازيكن) و ليتواني (4 بازيكن) عازم دهكده المپيك پكن شده است با نتيجه 99 بر 67 تيم ملي بسكتبال ايران را با شكست مواجه كرد.

امير اميني، حامد آفاق اسلاميه، اوشين ساهاكيان، صمد نيكخواه بهرامي و حامد حدادي 5 مرد انتخابي رايكو ترومن براي آغاز اين بازي بودند كه بسيار كوبنده و طوفاني وارد زمين شدند .

آنها توانستند در همان ابتدا به واسطه حملات پيراموني پشت قوس 3 امتيازي زمين حريف از تيمي كه با پيروزي 79 بر 75 مقابل آرژانتين، 2 امتياز كامل بازي روز نخست رقابت ها را از آن خود كرده بود پيش افتند. پس از اولين وقت استراحت كه بنا به درخواست " راموناس باتاس" سرمربي تيم ملي بسكتبال ليتواني لحاظ شد، حملات منظم و برنامه ريزي شده بازيكنان كشورمان همراه با دفاع محكم در زمين خودي برتري آنها را تا پايان كوارتر اول و كسب نتيجه 20 بر 15 ادامه داد.

تيم ملي بسكتبال ليتواني كه با داشتن مدال برنز سه دوره متوالي پيكارهاي المپيك (1992 بارسلونا تا 2000 سيدني) و عنوان سومي جام ملت هاي اروپا در سال 2007 پرونده پرافتخاري را براي خود تشكيل داده است كوارتر دوم ديدار امروز با تيم ملي بسكتبال ايران را با كسب 2 امتياز آغاز كرد. بازيكنان اين تيم با نفوذ به عمق زمين ايران و استفاده از خطاهاي غيرضروري بسكتباليست هاي كشورمان فاصله امتيازي خود را كمتر و كمتر كردند و نه تنها تا كسب 8 امتياز پيش رفتند بلكه ايران را هم در 20 امتياز كوارتر اول باقي نگاه داشتند.

احساس خطر ناشي از چنين شرايطي رايكو ترومن را وادار به جابه جايي بين بازيكنان داخل ميدان، بيرون كشيدن حامد حدادي و صمد نيكخواه بهرامي و به كارگيري علي دورقي و مهدي كامراني كرد. حضور بازيكنان جديد و تازه نفس به سير صعودي امتيازات تيم ملي ايران كمك كرد اما مانع پيشروي شاگردان " راموناس باتاس" نشد. سبز پوشان ليتواني اين كوارتر را با 17 اختلاف امتياز تمام كردند و برنده 46 بر 34 نيمه اول مسابقه شدند.

پس از 10 دقيقه استراحت تيم ملي بسكتبال ليتواني – تيمي كه 7 بازيكن بالاي 2 متر دارد – مصاف خود را با سفيد پوشان بسكتبال ايران در كوارتر سوم طوري آغاز كرد كه مصمم به ادامه پيشروي تا مرز پيروزي نهايي نشان مي داد. گرچه تك حمله هاي بسكتباليست هاي ملي پوش كشورمان كه دربين حملات هجومي و تركيبي ليتواني شكل مي گرفت به گل و امتياز براي تيم ايران تبديل مي شد اما در نهايت اين بازيكنان اروپايي حاضر در ميدان بودند كه توانستند از اين كوارتر سربلند خارج شوند. 28 بر 19 نتيجه كوارتر سوم ديدار تيم هاي ملي بسكتبال ايران و ليتواني بود.

وقتي آغاز آخرين كوارتر مسابقه با كسب 2 امتياز براي شاگردان رايكوترومن همراه شد دلگرمي به ميان ملي پوشان بسكتبال كشورمان راه يافت. اما حملات تند و تيز بازيكنان ليتواني كمتر به بازيكنان ما اجازه هنرنمايي براي وارد كردن توپ به داخل سبد را داد. البته نمايندگان كشورمان براي حفظ اتحاد و انسجام تيمي و تاثير آن بر روي نتيجه تلاش زيادي كردند اما آنها كه از نظر قواي بدني مقابل حريف قدرتمند اروپايي خود كم آورده بودند هرگز نتوانستند در حد و اندازه هاي دقايق آغازين بازي ظاهر شوند. به همين دليل 25 بر 14 نتيجه برتري ليتواني ها در اين كوارتر و در كل بازي شد.

نتيجه كامل ديدار دو تيم ملي بسكتبال ايران و ليتواني به اين شرح است:

* ايران 67 – ليتواني 99
(20 بر 15)، (14 بر 31)، (19 بر 28) و (14 بر 25)

تيم ملي بسكتبال ايران در حالي متحمل اين شكست شد كه يكشنبه گذشته ديدار نخست خود مقابل تيم ملي روسيه را هم با نتيجه 71 بر 49 واگذار كرده بود.

در جريان بازي امروز صمد نيكخواه بهرامي كاپيتان تيم ملي بسكتبال كشورمان با روزهاي اوج خود فاصله زيادي داشت. ايمان زندي، جواد داوري، مهدي كامراني، علي دورقي، سعيد داورپناه هم بازيكناني بودند كه در كنار تركيب اوليه تيم فرصت بازي مقابل ليتواني را به دست آوردند.

10 تيم ديگر شركت كننده در مسابقات بسكتبال المپيك 2008 پكن بازي هاي دوم خود را طبق اين برنامه انجام مي دهند:

* كرواسي - روسيه (گروه A)
* يونان - آلمان (گروه B)
* چين - اسپانيا (گروه B)
* آنگولا - آمريكا (گروه B)
* آرژانتين - استراليا (گروه A)

نتايج ديدارهاي روز نخست مسابقات بسكتبال الميپك 2008 پكن هم به اين شرح است:

* روسيه 71 - ايران 49
* آلمان 95 - آنگولا 66
* اسپانيا 81 - يونان 66
* ليتواني 79 - آرژانتين 75
* استراليا 82 - كروواسي 97
* چين 70 - آمريكا 101
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن