واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: گفتوگوي اختصاصي فارس با طراح مشهور جلوههاي ويژه هاليوود خبرگزاري فارس: طراح جلوههاي ويژه «ملك سليمان» فيلم جديد «شهريار بحراني» در مورد جلوههاي ويژه اين فيلم گفت: بخشي از جلوههاي ويژه فيلم اين فيلم مربوط به ساختن موجودات افسانهاي است. «لئو لو» با اشاره به جلوههاي ويژه فيلم «ملك سليمان»، به خبرنگار سينمايي فارس گفت: جلوههاي ويژه زيادي در اين فيلم هست كه بخشي از آن مربوط به ساختن موجودات افسانهاي است كه ما با توجه به نياز داستان آن را خلق كردهايم و مقداري از جلوههاي ويژه هم مربوط به تصحيح رنگ و بعضي ساختمانهاي موجود در فيلم ميشود كه ما طراحي و اجراي آنها را نيز انجام خواهيم داد. اين تكنسين افزود: ويژگي كارهاي تاريخي وجود اسطورهها در آنها است و موجودات افسانهاي هم در اين آثار به چشم ميخورند. وي متذكر شد: در دوران قبل از ورود كامپيوتر به سينما، با استفاده از تكنيكهاي ساده و اوليه، اين موجودات بازسازي ميشدند اما امروزه با جلوههاي ويژه ميتوان اين بازسازي را به خوبي انجام داد. لئولو تاكيد كرد: جلوههاي ويژه منحصر به فيلمهاي تاريخي يا علمي تخيلي و اكشن نيست. بلكه اين جلوهها، باعث ميشود كه هر چه لازم است در فيلم ديده شود و به خوبي هم به چشم آيد و كارگردان با خيال راحت مقصد خود را در فيلم بيان كند. طراح و مجري جلوههاي ويژه فيلم «ببر خيزان،اژدهاي پنهان»، در مورد پروسه توليد فيلم در سينماي حرفهاي، گفت: در هاليوود و سينماي غرب اكنون توليد فيلم در قالب پروسه توليد DI يا رسانههاي سرگرميساز ديجيتالي اتفاق ميافتد. وي افزود: اين به اين معنا است كه توليد يك فيلم از ابتدا با استفاده از تجيهزات و دستگاههاي ديجيتال انجام ميشود كه استفاده آن منحصر به جلوههاي ويژه نيست بلكه كارهاي زيادي با اين تجهيزات انجام ميشود كه به عنوان مثال يكي از آنها تصحيح رنگهاي موجود در صحنه است. در ادامه لئو لو با اشاره به تكنيكهاي قديمي كار جلوههاي ويژه گفت: قبل از ورود كامپيوتر تنها ميشد روي نگاتيو يا پزيتيو چاپ شده در لابراتور كارهايي انجام داد كه البته به علت اين كه اين جلوههاي ويژه به صورت ديجيتال انجام نميشد، محدوديتهاي خاصي براي كارگردان به وجود ميآمد، اما با پروسه DI ميتوان تصاوير را در كامپيوتر به هر شكلي كه مورد نياز است، تغيير داد و اين تغييرات، از مواردي مانند جلوههاي ويژه شروع ميشود و ميتواند در تمام ابعاد فيلم ديده شود. لئولو سپس با مثال زدن صحنهاي از فيلم «ببر خيزان، اژدهاي پنهان» گفت: در صحنه نبرد روي درختان بامبو، فيلمبرداري اين صحنه در پاييز بود و تمام درختان بامبو زرد بودند اما با استفاده از جلوههاي ويژه، اين درختان را به رنگ سبز در آورديم و صحنه به شكلي كاملا طبيعي در آمد. لئو لو در پايان راجع به سينماي ايران گفت: فيلمهاي ايراني در سطح جهان، به خاطر داستانهاي زيبايشان و جوايزي كه بردهاند، معروف هستند، اما از نظر استانداردهاي جهاني، سينماي ايران چندان قابل قبول نيست. بايد امكانات جديدي مثل تجهيزات ديجيتالي به سينماي ايران وارد شود و هزينههاي زيادي هم در اين راه انجام گيرد و اين كاري است كه ما در پروژه ملك سليمان قصد انجام دادن آن را داريم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 420]