تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809984843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد ادعاي مديران مسوول را تكذيب مي كند يارانه مطبوعات نصف نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: معاون مطبوعاتي وزير ارشاد ادعاي مديران مسوول را تكذيب مي كند يارانه مطبوعات نصف نشده است
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هم قانون مطبوعات و هم آئين نامه خبرگزاري ها و پايگاه هاي اينترنتي را در دست مطالعه و بررسي داريم تا به صورت پيش نويس قانون جامع رسانه به دولت ارسال كنيم.
عليرضا ملكيان در گفت و گو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه بسياري از مديران مسوول روزنامه ها معتقدند كه ميزان يارانه كاغذ مطبوعات نصف شده و با اين وضعيت در اداره روزنامه با مشكل روبه رو خواهند شد; علت اين كاهش چيست، گفت: ميزان يارانه كاغذ مطبوعات نصف نشده است و پرداخت يارانه كاغذ مطبوعات به صورت نقدي كه از اواخر سال 85 و اوايل سال 86 آغاز شده است كماكان ادامه دارد.
وي اظهار داشت: وقتي قرار شد يارانه كاغذ مطبوعات به صورت نقدي پرداخت شود تقريبا تمام مديران مسوول از اين طرح استقبال كردند زيرا به اين ترتيب دست برخي از واسطه ها كه در بازار كاغذ وجود داشتند و زماني كه نشريات نيازمند كاغذ بودند دلالان آن را به قيمت بالا مي فروختند، كوتاه مي شد.
ملكيان ادامه داد: اين واسطه ها زماني كه مديران مسوول حواله هاي كاغذ را از ارشاد مي گرفتند و براي دريافت كاغذ به بازار مراجعه مي كردند قيمت ها را پايين مي آوردند و در واقع به اقتصاد نشريات ضرر مي زدند.
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني ارشاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا آگهي هاي دولتي تنها به چند نشريه خاص كه معاونت مطبوعاتي تعيين كرده است ارسال مي شود، گفت: خود دستگاه هاي دولتي تعيين مي كنند كه آ گاهي هايشان به كدام نشريات ارسال شود و ارشاد تنها درباره بخشي از آگهي هاي دولتي براي چاپ در نشريات تصميم مي گيرد و اين گونه نيست كه آگهي هاي دولتي فقط به چند نشريه خاص و محدود ارسال شود.
ملكيان در پاسخ به اين پرسش كه بالاخره سرنوشت ماده واحده اي كه به موجب آن خبرگزاري ها نيز مشمول قانون مطبوعات مي شوند، به كجا رسيده است ، گفت: معاونت مطبوعاتي سال گذشته بر اساس درخواست خبرگزاري ها، پيش نويس اين ماده واحده را تهيه و به دولت ارسال كرد و دولت نيز در محدوده زماني قابل قبولي اين ماده واحده را تصويب و براي گذراندن مراحل قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارائه داد.
وي اظهار داشت: بر اساس اين ماده واحده خبرگزاري ها نيز از حيث حمايت ها، مزايا، تسهيلات و آنچه كه در ارتباط با دادگاه و محاكم و نحوه دادرسي است شامل قانون مطبوعات مي شدند و اين در واقع يك راه ميانبر بود كه مي توانستيم توسط آن مشكل خبرنگاران و خبرگزاري ها را حل كنيم. اين ماده واحده با دو فوريت به مجلس ارائه شد اما متاسفانه مجلس هفتم به فوريت آن راي نداد و در دستور كار عادي مجلس قرار گرفت كه اميدواريم هر چه زودتر در مجلس هشتم تصويب شود و اين موضوع قطعا به نفع خبرنگاران و خبرگزاري ها خواهد بود.
ملكيان در پاسخ به اين پرسش كه آمار سرانه مطالعه روزنامه كشور براي هر ايراني چند دقيقه است، گفت: آمار دقيقي از اين مسئله نداريم اما سرانه مطالعه مطبوعات در كشور با توجه به ميزان جمعيت در مقايسه با ساير كشورهاي توسعه يافته قابل قبول نيست هر چند كه ما از نظر تعداد نشريات حتي در مقايسه با كشورهاي پيشرفته در وضعيت خوبي قرار داريم و از نظر تعداد نشريات انتشار يافته در كشور جزو 10 كشور اول دنيا هستيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا چند نوبته چاپ شدن روزنامه ها قانوني ا ست و نياز به مجوز ندارد، اظهار داشت: آن چه كه هم اكنون توسط بعضي از روزنامه ها تحت عنوان «عصر» چاپ مي شود مستقل و جدا از روزنامه شان نيست و اگر قرار باشد روزنامه جدا چاپ شود حتما بايد از هيئت نظارت بر مطبوعات مجوز بگيرد و با اسم و لوگوي ديگري انتشار يابد.
ملكيان تاكيد كرد: آنچه كه هم اكنون برخي از روزنامه ها در نوبت هاي مختلف منتشر مي كنند چاپ مجدد است كه با اسم هاي مختلف، صبح، عصر و غيره انتشار مي يابد و اگر دقت كنيد متوجه مي شويد كه با همان لوگو، تاريخ و شماره مسلسلي كه در نوبت اول انتشار پيدا كرده است در نوبت هاي بعدي نيز منتشر مي شود و در واقع يك نشريه واحد به حساب مي آيد.بنابراين نياز به درخواست مجوز از هيات نظارت بر مطبوعات ندارد. ملكيان در پاسخ به اين پرسش كه چرا تيراژ روزنامه ها حتي با توجه به سابقه مطبوعات در كشور به لحاظ تنوع، پايين است، گفت: اين موضوع هم دلايل مختلفي دارد و بخشي از اين معضل به مردم بر مي گردد چون هنوز فرهنگ مطالعه در كشور ما نهادينه نشده است.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن