تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804522769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت وگو با دبير فدراسيون تكواندو: شرايط لا زم براي كسب بهترين نتايج در المپيك را فراهم كرده ايم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: گفت وگو با دبير فدراسيون تكواندو: شرايط لا زم براي كسب بهترين نتايج در المپيك را فراهم كرده ايم
المپيك بيست و نهم پس از چهار سال انتظار فرا رسيد تا برترين هاي ورزش دنيا در ميداني دشوار و سراسر هيجان رودرروي يكديگر قرار بگيرند و از بزرگترين ميدان ورزشي جهان بهترين نتايج را به خانه ببرند.
المپيك 2008 پكن براي ورزش ايران هم حكايت خاصي دارد و اين روزها سفيران ورزش كشورمان به رقابت با حريفان نامدار خود مي پردازند تا توانمندي و شايستگي هاي ورزش اين مرز و بوم را به جهانيان اثبات كنند. در بين كاروان ورزشي ايران در المپيك شرق دور، رشته تكواندو حكايتي ديگر دارد و امسال نيز مي خواهد گل سرسبد اميد نخست مدال هاي رنگارنگ در المپيك پكن باشد.
ملي پوشان تكواندو كشورمان به زودي بر روي شياپ چانگ مي روند تادر المپيك هم آقايي كنند و به ويژه زنگ خطر را باز هم براي كره اي ها به صدا درآورند. در شرايطي كه جامعه ورزش و همچنين مردم ايران در انتظار افتخارآفريني هاي قهرمانان تكواندو كشورمان هستند، گفت وگويي با «غلا مرضا ابراهيمي» دبير فدراسيون تكواندو كه در راه آماده سازي سفيران تكواندو كشورمان نقش قابل توجهي ايفا كرده است، انجام داديم و از مرد شماره 2 فدراسيون تكواندو خواستيم از همه چيز تكواندو و خصوصا المپيك پكن برايمان صحبت كند.
سابقه شما در عرصه ورزش هاي رزمي و خصوصا تكواندو را به خصوص جامعه رزمي مي دانند. اما ممكن است برخي با پيشينه ورزشي و مديريتي تان آشنا نباشند. ابتدا از حضورتان در ورزش بگوييد.
من در اكثر رشته هاي رزمي فعاليت داشته ام. اما دو رشته را بيشتر ادامه دادم. يكي تكواندو كه از سال 55 وارد اين رشته شدم و ديگري جودو كه از سال 58 به اين ورزش روي آوردم. مربي بين المللي تكواندو و مربي درجه يك جودو نيز هستم. در بخش مديريتي نيز از سال 64 در سيستم اداري فدراسيون وارد شدم و عنوان دبيري فدراسيون را برعهده گرفتم و تا سال 79 در اين سمت حضور داشتم. البته همزمان رئيس سازمان تيم هاي ملي جودو هم بودم. طي سال هاي 79 تا 83 دبيري فدراسيون تكواندو را برعهده داشتم و سال هاي 84 و 85 رئيس سازمان ليگ تكواندو بودم. از سال 86 نيز در پست دبيري فدراسيون تكواندو در خدمت جامعه تكواندو كشور هستم.
چطور شد در جودو هم فعاليت مي كرديد؟
من هم در جودو و هم در تكواندو حضور داشتم. چون همانطور كه گفتم در اين دو رشته بيشتر سابقه داشتم. در همان روزهايي كه در جودو فعاليت مي كردم، در سازمان هاي مختلف مثل نيروهاي مسلح، شهرداري، باشگاه پاس و نيروي مقاومت بسيج در خدمت تكواندوي كشور بودم. ضمن اينكه در بازي هاي آسيايي 2002 پوسان كره جنوبي ناظر كميته ملي المپيك در رشته ووشو هم بودم.
چرا كنار رفتن شما از رياست سازمان ليگ تكواندو و حضور در پست دبيري فدراسيون اين قدر با سر و صدا همراه بود؟
نه، هيچ مشكل خاصي نبود. فكر مي كردم در جايي كه موثر هستم بايد فعاليت كنم.
مگر در سازمان ليگ اين احساس را نداشتيد؟
چرا. اما احساس كردم در روند كارها مشكلا تي وجود دارد كه باعث مي شود بازدهي كارم بالا تر نرود.
علت اينكه فدراسيون تكواندو مدتهاي مديدي است نايب رئيس ندارد چيست؟
از آنجايي كه خود رياست فدراسيون (پولا دگر) كارها را به خوبي انجام مي دهد، شايد نياز به داشتن نايب رئيس احساس نشده است. البته ما نايب رئيس بانوان داريم.
تكواندو هم كه مثل هميشه پركار است.
بله، ما امسال مثل سالهاي گذشته سال پر برنامه اي داشته و خواهيم داشت. در بخش هاي آموزشي، مسابقات قهرماني كشور در كليه رده هاي سني از خردسالا ن تا بزرگسالا ن، ليگ هاي نونهالا ن تا بزرگسالا ن در دو بخش آقايان و بانوان و ليگ هاي فرم و مبارزه در تمامي رده هاي سني مردان و زنان، باعث شده تا حجم كار بالا يي داشته باشيم و البته پتانسيل خوبي براي تكواندو كشور فراهم شود كه نتايج آن در مسابقات برون مرزي در تمامي رده هاي سني خود را به بهترين شكل نشان داده و مي دهد.
پس از حركت كنوني تكواندو راضي هستيد؟
صددرصد. ما در پنج ماه نخست سال جاري افتخارات چشمگيري به دست آورده ايم. در مسابقات آسيايي و پس از 36 سال قهرمان آسيا شديم. آن هم در شرايطي كه تيم كره نيز حضور داشت. در اين رقابت ها چهار مدال طلا كسب كرديم كه متاسفانه چندان به آن توجهي نشد. در رقابت هاي نوجوانان جهان عنوان نايب قهرماني مان را تكرار كرديم. بدانيد به جز تيم هاي ايران و كره كمتر كشوري است كه بتواند جايگاه خود را طي ساليان متمادي حفظ كند. در بانوان براي نخستين بار اولين مدال طلا ي آسيا كسب شد. آن هم در حالي كه نماينده تكواندوي بانوان كشورمان همه حريفانش همچنين تكواندوكار كره اي را شكست داد.
همچنين در مسابقات آسيايي و جهاني عنوان فني ترين تكواندوكاران دنيا به ملي پوشان كشورمان رسيد كه افتخاري بي سابقه است. اين عناوين و موفقيت ها نشان مي دهد كه تكواندو ايران از تكواندو كره هم جلوتر است.
افتخارات و موفقيت هاي فدراسيون تكواندو مورد قبول همه است. اما برخي مي گويند اگر هر كس ديگر اين امكانات و توجه مسوولا ن به تكواندو و همچنين استعدادها را در اختيار داشته باشد مي تواند در اين رشته و به ويژه بخش مديريتي تكواندو موفق باشد.
در مقام حرف اين صحبت ها عنوان مي شود. اما در هنگام عمل بايد ديد آيا ديگران هم مي توانند. ببينيد كشورهاي ديگر نايستاده اند تا ما حركت كنيم. به نظر شما چرا كشورهاي صاحب سبك نمي توانند قهرماني هايشان را تكرار كنند چون ما كار مي كنيم و توجه به برنامه ريزي، انسجام و پشت كار خوب و همچنين حمايت از جامعه تكواندو و باعث شده تكواندو از چنين جايگاه ارزشمندي بر خوردار شود.
الا ن هم كه فقط به المپيك مي انديشيد.
بله، المپيك يكي از مهمترين برنامه فدراسيون درسال جاري است.
زمان اعزا م ملي پوشان كي است؟
ما 23 مرداد عازم پكن مي شويم و مسابقات تكواندو سي ام ماه جاري آغاز مي شود. ابتدا خانم سارا خوش جمال فكري و سپس نادميان و در آخر هادي ساعي مقابل حريفان قرار مي گيرند.
عملكرد ملي پوشان كشورمان درالمپيك را پيش بيني مي كنيد؟
من عادت ندارم پيش بيني كنم.چرا كه بايد عوامل بسياري دست به دست هم دهند تا يك نتيجه حاصل شود البته بخشي از اين عوامل دست خود ماست كه اعتقاد داريم از تمامي نيروهاي انساني، مديريتي، مالي و توان فني تكواندو استفاده كرده ايم تا قهرمانان تيم ملي به آمادگي مطلوب برسند. در اين راه نيز از هيچ تدارك و برنامه اي مثلا اردوهاي تداركاتي و برنامه هاي برون مرزي غافل نبوده ايم.
اما اين واقعيت را هم در نظر داريم كه همه مي آيند تا در المپيك نتيجه بگيرند.
با اين حال برخي مشكلا ت مسابقات جهاني و آسيا به ويژه داوري در المپيك وجود ندارد و اين مساله كار ملي پوشان ما را تا حدي راحت تر مي كند. درمورد احتمال نا داوري ها در المپيك هم بگوئيد.
ببينيد مشكلا ت داوري هميشه وجود دارند و جزو مسابقه هستند. ملي پوشان ما بايد با توجه به توانمندي شان طوري مسابقه را اداره كنند كه اسير ناداوري نشوند.
نظرتان درمورد سارا خوش جمال فكري به تنها تكواندوكار زن كشورمان در المپيك چيست؟
وي نه تنها اولين خانمي است كه در تاريخ تكواندو ايران سهميه المپيك كسب كرد، بلكه نخستين سهميه المپيك در تاريخ ورزش كشورمان را نيز به ارمغان آورد بااين حال از او انتظار حضور شايسته در المپيك داريم كه اين انتظار با توجه به توان بالا ي ايشان ميسر خواهد بود.
پس اميد كسب مدال به سارا خوش جمال نداريد؟
ما در بخش آقايان با توجه به قدمت و سابقه اي كه داريم براي مدال محدوديم، اما در قسمت بانوان تنها انتظار حضور خوب را داريم.
قبول داريد فدراسيون درخصوص انتخاب هادي ساعي شفاف عمل نكرد.
اصلا و بر عكس نظر شما كاملا در اين مورد شفاف عمل شد. البته شرايط ناخواسته اي نيز در اين بين به وجود آمد با اين حال فدراسيون به كادر فني اختيار تام داد كه اميدوارم مربيان بهترين انتخاب را انجام داده باشند.
پس چرا بهزاد خداداد مصاحبه هاي تندي را عليه فدراسيون و كادر فني تيم ملي انجام داد؟
شرايط خداداد متفاوت بود. او در شرايطي ويژه و بر اساس راي كميته انضباطي از اردو كنار گذاشته شد اما باز هم شرايطي پيش آمد كه به اردو ي تيم ملي باز گردد و البته با راي كادر فني با ز گشت. اما مهمتر از اينها اين مساله بود كه وي در شرايط مساوي به نادريان باخت واساسا نيروي جواني و انگيزه نادريان باعث برتري وي بر خداداد شد.
يوسف كرمي چطور؟
ساعي و كرمي هر دو شايسته حضور در المپيك بودند اما بايد يكي را اعزام مي كرديم كه به هر حال اميدواريم ساعي و همچنين نادريان پاسخ اعتماد ها را بدهند.
از سرمربي تيم ملي كاملا راضي هستيد؟
بله، مهماندوست يك مربي با انگيزه و داراي سابقه درخشان است و امتحانش را پس داده است. او همواره در اردو ها حضور دارد و تمرينات تيم ملي را با نظم و كيفيت خوبي برگزار مي كند و تاكنون هيچ برنامه اي از سوي او و همچنين كادر فني به حالت تعليق در نيامده است.
از حريفان ملي پوشان كشورمان درالمپيك شناخت داريد؟
همه حريفان تكواندوكاران المپيكي مشخص هستند. البته ممكن است با كمي تغيير روبهروشود با اين حال شناخت كادر فني تيم ملي از حريفان تكواندوكاران كشورمان خوب است و با شناخت كامل به مصاف آنها مي روند.
امكان تغيير و تحولا ت در تركيب تيم ملي پس از المپيك وجود دارد؟
هيچ چيز مشخص نيست اما اينكه فدراسيون به جوانان بها مي دهد كاملا مشخص است و البته پس از المپيك قطعي خواهد شد.
حضور ساعي در كادر فني تيم ملي چطور؟
تا به حال در اين خصوص نيز صحبتي مطرح نشده است.
گويا قرار است براي انتخابات آينده فدراسيون تكواندو كانديدا شويد؟
تاكنون براي اين كار هيچ فكري نكرده ام.
احتمال حضور مربي خارجي در تيم ملي چقدر است؟
در بخش مبارزه و آن هم در قسمت آقايان نيازي به مربي خارجي نيست. اما دربخش پومسه (اجراي فرم)
در دو قسمت زنان و مردان اين كار انجام خواهد شد و براي حضور در مسابقات پومسه قهرماني جهان در تركيه آقاي «كانگ» به عنوان سرمربي تيم ملي مردان كار خود را آغاز خواهد كرد.
فدراسيون تكواندو مشكل مالي هم دارد؟
تمام تلا ش ما اين بوده كه مشكل بودجه نداشته باشيم. ولي با توجه به برنامه هايي كه داريم، با محدوديت مواجه هستيم.
اينكه مي گويند فدراسيون تكواندو بودجه دوميلياردي دارد درست است؟
نه، البته اگر بين 2 تا2/3 ميليارد تومان پول در اختيار ما قرار بگيرد، برنامه هايمان را كاملا اجرامي كنيم.
از ليگ هم بگوئيد.
به غير از ليگ برتر جام حذفي كه از ماه مبارك رمضان آغاز خواهند شد، ساير ليگ ها در دو بخش مردان و زنان در حال برگزاري هستند و بدون وقفه به كار خود ادامه مي دهند.
برنامه اي براي ارزيابي ليگ داريد؟
بله، ما به طور پيوسته و با بهره مندي از تيم هاي تخصصي و كارشناسي ليگ هايمان را ارزيابي مي كنيم تا اشكالا ت كمتر و نقاط قوت بيشتر شوند.
پس چرا اين كار در ليگ هاي تكواندو اعتراض ديده مي شود؟
اعتراض ها نسبت به حجم برنامه هاي فدراسيون و سازمان ليگ بسيار اندك است.
هرچند كه به من اعتراض هم نيست. به هر حال تيم يا ورزشكاري كه مي بازد، اعتراض مي كند و باز هم تاكيد مي كنم كه اشتباهات داوري جزو مسابقه است.
تكواندوي ايران علي رغم پتانسيل و افتخارات فراوان خود در كسب كرسي هاي بين الملي چندان توفيق نداشته. نظر شما در اين خصوص چيست؟
يكي از سياستهاي كلا ن فدراسيون تكواندو و حضور پررنگتر در كرسي هاي آسيايي وجهاني است كه از ابتداي سال جاري روند بهتري به خود گرفته است و حضور رياست فدراسيون (پولا دگر) در پست نايب رئيسي اتحاديه تكواندو آسيا براي تكواندو ايران حائز اهميت و تاثيرات مثبت خواهد بود.
اما پست نايب رئيسي معمولا مسووليتي تشريفاتي است.
نه، در تصميم گيري هاي مجمع اتحاديه آسيا نواب رئيس نقش تعيين كننده دارند.
شما چي در مجامع بين الملي صاحب مسووليت هستيد؟
خير، اما جزو برنامه هايم خواهد بود.
شما انتقاد را مي پذيريد؟
بله و همه اين را مي دانند و اين انتقاد نه از سوي رسانه ها بلكه از طرف همه منتقدان است. البته انتقاد بايد همراه با پيشنهاد سازنده باشد.
علت عدم بازتاب فعاليتهاي فدراسيون تكواندو چيست؟
نمي دانم و اين مساله بايد بررسي شود. البته اگر به فدراسيون مربوط باشد، ضعف هايمان را قبول مي كنيم و البته بايد به ما را هكار هم نشان دهند.
در مورد فدراسيون جودو كه زماني در آن مسووليت داشته ايد نظري نداريد؟
در موقعيتي نيستم كه بتوانم در خصوص فدراسيون جودونظر بدهم فقط اميدوارم خانواده جودو هميشه موفق باشند.
و به عنوان سوال پاياني بگو ئيد چه زماني احساس خواهيد كرد براي تكواندوي ايران كاري انجام داده ايد؟
من اگر در هر مسووليتي كه هستم، كارم را به خوبي انجام دهم و به قول معروف وجدانم راحت باشد، راضي خواهم بود من به مسائل و مسووليت ها اعتقادي نگاه مي كنم و كليشه اي حرف نمي زنم. اين را سابقه ام نشان مي دهد و اميدوارم بتوانم براي كشورم و خصوصا ورزش تكواندو كاري انجام دهم.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن