تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812779264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراف سارق منازل تهران به 150 سرقت در كشور غربي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خبرگزاري فارس: سارق سابقه‌داري كه سابقه حدود 150 سرقت در يكي از كشورهاي غربي را داشت، پس از سرقت ميليوني از يك آپارتمان در تهران هنگام فرار توسط همسايه‌ها غافلگير شد.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، مدتي قبل، با صداي شكسته شدن در ورودي يك آپارتمان، همسايه طبقه پاييني كه براي بررسي اين صدا به راه پله آمده بود متوجه حضور يك غريبه به آپارتمان همسايه‌اش شد و موضوع را بي‌درنگ به مركز فوريت‌هاي پليسي اطلاع داد. در اين رابطه، ماموران گشت كلانتري 124 قلهك براي بررسي اين موضوع به آدرس اعلامي مراجعه كردند.

هنگامي كه ماموران به محل مورد نظر رسيدند، شخص غريبه كه يك كيسه بزرگ در دست داشت با ديدن ماموران پا به فرار گذاشت و زماني كه مي‌خواست سوار خودروي خود شود توسط ماموران دستگير شد؛ در بازرسي از كيسه‌اش هشت قطعه سكه طلاي قديمي، چند عدد سكه بهار آزادي، چندين حلقه انگشتري، مقاديري سنگ‌هاي قيمتي و چند عدد ساعت مچي گرانقيمت كشف شد.

با انتقال متهم به كلانتري 124 قلهك وي اعتراف كرد با توجه به خلوت بودن محل سرقت به صورت اتفاقي زنگ يكي از طبقات را كه برقش خاموش بود زدم و هنگامي كه مطمئن شدم كسي در خانه نيست با يك لگد در را باز كردم و داخل شدم و با شكستن قفل درب آپارتمان مورد نظر وارد اتاق‌ها شدم و اشيا و اموال كم حجم و گرانقيمت را سرقت كردم. پس از اعتراف صريح متهم، اموال مكشوفه به مالباخته بازگردانده شد.

با تشكيل پرونده مقدماتي و با دستور صادقي‌زاده بازپرس شعبه 13 دادسراي ناحيه سوم تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي به پايگاه سوم پليس آگاهي ارجاع داده شد.

متهم در پاسخ به سئوال كارآگاهان مبني بر اينكه به چه دليل سرقت كرده است، گفت : من نزديك به 20 سال در يكي از كشورهاي غربي زندگي مي‌كردم و به دليل برخي مشكلات به ايران و زادگاهم در يكي از استان‌هاي غربي بازگشتم. اما پس از مدتي به دليل مشكلات مالي به تهران آمدم و ابتدا قصد سرقت نداشتم، چون قبلأ بارها در كشور محل اقامتم سرقت انجام داده و به جزئيات كار آشنائي داشتم وسوسه شدم و اقدام به سرقت كردم. قبل از دستگير شدن سرقت ديگري نداشته‌ام.

كارآگاهان دايره مبارزه با سرقت از منزل پايگاه سوم با انجام تحقيقات فني و تخصصي متوجه شدند چند سرقت با استفاده از شگرد متهم در حوزه استحفاظي سركلانتري سوم در طول يك ماه گذشته انجام شده كه با انجام تحقيقات تخصصي و مدارك به ‌دست آمده از صحنه‌هاي سرقت و تطبيق آن، اظهارات كذب متهم از اين كه سرقت ديگري غير از دستگيري خود نداشته برملا شد. لذا متهم به هفت فقره سرقت ديگر در خيابان‌هاي شريعتي، ميرداماد و سهروردي اعتراف كرد و اظهار داشت: پس از هر سرقت اموالي از قبيل دوربين، طلاجات، لپ‌تاپ، فرش و تابلو فرش‌ها را به شهر زادگاهم انتقال مي‌دادم و اموال سرقتي را در آنجا به فروش مي‌رساندم.

همچنين در بررسي‌هاي تكميلي مشخص شد اين متهم حدود 150 فقره سرقت در كشور غربي محل اقامتش انجام داده است.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين رابطه گفت: تحقيقات براي بررسي جرايم احتمالي و شناسايي ديگر مالباختگان در دستور كارآگاهان دايره مبارزه با سرقت منازل قرار دارد و با پرونده‌هاي موجود و سرقت هاي شناسائي شده ارزش اموال مسروقه نزديك به يكصد ميليون تومان است.

محمديان در پايان در خصوص پيشگيري از سرقت منزل گفت: رعايت چند نكته توسط شهروندان باعث مي‌شود تا احتمال سرقت از منزل آنان به حداقل ممكن برسد: در صورت تغيير محل سكونت توپي قفل درب‌هاي ورودي تعويض شود. شماره سريال لوازم برقي و با ارزش منزلتان را يادداشت و در جاي مطمئن نگهداري شود. روي درب ورودي چشمي نصب شود. زنگ‌هاي بي‌دقت و بي‌مورد تلفن يا زنگ درب منزل مي‌تواند به عنوان زنگ خطر از سوي سارق تلقي شود. در خارج از آپارتمان يا ساختمان نور كافي باشد.

كليدهاي يدكي در خارج از منزل پنهان نشود. به فرزندان آموزش داده شود كه بدون اجازه والدين كسي را به منزل راه ندهند. به فرزندان آموزش داده شود هرگز به فردي كه پشت خط تلفن است نگويند كه بزرگتر در منزل نيست و مي‌توانند بگويند كه والدين شان مشغول كاري هستند و پيغام بگيرند. از نگهداري وجوه نقد و اشياء قيمتي در منزل پرهيز شود. از قفل‌هاي ايمني "شب بند " استفاده كنيم. چنانچه به واسطه سرقت؛ شيشه، درب‌ها يا پنجره شكسته است از جمع آوري خرده شيشه‌ها خودداري شود. از دست زدن به هرگونه آثار يا نشانه‌هاي به جا مانده از سارق يا سارقان (خون، مو، البسه و ابزارآلات) پرهيز شود.

متهم خود را كامران 48 ساله معرفي كرد و مدعي شد كه 4 سال قبل بعد از 20 سال پناهندگي در يكي از كشورهاي غربي به ايران برگشته است.

وي درباره علت پناهندگي خود گفت: در اوايل انقلاب به خاطر مشكلاتي كه در شهرمان با چند جوان داشتم و به من نسبت كمونيستي مي‌دادند، به اصرار پدر و مادرم به يكي از كشورهاي غربي سفر كردم و پناهندگي اجتماعي گرفتم.

كامران با بيان اينكه سرقت در ايران سخت‌تر است، درباره شغل خود در غرب گفت: چند سالي را درس خواندم و پس از اتمام دوره كلاسيك به عنوان كارگر ساختماني و سركارگر در يك شهر بزرگ مشغول كار شدم.

متهم افزود: مادرم خيلي به من زنگ مي‌زد و چون پير و سالخورده شده بود از من خواست به ايران برگردم و از او مراقبت كنم و به دليل اينكه خودش حاضر نبود به آنجا بيايد، مجبور شدم به ايران برگردم؛ پس از بازگشت به ايران ازدواج كردم و در حال حاضر يك فرزند خردسال دارم.

كامران درباره علت اقدام به سرقت با وجود تحصيلات دانشگاهي گفت: اوايل راغب به اين كارها نبودم. پس از بازگشت به شهرمان در حال ساخت يك آپارتمان چند طبقه بودم. نياز شديد مالي داشتم و در شهرستان بستگان و آشنايانم هم در مورد من تصور ديگري داشتند و فكر مي‌كردند من پول زيادي با خودم آورده‌ام. براي اين كه مقابل آنان كم نياورم و كوچك نشوم، مجبور شدم هر طور كه شده هزينه ساخت آپارتمانم را جور كنم. به اين فكر افتادم تا براي جبران اين نياز مالي از تجربه قديمي‌ام استفاده كنم. بعضي وقت‌ها به تهران مي‌آمدم و با سرقت منازل تا حدودي هزينه ساخت و سازم را در مي‌آوردم.

وي با بيان اينكه در غرب حدود 150 سرقت انجام داده است، گفت: بعضي وقت‌ها به دليل ولخرجي و زياده‌روي نياز به پول پيدا مي‌كردم كه با سرقت كردن هزينه خود را تامين مي‌كردم.

كامران گفت: ‌در آنجا اگر سرقت كني و كسي هم شما را در حال سرقت ببيند، توجهي نمي‌كند يا در نهايت با پليس تماس مي‌گيرد ولي در ايران غير از پليس، همسايه‌ها و مردم نيز حواسشان به يكديگر است و هنگام بروز مشكل به يكديگر كمك مي‌كنند. بنابراين در ايران سرقت مشكل تر است؛ اما اگر زرنگ‌ترين دزد و خلافكار هم باشي، يك روز به چنگ قانون مي‌افتي؛ اما هيچ‌چيز مثل آسايش و آرامش دلپذير نيست.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن