تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820046685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار مجمع زنان اصلاح‌طلب با فراكسيون اقليت مجلس؛ اماني: مجلس ازدواج آسان را جايگزين لايحه حمايت از خانواده كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ديدار مجمع زنان اصلاح‌طلب با فراكسيون اقليت مجلس؛ اماني: مجلس "ازدواج آسان" را جايگزين لايحه حمايت از خانواده كند
خبرگزاري فارس: عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: دولت با گذشت سه سال از طرح "ازدواج آسان" براي جوانان، توجهي به آن نداشته است، اما كميسيونها مي‌توانند آن را در دستور كار خود قرار دهند.


شهربانو اماني عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با اشاره به ديدار اعضاي اين تشكل با اعضاي هيئت رئيسه فراكسيون اقليت مجلس هشتم در خصوص مطرح شدن "لايحه حمايت از خانواده" گفت: مهمترين ايرادي كه به اين لايحه وارد است اين موضوع است كه طبق تفسير شوراي نگهبان، قوه قضائيه بايد لوايح خود را به دولت ارائه و دولت نيز بدون هيچ‌گونه تغيير آن را تقديم مجلس كند، ولي در اين لايحه دولت موادي از جمله ماليات بر مهريه و ترويج چند همسري وجود دارد.
نماينده مردم اروميه در مجالس پنجم و ششم در ادامه اظهار داشت: در حاشيه اين نشست ديدار و گفتگوهايي با برخي از زنان عضو مجلس هشتم صورت گرفت كه آنها نيز نظر منفي در خصوص اين لايحه داشتند و بر انجام تغييراتي در آن اصرار داشتند.
وي با اشاره به طرح "ازدواج آسان" در مجلس گفت: بر اساس ماده 141 آئين نامه داخلي مجلس لوايحي كه از مجلس قبلي مانده است را كميسيونها مي‌توانند در دستور كار خود قرار دهند، اما مشخص نيست چرا دولت با گذشت سه سال طرح "ازدواج آسان" براي جوانان را ناديده گرفته، اما تنها براي درصد كوچكي از مردان قانوني را به تصويب مي‌رساند.
شهربانو اماني با بيان اينكه تنها دو درصد از مردان جامعه مشمول لايحه دولت مي‌شوند، كه البته خود آنها راه و روش ازدواج مجدد را مي‌دانند، اظهار داشت: معتقديم تصويب چنين قوانيني علاوه بر اينكه موجب تزلزل خانواده اول و مشكلات رواني و روحي بسيار بر همسر اول و فرزندان مي‌شود، بلكه خانواده دوم نيز سعادتمند نخواهد شد.
اماني در خصوص هدف اصلي اين ديدار نيز گفت: از اين طريق مي‌خواستيم كه توجه نمايندگان را بدون فضا سازي سياسي به اهميت و عمق تخريبي صويب چنين قانوني جلب كنيم.
وي در پايان با بيان اينكه در شرايط فعلي به جاي ارائه چنين لوايحي بايد در پي رفع مشكلات اساسي جوانان بود، گفت: طرح چنين موضوعاتي كه باعث اعتراض‌هاي فراوان زنان به عنوان نيمي از جامعه مي‌شود، زمينه فضا سازي دشمنان را بر عليه انقلاب و نظام فراهم مي‌كند.
در اين نشست زهرا شجاعي، فخرالسادات محتشمي پور، روشنك سياسي،‌اعظم نوري و شهربانو اماني به نمايندگي از مجمع زنان اصلاح‌طلب حضور داشتند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن