تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815751775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي آخرين تحولات اوستيا و مناقشه روسيه-گرجستان در آفتاب: غرب فشارهاي خود به روسيه را افزايش داد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: بررسي آخرين تحولات اوستيا و مناقشه روسيه-گرجستان در آفتاب: غرب فشارهاي خود به روسيه را افزايش داد
سخنگوي ارتش روسيه: «اين كشور نيروهاي زميني خود را به داخل خاك گرجستان (خارج از منطقه اوستياي جنوبي) اعزام نكرده است و ادعاي گرجستان را در اين خصوص رد كرد».
آفتاب- سرويس بين‌الملل: ستاد مشترك نيروهاي روسيه امروز دوشنبه هشدار داد هر كشتي يا هواپيمايي كه به منطقه امنيتي درياي سياه در طول سواحل منطقه آبخازي نفوذ كند نابود خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل آفتاب، «آناتولي نوگوويتسين» معاون فرمانده ستاد مشترك نيروهاي روسيه در اين باره گفت: «هم كشتي‌هاي عادي و هم زيردريايي‌ها شامل اين اعلاميه مي شوند و هر زمان كه حريم هوايي اين منطقه نقض شود، ما در اين مورد واكنش نشان خواهيم داد و آنهايي كه وارد اين منطقه امنيتي شوند را نابود خواهيم كرد».

مسئولان روسي امروز دوشنبه اعلام كرده‌اند ارتباط دريايي و پستي ميان روسيه و گرجستان قطع شده است.

«تسخينوالي» مركز منطقه جدايي طلب اوستياي جنوبي نيز در كنترل صلحبانان روس قرار گرفته است.

در همين حال سخنگوي ارتش روسيه نيز با اعلام اين‌كه اين كشور نيروهاي زميني خود را به داخل خاك گرجستان (خارج از منطقه اوستياي جنوبي) اعزام نكرده است ادعاي گرجستان را در اين خصوص رد كرد.

اين در حالي است كه گزارش‌هاي دريافتي از شهر «گوري» نزديك اوستياي جنوبي در گرجستان، حكايت از آن دارد كه بمبارانهايي كه شب گذشته در ابخازي روي داد در منطقه‌اي تحت كنترل گرجستان بوده است.

روستاي «اژارا» تنها منطقه‌اي در ابخازي است كه هنوز تحت كنترل گرجستان است». هنوز ابعاد اين بمباران‌ها مشخص نيست.

اين منطقه در صد متري پايگاهي نظامي واقع است كه دو روز پيش تحت حمله هوايي روسيه قرار گرفت و به كلي منهدم شده است.

بر اساس آخرين گزارش‌هاي دريافتي اوضاع كنوني گوري آرام است و به نظر مي‌رسد حملات امروز در ابخازي باشد. مردم براي جمع‌آوري اموال خود به ساختمانهاي مخروبه بازگشته‌اند.

بسياري از آوارگان گرجي در اوستياي جنوبي هم اينك در حال فرار به سوي تفليس هستند. مردم گرجستان رفتار «ميخاييل ساكاشويلي» رييس جمهوري كشورشان را درك نمي‌كنند و افراد زيادي عقيده دارند وي پا را از محدوده‌اش بيش از حد دراز كرده است.

در حالي كه درگيري‌ها چهارمين روز خود را طي مي‌كند، به نظر مي‌رسد كه مقامات مسكو هنوز در نظر ندارند برنامه هاي صلح پيشنهادي اتحاديه اروپا را اجرا كنند. حمله روسيه به ابخازيا و جنوب اوستياي جنوبي همچنان ادامه دارد. احساس مي‌شود راهي را كه روسيه در پيش گرفته است مسير جنگ است.

تحليل‌گران معتقدند، ظاهراً دو بازيگر اصلي در روزهاي

” مردم گرجستان اصلا رفتار «ميخاييل ساكاشويلي» رييس جمهوري كشورشان را درك نمي كنند و افراد زيادي عقيده دارند وي پا را از محدوده اش بيش از حد دراز كرده است. ... “

آينده فقط آمريكا و روسيه باشند و اتحاديه اروپا هيچ نقشي نخواهد داشت. گرجستاني‌ها احساس مي‌كنند اروپا گرجستان را به حال خود رها كرده است و اظهارات وزيرخارجه آلمان موجب شوكه شدن مقامات گرجستاني شده‌است.

واكنش‌هاي بين‌المللي به تحولات گرجستان
«جيم مورفي» وزير مشاور در امور اروپايي در كابينه انگليس اعلام كرد وزيران امور خارجه هفت كشور صنعتي جهان بعد از ظهر امروز درباره اوضاع اوستياي جنوبي كنفرانس تلفني خواهند داشت.

مورفي گفت: «وزيران هفت كشور صنعتي باهدف تشديد فشار ديپلماتيك بر روسيه بعداز ظهر امروز كنفرانس تلفني خواهند داشت».

مورفي افزود: «روسيه خيلي تند رفته است. درست است كه اختلاف ارضي و حاكميتي در اوستياي جنوبي و ابخازي وجود دارد اما دليل نمي‌شود كه روسيه فراتر از اين مناطق را بمباران كند».

اين وزير انگليسي تاكيد كرد: «روسيه مناقشه را گسترش داده است و كاملاً غير قابل پذيرش خواهد بود اگر روسيه به‌دنبال بي‌ثبات كردن دولت گرجستان باشد».

در همين حال، «برنار كوشنر» وزير امور خارجه فرانسه به شهر گوري در گرجستان سفر خواهد كرد تا با آسيب ديدگان مناقشه اين كشور با روسيه ديدار كند.

«الكساندر استاب» وزير امور خارجه فنلاند كه كشورش رياست «سازمان امنيت و همكاري اروپا» را برعهده دارد، امروز در مسير عزيمت به مسكو براي ديدار با مقامات روسي، ‌درباره هرگونه توافق فوري براي پايان بحران گرجستان، موضعي محتاطانه اتخاذ كرد.

استاب كه قرار است امروز به همراه كوشنر همتاي فرانسوي خود با مقامات روسي در مسكو ديدار كند

” وزيران هفت كشور صنعتي باهدف تشديد فشار ديپلماتيك بر روسيه بعداز ظهر امروز كنفرانس تلفني خواهند داشت.... “

با بيان اين مطلب اعلام كرد: «ما هنوز در مرحله‌اي قرار نداريم كه خيلي ابراز خوش‌بيني كنيم».

وي همچنين افزود: «ما نهايت تلاش خود را به كار خواهيم گرفت و منتظر نتايج گفتگوها طي امروز و فردا و نيز نشست وزيران اروپا در روز چهارشنبه خواهيم ماند».

يك سخنگوي ناتو گفت: «وزير امور خارجه گرجستان كه كشورش در مناقشه با روسيه گرفتار شده است امروز سه شنبه در بروكسل با مقامات ناتو ديدار مي‌كند».

اين سخنگو گفت: «وزير خارجه گرجستان در نشست شوراي آتلانتيك شمالي شركت مي‌كند كه رياست آن را «ياپ دوهوپ‌شفر» دبير كل ناتو بر عهده دارد و شامل سفيران همه كشورهاي عضو ناتو است».

يك مقام آلماني هم روز دوشنبه ضمن درخواست از روسيه براي متوقف ساختن اقدامات نظامي در گرجستان اعلام كرد با توجه به اعلام آتش بس يكجانبه از سوي تفليس‌، هيچ توجيهي براي حملات بيشتر بر ضد گرجستان وجود ندارد .

«گرنوت ارلر» معاون وزير امور خارجه آلمان امروز با بيان اين مطلب گفت: «ما نمي دانيم آيا آتش‌بس اعلام شده از سوي گرجستان صد در صد رعايت مي‌شود يا خير ولي زمان آن فرا رسيده تا تاكيد كنيم هيچ توجيهي براي ادامه حملات نظامي وجود ندارد».

وي افزود: «ما بار ديگر از طرف روسي مي‌خواهيم تا حملات را متوقف سازد و تلاشهاي

” مورفي: «روسيه خيلي تند رفته است. درست است كه اختلاف ارضي و حاكميتي در اوستياي جنوبي و ابخازي وجود دارد اما دليل نمي شود كه روسيه فراتر از اين مناطق را بمباران كند». ... “

ميانجي‌گرانه را بپذيرد»‌. وي خاطر نشان كرد: «حوادث چند روز گذشته برتري آشكار نيروهاي نظامي روسيه را بر گرجستان به اثبات رسانده است».

اين مقام آلماني تاكيد كرد: «آنگلا مركل صدر اعظم آلمان قصد دارد در چارچوب سفر به سوچي و مذاكره با رئيس جمهور روسيه كه برنامه آن از قبل تعيين شده بود‌، در ديدار با ديميتري مدودف مواضع برلين را در اين زمينه اعلام كند» .

در همين حال «ديويد ميليبند» وزير امور خارجه انگليس امروز دوشنبه با محكوم كردن حملات ارتش روسيه به گرجستان گفت: «بمباران‌هاي اخير درگيري را به خارج از اوستياي جنوبي گسترش داده است».

ميليبند گفت: «اوايل امروز با همتايان خود گفتگو كرده است و نگراني گسترده‌اي درباره تشديد خشونت‌ها در گرجستان وجود دارد».

وي افزود: «سفراي انگليس و رسانه‌هاي جمعي اعلام كرده‌اند روسيه امروز درگيري‌ها را به خارج از اوستياي جنوبي افزايش داده است و نيروهاي ابخازيا نيز مواضع گرجستان را گلوله باران كرده‌اند كه من درباره اين موارد متاسف هستم».

ميليبند با استقبال از پيشنهاد گرجستان مبني بر آتش بس با روسيه از مسكو خواست اين پيشنهاد را قبول كند.

وزارت امور خارجه لهستان هم امروز از تخليه گروهي از اتباع اين كشور از گرجستان خبر داد .

وزارت امور خارجه لهستان امروز با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: «يك فروند هواپيماي دولتي حامل نود و پنج تن از اتباع لهستاني مقيم گرجستان امروز وارد فرودگاه ورشو شد‌. در ميان مسافران اين هواپيما افزون بر اتباع لهستاني هشت تبعه جمهوري چك نيز حضور داشتند».

مقامات لهستاني اعلام كردند اين افراد ابتدا با اتوبوس از تفليس به ايروان پايتخت جمهوري ارمنستان منتقل و از آنجا با هواپيما به ورشو منتقل شدند. لهستان قرار است براي تخليه نود تن ديگر يك فروند هواپيما به ايروان و به منظور انتقال هشتاد تن ديگر هواپيماي ديگر به ترابوزان در شمال شرق تركيه اعزام كند‌.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن