تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807468266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توضيح سازمان ليگ برتر درباره منشور اخلاقي فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: توضيح سازمان ليگ برتر درباره منشور اخلاقي فوتبال
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

هيات رييسه سازمان ليگ حرفه‌اي فوتبال ايران در رابطه با منشور اخلاقي و رفتاري فوتبال توضيحاتي را ارايه كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در نمابر هيات رييسه سازمان ليگ برتر فدراسيون فوتبال به ايسنا آمده است: در چند روز اخير، برخي از جريانات رسانه‌اي به بهانه نامه‌اي به باشگاه استقلال، سوالات و يا ابهاماتي و بعضا ايرادات و اشكالاتي را درخصوص منشور اخلاقي و رفتاري فوتبال ايران مطرح و درقالب مصاحبه، نظرخواهي، طرح ايراد و... به چاپ رسانده‌اند. از آنجا كه امانت‌داري و صداقت در عرصه‌ي خبري يكي از كارآمدترين ابزار و بلكه از اهداف عاليه نظام خبري است، موارد ذيل جهت شفافيت موضوع ارايه مي گردد.

‌١- منشور اخلاقي و رفتاري فوتبال ايران در سال ‌١٣٨٢ طرح و تدوين و در سال ‌١٣٨٤ به شكل آزمايشي و به مدت نيم فصل در مسابقات فصل ششم ليگ برتر اجرا شد.

‌٢- بعد از برگزاري انتخابات فدراسيون و انتخاب اعضاء محترم هيات رييسه فدراسيون فوتبال، پس از طرح در جلسه مقرر گرديد توسط سازمان ليگ برتر براي اخذ نظر كارشناسان و مديران محترم باشگاه و جريان و بازيكنان عزيز و ساير اعضاء مرتبط با فوتبال ارسال شود، لذا طي نامه شماره ‌٣٢٥٩/١١٠ مورخ ‌٢٧ اسفند ماه ‌٨٧ با موضوع پيش‌نويس منشور اخلاقي و رفتاري براي باشگاه‌ها و هيات‌هاي فوتبال استان‌ها و اعضاء محترم هيات رييسه سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال فرستاده شد.

‌٣- بعد از اخذ نظر موافق و مخالف مديران محترم باشگاه‌ها ساير اعضاء محترم ذيربط در ارديبهشت ماه ‌٨٧ در كميسيون‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت و پس از لحاظ ديدگاه مخالفان و موافقان مجددا در هيات رييسه سازمان ليگ مطرح و به عنوان پيش نويس جهت تصويب به مجمع عالي سازمان ليگ ارسال شد.

‌٤- علاوه بر درخواست و نظرخواهي از باشگاه‌ها و هيات‌هاي فوتبال استان‌ها در گاهنامه سازمان ليگ برتر فوتبال ايران درج و از كليه‌ي اهالي محترم فوتبال و كارشناسان و ارباب رسانه و خبر درخواست شد، ضمن مطالعه، همكاري خود در سازمان ليگ را از نظرات خود محروم نكنند كه به جز معدود افراد، ديگر عزيزان سازمان ليگ برتر را از فيض نظرات شايسته خود محروم كردند.

‌٥- پس از جمع‌بندي مجموعه پيشنهادها و انتقادها و اصلاح آيين‌نامه و طرح موضوع در جلسه مديران محترم باشگاه‌هاي حاضر در ليگ برتر و جلسه روساي محترم هيات فوتبال استان‌ها و مفاد منشور جهت ارايه نظر اعضا محترم هيات رييسه فدراسيون فوتبال و طرح موضوع در هيات رييسه ارسال و در جلسه مورخ ششم تيرماه ‌٨٧ با نظر موافق همه اعضا تصويب و در تاريخ ‌٧ تيرماه ‌٨٧ به سازمان ليگ برتر جهت اجرا در هشتمين دوره ليگ برتر ابلاغ شد.

‌٦- هيات رييسه سازمان ليگ برتر در اصلاح همه جانبه وضعيت جاري مسابقات و نظارت بيشتر نسبت به تغيير فرم قراردادها و نحوه پرداخت حق الزحمه و حقوق جلوگيري از دلايل بازي و ضايع شدن حقوق بازيكنان، مربيان محترم و باشگاه‌ها و بالعكس اقدام نموده و ضمنا مفاد منشور اخلاقي و رفتاري ويژه گروه مديران، سرپرستان، مربيان، بازيكنان در فرمت مرامنامه به طور مجزا چاپ و به همراه مفاد قراردادهاي حرفه‌اي، نيمه حرفه‌اي و آماتور براي مطالعه و آموزش و توجيه و قبول و پذيرش تعهد هر گروه، در اختيار باشگاه‌ها گذاشته شد.

‌٧- در تاريخ‌هاي هشتم، نهم، چهاردهم، شانزدهم و هفدهم تيرماه هشتاد و هفت طي درخواست‌هاي مجزا از باشگاه‌ها خواسته شد نسبت به توجيه و آموزش مفاد منشور اخلاقي و متن قراردادها اقدام كرده تا خداي نخواسته، مربيان محترم و بازيكنان عزيز چشم بسته و ناآگاهانه تعهدي را متقبل نشوند كه بعدا دچار تبعات آن شوند.

‌٩- همان طور كه مستحضريد مسووليت اجراي مفاد منشور رفتاري و اخلاقي در باشگاه‌ها به عهده مديرعامل محترم باشگاه و كميته‌اي مركب از سرمربي محترم تيم، سرپرست تيم و مسوول كميته فرهنگي و توسعه بازي‌هاي جوانمردانه آن باشگاه است كه برابر مفاد منشور و متن تعهد تنظيمي و متن قرارداد اصلي و مرامنامه فوتبال چنانچه بازيكنان، مربيان و گروه اداري تيم وضعيتي غيرمتناسب داشته باشند با تذكر مسوول برگزاري مسابقه به سرپرست به مدت معين و از طريق تعامل با بازيكن و يا مربي مذكور را داشته و چنانچه بازيكن و يا مربي و... نخواهند به هر دليل نظر كميته اجرايي منشور باشگاه را تقبل كرده و اصرار بر مخالفت داشته باشد برابر مفاد و به دليل رفتار برخلاف تعهد و قرارداد مشمول بند ‌١٦/٦ منشور خواهد بود.

‌١٠- متاسفانه برخي از عزيزان در بعضي از رسانه‌ها بدون توجه و عنايت همه جانبه به منشور طي دو، سه روز اخير به اظهارنظرهاي گوناگون، ذهنيت جامعه و به خصوص اهالي فوتبال را از روح و پيام اصلي منشور، منحرف ساخته‌اند، اگرچه بعضي از رسانه‌ها با اظهارنظر منصفانه نقاط قوت منشور را يادآوري و نقاط به ظاهر ضعف آن را تذكر داده‌اند، انتظار مي‌رود با ايجاد فضاي سالم و با نقد منصفانه و حداقل چاپ محتواي منشور در طي ايام هفته با دعوت از اهالي فوتبال و جامعه ورزش و مردم فهيم و تماشاگران عزيز و ساير اقشار علاقه‌مند نظرات واقعي آنها را در ذيل همان متون درج تا در بازنگري و تكميل و اصلاح منشور بهتر بتوان از نظرات اين عزيزان بهره‌مند شده و شاهد رشد و شكوفايي و نوآوري جدي در عرصه فوتبال و به خصوص سازمان ليگ برتر باشيم، البته دليل برآشفته شدن يك جريان خا ص برهمگان معلوم است اگرچه در مرام دوستان خدمتگزار رسانه‌ها و اهالي فوتبال در سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال آيينه شكستن روا نيست و خود شكستن سزاست.

انتهاي پيام
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن