تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804783967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفتم و هشتم شهريور «عليرضا قرباني» در كاخ نياوران مي‌خواند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: هفتم و هشتم شهريور «عليرضا قرباني» در كاخ نياوران مي‌خواند
گروه هنر: كنسرت گروه اشتياق به سرپرستي و خوانندگي عليرضا قرباني به همراه كوارتت‌زهي و با تمركز بر اشعار عرفاني مولانا در روزهاي هفتم و هشتم شهريورماه در مجموعه فرهنگي و تاريخي نياوران برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، كنسرت گروه اشتياق به سرپرستي و خوانندگي عليرضا قرباني به همراه كوارتت‌زهي در اوايل شهريورماه در مجموعه فرهنگي و تاريخي نياوران برگزار مي‌شود.

در نشست رسانه‌اي كه امروز دوشنبه 21 مردادماه ساعت 30/11با حضور «عليرضا قرباني» سرپرست و خواننده و «علي قمصري» آهنگساز و نوازنده تار گروه موسيقي اشتياق در سالن كنفرانس خانه هنرمندان برگزار شد، «عليرضا قرباني» گفت: گروه اشتياق نزديك به 5 سال در فستيوال‌هاي مختلف بين‌المللي حضور داشته و ماحصل آن در كشورهاي اروپايي و آفريقايي ما را بر آن داشت كه كنسرت مستقلي با گروه اشتياق در ايران داشته باشيم.

وي افزود: به اعضاي گروه نفراتي اضافه شدند و با اضافه‌شدن اين تعداد به گروه تصميم گرفته شد كه كنسرت در ايران برگزار شود و تاريخ آن هفتم و هشتم شهريورماه در كاخ نياوران در نظر گرفته شد.

سرپرست كنسرت گروه اشتياق در ادامه گفت: اين كنسرت در دو بخش اجرا مي‌شود كه بخش دوم را گروه اشتياق بر اساس گزيده آنچه كه در چند سال گذشته در خارج از كشور انجام شده، اجرا مي‌كند و اين كنسرت اولين كنسرت رسمي گروه اشتياق است و قسمت اول برنامه كوارتت‌زهي به اتفاق تار علي قمصري و 2 پركاشن و سازهاي زهي است.

كوارتت‌زهي، ساز هم‌خانوده سازهاي ايراني

«علي قمصري» آهنگساز و نوازنده تار گروه اشتياق نيز درباره اين كنسرت بيان كرد: كوارتت‌زهي حرف تازه‌اي است كه مي‌خواهيم در اين كنسرت بزنيم كه با تاكيد كمانچه يك، كمانچه دو، كمانچه آلتو و كمانچه باس به صورت عملي تجربه مي‌شود. چون اين ايده به ذهنم رسيد كه در كنار كنسرت متوعي از سازهاي ايراني نياز به ساز هم‌خانواده‌اي نيز داريم كه امكانات وسيع‌تري از نظر ديناميك (شدت و ضعف صوتي) مشخص و مسايل زيادي از نظر تنوع صدايي داشته باشيم.

وي در ادامه افزود: اين كنسرت زهي به عنوان مكمل براي گروه ايراني است. به همين دليل سعي كردم بر روي كوارتت‌زهي كار كنم. از ديگر دلايل استفاده از كوارتت‌زهي اين است كه هر آهنگساز اولين ايده‌اي كه به ذهنش مي‌رسد گروه زهي است و به همين دليل به سراغ موسيقي غربي مي‌رود و اين عمل موسيقي ما را دچار مشكل مي‌كند چون موسيقيدانان غربي با موسيقي ما آشنايي ندارند.

قمصري ديگر نوازندگان كنسرت گروه اشتياق را چنين برشمرد: سهراب پورناظري نوازنده كمانچه و نگار خاركن نوازنده كمانچه آلتو است و چون تا به حال ساز كمانچه در گروه ايراني تجربه نشده، تصميم گرفيتم اين ساز را در گروه خود داشته باشيم.

وي اضافه كرد: وجود اركستر زهي ايراني باعث مي‌شود دست آهنگسازان ايراني براي نوشتن نت بازتر باشد.

اجراي اشعار مولانا در دستگاه نوا در بخش دوم كنسرت

قرباني در ادامه سخنان قمصري به بخش دوم كنسرت اشاره كرد و گفت: بخش دوم در دستگاه نوا اجرا مي‌شود و اجراي كار در دستگاه دشتي پايان مي‌يابد. اشعار اين كنسرت از مولانا است و 2 يا 3 قطعه بي‌كلام هم اجرا مي‌شود كه دو تاي آن توسط علي قمصري و يك قطعه ديگر توسط احسان چگيني تنظيم و آهنگسازي مي‌شود. تنظيم و آهنگسازي قطعات باكلام نيز كار خودم است كه براي اولين بار است كه اين مسأله عنوان مي‌شود.

وي افزود: بعد از ملحق شدن علي قمصري به گروه اشتياق، روي تنظيمات چندصدايي‌بودن كار كرد و قطعات پريزاد، غلام قصر، در عاشقي كه با اشعار مولانا و در دستگاه نوا اجرا شد را كار كرد. بخش اول كنسرت نيز كوارتت‌زهي و در دستگاه همايون است.

قرباني در پاسخ به يكي از خبرنگاران مبني بر اجراي گروه در شهرستان گفت: ممكن است در شهرستان با رضايي همكاري داشته باشم و اين شهرستان به احتمال زياد قزوين خواهد بود به دليل جمعيت زياد و نزديكي به تهران و نيز تصميم گرفتم در پاييز با فرهاد فخرالديني كنسرت ملي داشته باشم.

چگونگي تهيه بليت كنسرت گروه اشتياق

وي در پاسخ به يكي ديگر از خبرنگاران حاضر در نشست درباره چگونگي تهيه بليت كنسرت توضيح داد: از روز چهارشنبه 23 مردادماه بليت كنسرت از طريق مراكز فروش بليت از جمله شماره تلفن 84200 و خريد اينترنتي به آدرس www.parsconsert.com و نيز رزرو بليت در كنسرت‌هاي مختلف از جمله گروه شمس شهرام ناظري در دسترس خواهدبود و قيمت‌ها از ده، پانزده و بيست هزار تومان خواهد بود.

خواننده گروه اشتياق به همكاري خود با همايون خرم اشاره كرد و گفت: يكي از ويژگي‌هاي اين كار اين است كه براي اولين بار نيمي از قطعات از كارهاي استاد خرم بعد از انقلاب است چون كارهاي ديگر از اجراهاي قديم استاد بود كه بازخواني شده بود ولي اين كار از كارهاي جديد استاد با اشعار حافظ است كه در شهريورماه به بازار مي‌آيد.

قمصري نيز به ديگر آلبوم‌هاي خود اشاره كرده و افزود: آلبوم «هنگام جادويي» برگرفته از اشعار شفيعي كدكني همزمان يا دو هفته پس از كنسرت آماده خواهد شد و همچنين آلبومي با همكاري همايون شجريان خواهم داشت كه احتمالاً تا 6 ماه ديگر آماده مي‌شود.

قرباني در پايان نشست به اجراي كنسرت گروه اشتياق در كشورهاي ديگر اشاره كرد و گفت: در كشورهاي سوئيس، بلژيك، فرانسه و نيز چند شهر آلمان كنسرت خواهيم داشت.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن