تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815617043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش طلاب، ‌فضلا و روحانيون خراسان جنوبي برگزار شد معاون اول قوه قضاييه: هنر روحانيون ما اين است كه تهديدها را به فرصت‌ها مبدل كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همايش طلاب، ‌فضلا و روحانيون خراسان جنوبي برگزار شد معاون اول قوه قضاييه: هنر روحانيون ما اين است كه تهديدها را به فرصت‌ها مبدل كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - بيرجند
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

معاون اول قوه قضاييه با تبريك اعياد شعبانيه گفت: اگر نگاه دانشجو به علمي كه مي‌خواند نگاهي رباني و‌ توحيدي باشد،‌ دانشگاه‌هاي اسلامي خواهيم داشت.

به گزارش ايسنا- منطقه خراسان جنوبي، حجت‌الاسلام والمسلمين رييسي در اولين همايش طلاب، ‌فضلا و روحانيون استان خراسان جنوبي افزود: ‌وظيفه روحانيت هدايت انسان است؛ همان كاري كه پيامبران بر عهده داشتند. از اين رو بايد روحانيون ما تعريفي قرآني از انسان به دست آورند تا بتوانند با هدايت خود، انسان‌ها را از حيات انساني به حيات طيبه برسانند.

نماينده مردم بيرجند در مجلس خبرگان، وظيفه عمده اهل علم و علما را تعهد نسبت به كتاب و حكمت و تزكيه نفوس مستعد و ظلم‌ستيزي براي استقرار عدالت و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض اعلام كرد و افزود: ‌عالم دين حق‌مدار است و بايد محور حركتش حق و حقيقت باشد.

رييسي خاطر نشان كرد: ‌هنر روحانيون ما اين است كه تهديدها را به فرصت‌ها مبدل كنند و از آن براي گسترش فرهنگ اسلامي در جهان حداكثر استفاده را كنند.

وي به طلاب و روحانيون استان توصيه كرد: بايد خود را مجهز به دانش به‌خصوص زبان روز كنيم و با حضور مخلصانه و با انگيزه وظيفه خود را كه دعوت مردم به سوي حق است به نحو احسن انجام دهيم.

معاون اول قوه قضاييه در پايان از مقام و منزلت شهدا و به خصوص شهداي طلبه سخن گفت و افزود: ‌شهداي روحاني بيشترين رقم شهداي انقلاب را دارند و اين نشانه اين است كه روحانيت و شهادت در جامعه ما جايگاهي ويژه دارند.

وي خاطرنشان كرد: دبيرخانه همايش فعال‌تر شود و با بهره‌جويي از ديدگاه علما و فضلا اين نشست‌ها را هر چه بهتر و تخصصي‌تر بر پا كنند.

آيت‌الله خزعلي، دبيركل بنياد بين‌المللي غدير نيز در اين همايش درخصوص ترتيب نزول آيات و جذابيتي كه در ترتيب و نحوه نازل شدن سوره‌هاي مكي و مدني وجود دارد سخناني را بيان كرد.

دبير كل بنياد غدير اظهار كرد: هم‌اكنون مقام و منزلت شيعه به حدي رسيده كه در كشورهاي اروپايي روزانه عده كثيري به طور گروهي به دين اسلام و تشيع مي‌گروند.

خزعلي يادآور شد:‌ مسلمانان بايد عيد غدير را عيد بزرگ خود بدانند و در اين روز بزرگترين جشن‌ها و با شكوه‌ترين مراسم را برگزار كنند. مسوولان كشوري و استاني نيز بايد در جهت آَشنايي مردم با حضرت علي (ع) فرهنگ‌سازي كنند.

وي گفت: ‌شناخت سيره و سنت حضرت نبايد فقط محدود به يك هفته ولادت تا ولايت شود و ما بايد هر روز درباره راه و روش امام علي (ع) كتاب بخوانيم و بياموزيم.

نماينده مردم بيرجند در مجلس شوراي اسلامي نيز پيشنهاد كرد: كميسيون‌هاي تخصصصي با موضوع‌بندي مشخص صورت گيرد و اعضا در اين كميسيون‌ها نظرات خود را ارائه دهند تا كاري ساماندهي شده صورت گيرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين ابراهيمي تأكيد كرد: ‌بايد دبيرخانه همايش فعال شود و اين محفل تبديل به اتاق فكري از نخبگان شود تا حداكثر استفاده از انديشه ديگران صورت پذيرد.

وي تصريح كرد: ‌روحانيون بايد چشم‌انداز روحانيت را مطابق چشم‌انداز 20 ساله كشور تدوين و در جهت نيل بدان برنامه‌ريزي و تلاش كنند.

ابراهيمي، وظايف روحانيون را روشنگري جامعه،‌ تحقيق در دين، ‌جهاد و رفع شبهات مردم دانست و در پايان افزود: ‌نمايندگان استان خراسان جنوبي با توجه به موقعيت خوبي كه در مجلس دارند، آمادگي هرگونه همكاري در حوزه دين را دارند. منتها بايد با برنامه و طرح براي رسيدن به اهداف وارد ميدان شويم.

نماينده مردم قاينات در مجلس شوراي اسلامي نيز تصريح كرد: ‌انقلاب ما انقلاب ماندگاري است و وظيفه همه ايرانيان است كه در جهت حفظ آن تلاش كنند.

موسي قرباني، پشتيباني مردم از دولت را مهم‌ترين عامل پيروزي انقلاب بعد از نصرت الهي دانست و ادامه داد: ‌در واقع مردم ايران با پشتيباني از روحانيون و در رأس آن حضرت امام خميني (ره)‌ به اين پيروزي جاويد رسيدند.

وي گفت: ‌بايد ضعف‌ها را بيان كرد و همه در جهت مرتفع كردن آنها تلاش كنند.

صادقي، امام جمعه بيرجند نيز درخصوص وظايف خطير روحانيت و توصيه‌هاي حضرت علي (ع) در اين باره سخناني را ايراد كرد.

وي همچنين علم را باعث برتري و منزلت پيامبران و اولياي خداوند و حتي انسان‌هاي معمولي دانست و افزود: وظيفه هر مسلمان، تحصيل، ‌رشد و توسعه علم است و همه ما بايد به كسب علم و دانش افتخار كنيم.

نماينده طلاب بيرجند نيز گفت:‌ ايجاد كتابخانه تخصصي علوم انساني در مركز استان كاملا احساس مي‌شود.

سيدباقر عبادي با بيان اين مطلب گفت: ‌با وجود شش كتابخانه تخصصي، ‌هشت كتابخانه عمومي، ‌25 هزار جلد كتاب و 1600 عضو در كتابخانه‌هاي شهرستان بيرجند باز هم خلاء يك كتابخانه تخصصي علوم انساني در مركز استان احساس مي‌شود.

وي تعداد فارغ التحصيلان مدارس علميه بيرجند را 220 نفر اعلام كرد كه هم اكنون در مشهد و قم در حال تدريس و تحصيل هستند. كسب رتبه اول در خراسان بزرگ در دو سال گذشته را موفقيت چشمگير حوزه عليمه بيرجند دانست. نماينده طلاب بيرجند تعداد طلبه‌هاي خواهر در حال تحصيل در مكتب نرجس را 120 نفر و تعداد فارغ التحصيلان را 60 نفر اعلام كرد و ادامه داد: ‌بالغ بر 597 دانشجوي كارشناسي ارشد و دكترا در بيرجند در حال تحصيل هستند كه اين نتيجه وجود يك زيربناي فرهنگي عظيم در مركز استان است.

سيد باقر عبادي در پايان نيز پيشنهاد كرد با برپايي همايش‌هايي، فضلا و طلاب نخبه ولي گمنام شهر را بيشتر به مردم معرفي كنيم.

معاون سياسي، ‌امنيتي استانداري خراسان جنوبي نيز هدف از برگزاري همايش را تشكيل اجتماعات علمي و فرهنگي دانست كه با توجه به بحث تهاجم فرهنگي خلاء آن كاملاً احساس مي‌شد.

عيسي فرهادي همچنين اظهار كرد:‌ در اين همايش سعي شده انتظارات دولتي از طلاب و روحانيون مورد بررسي قرار گيرد و در اين جهت نيز برنامه‌ريزي انجام شود.

وي ادامه داد: وحدت رويه بايد خروجي بحث‌هاي اين همايش باشد؛ به طوري كه در صدا و سيما، ‌دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش كاربرد داشته باشند. بررسي و شناسايي آسيب‌هاي اجتماعي بايد محور اصلي بحث كارگروه قرار گيرد و اعضا با گفت‌وگو پيرامون موضوع، پيشنهادات خود را ارائه دهند.

در اين جلسه پيام آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي به اين همايش قرائت شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن