تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819994402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هم‌سن يا بزرگ‌تر بودن دختر از پسر مانعي در ازدواج ایجاد نمیکند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به نقل از فارس مجيد ابهريدر خصوص وضعيت ازدواج جوانان و مشكلات آنان اظهار داشت: در نيمه اول سال جاري 6 درصد كاهش آمار ازدواج و 4 درصد افزايش آمار طلاق داشته‌ايم.





وي در خصوص همسن‌گزيني در ازدواج افزود: با افزايش سطح تحصيلات دختران، كاهش اشتغال پسران، تورم اقتصادي و بالا رفتن توقعات مادي، كاهش آمار ازدواج به عنوان يك حقيقت خودنمايي مي‌كند اما اين حقيقت كه دختران در ازدواج بايد كوچك‌تر از پسران باشند مي‌تواند يكي از دلايل كاهش آمار ازدواج باشد.

مشاور كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه بزرگ‌تر بودن دختر از پسر در ازدواج تا 4 سال نيز مشكلي ايجاد نمي‌كند، گفت: در صورتي كه ساير توافق‌ها و تفاهم‌هاي فرهنگي، اخلاقي، تحصيلي و فيزيكي وجود داشته‌باشد هم‌سن بودن يا بزرگ‌تر بودن دختر از پسر مانعي ندارد اما اختلاف بيش از 4 سال ممكن است در زندگي آينده زوجين تأثير منفي داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه كوچك‌تر بودن زن از مرد در ازدواج يك باور سنتي است و ريشه علمي و عقلي ندارد، ادامه داد: جوانان بايد در صورت تحقق شرايط ديگر، از اين نكته به سادگي عبور كنند.

ابهري در ادامه تصريح كرد: مخالفت‌هاي غير منطقي والدين نيز از علل كاهش ازدواج‌هاست؛ گاهي اوقات در برخي از خانواده‌ها شاهد هستيم كه عدم ازدواج خواهر و برادر بزرگ‌تر مانع ازدواج فرزندان بعدي مي‌شود؛ اين مسئله يك سنت غلط است كه بايد تغيير كند و خانواده‌ها در صورت تمايل جوانشان به ازدواج نبايد به اين بهانه مانع از ازدواج آنان شوند.

اين آسيب‌شناس اجتماعي به پيوندهاي غلط خون‌بس در برخي از شهرستان‌ها اشاره كرد و بيان داشت: اختلاف‌هاي فاميلي، قهر و دشمني‌ها نبايد مانع خوشبختي جوانان شود؛ ازدواج‌هايي كه براي پايان دادن به دشمني و خونريزي‌هاي فاميلي صورت مي‌گيرد معمولاً بدون هيچ علاقه و تفاهمي اتفاق مي‌افتد و يك سنت اشتباه است كه بايد منسوخ شود.

وي ادامه داد: اين مسئله كه دختري بايد بنشيند تا به خواستگاري‌اش بيايند نيز يك باور غلط سنتي است اگر دختري خود را شايسته همسري يك پسر ببيند چه اشكال دارد كه به او پيشنهاد ازدواج دهد؛ اما در حال حاضر اگر دختري چنين پيشنهادي دهد با نگاهي عجيب، او را سبك‌سر قلمداد مي‌كنند در حالي كه برخي از دختران نه اهل مهماني‌ و نه حضور در معابر هستند و اگر بخواهند به انتظار بنشينند شايد عمرشان كفاف اين انتظار را ندهد بنابراين رسانه‌ها، به خصوص صدا و سيما و خانواده‌ها بايد در جهت تغيير اين طرز فكر حركت كنند.

--------------------------------------------------------------------------------





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن