تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816294045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليزيک : (LASIK)


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ليزيک : (LASIK)
تاريخچه:در سال 1991 دکتر يوناس پاليکاريس در هراکليون کرت (يونان) اولين کسي بود که با استفاده از دستگاه ميکروکراتوم لايه نازکي از قرنيه را برداشت و سپس با استفاده از ليزر اکسايمر بخشي از بافت قرنيه را تراش داد. با ابداع ليزيک اين عمل به سرعت عموميت يافت و در بسياري از مراکز جايگزين ساير روشها مانند RK (برش قرنيه) و PRK (ليزر) گرديد، گرچه امروزه اين روش ها هر کدام کاربردهاي خاص خود را نيز دارند.

مرحله اول:
ايجاد لايه نازک يا فلپ (Flap)

مرحله دوم:
با استفاده از ليزر اکسايمر، عيب انکساري اصلاح مي شود

مرحله سوم:
لايه نازک به جاي خود برگردانده مي شود

تکنيک عمل:در عمل ليزيک دو عمل با هم ترکيب ميشوند تا عيب انکساري اصلاح شود. نخست با استفاده از يک وسيله اتوماتيک بنام ميکروکراتوم لايه نازکي از قرنيه برداشته مي‏شود. وجود اين لايه نازک اجازه بهبود سريع ديد و کاهش ناراحتي‏هاي پس از عمل را مي‏دهد. امروزه از انواعي از ليزر جهت برداشتن اين لايه هم استفاده مي شود.

سپس با استفاده از ليزر اکسايمر که با کنترل کامپيوتر صورت ميگيرد قرنيه تراش داده ميشود و به اين ترتيب عيب انکساري اصلاح مي‏گردد. ليزر اکسايمر از جنس نور ماوراي بنفش مي‏باشد و همان ليزري است که در عمل پي.آر.کي (ليزر) مورد استفاده قرار مي‏گيرد. لايه نازک محافظ پس از تراش قرنيه به جاي اوليه خود باز گردانده ‏شده، بدون اينکه نياز به بخيه باشد پس از چند دقيقه در محل خود چسبيده و محکم مي‏شود، بنابراين به پانسمان هم نيازي نيست.



کل زمان اين عمل براي هر چشم کمتر از 10 دقيقه ميباشد و بيمار ضمن عمل احساس درد نمي‏کند. بهبود ديد سريع بوده و با درد کم يا بدون درد همراه مي‏باشد. قطره‏هاي چشمي پس از عمل فقط براي يک هفته استفاده مي‏شود. ليزيک يک روش موثر براي اصلاح نزديک‏ بيني‏هاي متوسط و شديد است. از نظر کارايي مي‏توان ليزيک را موفق‏ترين روش اصلاح عيب انکساري دانست. همچنين آستيگماتيسم‏هاي همراه با نزديک‏بيني نيز با اين روش اصلاح مي‏گردند. اين عمل براي درمان دوربيني و آستيگماتيسم همراه با آن کاربرد دارد. ميزان موفقيت در اين نوع عيب انکساري کمتر مي‏باشد.

نتايج:تقريبا هرکسي که تحت عمل جراحي قرار ميگيرد ميخواهد بداند که شانس بدست آوردن نتيجه رضايت بخش چقدر است. براي نزديک‏بيني کم و متوسط (تا 7- ديوپتر) در حدود 95% بيماران ديد بدون عينک 10/5 تا 10/6 يا بيشتر را به دست مي‏آوردند و 85% شانس ديد بدون عينک 10/8 تا 10/9 يا بهتر را دارند. اين بدان معناست که وابستگي افراد به ميزان بسيار بالايي به عينک کم شده اما ممکن است براي انجام کارهاي دقيق‏تر چشمي مانند رانندگي، علي‏الخصوص در شب به يک عينک با شماره کم نياز داشته باشند.



براي ميوپي بالا (بالاي 7- ديوپتر) در حدود 85% بيماران ديد بدون عينک10/5 تا 10/6 يا بهتر و70% ديد بدون عينک 10/8 تا 10/9 يا بهتر بدست مي‏ آورند.



مزايا:بهبود سريع : اغلب بيماران پس از يک يا دو روز مي‏توانند به فعاليت‏هاي روزمره باز گردند. غالبا درد وجود ندارد و بعد از 24 ساعت ديد مفيدي ايجاد مي‏شود. در آر.کي. (برش قرنيه) و پي.آر.کي. (ليزر) ناراحتي‏ها بيشتر است.

تصحيح طيف وسيعي از ميوپي: با استفاده از ليزيک حدود 12 ديوپتر نزديک‏بيني را مي‏توان بخوبي اصلاح کرد. در حاليکه استفاده از پي.آرکي. (ليزر) براي نمره بالا (بيش از 7 ديوپتر) مي‏تواند منجر به کدورت قرنيه، کاهش ديد و بازگشت بخشي از نمره چشم شود. همچنين عمل آر.کي. (برش قرنيه) معمولا قادر به اصلاح بيش از 5 تا 6 ديوپتر نيست.

قابليت تکرار: در مورد تصحيح کمتر از حد با عمل ليزيک، ميتوان با بلند کردن لايه نازکي که در طي عمل اول ايجاد شده و ليزر مجدد، اين عمل را تکرار کرد. بهبودي مانند عمل اول سريع است.

پايداري طولاني مدت اثر عمل: اغلب مطالعات نشان مي‏دهد که در عرض 6-3 ماه نمره چشم ثابت مي‏شود، چرا که پس از اين مدت تغيير ناچيزي در ساختمان قرنيه و ترميم متعاقب آن ايجاد مي‏شود.

حفظ ساختمان طبيعي قرنيه: لايه نازک برداشته شده بعد از چند روز کاملا محکم مي‏گردد، به شکلي که با پلک ‏زدن يا مالش چشم جابجا نمي ‏شود. در عمل ليزيک بر خلاف عمل آر.کي. يا برش قرنيه، استحکام قرنيه و مقاومت آن در مقابل ضربه کاهش نمي‏يابد‏‏.

عدم ايجاد کدورت: بر خلاف پي.آر.کي. (ليزر) که در نمره‏هاي بالا احتمال کدورت قرنيه در آن وجود دارد، در عمل ليزيک هيچگونه کدورتي در قرنيه ايجاد نمي‏شود.

عدم نياز به استفاده طولاني مدت از قطره‏هاي چشمي: در عمل ليزيک بر خلاف پي.آر.کي. نيازي به کنترل ترميم زخم با استفاده از قطره‏هاي استروييدي نيست. بيماران ليزيک معمولا بيش از يک هفته به دارو نياز ندارند.



معايب:عمل ليزيک نيازمند جراح ماهر است. بخاطر پيچيدگي عمل، تجربه کافي براي حصول نتيجه مناسب لازم است. چشم پزشکان نور به عنوان پيشگامان اين عمل در ايران، هزاران عمل ليزيک را با نتايج عالي انجام داده‏اند و در اين زمينه ايران از جمله کشورهايي است که تجربه بسيار زيادي دارد.

قيمت وسايل گران است. قيمت دستگاه ليزر و وسايل مورد نياز 400 ميليون تومان و هزينه نگهداري سالانه آن حدودا 50 تا 100 ميليون تومان است. با تغييرات سريع تکنولوژي، ليزرها را بايستي اغلب به روز کرد و تمامي اين هزينه به کلينيک تحميل خواهد شد.


عوارض:همانند هر روش جراحي در ليزيک نيز عوارضي ممکن است ايجاد شود که شامل تصحيح کمتر از حد، تصحيح بيش از حد و کاهش بهترين ديد مي‏باشند. تصحيح کمتر از حد هنگامي ايجاد مي‏شود که بافت کافي براي اصلاح کامل ديد برداشته نشود و تصحيح بيش از حد وقتي اتفاق مي افتد که بافت بيشتري برداشت شده است. تصحيح کمتر از حد را مي‏توان در عمل جراحي مجدد اصلاح کرد ولي درمان تصحيح بيش از حد مشکل‏تر مي‏باشد. در هنگام برداشتن لايه نازک از قرنيه توسط ميکروکراتوم ممکن است مشکلاتي ايجاد شود که شامل عدم توانايي در ايجاد لايه به اندازه، ضخامت و يا شکل مناسب، جابجايي لايه پس از عمل و عفونت مي‏باشد. به جز عفونت ساير عوارض لايه معمولا بدون اينکه براي ديد بيمار مشکلي ايجاد کنند درمان مي‏شوند. احتمال عفونت يک در 5 هزار است که بسيار کمتر از ميزان وقوع آن در لنزهاي تماسي مي‏باشد و بر خلاف آن که در تمام مدت استفاده از لنز تماسي چشم در معرض عفونت قرار دارد در اين عمل احتمال وقوع آن محدود به همان 1 تا 4 هفته نخست بعد از عمل مي‏گردد.

اگرچه پس از عمل، عيب انکساري اصلاح مي‏شود و ديد خوبي بدست مي‏آيد، اما بعضي بيماران بعد از عمل ليزيک يک يا چند مورد از عوارض زير را کم و بيش تجربه مي‏کنند.

ديدن هاله يا سايه در کنار تصوير و اعوجاج مختصر در چند ماه اول شايع است، ولي اين عوارض بندرت در فعاليت‏هاي معمول ايجاد مشکل مي‏کند. عمده اين مشکلات بتدريج در 1 تا 3 ماه اول بعداز عمل خود به بخود از بين مي‏روند.

ميوپي در شب: چون در اين عمل فقط بخش مرکزي قرنيه تغيير شکل پيدا مي‏کند، در هنگام باز شدن مردمک در شب نور از محيط قرنيه که تغيير شکلي پيدا نکرده است، وارد چشم مي‏شود و ايجاد نزديک‏بيني مي‏کند. حتي اگر در روز ديد عالي وجود داشته باشد، در شب ممکن است براي ديد کامل احتياج به عينک مختصري باشد.

خشکي چشم: در روند ترميم پس از عمل ليزيک ممکن است بيمار احساس خشکي چشم کرده و به قطره اشک مصنوعي براي تسکين موقت نياز داشته باشد.

ناراحتي و درد: در ليزيک اغلب محدود به شش تا 24 ساعت اول پس از عمل است و براحتي با مسکن ها رفع مي‏شود. در اين مدت چشم بصورت موقت به نور خورشيد حساس‏تر مي‏شود.


در 4 تا 6 هفته نخست بعد از عمل کيفيت ديد علي الخصوص ديد نزديک افت مي‏کند که به تدريج و بصورت خود بخودي بهبود مي‏يابد. مشکلات ديد نزديک در افرادي که در سنين پيرچشمي قرار دارند و تحت عمل قرار مي‏گيرند بيشتر نمود دارد و همانطور که قبلا اشاره گرديد، اين افراد پس از عمل نياز به عينک مطالعه خواهند داشت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن