تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820718062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير راه و ترابري : سازمان هواپيمايي كشوري برنامه‌اي براي افزايش قيمت بليت هواپيما ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير راه و ترابري : سازمان هواپيمايي كشوري برنامه‌اي براي افزايش قيمت بليت هواپيما ندارد
اقتصاد. حمل و نقل. هوايي
معاون وزير راه و ترابري و رييس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: اين سازمان هيچ برنامه‌اي براي افزايش نرخ قيمت بليت هواپيما ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، حسين خانلري روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شوراي عالي هواپيمايي تاكنون هيچ مجوزي براي افزايش نرخ قيمت بليت هواپيما نداشته است و برنامه‌اي نيز در اين زمينه در دست ندارد.

** امضاي هشتاد و پنجمين موافقتنامه حمل و نقل هوايي بين ايران و فيليپين وي سپس به سفر اخير خود به فيليپين اشاره كرد و گفت: در اين سفر كه هفته گذشته انجام شد، هشتاد و پنجمين موافقتنامه حمل و نقل هوايي ايران با اين كشور به امضا رسيد.

خانلري با بيان اينكه براساس اين موافقتنامه قرار است ‪ ۱۶‬پرواز مستقيم و مسافري در هفته بين دو كشور انجام شود، اظهار داشت: طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده در اين موافقتنامه چهار پرواز مستقيم از تهران به مانيل، هفت پرواز از تهران به فرودگاه شهر كلارك در حومه شهر مانيل و پنج پرواز از ساير شهرهاي ايران به بقيه شهرهاي فيليپين انجام خواهد شد.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: در اين موافقتنامه دو شركت هواپيمايي ايران اير و ماهان اير براي برقراري پروازهاي مستقيم بين تهران - مانيل تعيين شده‌اند كه تاكنون ماهان اير در اين خصوص اعلام آمادگي كرده است.

** برقراري پرواز مستقيم بين ايران و عراق
خانلري در اين نشست همچنين از امضاي يادداشت تفاهمي براي پروازهاي مستقيم بين ايران و عراق خبر داد و گفت: طي پانزده روز گذشته مذاكراتي در اين خصوص با همتاي عراقي انجام شد كه براين اساس پرواز مستقيم به شهرهاي نجف، بصره و بغداد و همچنين در صورت آماده شدن فرودگاه كاظمين، انجام شود.

معاون وزير راه و ترابري با بيان اينكه به شركت‌هاي هواپيمايي ايران اير و ماهان اير ابلاغ كرديم تا اين پروازها را برقرار كنند، افزود: اين دو شركت هواپيمايي هم اكنون براي برقراري اين پروازها اعلام آمادگي كردند ، اما انجام اين مهم منوط به هماهنگي و اقدامات لازم از سوي سازمان حج و زيارت براي اعزام زائران از ايران خواهد بود.

به گفته وي، از لحاظ امنيتي هيچ مشكلي براي برقراري اين پروازها وجود ندارد و هر دو كشور براي اين نوع ارتباط هوايي استقبال كردند.

**اورهال هواپيماها توسط شركت فارس كو
معاون وزير راه و ترابري و رييس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين در خصوص تعمير و نگهداري هواپيماها در كشور گفت: رويكرد اين سازمان در تعميرات اساسي هواپيماها (اورهال) اين بوده كه توانسته از اعزام هواپيماهاي پهن پيكر به خارج از كشور جلوگيري كند.

خانلري در ادامه تصريح كرد ، در خصوص تعمير و نگهداري هواپيما شركت فارس كو مجوزهاي لازم را از سازمان هواپيمايي كشوري دريافت كرده است تا براين اساس هواپيماهاي سنگين ايرباس و بوئينگ ‪ ۷۴۷‬در اين شركت و توسط متخصصان ايراني تعمير و نگهداري شوند.

وي اظهار داشت: حدود ‪ ۲۷۸‬فروند انواع هواپيماهاي ايرباس و بوئينگ در اين شركت تحت انواع چك‌ها و سرويس‌هاي مختلف قرار گرفتند كه از اين تعداد ‪۹‬ فروند هواپيما ‪ ۷۴۷‬چك دي ، ‪ ۲۶‬فروند هواپيماي ايرباس چك سي، ‪ ۱۸‬فروند هواپيما ايرباس چك بي‌و حدود ‪ ۲۲۵‬فروند هواپيماي ايرباس و بوئينگ ‪ ۷۴۷‬چك ‪ ,A‬بوده است.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري صرفه جويي ارزي اورهال اين تعداد فروند هواپيما را بيش از ‪ ۴۵‬درصد دانست و گفت: در حال حاضر سه فروند هواپيماي ‪ ۷۴۷‬از انواع مدل‌هاي ‪ ۲۰۰ ،۱۰۰‬اس پي در حال تعميرات اساسي است و تعداد دو فروند ايرباس نيز در حال انجام چك سي و چهار فروند بوئينگ ‪ ۷۰۷‬در حال بهينه‌سازي و ارتقاي سيستم اويونيك است.

وي افزود:در بخش هواپيماهاي روسي نيز شركت كاسپين انجام چك‌هاي ‪ ۳۰۰‬ساعته را آغاز كرده است ، اما براي انجام چك‌هاي نوع سي (اورهال كردن) هواپيماهاي توپولف به كشورهايي كه قرارداد داريم ، مراجعه مي‌كنيم.

** ‪ ۱۴۰‬فروند هواپيماي مسافري در ناوگان هوايي كشور
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين گفت: هم اكنون ‪ ۱۴۰‬فروند هواپيما در ناوگان هوايي كشور وجود دارد كه از اين تعداد ‪ ۱۲۱‬فرود آن ملكي و ‪۱۹‬ فروند آن استيجاري است.

وي افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون نيز ‪ ۱۸‬فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور اضافه شده ، ضمن اينكه تعداد هشت فروند هواپيما كه به سبب نقص فني زمين گير شده بودند نيز به ناوگان اضافه شده است.

خانلري سپس تعداد صندلي‌هاي پروازي موجود را حدود ‪ ۲۴‬هزار صندلي برشمرد و گفت: سرويس تعمير و نگهداري تمام هواپيماهاي ملكي و استيجاري موجود در كشور در داخل و توسط متخصصان ايراني انجام مي‌شود.

** ‪ ۲۸۸‬پرواز داخلي در روز
رييس سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص تعداد پروازهاي داخلي گفت: مجموع ناوگان هوايي كشور در روز ‪ ۲۸۸‬پرواز داخلي را انجام مي‌دهند، ضمن اينكه اين سازمان با توجه به ميزان تقاضا به طور متوسط مجوز ‪ ۹۰۰‬تا هزار پرواز فوق‌العاده را در ماه صادر مي‌كند.

خانلري با بيان اينكه مجموع پروازهاي داخلي و خارجي حدود ‪ ۴۸۸‬پرواز در روز است، افزود: هم اكنون حدود ‪ ۱۶۰‬پرواز بين‌المللي در روز صورت مي‌گيرد كه اين تعداد پروازها توسط ‪ ۲۶‬شركت خارجي و مابقي توسط شركتهاي داخلي انجام مي‌شود.

** تاسيس شركت‌هاي هواپيمايي چارتري
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در اين نشست از تاسيس و راه اندازي شركت هاي هواپيمايي چارتري در ايران خبر داد و گفت: با دستور وزير راه و ترابري، مجوز تشكيل شركت‌هاي هواپيمايي چارتري در ايران صادر شد.

خانلري با بيان اينكه به منظور پاسخگويي به تقاضاي مسافران تشكيل شركت هاي هواپيمايي چارتري در دستور كار قرار گرفته است، افزود: تقاضاي مسافرت در تابستان حدود ‪ ۴۸‬درصد افزايش داشته است كه اين ميزان با ظرفيت فعلي هواپيمايي كشور تناسبي ندارد. لذا تدبير ويژه‌اي از سوي وزير راه و ترابري در خصوص رسيدگي به اين موضوع به سازمان هواپيمايي كشوري ابلاغ شد.

از جمله راهكاري كه سازمان هواپيمايي پيشنهاد داد، تاسيس و راه اندازي شركت‌هاي هواپيمايي چارتري بود.

وي ادامه داد: اين مصوبه به زودي به شركت‌هاي هواپيمايي ابلاغ خواهد شد و با همكاري مشترك شركت‌هاي هواپيمايي داخلي و خارجي، شركت‌هاي هواپيمايي چارتري در ايران تشكيل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ،رييس سازمان هواپيمايي كشوري در پايان افزود: هدف از راه اندازي اين شركت‌ها افزايش تعداد صندلي پروازي، كاهش تاخير و افزايش خدمات دهي به مسافران با قيمت‌هاي داخلي است.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن