تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820936619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيست و نهمين دوره بازيهاي المپيك ـ پكن 2008 شكستي ديگر براي جودو ايران ميراسماعيلي هم حذف شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: بيست و نهمين دوره بازيهاي المپيك ـ پكن 2008 شكستي ديگر براي جودو ايران ميراسماعيلي هم حذف شد
آرش ميراسماعيلي با قبول شكست مقابل جودوكار ازبكستاني از دور رقابت هاي وزن 66 ـ كيلوگرم مسابقات جودو بازيهاي المپيك 2008 پكن حذف شد .
آرش ميراسماعيلي در گروه بازنده هاي وزن 66 ـ كيلوگرم مسابقات جودو بازيهاي المپيك 2008 پكن پس از برتري مقابل « جاسينتو » از دومنيكن به مصاف « شريپوف » ازبك رفت و در يك بازي نزديك با دريافت يك اخطار بيشتر متحمل شكست شد.
با اين شكست ميراسماعيلي هم از دور مسابقات جودو بازيهاي المپيك حذف شد و شانس دستيابي به مدال را از دست داد. ديروز نيز مسعود حاجي آخوندزاده با دو پيروزي و دو شكست از دور رقابت هاي وزن 60 ـ كيلوگرم مسابقات جودو بازيهاي المپيك 2008 پكن حذف كنار رفته بود.
ميراسماعيلي و حاجي آخوندزاده پراميدترين جودوكاران كشورمان براي كسب مدال در بازيهاي المپيك 2008 پكن بودند .
همه نگاه ها به سوريان است
حميد سوريان مرد سال ورزش ايران و دارنده سه عنوان قهرماني كشتي فرنگي جهان پراميدترين ورزشكار ايراني براي كسب مدال در المپيك 2008 پكن است .
مسابقات كشتي فرنگي بازيهاي المپيك 2008 پكن از روز 24 مردادماه شروع مي شود و چشمان تمام ايرانيان در انتظار هنرنمايي اعجوبه سالهاي اخير كشورمان در اين رقابت هاست .
سوريان در سه سال گذشته با قهرماني در مسابقات جهاني توانايي و هوشياري خود را به اثبات رسانده است و بسياري از مدعيان وزن 55 كيلوگرم كشتي فرنگي جهان آرزو دارند تا فينال مسابقات المپيك با ستاره قدرتمند ايراني مواجه نشوند .
تكنيك ناب سوريان و هوش سرشارش در مبارزه وي را به عنوان گزينه اول قهرماني المپيك مطرح مي كند اما به طور حتم كار سوريان در پكن دشوارتر است چرا كه حالا تلاش تمام رقبا فقط گذشتن از سد دلاور ايراني است مساله اي كه به هيچ وجه آسان و در دسترس نيست .
« روشن بايراموف » از جمهوري آذربايجان « نظير مانكيف » از روسيه و « رومن آمويان » ارمنستاني رقباي مطرح سوريان در المپيك 2008 پكن هستند هر چند كه طعم تلخ شكست از دلاور ايراني را بارها چشيده اند .
رده بندي وزن 55 كيلوگرم مسابقات كشتي فرنگي در المپيك پيشين (2004 آتن ) به شرح زير است :
1 ـ استوان ماجاروس (مجارستان )
2 ـ گايدر مامدعليف (روسيه )
3 ـ آرتيوم گئورگيان (يونان )
حميد سوريان در يك نگاه
متولد : 1985 8 24 شهرري تهران
قد : 166 سانتيمتر
وزن : 55 كيلوگرم
اولين مربي : عبدالله زارع
آغاز فعاليت : 1998
مهمترين عناوين و افتخارات : سه قهرماني پياپي در مسابقات كشتي فرنگي بزرگسالان جهان در سالهاي 2007 (باكو) 2006 (گوانگجو) و 2005 (بوداپست ) مدال طلا جوانان جهان در سال 2005 دو مدال طلا بزرگسالان آسيا در سالهاي 2008 و 2007 يك طلا و يك نقره جوانان آسيا در سالهاي 2005 و 2004
دليريان :
كشتي فرنگي مي تواند در پكن 2 مدال كسب كند
مدير تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان ابراز اميدواري كرد ملي پوشان اين تيم حداقل 2 مدال در بازيهاي المپيك 2008 پكن به دست آورند.
محمد دليريان در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب افزود : تمرينات ملي پوشان كشتي فرنگي خوب و منظم دنبال مي شود و خوشبختانه آنها با مشكل آسيب ديدگي روبه رو نيستند. با توجه به قابليت هايي كه ملي پوشان كشتي فرنگي دارند اين اميدواري وجود دارد تا بتوانيم در اين رشته پس از 36 سال صاحب حداقل دو مدال المپيكي شويم .
وي تصريح كرد : در حال حاضر تمرين ملي پوشان كشتي فرنگي در پكن دنبال شده و وزن آنها نيز به شدت كنترل مي شود تا در مراسم وزن كشي به مشكل برنخوريم .
مدير تيم ملي كشتي فرنگي با قدرداني از تلاش هاي كادر فني اين تيم خاطر نشان كرد : مربيان تيم ملي كشتي فرنگي تمام توانايي خود را براي موفقيت اين تيم به كار برده اند. حالا نوبت كشتي گيران است تا با دلاوري وسختكوشي پاسخ چندين ماه برنامه ريزي و زحمات مربيان خود را بدهند.

خاطرات كشتي فرنگي از صيد آخرين مدال در المپيك به 36 سال قبل بازمي گردد .
« محمد عليرضايي » از بيمارستان پكن مرخص شد
« محمد عليرضايي » بامداد ديروز از بيمارستان پكن مرخص و در دهكده بازي ها اسكان يافت .
شناگر ايران كه بايد شنبه در رقابت هاي 100 متر قورباغه شركت مي كرد به دليل بيماري فتق مجبور به كناره گيري از مسابقه شد و در بيمارستان بستري شد.
رييس فدراسيون شنا پس از بيماري « محمد عليرضايي » در بازي هاي المپيك پكن و شركت نكردن او در اين رقابت ها گفت : عليرضايي بلافاصله پس از بازگشت به ايران بايد مورد عمل جراحي قرار گيرد.
وحيد مرادي اظهار كرد : عليرضايي شناگر خوب و آماده ايران به دليل بيماري فتق خود دچار درد شديد و حالت تهوع شد كه با نظر پزشكان حتما بايد مورد عمل جراحي قرار بگيرد. ترجيح داديم اين عمل در ايران انجام شود كه بلافاصله پس از بازگشت به ايران اين كار انجام خواهد شد.
وي در تشريح وضعيت عليرضايي افزود : روز شنبه او استرس و اضطراب زيادي داشت به نحوي كه سه بار حالش در كنار استخر به هم خورد و بدنش به شدت دچار لرز شده بود. او سپس به درمانگاه استخر انتقال يافت و آنجا پزشكان تشخيص دادند كه حتما بايد به بيمارستان منتقل شود. مسئولان برگزاري مسابقه در ادامه عليرضايي را با آمبولانس به بيمارستان منتقل كردند.
رييس فدراسيون شنا با بيان اين كه هم اكنون حال « عليرضايي » كمي عادي شده است خاطرنشان كرد : او در حال حاضر مشكل خاصي ندارد.
وي ادامه داد : سلامت ورزشكاران اهميت زيادي دارد . ما زمان كافي تا مسابقات قهرماني 2009 جهان داريم و پس از جراحي او با شرايط عالي به ايتاليا مي رود.
علي آبادي :
« عليرضايي » تنها به دليل بيماري مسابقه نداد
رئيس سازمان تربيت بدني گفت : « محمد عليرضايي » تنها به دليل بيماري در مسابقات شناي المپيك شركت نكرد.
محمد علي آبادي در رابطه با شركت نكردن محمد عليرضايي در مسابقات 100 متر قورباغه بازي هاي المپيك گفت : نظر رسمي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك شركت وي در مسابقات بود اما آن طور كه به من اطلاع دادند گويا عليرضايي سابقه بيماري قبلي داشته كه پيش از مسابقه براي او مشكل ايجاد كرده و نتوانست در مسابقات شركت كند و من هر مورد ديگري غير از اين را تكذيب مي كنم .
رييس سازمان تربيت بدني در خصوص عملكرد ورزشكاران ايران در روز نخست بازي هاي المپيك گفت : ما از روز اول براي كسب مدال پا به بازي هاي المپيك گذاشتيم . روز اول بدون مدال براي كاروان ايران گذشت اما در تمام روزها به كسب مدال اميدواريم .
وي ادامه داد : در برخي رشته ها پشتوانه و شانس بيشتري براي كسب مدال داريم و در برخي رشته ها شانس كمتر اما اميدوارم هر چه زودتر در رشته هايي كه توانايي كسب مدال داريم مدال به دست بياوريم .
علي آبادي در رابطه با حذف « مسعود حاجي آخوندزاده » جودوكار ايران گفت : از لحاظ فني كارشناسان بايد بررسي كنند كه چرا وي حذف شده است اما تعداد زيادي قهرمان در مسابقات المپيك شركت مي كنند كه حتي بهترين قهرمانان در يك لحظه شكست مي خورند. اميدوارم ساير جودوكارهاي كشورمان عملكرد حاجي آخوندزاده را جبران كنند.
رئيس سازمان تربيت بدني گفت : از « آرش مير اسماعيلي » توقع كسب مدال داشتيم همچنين اميدوارم حميد سوريان نيز با آغاز رقابت هاي كشتي فرنگي كاروان ايران را صاحب مدال كند.
رئيس سازمان تربيت بدني در پايان از حضور خود در دهكده بازي ها و بازديد از تمرينات تيم هاي ملي ايران در روز سه شنبه خبر داد.
كيومرث هاشمي : لحظه شماري براي مدال آوري ورزشكاران ايراني
معاون سازمان تربيت بدني كه همراه با كاروان ورزشي ايران عازم دهكده المپيك پكن شده است گفت : بي صبرانه منتظر آغاز مسابقات رشته هايي هستيم كه احتمال مدال آوري ورزشكاران ايراني در آن زياد است .
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني ضمن مطلوب ارزيابي كردن شرايط برگزاري مسابقات المپيك و امكانات تعبيه شده از سوي چيني ها اظهارداشت : آن دسته از ورزشكاران و مربياني كه تا به امروز عازم پكن شده اند بدون كوچكترين مشكلي در دهكده المپيك مستقر شده اند.
كيومرث هاشمي افزود : سالن هايي كه از سوي برگزاركنندگان چيني براي تمرينات تيم هاي شركت كننده در رشته هاي مختلف و همچنين مسابقات آنها در نظر گرفته شده است كاملا مجهز و مطابق با استانداردهاي روز جهان است .
معاون سازمان تربيت بدني تصريح كرد : در چنين شرايطي ورزشكاران ايراني نبايد دغدغه اي جز حضور موفق در مسابقات داشته باشند هر چند كه تا به امروز به غير از بسكتبال عملكرد ورزشكاران ساير رشته ها چندان رضايت بخش نبوده است .
هاشمي در ادامه ضمن تقدير از ملي پوشان بسكتبال ايران گفت : اگر كوارتر نخست ديدار با تيم ملي روسيه را ناديده بگيريم مي توان يك برداشت مثبت از عملكرد كلي تيم ملي بسكتبال در بازي ديروز داشت . بازيكنان اين تيم در حد انتظار و حتي در برخي دقايق فراتر از آن ظاهر شدند. از تمام بسكتباليست ها مي خواهيم در ساير روزها نيز با چنين اقتداري وارد زمين شوند.
مسعود حاجي آخوندزاده جودوكار وزن 60 ـ كيلوگرم كشورمان با كسب دو پيروزي از دور مسابقات حذف شد .
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني به نتايج به دست آمده توسط اين جودوكار اشاره و خاطر نشان كرد : توقع جامعه ورزش ايران از وي بيشتر از اين بود. ايستادن روي سكو براي آخوندزاده با توجه به توانايي ها و سابقه اي كه دارد دور از ذهن نبود اما مشخص نيست كه اين ورزشكار به چه دليل نتوانست حداقل انتظارات مربوط به خود را برآورده كند.
كاوه محرابي بدمينتون باز كشورمان نيز روز نخست را با ناكامي پشت سرگذاشت اما چگونگي عملكرد وي مورد رضايت معاون سازمان تربيت بدني قرار گرفته است .

هاشمي در اين مورد گفت : ناكامي دليلي بر ناموفق بودن كاوه محرابي نيست . اين ورزشكار و در كل بدمينتون ايران هيچ تجربه اي از المپيك نداشتند. با اين حال محرابي ديدارهاي خود را معقولانه برگزار كرد و فراتر از انتظارات بود.
معاون سازمان تربيت بدني با بيان اينكه به دليل برگزاري همزمان مسابقات امكان مشاهده از نزديك همه آنها وجود ندارد تصريح كرد : نمايندگان ايران در ساير رشته ها مانند تيروكمان در حد و اندازه هاي خود ظاهر شدند. موقعيت برخي رشته ها طوري است كه اصلا انتظار مدال آوري و حتي پيروزي هاي آنچناني در آنها وجود ندارد.
هاشمي در ادامه تاكيد كرد : بي صبرانه منتظر آغاز رقابت رشته هايي هستيم كه ايران يكي از شانس هاي مسلم مدال آوري در آنها محسوب مي شود. كاروان ورزش ايران به رشته هايي مانند كشتي و تكواندو اميد زيادي دارد تا حداقل از طريق ورزشكاران اين رشته ها سرود جمهوري اسلامي ايران در سالن مسابقات نواخته شده و پرچم كشورمان بارها برافراشته شود.
رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني در خاتمه با بيان اينكه كنترل دوپينگ در اين دوره از مسابقات المپيك نسبت به سال هاي گذشته شديدتر شده است گفت : كميته ضد دوپينگ بازي هاي المپيك 2008 پكن نمونه گيري از تمام ورزشكاران شركت كننده را در دستور كار قرار داده است .
بسكتبال ايران سخت كوش اما كم تجربه
روس ها پيش از انجام بازي مقابل ايران قهرمان مسابقات جام ملت هاي آسيا در سال 2007 به دنبال ثبت يك نتيجه تاريخي بوده اند و گواه آن هم نتيجه 24 بر 5 زمان نخست اين ديدار بود . اما روياي آنها با درخشش تيم ايران خيلي زود رنگ باخت .
تيم ملي بسكتبال ايران كه پس از شصت سال (بازي هاي المپيك 1948 لندن ) خود را به پكن رسانده است در نخستين ديدار خود در بيست و نهمين دوره اين بازي ها با نتيجه 71 بر 49 مقابل تيم ملي روسيه قهرمان اروپا شكست خورد .
تيم ملي بسكتبال ايران كه در برابر ديدگان صدها تماشاگر هواداراش از جمله علي آبادي معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني علي قرخانلو رييس كميته ملي المپيك و جمعي ديگر از مسئولان سابق و حال حاضر ورزش ايران در برابر روسيه قرار گرفته بود به رغم قبول شكست در وقت هاي اول و چهارم اين ديدار بازي برتري را در كواترهاي دوم و سوم از خود به نمايش گذاشت . رايكو ترومن سرمربي تيم ايران در طول اين ديدار از مهدي كامراني صمد نيكخواه بهرامي اوشين ساهاكيان حامد آفاق حامد حدادي امير اميني جواد داوري سعيد داورپناه ايمان زندي و علي دورقي استفاده كرد.
حامد سهراب نژاد و موسي نبي پور تنها بازيكناني بودند كه فرصت حضور در نخستين ديدار تيم ايران را پيدا نكردند.
شروع اين ديدار با كسب امتيازات پي در پي براي روس ها آغاز شد. آنها از شوك غيبت شصت ساله ي المپيكي ايران در شروع اين ديدار بيشترين بهره را بردند و وقت اول بازي را با ثبت امتياز 24 بر 5 بسود خود خاتمه دادند .
آغاز وقت دوم اين بازي با شرايطي متفاوت همراه شد. بازيكنان تيم ايران كه از بازي خود در شروع اين ديدار شوكه شده بودند توانستند با نمايش ديدني صمد نيكخواه بهرامي و مهدي كامراني خود را از جو نامساعد رهايي بدهند. آنها با بهترين بهره گيري از غفلت روس ها خود را به امتياز 18 رساندند اين در حالي بود كه تيم حريف در اين زمان تنها چهار امتياز كسب كرده بود .
حركت آندري كريلنكو ستاره روس ها كه به اسلم دانك ختم شد و خطاي بازيكنان تيم ايران كه براي تيم مقابل دو پرتاب آزاد را در پي داشت شمار امتيازات حريف را به عدد 32 رساند . تيم ايران با پرتاب سه امتيازي كامراني صاحب 22 امتياز شد و روس ها همچنان به پيشرفت خود ادامه مي دادند.
وقت دوم بازي در نهايت با كسب 17 امتياز براي تيم ايران و 14 امتياز براي تيم روسيه خاتمه يافت تا نيمه اول اين ديدار با حساب 38 بر 22 پايان بگيرد . اين در حالي بود كه شمار تايم هاي از دست رفته براي تيم قهرمان آسيا 17 و براي تيم روسيه 6 بود .
تيم ملي ايران با پرتاب سه امتيازي و موفق حامد آفاق كار را در شروع نيمه دوم آغاز كرد. اما سرگئي بويوكوف بلافاصله با اقدام به يك پرتاب دو امتيازي فاصله تيم روسيه با تيم ايران را حفظ كرد. تيم ايران با ضد حملاتي كه از سوي صمد نيكخواه بهرامي و آفاق طراحي شده بود دو امتياز ديگر را بدست آورد.
ورود سعيد داورپناه با خطا بر روي روبرت مولدن گارد راس تيم روسيه همراه شد. اما حامد حدادي بيشترين بهره را از تعلل بازيكن حريف كرد تا پرتاب او شمار امتيازات تيم ايران را به عدد 29 برساند .
باشوتين بازيكن 34 ساله تيم زسكاي مسكو طي دو اقدام پي در پي چهار امتياز را به اتفاق مولدن براي تيم روسيه كسب كردند تا آنها صاحب 44 امتياز شده باشند .
پرتاب سه امتيازي بازيكنان تيم ايران با تشويق هواداران و بازگشت روحيه به تيم كشورمان همراه شد تا تيم ايران اختلاف امتيازات را به 10 و پس از آن به هشت امتياز برساند . حامد حدادي كه پس از مداواي صورت آسيب ديده اش به تركيب تيم بازمي گردد عاملي مي شود كه اختلاف امتيازات با ثبت امتياز 46 بر 38 به كمترين حد خود برسد و ايران در نهايت با ثبت عدد 16 در برابر 8 تيم روسيه 10 دقيقه رويايي را مقابل تيم روسيه پشت سر مي گذارد.
افزايش اشتباهات بازيكنان تيم ايران كه با روي آوردن به بازي احساسي همراه مي شود قهرمان اروپا را صاحب پنجاهمين امتياز مي كند. همكاري امير اميني و حامد آفاق در طراحي حملات تاثيرگذار امتياز چهل و يكم را براي ايران در پي دارد. با بازگشت بازيكنان اصلي به تركيب تيم روسيه و بازي پراشتباه تيم ايران امتيازات بعدي را براي تيم حريف به دنبال داشت تا در نهايت روس ها با بايكوو مولدن و كريلنكو خود را به امتياز شصت برساند . تيم ايران با دو پرتاب پنالتي كه به ثمر مي رساند خود را صاحب 46 امتياز مي كند . تلاش حريف حتي در لحظات پاياني كم شدني نيست در نهايت تيم ايران با پرتاب صمد نيكخواه بهرامي به سمت سبد و امتيازات حاصل از آن تنها مي تواند اختلاف خود را با تيم روسيه كم كند و سوت داور و ثبت امتياز 71 براي تيم اول اروپا و امتياز 49 براي قهرمان آسيا خاتمه كار را اعلام مي كند.
در پايان نخستين ديدار مسابقات بسكتبال المپيك پكن صمد نيكخواه بهرامي با كسب 16 امتياز امتيازآورترين بازيكن تيم ايران نام گرفت .
حامد حدادي هم با انجام 8 ريباند موفق نام خود را در بين بهترين هاي اين ديدار جاي داد .
در تيم ملي روسيه هم روبرت مولدن بازيكن آمريكايي الاصل اين تيم كه پرچمدار كاروان روسيه در بازي هاي المپيك پكن بود با كسب 19 امتياز امتيازآورترين بازيكن ميدان لقب گرفت .
روس ها پانزده امتياز براي تيمش كسب كرد . NBA پس از او آندري كريلنكو ستاره
تيم ملي ايران روز سه شنبه بيست و دوم مردادماه به مصاف تيم ملي ليتواني نايب قهرمان قاره اروپا و تيم پنجم جهان مي رود.
انفجار و درگيري در شمال غرب چين 12 كشته و زخمي برجاي گذاشت
رسانه هاي دولتي چين اعلام كردند كه انفجار و درگيري در استان ژين جيانگ واقع در شمال غربي چين هشت كشته و چهار مجروح برجاي گذاشت .
خبرگزاري دولتي شينهوا اعلام كرد : انفجار ديروز (يكشنبه ) زماني روي داد كه عاملان انتحاري يك موتور سه چرخه حاوي مواد منفجره را به محوطه ايستگاه پليس در شهر دور دست كوكوآ هدايت كردند و هفت مهاجم و يك نيروي گارد امنيتي در اين حمله كشته شدند.
خبرگزاري شينهوا گزارش داد : اين انفجار در اوايل صبح ديروز شهر كوكوآ را لرزاند و مهاجمان نيز به ايستگاه پليس اين شهر و دفتر دولت در اين شهر يورش بردند.

اين انفجار تازه ترين درگيري ها در منطقه وسيع ژين جيانگ در شمال غربي چين است كه هم مرز با آسياي ميانه است . جدايي طلبان در اين منطقه قول داده اند براي خدشه وارد كردن بازيهاي المپيك پكن دست به انجام حملاتي بزنند.
در خشونت آميزترين حمله به وقوع پيوسته سالهاي اخير در چين دو تن از شبه نظاميان در شهر كشگر در استان ژين جيانگ از مواد منفجره و چاقو براي حمله به افراد پليس استفاده كردند كه منجر به كشته شدن 16 تن و مجروح شدن 16 تن ديگر شد .
دولت چين اين حمله را كه در تاريخ چهارم اوت و چهار روز قبل از آغاز مسابقات المپيك رخ داد به شدت محكوم كرد و آن را به جدايي طلبان « اويغور » نسبت داد.
در منطقه ژين جيانگ حدود 8 3 ميليون اويغور ساكن هستند كه چند دهه اي است انزجار خود از دولت كمونيست چين اعلام داشته اند.
به دنبال انفجار ديروز ارتش و پليس چين تدابير شديد امنيتي را در شهر كوكوآ برقرار ساخته اند . جمعيت اين شهر حدود 400 هزار نفر است . شهر كوكوآ در فاصله 740 كيلومتري از ارومكي مركز استان ژين جيانگ واقع شده است و 3 هزار كيلومتر نيز با پكن فاصله دارد.
برخي رسانه هاي چين نيز گزارش دادند كه چندين انفجار در استان ژين جيانگ روي داده كه در اثر آن حداقل دو تن كشته شدند.
بنا به اين گزارش ها پس از انفجارها صداي پراكنده تيراندازي بلند شد.
منطقه خودمختار ژين جيانگ در غرب چين واقع شده و با مغولستان روسيه قزاقستان قيرقيزستان تاجيكستان افغانستان پاكستان و كشمير تحت اداره هند هم مرز است .
برنامه ورزشكاران ايران در روز سوم المپيك پكن
در روز سوم المپيك پكن دو ورزشكار ايراني مسابقه مي دهند.
امروز در روز سوم المپيك پكن (دوشنبه ) علي معلومات در وزن 73 ـ كيلوگرم جودو در دور اول به مصاف يوسوكه كانامورا از ژاپن مي رود . رقابت هاي اين وزن از ساعت 8 و 30 به وقت تهران (12 به وقت پكن ) آغاز مي شود .
همچنين محسن شادي در گروه بازنده هاي قايقراني (روئينگ تك نفره 2000 متر) ساعت 14 و 30 به وقت تهران (18 به وقت پكن ) در گروه بازنده ها پارو مي زند.
شادي در دور مقدماتي با زمان 7 دقيقه و 48 ثانيه و 24 صدم ثانيه در گروه خود در بين شش نفر در جاي پنجم قرار گرفت .
مدالي ويژه براي ورزشكاران چهارم المپيك
امسال براي نخستين بار علاوه بر مدال هاي طلا نقره و برنز مدال چهارمي نيز ميان ورزشكاران توزيع خواهد شد.
از سوي كميته برگزاري مسابقات به طور غير رسمي مدالي از يك آلياژ تهيه شده كه به نفرات چهارم تعلق خواهد گرفت .
اين مدال تركيبي از چند فلز است كه به نفرات چهارم داده خواهد شد.
سرود ملي آمريكا با مشكل پخش شد
در مراسم اهداي مدال شناگران ماده 400 متر سرود ملي آمريكا نيمه پخش شد .
به گزارش آسوشيتدپرس در حالي كه مايكل فلپس دست راستش را روي قلب خود گذاشته بود و سرود ملي آمريكا را مي خواند ناگهان متوجه قطع سرود شد.
سالن در سكوتي عجيب فرو رفت و قسمت انتهايي سرود پس از چند ثانيه دوباره پخش شد. اين مسئله واكنش هاي مختلفي را داشته است .
تلويزيون ملي آمريكا تندترين واكنش را داشته و با كنايه اين مسئله را عمدي توصيف كرده ; اما آنچه در بيشتر منابع خبري منتشر شده اشتباه مسئول فني ورزشگاه بوده كه قابل بخشش است .
واكنش كميته بين المللي المپيك به شركت نكردن « عليرضايي » در مسابقات شنا
محرز شود انصراف شناگر ايراني از حضور در مسابقات به دليل حضور IOC كميته بين المللي المپيك اعلام كرد در شرايطي كه براي نماينده رژيم صهيونيستي بوده ممكن است ايران با واكنش منفي اين كميته روبرو شود.
« محمد عليرضايي » شناگر ايراني روز شنبه از شركت در مسابقات 100 متر قورباغه انصراف داد كه در آن مسابقات « تام بيري » ورزشكار رژيم اشغال گر قدس نيز حضور داشت . « جيسل ديويس » سخنگوي كميته بين المللي المپيك در اين باره گفت : « او از اين مساله را بازگو مي كند » . IOC اطلاعي ندارد اما تنها موضع
با IOC وي گفت : « با توجه به روح احترام و بازي جوانمردانه اگر محرز شود كه ورزشكار ايراني تعمدا در مسابقات شركت نكرده است اين مساله به طور جدي برخورد خواهد كرد.
اين اظهارات درحالي انجام مي شود كه « محمد علي آبادي » رييس سازمان تربيت بدني و « وحيد مرادي » رييس فدراسيون شنا ايران تاكيد كرده اند كه عدم حضور « عليرضايي » در مسابقه شنا المپيك به دليل بيماري وي بوده است و حتي به اين دليل در بيمارستان نيز بستري شده است .
طلاي 66 ـ كيلوي جودو به ژاپن رسيد
اوچيشيبا ماسوتو از ژاپن قهرمان وزن 66 ـ كيلوگرم المپيك شد .
در فينال وزن 66 ـ كيلوگرم جودوي المپيك پكن اوچيشيبا ماسوتو از ژاپن به خوبي از مدال طلاي خود در المپيك آتن دفاع كرد و توانست بنيامين داربلت از فرانسه را با ضربه فني (امتياز ايپون ) شكست دهد و به مدال طلا برسد.
يوردانس آرنسيبيا از كوبا و پارك چول مين از كره شمالي در اين وزن به مدال برنز المپيك رسيدند.
آرش ميراسماعيلي نماينده ايران در اين وزن بود كه به فرد قهرمان و همچنين حريف ازبكي باخت و نهم شد.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن