تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816515450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزش صادرات پسته ايران 5/6 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارزش صادرات پسته ايران 5/6 درصد افزايش يافت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مديركل دفتر ميوه هاي سردسيري و خشك وزارت جهاد كشاورزي از افزايش 5/6 درصدي ارزش صادرات پسته ايران در چهارماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ، خبر داد.


" آقارضا فتوحي "روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، ارزش صادرات پسته ايران را در چهار ماهه نخست سال جاري 272 هزار دلار اعلام كرد.
به گفته وي، حجم صادرات پسته ايران نيز در مدت يادشده به 43 هزار تن رسيد كه اين ميزان در مقايسه با زمان مشابه سال قبل 8/7 درصد رشد داشته است.
اين مقام مسئول سپس مجموع صادرات پسته ايران را در سال گذشته 2/197 هزار تن و به ارزش يك ميليارد و 230ميليون و 500 هزار دلار اعلام كرد.
مديركل دفتر ميوه هاي سردسيري و خشك وزارت جهادكشاورزي همچنين اظهار داشت: ايران در سال 85 نيز 171 هزار تن پسته به ارزش يك ميليارد و 68 ميليون دلار صادر كرد.
فتوحي از ايران به عنوان دارنده رتبه نخست صادرات پسته جهان نام برد و گفت: پسته 66 درصد ارزش صادراتي محصولات باغي، 55 درصد ارزش صادراتي محصولات كشاورزي و هشت درصد ارزش صادرات غيرنفتي كشور را در سال 86 به خود اختصاص داده است.
وي با بيان آنكه ايران از نظر سطح زيركشت و ميزان توليد پسته نيز مقام نخست جهان را دارا است، افزود:‌ سطح زيركشت باغ هاي پسته ايران در سال گذشته 450 هزار هكتار شامل 358 هزار هكتار باغ بارور و 92 هزار هكتار باغ غيربارور بوده است.
به گفته مديركل دفتر ميوه هاي سردسيري و خشك وزارت جهاد كشاورزي، ميزان توليد پسته در كشور از سال 84 تا پايان سال گذشته افزايش يافت و از 230 هزار تن به حدود 280 هزار تن رسيد.
اين مقام مسئول همچنين متوسط عملكرد پسته كشور را در سال هاي "آور" يكهزار و 100 كيلوگرم در هكتار و در سال هاي "نياور" 800 كيلوگرم در هكتار عنوان كرد.
وي از استان هاي كرمان، يزد، خراسان رضوي، فارس، سمنان، مركزي، سيستان و بلوچستان، اصفهان، قم و قزوين به عنوان استان هاي عمده پسته خيز كشور نام برد و اظهار داشت: افزون بر استان هاي يادشده، پسته در 12 استان ديگر نيز كشت مي شود.
مديركل وزارت جهادكشاورزي تصريح كرد: بيشترين سطح زير كشت پسته با بيش از 303 هزار هكتار مربوط به استان كرمان و كمترين آن مربوط به استان هاي خراسان شمالي و تهران است.
فتوحي همچنين با اشاره به تسهيلات پرداختي از سوي دولت به پسته كاران و صادركنندگان اين محصول، گفت: افزون بر تسهيلات سرمايه در گردش و تسهيلات طرح بهبود كيفيت (احداث و بازسازي پايانه هاي فرآوري بهداشتي پسته)، پارسال يك ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح ملي رديابي و كنترل نقاط بحراني پسته (HACCP) به استان هاي كرمان و يزد اختصاص يافت.
وي تسهيلات پيش بيني شده از محل طرح طوبي را در سال گذشته معادل 28 ميليارد و 650 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: از اين ميزان، 9 ميليارد و 550 ميليون ريال سهم دولت و 19 ميليارد و 100 ميليون ريال سهم مشاركت بانك است.
به گفته فتوحي ، تاكنون 39 شركت و تشكل بخش خصوصي نيز جهت دريافت بيش از 400 ميليون دلار تسهيلات خريد پسته به بانك عامل معرفي شده اند.
وي پرداخت يارانه نهال پسته را از ديگر حمايت هاي دولت از اين محصول براي توسعه و جايگزيني باغ هاي فرسوده اعلام كرد.
اين مقام مسئول در پايان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: بحث تسهيلات آبياري تحت فشار در جهت افزايش بازده آبياري باغ هاي پسته و نيز مقابله با خشكسالي از برنامه هاي مهم وزارت جهاد كشاورزي است.
اقتصام ** 9134 ** 1557
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن