تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820047809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهوردرمعارفه وزير اقتصاد تأكيد كرد توزيع عادلانه همه امكانات و فرصت ها در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس جمهوردرمعارفه وزير اقتصاد تأكيد كرد توزيع عادلانه همه امكانات و فرصت ها در كشور
رئيس جمهور در مراسم معارفه وزير جديد امور اقتصادى و دارايى:
اقتصاد را بايد به دست مردم سپرد
گروه سياسى ـ مراسم معارفه سيد شمس الدين حسينى وزير جديد امور اقتصادى و دارايى و توديع حسين صمصامى سرپرست سابق وزارت اقتصاد روز گذشته با حضور رئيس جمهور برگزار شد.
سيد شمس الدين حسينى كه پيش از اين، دبير كارگروه تحولات اقتصادى دولت نهم بود پس از پايان دوره سرپرستى صمصامى از سوى دكتر احمدى نژاد براى تصدى وزارت اقتصاد به مجلس شوراى اسلامى معرفى شد. پس از آن حسينى با ارائه برنامه هاى كارشناسى خود براى اقتصاد كشور موفق به كسب اخذ رأى اعتماد از نمايندگان مجلس هشتم شد.

382443.jpg

به گواه تحليلگران و ناظران سياسى و اقتصادى رأى بالاى نمايندگان مجلس شوراى اسلامى حاكى از حمايت قاطع مجلس هشتم از طرح تحول اقتصادى دولت نهم است، طرحى كه اكنون براى اجراى آن وزارت اقتصاد و دارايى وظايف مهمى به عهده دارد. پيش از اين جمعى از اقتصاددانان و كارشناسان و تحليلگران اقتصادى كشور حسينى را گزينه بسيار مناسبى براى تصدى اين وزارتخانه عنوان و از تصميم رئيس دولت نهم حمايت كرده بودند.در جلسه ديروز دكتر پرويز داوودى معاون اول رئيس جمهور، برخى نمايندگان مجلس شوراى اسلامى و جمعى از كارشناسان اقتصادى دولت نهم حضور داشتند.
جهت گيرى هاى دولت در عرصه اقتصاد بسيار روشن است
در مراسم معارفه وزير جديد امور اقتصاد و دارايى رئيس جمهورى در سخنانى خواستار تحول و اصلاحات اساسى در وزارت امور اقتصادى و دارايى از جمله در ساختار نظام مالياتى، بانكى، بيمه اى و گمركى كشور شد.به گزارش ايرنا، دكتر احمدى نژاد گفت: انتظار من براى ديدار و گفت وگوى رودررو با همكاران خوبم در وزارت اقتصاد نزديك به ۳ سال طول كشيد كه اميدوارم كه معارفه آقاى حسينى بهانه اى براى گفت وگو با مديران خوب و ارزشمند اين وزارتخانه باشد.دكتر احمدى نژاد با اشاره به برخى حاشيه ها در اين وزارتخانه خطاب به مديران آن گفت: مراقبت كنيد كه مسائل حاشيه اى و فرعى مانع از كاركرد واقعى اين وزارتخانه نشود.
دكتر احمدى نژاد با اشاره به سياست هاى كلى اصل ۴۴ گفت: اقتصاد را بايد مردم اداره كنند و ساز و كار اين در قانون و بويژه در سياست هاى اصل ۴۴ تدوين شده است.رئيس جمهورى با بيان اين كه در جمهورى اسلامى بسيارى از عرصه ها توسط مردم اداره مى شود، تصريح كرد: گردانندگان اصلى سياست خارجى نيز مردم هستند و كارگزاران تنظيم كننده و تعادل بخش هستند.
رئيس جمهورى با بيان اين كه به عنوان مثال، يك راهپيمايى روز قدس يا ۲۲ بهمن وضعيت ما را در منطقه دچار تحول اساسى مى كند، گفت: اين موارد نشان مى دهد كه مردم در بخش هاى سياسى، فرهنگى و اجتماعى نقشى تعيين كننده و اساسى دارند.وى در بخشى ديگر از سخنان خود با اشاره به پيروزى هاى ملت ايران در بحث استفاده صلح آميز از انرژى هسته اى گفت: در موضوع هسته اى، اين مردم ايران بودند كه كار را تمام كردند و پيروزى هاى بزرگ را رقم زدند و به باور ما، ديپلماسى بدون حضور مردم اثرى ندارد.
دكتر احمدى نژاد در بخشى ديگر از سخنان خود با بيان اين كه عرصه اقتصاد را نيز بايد به مردم سپرد، تصريح كرد: نقش دولت بايد هدايت، حمايت و تعديل كنندگى باشد.رئيس جمهورى اضافه كرد: منظور از تعديل كننده يعنى اين كه همه امكانات و فرصت ها در كشور به صورت عادلانه توزيع شود تا شاهد رشد و شكوفايى در همه نقاط كشور باشيم.
ضرورت تحول در نظام مالياتى، بانكى، گمركى و بيمه اى
وى در بخش ديگرى از سخنان خود خواستار تحول در نظام مالياتى، بانكى، گمركى و بيمه اى كشور شد و تصريح كرد: بايد در همه اين عرصه ها شاهد نوآورى و تحول براى خدمت رسانى هر چه بيشتر و مطلوب تر به مردم باشيم.
دكتر احمدى نژاد اضافه كرد: ما در كشور ظرفيت هاى بيمه اى فراوانى داريم ولى در زمان حاضر تنها چند نوع بيمه به مردم خدمت مى كنند كه آن هم داراى نواقص بسيارى است.دكتر احمدى نژاد همچنين نقش بانك ها را بسيار مهم و تعيين كننده دانست و گفت: نقش بانك ها همانند يك دستگاه گردش خون است كه بايد خون سالم را به موقع به همه اجزاى بدن تزريق كند.وى در بخشى ديگر از سخنان خود خواستار اصلاح قانون مالياتى در كشور شد و گفت: در زمان حاضر سهم ماليات در بودجه كشور آن چنان كه بايد باشد نيست، هر چند كه همكاران ما در اين عرصه زحمات زيادى متقبل مى شوند.احمدى نژاد با انتقاد از برخى روزنامه ها درخصوص جهت گيرى تيترهاى خبرى آنها درباره رئيس جمهورى در اين زمينه گفت: متأسفانه زمانى كه ما در مورد تحولات اقتصادى و اصلاح قانون در اين بخش صحبت مى كنيم، برخى به گونه اى تيتر مى زنند كه گويا ما همكاران خود را در اين حوزه ها مورد انتقاد قرار مى دهيم.دكتر احمدى نژاد افزود: اگر نظام مالياتى در گذشته كار خود را به نحو مطلوب انجام مى داد، ما امروز شاهد تورم مستمر در كشور نبوديم.رئيس جمهورى در بخشى ديگر از سخنان خود به مسئله تحول در گمرك نيز اشاره كرد و گفت: به رغم زحمات زياد همكاران ما در سازمان گمرك، هيچ كس قادر نيست آمار واقعى ميزان واردات به كشور را اعلام كند چون مى توان با تغيير يك كد، آمار واردات واقعى را جابه جا كرد.رئيس جمهورى با بيان اين كه درخصوص بانكها نيز چنين وضعيتى وجود دارد، گفت: خود مديران عامل بانك ها نيز نمى توانند گزارش روشنى از ميزان پرداخت ها و تسهيلات اعطايى ارائه دهند.وى با اشاره به اين كه به باور من مى توان با همين نيروها شاهد تحولات و اصلاحات لازم در بخش هاى اقتصادى بود، افزود: من ترديدى ندارم كه قواى مختلف، رهبرى عزيز و ملت نيز از تحول و اصلاحات در اين بخش ها حمايت خواهند كرد.دكتر احمدى نژاد در پايان با تقدير از زحمات كاركنان وزارت اقتصاد، حسينى را فردى عالم، جوان و با انگيزه توصيف كرد كه با رأى اعتماد بالاى مجلس براى وزارت اقتصاد انتخاب شد.
وى گفت: اميدواريم كه با حضور آقاى حسينى و استفاده از همه ظرفيت ها، شاهد سرعت در زمينه تحول اساسى و اصلاحات لازم در اين وزارتخانه كليدى باشيم.
تحقق سند چشم انداز در گرو اجراى طرح تحولات اقتصادى است
در اين مراسم سيد شمس الدين حسينى وزير جديد اقتصاد و دارايى نيز گفت: تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله مبتنى بر بازآفرينى و تركيب نهالى جديد بر حوزه اقتصاد، جز با نگاه تحولى مبتنى بر تدبير و برنامه ريزى امكان پذير نيست.
به گزارش فارس حسينى خود را سرباز انقلاب و در خدمت نظام و رهبرى دانست و از حسن ظن رئيس جمهور كه وى را سخاوتمندانه «رويش انقلاب» توصيف كرد ، تقدير كرد.
وزير اقتصاد و دارايى گفت: طرح تحولات اقتصادى فرصت بى نظير و بى بديلى در اختيار دولت و وزارت اقتصاد قرار داده تا در راستاى شكوفايى اقتصاد ملى گام بردارند و اين مسئله مسئوليت سنگينى نيز براى بنده است.
وى ادامه داد: اجراى مباحث اصلى طرح تحولات اقتصادى برعهده وزارت اقتصاد است و اين وزارتخانه در كنار فعاليت هاى مهم ميان مدت و بلندمدت تلاش مى كند امور كوتاه مدتى چون مديريت نقدينگى و حمايت از توليد و فعاليت هاى اقتصادى را نيز پيگيرى كند.
حسينى ادامه داد: برخى مى گويند كمبود فرصت دولت نهم خللى در پيشبرد اهداف وزارتخانه در يكسال باقيمانده از عمر اين دولت است، اما چنانچه حلقه انديشه و همكارى گسترش يابد بر محدوديت وقت غلبه خواهيم كرد و از صاحب نظران و نخبگان اقتصادى و فعالان اين عرصه دعوت مى كنم دولت را در تحول اقتصادى يارى دهند.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن