تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815270668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

40 درصد سهام مخابرات را مردم خريدند چهار ماه ديگر مخابرات كاملاً خصوصي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: 40 درصد سهام مخابرات را مردم خريدند چهار ماه ديگر مخابرات كاملاً خصوصي مي شود
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار،علي صالح آبادي كه در برنامه خبري نشست خبري شبكه دو شب گذشته حضور داشت جزئيات معامله بيش از 2/2 ميليارد سهمي شركت مخابرات را تشريح كرد.
وي گفت؛ حجم كل معاملات روز شنبه بازار سهام در حالي بيش از 360 ميليارد تومان بود كه از اين مبلغ 340 ميليارد تومان مربوط به معامله پنج درصدي سهام مخابرات به قيمت هر سهم 150 تومان بود كه با اين كشف قيمت، ارزش روز شركت مخابرات به 3/7 ميليارد دلار رسيد. وي با بيان اين نكته كه با حضور شركت مخابرات در بورس ارزش بازار سهام كشور به 74 ميليارد دلار رسيد، درخصوص جزئيات خريد 2/2 ميليارد سهم مخابرات اظهار داشت؛ از كل معاملات روز گذشته مخابرات مبلغ 131 ميليارد تومان توسط 16 هزار و 554 نفر سهامدار حقيقي پرداخت شد و 40 درصد از معاملات به مردم اختصاص داشت. وي سهم سرمايه گذاران حقوقي از معاملات مخابرات را 60 درصد اعلام كرد و گفت؛ اين گروه در قالب 305 شركت بيش از 230 ميليارد تومان براي سهام مخابرات صرف كردند كه بيشترين حجم معاملات اشخاص حقوقي مربوط به خريد 100 ميليون سهم توسط يك شركت سرمايه گذاري و كمترين آن 10 هزار سهم بود.

به گفته صالح آبادي بيشترين سهام خريداري شده توسط اشخاص حقيقي هفت ميليون سهم و كمترين آن هزار سهم بود كه اين نوع از معاملات از تنوع خريداران حكايت دارد.

دليل طولاني شدن پذيرش مخابرات

صالح آبادي به پيشينه پذيرش و درج شركت چهار هزار و 587 ميليارد توماني شركت مخابرات اشاره كرد و گفت؛ اين شركت در 26 اسفند 86 به طور مشروط مورد پذيرش قرار گرفت و در 19 خرداد 87 پروانه 60 صفحه يي فعاليت شركت و نوع رابطه بين وزارت و شركت مخابرات به بازار اعلام شد تا قدم مهمي براي واگذاري اين شركت برداشته شود. سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار با تاكيد بر اين نكته كه در اصل 44 فقط واگذاري مطرح نبوده و بايد علاوه بر واگذاري آماده سازي شركت ها نيز انجام شود، اظهار داشت؛ دليل پذيرش و آماده سازي شركت مخابرات در بيش از يك سال اصراري بود كه بورس به لزوم صدور پروانه فعاليت شركت مخابرات داشت تا مردم با اطلاعات شفاف و تفكيك وظايف اجرايي و حاكميتي شاهد عرضه سهام باشند. به گفته صالح آبادي اصلاح اساسنامه شركت مخابرات در موعد مقرر انجام شده و براي تغييرات لازم بايد مصوبه هيات وزيران اخذ مي شد. وي ادامه داد؛ جلسه معارفه شركت مخابرات در 29 خرداد 87 برگزار و خلاصه صورت هاي مالي و طرح تجاري و پروانه فعاليت به زبان انگليسي منتشر شد و سپس در 29 تير 87 اين شركت در بورس درج و اميدنامه آن به طور كاملاً مشروع اعلام شد. رئيس هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه در 14 مردادماه گزارش توجيهي مخابرات نيز منتشر شد، گفت؛ از 12شهريور 86 تا 16 مرداد 87 بالغ بر هزار صفحه اطلاعات از شركت مخابرات دريافت شد كه مهم ترين آنها شامل گزارش عملكرد سه ماهه 87 پيش بيني بودجه 87 به همراه نظر حسابرسي، صورت هاي مالي 29 اسفند 85 و 86 و 6 ماهه سال 86، صورت هاي مالي شركت هاي استاني و ارتباطات سيار و تعهد نامه دولت بودند.

عدم هماهنگي براي فروش سهام

صابر فيضي كه در برنامه خبري ويژه شبكه 2 حضور يافته بود، تصريح كرد؛ براي فروش سهام 2/2 ميليارد سهمي مخابرات و به زمين نماندن بلوك 5 درصدي مخابرات هيچ هماهنگي از پيش تعيين شده يي با نهادهاي سرمايه گذاري به عمل نيامد و تمام فرآيند خريد و فروش در اختيار كارگزاران بود. وي با اشاره به تاريخچه پذيرش شركت مخابرات در بورس اظهار داشت؛ با توجه به خاص بودن نوع فعاليت شركت مخابرات، پذيرش آن در بورس فرآيند طولاني و سختي را پشت سر گذاشت و با حمايت رئيس جمهور و وزير بعد از سه سال شرايط عرضه سهام مخابرات در بورس فراهم شد. مديرعامل شركت مخابرات با بيان اين مطلب كه از 30 شركت استاني دو شركت در سال 85 و يك شركت در سال 86 زيان ده بودند، خاطرنشان كرد؛ با تاكيد بورس مبني بر كنار گذاشتن ذخيره صندوق بازنشستگي چهار شركت زيان ده شدند اما در سال جاري اين چهار شركت نيز زيان ده نخواهند بود. وي با بيان اينكه تغييرات مديريتي بايد بر اساس قانون تجارت در مجمع مطرح شود، گفت؛ مجمع سالانه مخابرات براي صورت هاي مالي 86 در نيمه اول شهريورماه برگزار خواهد شد. رئيس سازمان خصوصي سازي هم به صورت تلفني در اين برنامه حضور يافت و گفت؛ دولت با واگذاري شركت مخابرات اجازه داد بخش خصوصي وارد منطقه حساس و استراتژيكي شود و اين شركت تا چهار ماه آينده با واگذاري 50 درصدي سهام كاملاً خصوصي خواهد شد. غلامرضا حيدري كردزنگنه درخصوص عرضه پنج درصد از سهام مخابرات كه روز گذشته به قيمت هر سهم 150 تومان و به ارزش كل 344 ميليارد تومان كشف قيمت شده بود، اظهار داشت؛ شركت مخابرات يك هلدينگ 31 شركتي است كه دولت با واگذاري آن به بخش خصوصي اجازه داد وارد منطقه حساس و استراتژيكي از صنعت شود. معاون وزير اقتصاد تصريح كرد؛ در حالي 20 درصد از سهام مخابرات به سهام عدالت واگذار شد كه علاوه بر عرضه پنج درصدي سهام در روز گذشته، پنج درصد ديگر به كاركنان آن اختصاص داده شد.

وضعيت عرضه تدريجي يا بلوكي سهام باقيمانده مخابرات ظرف چند روز آينده توسط دولت مشخص مي شود. تا چهار ماه آينده 50 درصد از سهام شركت مخابرات واگذار مي شود و اين شركت كاملاً خصوصي خواهد شد تا هيات مديره آن از بخش خصوصي باشد. با عرضه يك تا دو درصد ديگر از سهام مخابرات بيش از 51 درصد از سهام آن واگذار خواهد شد.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن