تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816360651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار مسوولان ميوه و تره بار نسبت به كمبود عرضه ميوه منتظر انار خارجي باشيد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: هشدار مسوولان ميوه و تره بار نسبت به كمبود عرضه ميوه منتظر انار خارجي باشيد
گروه اقتصادي؛ كاهش ذخيره ميوه، افزايش يكباره قيمت آن را در بازار به دنبال داشت.مديرعامل شركت تعاوني ميوه و تره بار با بيان اينكه ذخيره هاي ميوه قبل از زمان برنامه ريزي رو به اتمام است از اثرات رواني ناشي از كمبود ميوه در ماه هاي آينده و افزايش احتمالي قيمت آن خبر داد.

حسين مهاجران در گفت وگوي خود با اعتماد گفت؛ خشكسالي امسال، سرمازدگي سال گذشته و تغيير كاربري باغات در نقاط مختلف كشور از مهم ترين عوامل كاهش عرضه ميوه در امسال بود.

وي گفت؛ از 15 مردادماه كمبود ميوه هاي فصل مثل هلو، انجير، شبرنگ، سيب گلاب و انگور داشتيم حتي خشكبار هم آسيب ديده است. به گفته مهاجران قطع درختان انار در 150 هزار هكتار از اراضي كشور كاهش شديد توليد انگور در كشور و عرضه ديرهنگام شبرنگ به بازار آن هم با مقدار كمتر از تقاضا از دلايل افزايش قيمت اين گونه ميوه ها است. مهاجران با اشاره به اين نكته كه بيشترين رشد قيمت ميوه مربوط به انگور است كه در حال حاضر با افزايش شديدي نسبت به سال گذشته و به قيمت هزار تومان در بازار به فروش مي رسد، افزود؛ هم اكنون شبرنگ با 13 درصد افزايش قيمت و به قيمت هزار تا 1200 تومان و سيب گلاب نيز با افزايش 37 درصد نسبت به سال گذشته در بازار عرضه مي شود.

مهاجران تاكيد كرد؛ در حال حاضر تلاش مي كنيم كمبود ميوه هاي فصل به بحران تبديل نشود و بتوانيم تا چند روز آينده كمبود هندوانه و خربزه را رفع كنيم و كمبود انار را با واردات از افغانستان و پاكستان جبران كنيم.

حاج فتحعلي دبير اتحاديه صنف بارفروشان در گفت وگو با اعتماد با اعلام افزايش قابل توجه قيمت ميوه و تره بار در 10 روز اخير به علت كمبود عرضه در بازار در بخشي از سخنان خود از ضرر كشاورزان به علت قيمت پايين سيب زميني در بازار خبر داد و گفت؛ در حال حاضر قيمت هر كيلو سيب زميني در ميادين حدود 200 تومان است كه ضرر عمده يي را به كشاورزان اين بخش وارد مي كند. وي افزود؛ در صورتي كه بتوانيم تعادل در صادرات و واردات ميوه و تره بار را حفظ كنيم دچار چنين افزايش قيمت ناگهاني يا ضررهاي عمده نخواهيم شد.

وي از واردات انگور اظهار بي اطلاعي كرد اين در حالي است كه در بازار ميوه و تره بار انگورهاي وارداتي مصري عرضه مي شود كه به گفته خرده فروشان تا دو هفته قبل قيمت هر كيلو از اين نوع انگور 6 تا 8 هزار تومان بوده كه با عرضه انگورهاي داخلي قيمت آن به 2500 تومان در هر كيلو كاهش يافته است. حسين مهاجران درباره واردات انگورهاي مصري گفت؛ در حال حاضر واردات اصلي ميوه و تره بار موز، مركبات، انبه و آناناس است و واردات اين نوع انگور بسيار جزيي است و بخش عمده واردات انگور از برزيل و شيلي صورت مي گيرد.

در همين حال به گزارش بانك مركزي بيشترين رشد قيمت ميوه در هفته منتهي به 18 مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته مربوط به گيلاس است. طبق اين گزارش متوسط قيمت هر كيلو گيلاس در سطح شهر تهران در مردادماه سال گذشته 1838 تومان بوده اين در حالي است كه امسال هر كيلو گيلاس با 125 درصد افزايش به قيمت 4150 تومان به فروش مي رسيد. همين طور قيمت هر كيلو انگور در هفته جاري در سطح شهر 1290 تومان اعلام شده است كه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 616 تومان افزايش داشته است. در ادامه اين گزارش قيمت هر كيلو خربزه و هندوانه در هفته منتهي به 18 مردادماه سال 86 به ترتيب 442 تومان و 240 تومان بوده كه در هفته منتهي به 18 مردادماه امسال به ترتيب به 531 تومان و 297 تومان رسيده است كه با توجه به اين قيمت ها هر كدام 20 درصد و 23 درصد افزايش قيمت داشته است. قيمت هر كيلو سيب گلاب هم در هفته منتهي به 19 مردادماه سال گذشته در سطح شهر تهران 908 تومان بوده كه با رشد 37 درصدي در سال 87 به قيمت 1478 تومان رسيده است. طبق اين گزارش هر كيلو زردآلو به قيمت 1433 تومان در هفته منتهي به 18 مردادماه امسال در سطح شهر تهران به فروش رسيده است. اين در حالي است كه قيمت آن در مدت مشابه سال گذشته 1138 تومان بوده است و با رشد قيمت 25 درصدي مواجه بوده است. در ادامه اين گزارش قيمت هر كيلو شبرنگ در هفته اخير سال جاري 1179 تومان اعلام شده است كه تنها با رشد قيمت 13 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح شهر تهران عرضه شده است. قيمت آلو، هلو، طالبي، انجير و گلابي از ديگر قيمت هاي اعلام شده اين گزارش است كه طبق آن قيمت هر كيلو آلو با 28 درصد افزايش در هفته منتهي به 18 مردادماه سال جاري با 265 تومان افزايش به 1179 تومان رسيده است. قيمت هر كيلو هلو و طالبي هم در هفته اخير سال جاري به ترتيب با 18 درصد و 14 درصد افزايش قيمت اعلام شده است. هر كيلو هلو در هفته منتهي به 18 مردادماه امسال 1075 تومان بوده است. طالبي هم با رشد 14 درصدي در هفته اخير امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با قيمت 408 تومان به فروش رسيده است. در اين گزارش كمترين افزايش قيمت ميوه فصل مربوط به انجير و گلابي است كه طي آن قيمت هر كيلو انجير در هفته منتهي به 18 مردادماه سال 87 حدود 1344 تومان بوده در حالي كه در سال گذشته قيمت آن 1192 تومان بوده است.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن