تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801207748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

20 مرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: 20 مرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- شماري از شهروندان در تماس تلفني با ستون در شهر چه خبر از اينكه برخي از تزريقاتي‌ها نداشتن سرنگ را بهانه كرده و از ارائه سرويس به بيمار خودداري مي‌كنند، گلايه دارند.

سرنگ نداريم

به گفته آنها در برخي از تزريقاتي‌ها در صورتي كه بيمار سرنگ به همراه نياورده باشد از وي خواسته مي‌شود تا به داروخانه رفته و سرنگ تهيه كند.

اين در حالي است كه برخي بيماران از حال مساعدي برخوردار نيستند و همراهي هم ندارند كه اين خريد را براي آنها انجام دهد و به اين ترتيب ، دچار سرگرداني و معطلي مي‌شوند.

درخواست پرسنل تزريقاتي از بيمار براي تهيه سرنگ در حالي انجام مي‌شود كه اصولا انتظار مي‌رود همانگونه كه از نام اين محل پيداست، ابتدايي‌ترين ابزار براي تزريق، يعني سرنگ در آن موجود باشد؛

البته در موارد معدودي هم ديده شده است كه سرنگ موجود بوده و تنها به اين دليل بيمار دنبال سرنگ فرستاده مي‌شود كه از تعداد سرنگ‌هاي موجود در تزريقات كم نشود.

اين درحالي است كه مي توان به اندازه كافي سرنگ تهيه ‌نمود و در مقابل، هزينه آن را از بيماران دريافت كرد.

چاي دراستكان كدر

چاي يكي از آن نوشيدني‌هايي است كه براي ما ايراني‌ها از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و از سوي ديگر، متخصصان نيز نوشيدن چند فنجان از آن را در طول روز توصيه مي‌كنند. اما گاهي ظروفي كه براي سرو كردن اين نوشيدني استفاده مي شودآن را به يك نوشيدني آلوده تبديل مي‌كند.

متاسفانه در برخي از ادارات يا رستوران ها و به خصوص چايخانه‌ها، فنجان و استكان هايي كه براي چاي مورد استفاده قرار مي‌گيرد به شدت كثيف و جرم گرفته ‌است. جرم اين ظروف از آنجايي ناشي مي‌شود كه استكان‌ها به خوبي شسته نمي‌شود و آثار باقيمانده از چاي‌ روي آنها جرم ايجادمي‌كند.

خوب است كه در شست وشوي استكان‌ها دقت بيشتري صورت گيرد تا هم ظاهر آنها دلنشين‌تر باشد و هم چايي كه در آن ريخته مي‌شود، آلوده نشود.

توپ سنگين، شيشه ترد

اگر امكان اين وجود داشت كه در كنار طرح خارج كردن مشاغل پر سر و صدا از مركز شهر،‌ طرح خارج كردن بازي‌هاي پر سر و صدا و به اصطلاح شيشه‌شكن از كوچه‌ها نيز به اجر‌ادر‌مي‌آمد بسيار ي از شهروندان نفسي به راحتي مي‌كشيدند.

در كوچه‌هاي داراي سبد بسكتبال، به دليل سنگيني توپ اين بازي،‌ در كنار صداي آن و هياهوي بازيكنان، هر چند روز يكبار يك شيشه شكسته نيز نصيب همسايه‌ها مي‌شود.

اين در حالي است كه تاسيس زمين‌هاي بازي مجهز به دروازه فوتبال و سبد بسكتبال در هر محله‌اي از ضروريات است و شايد كمبود آن منجر به سر از خاك درآوردن سبد بسكتبال در وسط كوچه و خيابان شده است.

شاهد اين موضوع نيز زمين‌هاي بازي شلوغ محله‌هاوسبدهاي بسكتبال آن است. به طور حتم افزايش زمين‌هاي بازي هم آسايش ساكنان محل را تامين كرده و هم اوقات فراغت جوانان را پر و پيمان مي‌كند.

پياده‌‌رو باريك مي‌شود

اين طور كه برخي پيمانكاران ساختماني پيش مي‌روند تا چند وقت ديگر ممكن است يك تابلوي جديد راهنمايي و رانندگي آن‌هم براي عابران پياده‌ نصب شود. نصب تابلوي«‌پياده‌رو باريك مي‌شود» از آن جهت لازم به نظر مي‌رسد كه در برخي نقاط شهر پيمانكاران ساختماني حسابي حريم پياده‌رو را نقض كرده و به سمت آن پيشروي كرده‌اند.

گل‌ها و درختان و باغچه‌ اين مناطق هم در اغلب اوقات تقصيري ندارند؛ زيرا هنوز كسي وقت نكرده براي هرس كردن و آرايش شاخ و برگ اضافه، به اصطلاح سري به آنها بزند.

بنابراين در برخي از اين پياده‌رو‌هاي اشغال‌شده، رهگذران مجبورند براي عبور و مرور ابتدا به طرف مقابل اجازه عبور دهندتاپس از آن بتوانند از پياده‌رو يا معبر جديد عبور كنند؛ زيرا اين محدوده به حدي باريك است كه فقط يك نفر قادر به عبور از آن است.

تاريخ درج: 20 مرداد 1387 ساعت 23:04 تاريخ تاييد: 20 مرداد 1387 ساعت 23:21 تاريخ به روز رساني: 20 مرداد 1387 ساعت 23:16
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن