تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814783618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - جايي براي پيرمردها


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ورزش - جايي براي پيرمردها


ورزش - جايي براي پيرمردها

عليرضا خطيبي : برنده‌ها: برق شيراز و ذوب‌آهن: تصور اينكه برق و ذوب چنين عملكردي داشته باشند به ذهن هيچ‌كس نمي‌رسيد. محمد عباسي يك برق آماده دارد كه مدت‌هاست شكست نخورده و اين هفته هم با يك نتيجه كوبنده صدر جدول را نارنجي كرده از آن طرف منصور ابراهيم‌زاده هم ثابت كرده انگ ذوب‌آهن بوده و سال‌ها به دلايل واهي از رسيدن به حق مسلمش محروم شده است. برق شيراز را مي‌توان يك خطر بالقوه براي هم‌تيمي‌هاي ليگي دانست، ذوب‌آهن هم مقابل پيكان نشان داد كه براي تك‌تك دقايق بازي برنامه دارد و لحظه‌اي ضربه نهايي را مي‌زند كه هيچ‌كس توقع ندارد؛ مثلا دقيقه 2+90.
ابومسلم و خداداد عزيزي
ابومسلمي كه در ورزشگاه ثامن با كنترل از راه دور خداداد عزيزي كه در جايگاه VIP نشسته خيلي زود با ناكامي، شكست هفته اول و بحران خداحافظي مي‌كند. خداداد فصل قبل در همين ورزشگاه مقابل صبا با يك گل شكست خورد اما تفاوت آن روز با اين فصل در محل نشستن او بود؛ او وقتي از روي نيمكت به طبقات بالاتر رفت و بين خودش و تيم يك حد واصل به نام برگي‌زر قرار داد به موفقت رسيد. ابومسلمي‌ها بايد از سازمان بخواهند تا بين بازي آنها و پيام يك فاصله چندساعته باشد تا خداداد با فراغ بال به تيم‌هايش برسد.
بيژن ذوالفقارنسب و علي نظرمحمدي
بزرگ‌ترين منتقد امير قلعه‌نويي در تمام زمان حضور اين مربي در تيم‌ملي بود و بارها خودش را به لحاظ توانايي بالاتر از قلعه‌نويي مي‌دانست و از حق‌گرفته‌اش مي‌گفت. پس جدال با دشمن ديرينه مي‌توانست يك اعاده حيثيت باشد و اين اتفاق هم افتاد، ذوالفقارنسب او وقتي درخشش خيره‌كننده علي نظرمحمدي را ديد كاملا به گل زدن اميدوار شد. دروازه‌بان پگاه را بايد مرد برتر هفته دانست كه يك تنه سه امتياز براي پگاه به‌دست آورد، نظرمحمدي مقابل استقلال به اندازه همه دوران حضور امثال ميرزاپور در سطح اول فوتبال ايران درخشيد و توپ گرفت.
مهدي شيري و كريم باقري
آنها مهره‌هاي تمام‌شده‌اي هستند؟ اگر درخشش اين دو هفته را مدنظر قرار دهيم جواب قطعا منفي است. مهدي شيري اين روزها يادآور همان جوان فانتزي خارق‌العاده برق در اواخر دهه 70 است كه هر گلري را با ضربات چيپ از دم تيغ مي‌گذراند. كريم باقري هم در 35 سالگي مرد اول پرسپوليس لقب‌گرفته و از فرصت‌ها استفاده مي‌كند. راستي باقري آماده‌تر است يا همه هافبك‌هاي علي دايي؟
افشين قطبي
وقتي بازي مساوي است و يك مربي با ايجاد تغييراتي كوچك در شاكله تيم به پيروزي مي‌رسد، نامش را قطعا بايد در ليست برنده‌ها نوشت. قطبي انتقام آن شكست 3 بر صفر سال قبل در جام حذفي را گرفت، شكستي كه او و تيمش را تا هفته‌ها در بحران غوطه‌ور كرد.

بازنده‌ها
برادران شفيع‌زاده
هنوز باورشان نشده است كه ليگ هشتم استارت خورده و تيم آنها در هفته دوم له شده است. آنچه در اين سال‌ها از برادران شفيع‌زاده به ياد مانده مانورهاي مالي اكثرا توخالي بود، در كنار ناله‌هاي هميشگي از بي‌پولي و اين پارادوكس در كنار بازي رولت روسي آنها با مربيان مختلف روزهاي خوشي را رقم زده است. بايد اعتراف كرد كه ميثاقيان انگ نشستن روي نيمكت اين تيم است؛ مثلث او و برادران شفيع‌زاده يك آرزوي تقريبا برآورده شده است. از تيمي كه مديرعاملش توقع دارد حقوق مربي بركنار شده توسط فردوسي‌پور داده شود چه توقعي داريد؟
امير قلعه‌نويي
نگذاشت ليگ حداقل به هفته‌هاي چهارم و پنجم برسد و بعد از پروژه دست‌هاي پشت پرده‌اي بگويد كه نمي‌خواهند و اجازه نمي‌دهند تا تيم او قهرمان شود. واقعا علي دايي مقصر بود كه مهاجمان استقلال توپ‌ها را به در و ديوار مي‌كوبيدند؟ علي كفاشيان چقدر نقش در درخشش علي نظرمحمدي داشت؟ امير قلعه‌نويي آدم زيركي است چون با لم كار در ليگ آشناست؛ در روز اول هفته از دست‌هاي پشت پرده مي‌گويد، دو روز وسط از اميد به آينده و دو روز آخر از حريف آخر هفته و دوباره روز از نو و روزي از نو.
حنيف عمران‌زاده
فصل قبل و اين فصل فقط يك قدم تا پوشيدن پيراهن پرسپوليس فاصله داشت ولي هر دو بار ترجيح داد تا تعصبش را به پاس نشان دهد اما مقابل عشق قديمي ناگهان دچار نوستالژي شد، دنيا روبه‌رويش تيره و تار شد و او بدون توجه به بازي توپ هم بازي را با دستانش گرفت تا ببوسد، اخطار دوم را گرفت و اخراج شد و پاس 10 نفره تاب مقاومت را به طور كل از دست داد. عمران‌زاده فصل قبل هم سازنده گل تساوي پرسپوليس مقابل پاس در آزادي بود و گويا... قضيه محرم‌نژاد و استقلال كه يادتان هست؟
محمد احمدزاده
مشتري پر و پا قرص ستون بازنده‌هاست و گويا به هو شدن عادت كرده است؛ هفته قبل و در خانه پس از شكست مقابل راه‌آهن هو شد و اين هفته هم به پاس خدمات ارزنده‌اي كه براي برق شيراز انجام داد و آن شكست‌هاي پياپي از طرف شيرازي‌ها مورد استقبال قرار گرفت. ملوان احمدزاده حتي يك گل هم در اين دو هفته نزده و اين اگر جاي هو شدن ندارد پس جاي چه دارد؟
علي دايي
با كارهايش هر روز به تعداد دشمنانش مي‌افزايد و اين موضوعي نيست كه براي تيم ملي آينده اميدواركننده‌اي را رقم بزند. با كدام استدلال دايي تشخيص داد پنج بازيكن سايپا لياقت حضور در تيم ملي را دارند؟ آيا اين دعوت با قضيه لغو بازي‌هاي سايپا و ايجاد يك فرصت مناسب براي ليت‌بارسكي ربطي دارد؟ دايي مي‌تواند با قاطعيت از برتري بازيكنان مورد علاقه‌اش (صادقي، پروين، رحمتي، زنيدپور و ميرزاپور) به امثال باقري، منتظري، نظرمحمدي، شيري و ميرقرباني حرف بزند؟ آينده او و تيم‌ملي ما به كجا خواهد رفت؟
ركوردها
1 -ملوان از شروع نيم‌فصل دوم قبل با پيروزي خداحافظي كرد و گويا علاقه‌اي به شكستن اين طلسم در اين فصل هم ندارد. شاگردان احمدزاده در تمام 17 هفته نيم‌فصل دوم ليگ هفتم فقط يك‌بار پيروز شدند و حالا اين يك پيروزي به 19 بازي رسيده است. يعني ملوان فقط 5درصد بازي‌هايش را برده است و جاي تعجب ندارد كه در گمانه‌زني‌ها ستون اول شانس‌هاي سقوط را به‌خود اختصاص داده.
-2 استقلال امير قلعه‌نويي آلرژي وحشتناكي به هفته دوم دارد؛ در سال اول پيروزي دو بر صفر مقابل برق را با تساوي 2 بر 2 عوض كرد. در سال دوم اين اتفاق مقابل صباباتري افتاد تا امير قلعه‌نويي باز هم پيروز نشود. در سال سوم حضور او كه به قهرماني استقلال ختم شد، استقلال با يك گل مقابل پاس دنيزلي شكست خورد و حالا پس از يك وقفه دو ساله باز هم آنها در راه كسب سه امتياز ناكام ماندند.
گلها
گل پگاه را بايد مدرسه‌اي‌ترين گل هفته دانست. آلوز با استفاده از قدرت بدني بالايش تمركز مدافعان استقلال را براي دفع توپ به هم زد و بلافاصله پس از لو رفتن آن به سمت نقطه كور خط دفاع استقلال حركت كرد، اميرحسين يوسفي توپ بادآورده را در حالي كه به سمت چپ حركت مي‌كرد براي مهدوي در راست فرستاد و كاپيتان پگاه هم بدون مكث آن را براي آلوز ارسال كرد و... گل. ضربات مهدي شيري را هم نبايد فراموش كرد. او با استفاده از تكنيك بالايش به راحتي از ميان مدافعان حريف عبور مي‌كند و اينجاست كه خاطرات دوران طلايي رائول در رئال را به ياد مي‌آورد. سرش را بالا مي‌گيرد و ضربات چيپ مرگبارش را به رخ مي‌كشد. شيري با سه گل‌زده حالا آقاي گل ليگ برتر هشتم است و هر سه گل را هم با ضربات چيپ زده.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن