تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813175776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - آخرين وضعيت عمادالدين باقي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سياست - آخرين وضعيت عمادالدين باقي
سياست - آخرين وضعيت عمادالدين باقي

روز گذشته اخباري درخصوص پرونده قضايي تعدادي از فعالان سياسي، فرهنگي و دانشجويي منتشر شد.

انتقال باقي به زندان 209
در حالي كه طبق تقويم زندان 55 روز تا آزادي عمادالدين باقي، باقي مانده است، وي بارديگر از بند 350 اوين به بند 209 منتقل شد. اين درحالي است كه باقي در حال گذراندن ماه‌هاي پاياني محكوميت يك‌ساله خود است و در پرونده مفتوحه انجمن دفاع از حقوق زندانيان نيز پرونده باقي در مرحله دادرسي قرار دارد كه يك جلسه آن برگزار شده و تاريخ جلسه بعدي دادرسي در سي‌ام مردادماه تعيين شده است و طبق قانون در جريان دادرسي هيچ مقام قضايي نمي‌تواند پرونده متهم يا متهمان را به دادسرا بازگرداند و نسبت به تجديد بازجويي اقدام كند و بنا به اخبار رسيده قاضي دادگاه انقلاب اسلامي نيز چنين دستوري نداده است و حتي به دليل نبودن پاره‌اي اسناد عليه باقي در پرونده خواستار ارائه اين اسناد شده است. همچنين باقي بنابر توصيه پزشكان مورد تاييد زندان اوين از زمان ناراحتي‌ها و نارسايي‌هايي كه سال گذشته در بند 209 اوين دچار آن شده است نبايد در محيط‌هاي استرس‌زا مانند زندان قرار گيرد در حالي كه درست روز شنبه (19/5/87) زماني كه پزشك زندان او را آماده اعزام به بيمارستان براي درمان قلب مي‌نمود به جاي بيمارستان به بند 209 انتقال يافت. پرونده ديگر عمادالدين باقي درباره سفر خانواده وي به دوبي نيز گرچه در دادگاه تجديد نظر با اعلام برائت كامل باقي و خانواده‌اش بنا به اعلام سخنگوي قوه قضائيه قطعي اعلام شده بود با اعمال ماده 18 از سوي مقامات براي آن در مهرماه آينده تاريخ رسيدگي مجدد صادر شده است. اين درحالي است كه طبق قانون زندان عمادالدين باقي روز هفدهم مهرماه آينده بايد آزاد شود.
بني‌طرف به پنج سال زندان محكوم شد
از سوي ديگر شعبه 15 دادگاه انقلاب يوسف عزيزي بني‌طرف نويسنده و روزنامه‌نگار ايراني را به پنج سال زندان محكوم كرد. اتهام بني‌طرف، اقدام عليه امنيت ملي عنوان شده بود كه وي اتهامات وارده را رد كرد. يوسف عزيزي بني‌طرف بعد از حوادث اهواز در پنجم ارديبهشت 84 در تهران دستگير شد اما پس از گذراندن 65 روز زندان در اهواز با وثيقه 100 ميليون توماني آزاد شد. قرار است صالح نيكبخت ـ وكيل ايشان ـ طي مدت قانوني در دادگاه تجديدنظر به حكم صادره اعتراض كند. از بني‌طرف 24 كتاب و صدها مقاله به زبان‌هاي فارسي و عربي منتشر شده است.
جلسه بازپرسي علي نيكونسبتي برگزار شد
همچنين به گزارش خبرنامه اميركبير جلسه بازپرسي علي نيكونسبتي مسوول روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) برگزار شد. اتهامي كه به نيكونسبتي تفهيم شده است اقدام عليه امنيت ملي و اخلال در نظم عمومي از طريق شركت در تجمع 18 تير 1386 است. وي پيش از اين نيز در پرونده ديگري به پنج ماه حبس و 10 ضربه شلاق كه به واسطه عدم سوءپيشينه به جزاي نقدي تبديل شد، محكوم شده است و همچنين دو پرونده ديگر وي به علت اعتراض به تعرض ماموري از دانشگاه كرمانشاه به يك دختر دانشجو و اعتراض به قتل يك دانشجو در حال رسيدگي است. بازپرسي نيكونسبتي در حالي انجام شد كه قريب يك ماه از دستگيري بهاره هدايت و محمد هاشمي مي‌گذرد. همچنين چندي پيش علي عزيزي ديگر عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت به سه سال حبس تعزيري محكوم شد.
احضار ضيا‌الدين نبوي دانشجوي ستاره‌دار
اين در حالي است كه ضياالدين نبوي از فعالان دانشجويي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و از دانشجويان محروم شده از تحصيل، به دادگاه احضار شد. پيش از اين سعيد يعقوبي و علي نقي‌پور احضار شده بودند.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن