تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804605025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قم براي پذيرايي از ميهمانان نيمه شعبان آماده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: قم براي پذيرايي از ميهمانان نيمه شعبان آماده مي شود
* حسين محمد رضايي
قم- خبرنگار قدس: پانزدهم شعبان سال 255 هجري قمري خورشيدي طلوع كرد كه پيامبر اكرم(ص) آمدن او را نويد داده بود و خطاب به يگانه دختر خود فرموده بود «بشارت باد بر تو اي فاطمه كه مهدي از نسل توست».
اكنون كه بر اثر جبر زمانه دسترسي به مكان تولد او براي شيعيان اهل بيت(ع) وجود ندارد و از سويي خود سفارش مسجد مقدس جمكران را به شيعيان كرده است، چشمها به مناره هاي اين مسجد گره خورده تا شايد اين جمعه بيايد.
اشتياق مردم براي حضور در مسجد مقدس جمكران براي عرض ادب و تبريك و شادباش به اهل بيت هر روز بيش از پيش است تا جايي كه امكانات استان قم پاسخگوي اين همه اشتياق و حضور معنوي نيست.
امسال با هماهنگي ادارات و نهادهاي مختلف، مردم در انتظار برپايي جشنهاي ويژه نيمه شعبان به صورت مطلوب هستند، اما امكانات موجود در استان چه عمراني و چه خدماتي پاسخگوي اين نيازها نيست.
كمبود پاركينگ، آب آشاميدني و سرويس بهداشتي و نيز گره هاي كور ترافيكي از جمله مشكلاتي اند كه همه ساله مردم گرفتار آن هستند.
به همين منظور به سراغ مسؤولان اين امر رفتيم و از اقدامهاي انجام شده جويا شديم.

افزايش پارك سوارها تا 87 هكتار
مهندس بهشتي، سرپرست شهرداري قم درباره نحوه خدمات رساني به زائران در نيمه شعبان مي گويد: زيرساختها افزايش يافته و ما در مباحث عمراني و خدماتي بهتر عمل مي كنيم. وي مي افزايد: پارك سوارهاي موجود تا 87 هكتار افزايش يافته و تعداد 280 سرويس بهداشتي با همكاري سازمانهاي مسكن و شهرسازي و ميراث فرهنگي به سرويسهاي بهداشتي افزوده شده است كه در پارك سوارهاي مختلف نصب شده اند.
بهشتي تأمين آب شرب بهداشتي را از ديگر برنامه ها ذكر مي كند و اظهار مي دارد: غرفه هاي مختلفي توسط سازمان ميادين در اختيار مراكز خيريه و بخش خصوصي قرار گرفته است.
وي آمار زائران مسجد مقدس جمكران را در سال گذشته حدود يك ميليون نفر ذكر مي كند و مي افزايد: امسال آمارگيري دقيقي را انجام مي دهيم تا به واقعيت نزديكتر باشد.
سرپرست شهرداري قم در ادامه با اشاره به اينكه بسياري از مردم مي خواهند نيمه شعبان را در جمكران باشند، خاطرنشان مي كند: بوستانهاي مختلفي را در سطح استان براي استراحت و اسكان مردم در نظر گرفته ايم.
وي پخش مازوت در پاركينگهاي مختلف براي جلوگيري از ايجاد گرد و غبار را از جمله اقدامات انجام شده مي داند و مي گويد: تمامي پاركينگها از روشنايي لازم برخوردار مي شوند و شوراي ترافيك نيز با اجراي برنامه هاي خاص محدوديت ترافيكي را پيش بيني كرده است.

افزايش 110 دستگاه به ناوگان اتوبوسراني قم
محسن صابري، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم نيز مي گويد: در ايام نيمه شعبان از سراسر كشور حدود سه ميليون زائر براي زيارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و شركت در جشنهاي ميلاد منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر(عج) در مسجد جمكران حضور مي يابند.
وي مي افزايد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسراني شهرداري قم با ظرفيت 170 دستگاه اتوبوس مشغول فعاليت است كه در اين ايام اتوبوسها به 280 دستگاه افزايش مي يابد.
وي به تقويت ناوگان اتوبوسراني با كمك گرفتن از استانهاي همجوار در ايام نيمه شعبان خبر مي دهد و اظهار مي دارد: به منظور ارائه خدمات بيشتر و كنترل بهتر تردد وسايل نقليه كمكهايي را از پنج استان همجوار و با سه شيفت كاري مجزا طي اين ايام پيش بيني كرده ايم.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهري شهرداري قم در ادامه به راه اندازي بيش از 75 هكتار پارك سوار براي توقف خودروها و اتوبوسها در اطراف مسجد مقدس جمكران اشاره مي كند و اظهار مي دارد: اين پارك سوارها در قالب ۶ پارك سوار با ظرفيت ۸ هزار وسيله نقليه، ساماندهي و آماده سرويس دهي است.
وي مي گويد: اين حجم پارك سوار بدون ترديد جوابگوي حضور ميليوني زائران مسجد مقدس جمكران در نيمه شعبان نخواهد بود و ما در صدديم از ناوگان اتوبوسراني شهري براي انتقال زائران به جمكران بهره بگيريم.
صابري از احداث ۲ مسير جديد منتهي به مسجد مقدس جمكران خبر مي دهد و تصريح مي كند: احداث ۲ مسير جديد خضرنبي تا مسجد مقدس جمكران و اتصال انتهاي شهرك قدس به مسير خضر نبي تا مسجد مقدس جمكران در راستاي كاهش تردد و ترافيك ناشي از حضور زائران در مبادي ورودي است.
وي از همكاري سازمان اتوبوسراني تهران براي جابجايي زائران در نيمه شعبان خبر مي دهد و مي افزايد: با مساعدت شهردار تهران تعداد 200 دستگاه اتوبوس واحد از تهران به قم منتقل مي شوند.
صابري تعداد اتوبوسهاي كمكي از استانهاي همجوار را 400 دستگاه عنوان مي كند و مي گويد: در حال حاضر سه ايستگاه اصلي انتهاي خيابان خاكفرج شبستان امام خميني(ره) و پارك سوار شمالي در سه شيفت فعال و مجزا اقدام به انتقال زائران به سمت پارك سوارهاي مسجد مقدس جمكران مي كنند.

تشديد طرحهاي امنيتي در قم
احمد حاجي زاده، معاون امنيتي استاندار قم مي گويد: طرحهاي امنيتي توسط نيروي انتظامي تشديد مي شود و رينگهاي مختلف در محدوده جمكران ايجاد مي شود.
وي مي افزايد: طرحهاي امنيتي در كميسيون مربوطه مطرح مي شود و با استفاده از تجربيات گذشته به دنبال ايجاد امنيتي پايدار هستيم.
اين مقام مسؤول مي گويد: شيادان از مردم به عنوان طعمه استفاده مي كنند كه كنترل و هوشياري، فضا را براي متقلبان ناامن مي كند و اگر تخلفي صورت پذيرد، با كمك دستگاه قضايي در پي حل آن هستيم.

23 مرداد شروع جشنهاي نيمه شعبان
صدوقي، مسؤول روابط عمومي مسجد مقدس جمكران از آغاز برنامه هاي ويژه نيمه شعبان از چهارشنبه 23 مرداد ماه مصادف با ۱۱ شعبان خبر مي دهد و مي گويد: همزمان با زادروز ولادت حضرت علي اكبر(ع) جشنواره جوانان منتظر با همكاري كانون مساجد سازمان تبليغات اسلامي قم برگزار مي شود.
معاون اجراي ستاد جشنهاي نيمه شعبان مي افزايد: در دوازدهم شعبان همايش رسانه و مهدويت برگزار مي شود كه با سخنراني استادان حوزه و دانشگاه همراه است.
وي برپايي دعاي ندبه با همكاري هيأت رزمندگان، دعاي سمات و محفل انس با قرآن را از ديگر برنامه هاي اين ستاد عنوان و تصريح مي كند: برنامه اصلي در ۱۳ شعبان با حضور يكي از مراجع آغاز مي شود.
صدوقي برپايي مراسم شكرگزاري با حضور خادمان و محفل شعر انتظار با حضور شاعران جوان را از ديگر برنامه ها اعلام كرد.

اجراي مسابقه بزرگ و سراسري كتابخواني
حجة الاسلام حسين احمدي، مسؤول انتشارات مسجد مقدس نيز مي گويد: با مشاركت راديو معارف و انتشارات مسجد مقدس جمكران مسابقه بزرگ و سراسري كتابخواني از كتاب گفتمان مهدويت تأليف آية ا... صافي گلپايگاني برگزار مي شود.
وي مي افزايد: با مشاركت نهادهاي فرهنگي ۳۰ نمايشگاه در سطح كشور براي نيمه شعبان راه اندازي مي شود كه محصولات فرهنگي مرتبط با مهدويت را عرضه مي كنند.
حجة الاسلام احمدي، چاپ كتاب نفيس «تذكره انجمن قدس» شامل مجموعه اشعار شاعران عصر مشروطه تا اواخر دوره قاجار با مقدمه دكتر حداد عادل، چاپ تابلوي نفيس و منحصر به فرد دعاي سلامتي امام زمان(عج) در ابعاد 50 در 70، چاپ ۲۲ عنوان كتاب ويژه مهدويت و كتاب ويژه معجم احاديث امام مهدي(ع) در ۸ جلد را از جمله اقدامات انجام شده در اين مناسبت عنوان مي كند.

1
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن