تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
ثمره هاشمي:بعيد است قذافي عليه ايران سخن بگويد

گروه سياسي: مشاور ارشد رئيس جمهور مواضع اخير معمر قذافي رهبر ليبي درباره نظام حاكم در ايران را تاييد نكرد و ابراز عقيده نمود طرح كلي اين قبيل مواضع از سوي مقامات ليبي بعيد به نظر مي رسد. به گزارش مهر، سيد مجتبي ثمره هاشمي ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه با توجه به عدم تكذيب اين موضع از سوي سفارت ليبي در تهران به نظر مي رسد اين مواضع حقيقت داشته باشد، گفت: من درجريان اين صحبت ها نيستم شماهم بهتر است ابتدا اين قبيل مسائل را بررسي كنيد تا ببينيد به طور كلي درست است يا خير؟ثمره هاشمي تاكيد كرد: به طور كلي طرح اين قبيل مواضع از سوي مقامات ليبي بعيد به نظر مي رسد.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، قذافي اخيرا در اظهارنظري مقاومت ايران در مقابل فشارهاي غرب در موضوع هسته اي صلح آميز كشورمان را نشانه "تكبر تهران" دانسته بود.مشاور ارشد رئيس جمهور در باره علت عدم حضور محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه مسابقات المپيك گفت: من در جريان اين موضوع نيستم.ثمره هاشمي درباره اهداف سفر رييس جمهور به تركيه و نامه اعتراضي رژيم صهيونيستي به دولت اين كشور، گفت: مگر نامه هاي آنها ارزشي دارد كه توجهي به آن شود و مورد توجه قرار بگيرد. وي با اشاره به ويژگي هاي تركيه اظهار كرد: به هر تقدير تركيه به عنوان يك كشور همسايه، اسلامي و هم فرهنگ با ما كه مراودات بسياري را در عرصه هاي مختلف با جمهوري اسلامي ايران دارد از جمله كشورهايي است كه رايزني هاي مداومي را با تهران داشته و خواهد داشت.ثمره هاشمي با اشاره به منافع مشترك ايران و تركيه درعرصه بين المللي ادامه داد: امروز مردم تركيه ملتي طرفدار حق و عدالت بوده و در صحنه هاي مختلف حاضر هستند ضمن آنكه گرايشات بسياري در اين كشور به فرهنگ اسلامي وجود دارد ولذا تقويت و تداوم ارتباطات بين ايران و تركيه در هر شرايطي امري طبيعي است.مشاور ارشد رئيس جمهور در خصوص سفر اخير مقامات الجزاير به تهران نيز گفت: رابطه ما با كشور الجزاير رابطه اي قوي است و پس از سفر دكتر احمدي نژاد به آن كشور قراردادهاي مهمي بين دو طرف امضا شد، امروز كشورها به لحاظ تجاري و مالي و بانكي روابط خوبي داشته و در بسياري از موارد منطقه اي و بين المللي ضمن همكاري هاي دو جانبه با يكديگر هم جهت هستند.وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه آيا در دولت طرحي براي برخورد مناسب با كارشكني روسيه در تكميل و تحويل به موقع نيروگاه اتمي بوشهر در حال بررسي است؟ گفت: من در جزئيات اين موضوع قرار ندارم و بهتر از مسائل مربوط به آن را از جناب آقازاده رئيس سازمان انرژي اتمي سئوال كنيد.

وزير كشور: به لطف خدا مقتدرم

گروه سياسي: علي كردان در خصوص مسائلي كه اخيرا درباره مدرك تحصيلي اش در رسانه ها و برخي سايت هاي خبري منتشر شده، با اعلام اينكه "متن اصلي اين مدرك در اختيار رسانه ها قرار مي گيرد" در خصوص تاثير مسائل مطرح شده در روز راي اعتماد بر مديريت مقتدر وي در وزارت كشور، گفت: الحمد لله خدا ويژگي اقتدار را به طور خوبي در من قرار داده است. وزير كشور پيش از ظهر ديروز در حاشيه نشست هيئت وزيران در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب ضمن تاكيد بر لزوم تمركز اركان مختلف كشور در ابعاد فرهنگ اسلامي، افزود: بايد با تمركز بر اين ابعاد از ورود جامعه به آشفتگي فكري جلوگيري كنيم و فضاي عمومي جامعه را به سمت آرامش رواني سوق دهيم.وزير كشور در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا وزارت كشور در دوران شما نسبت به اصلاح قانون حاكم بر انتخابات رياست جمهوري اقدام خواهد كرد؟ اظهار داشت: ما در وزارت كشور قانون حاكم بر انتخابات رياست جمهوري را به دقت اجرا مي كنيم.كردان با بيان اينكه تعامل وزارتخانه متبوعش با احزاب مختلف را در دستور كار خود دارد، گفت: تامين بسترهاي تعامل مناسب با احزاب از جمله وظايف وزارت كشور است و من نيز تلاش خواهم كرد تا تعامل خوبي را با احزاب در اين چارچوب برقرار نمايم.وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا با توجه به مسائل مطرح شده در جلسه راي اعتمادش در مجلس ، اقتدار لازم براي تصدي پست وزارت كشور را دارد؟ تاكيد كرد: ما بايد تمام تلاشمان را بر اداره كشور متمركز كنيم و همانگونه كه مشاهده كرديد با تمام حرف هايي كه در آن جلسه درباره من زده شد مجلس شوراي اسلامي به من اعتماد كرد.وزير جديد كشور تصريح كرد: تا كنون كسي درباره اقتدارمن صحبتي نكرده و الحمدالله خدا اين يك ويژگي را به طور خوبي در من قرار داده است.كردان در پاسخ به اين سئوال كه آيا شما نماينده علي لاريجاني در كابينه دولت نهم هستيد؟ يادآور شد: من نماينده دولت در كابينه هستم و با لاريجاني هم رفيقم.

كروبي: شركت ما در انتخابات مشروط نيست

گروه سياسي: دبيركل حزب اعتماد ملي درباره زمان اعلام نهايي كانديداتوري يا عدم كانديداتوري خود براي انتخاب رياست جمهوري آينده گفت: فكر مي كنم پيش از ماه رمضان يا پس از آن اعلام خواهيم كرد كه چه كسي كانديداي ماست. حجت الاسلام و المسلمين مهدي كروبي در گفت وگو با ايسنا، تاكيد كرد: مسلم است كه هستيم و در انتخابات هم شركت مي كنيم. ولي در مورد مصداق و فرد مورد نظر فكر مي كنم اواخر تابستان يا اوايل پاييز اعلام نظر كنيم. وي درباره احتمال اجماع حزب اعتماد ملي بر سر كانديداتوري وي اظهار كرد: حزب كه در اين مورد بحثي ندارد ولي هنوز خود من در اين باره به نتيجه نرسيده ام; حزب مشكلي ندارد و حتي ديگران و برخي گروه ها هم مشكلي ندارند. وي اضافه كرد: درباره اين مسايل بايد صحبت كنيم و ببينيم فضا و اوضاع به چه نحو است، چگونه با ما برخورد مي شود و رقبا چه كساني هستند. دبيركل حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال كه حزب اعتماد ملي حاضر است تا چه ميزان براي اجماع اصلاح طلبان هزينه كند، عنوان كرد: بايد از نظر زماني جلوتر برويم تا ببينيم به چه صورت است. وي ادامه داد: ما در حال حاضر يك كار تشكيلاتي انجام مي دهيم و با ديگران هم گفت وگو داريم و مسلما هم شركت خواهيم كرد و شركت كردن ما به هيچ عنوان مشروط نيست; چراكه اين حق ماست و اگر هم در جايي بي مهري و بي توجهي شد، هم تظلم مي كنيم و مي گوييم. شركت مي كنيم و از اين سهم خود نبايد كنار برويم.

مشايي: اظهارات خلافي نداشتم

گروه سياسي: معاون رئيس جمهوري ضمن تاييد خبر قبلي خود مبني بر اين كه "ما با مردم آمريكا و اسرائيل دوست هستيم"، گفت: براي هزارمين بار و قوي تر از گذشته اعلام مي كنم كه ما با همه مردم دنيا دوست هستيم حتي مردم آمريكا و اسرائيل.به گزارش فارس، اسفنديار رحيم مشايي در نشست خبري كه صبح ديروز در محل كاخ گلستان برگزار شد، اظهار داشت: بنده به حرف هايم افتخار مي كنم و آن ها را اصلاح نمي كنم بلكه هزار مرتبه ديگر نيز تكرار مي كنم كه ما آحاد مردم دنيا را دوست داريم و اين افتخار ماست كه چون اعتقاد و آرمان هايمان انساني است در بين توده هاي مردم در دنيا دشمني نداريم.وي ادامه داد: مردم ايران با مردم آمريكا فرقي ندارند. ما با همه مردم دنيا دوست هستيم حتي مردم آمريكا و اسرائيل.رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: موجوديت رژيم اسرائيل براي تمام دنيا خسارت بار است و پيش از هر كس ديگري در دنيا خسارت رژيم اسرائيل براي مردم آن سرزمين است. لذا يكي از اهداف مبارزه با رژيم اسراييل رفع ظلم و ستم از مردم آن سرزمين است.رحيم مشايي با انتقاد از اظهارات رئيس مجلس گفت: ايشان اظهار داشتند كه صحبت هاي بنده درباره رژيم اسرائيل در شرايط حساس عنوان شده است در حالي كه اتفاقا اين حرف در شرايط حساس كشور قيمت بيش تري دارد. ما براي آزادي مردمي كه در آن سرزمين زندگي مي كنند تلاش مي كنيم و با رژيم اسرائيل مخالفيم.وي گفت: بنده پيش از اين نيز گفته ام كه مردم آمريكا از نظر ارتباطات از برترين ملت هاي دنيا هستند. با افتخار مي گويم كه اين اظهارات را ضرب در هزار كنيد. اين اظهارات را هيچ گاه خلاف نمي دانم.

ارائه خدمات درماني به پسران بيمه شدگان تا 22 سالگي

گروه سياسي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديروز براي تامين نظر شوراي نگهبان، مصوبه قبلي خود را درباره لايحه اصلاح سن فرزندان ذكور مشمولين صندوق هاي بازنشستگي اصلاح كردند. بر اساس اين اصلاحيه، مقرر شد حد نصاب سن برخورداري از خدمات درماني براي فرزندان ذكور مشمول صندوق هاي بازنشستگي كشوري، لشكري و تامين اجتماعي و ساير صندوق هاي بيمه و بازنشستگي، به شرط اشتغال نداشتن به كار، تا 22 سالگي افزايش يابد. بر اساس تبصره اين ماده واحده، همچنين بعد از 22 سالگي با كسر 27500 ريال بابت هر فرزند از بيمه گذار، فرزندان او مي توانند از خدمات درماني آن صندوق بهره مند شوند.بر اساس مصوبه قبلي مجلس كه شوراي نگهبان به آن ايراد بار مالي گرفته بود، حد نصاب سن فرزندان ذكور بيمه شدگان تعيين نشده و در آن آمده بود: تا زمان اشتغال به كار مي توانند از خدمات درماني استفاده كنند.

اصلاح موادي از قانون مجازات اسلامي در مجلس

گروه سياسي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كليات لايحه اصلاح موادي از قانون مجازات اسلامي را تصويب كردند كه براساس آن، چهار ماده اين قانون با توضيحات دقيق تر اصلاح مي شود. كليات اين لايحه در جلسه علني ديروز با 135 راي موافق و 11 راي مخالف تصويب شد. در اين لايحه موادي درباره مجازات دارندگان سلاح، مجازات كساني كه حق انشعاب آب، برق، گاز و تلفن را پرداخت نكرده اند و نيز مجازات توليدكنندگان، فروشندگان يا واردكنندگان مشروبات الكلي، اصلاح خواهد شد.با تصويب كليات، اين لايحه براي بررسي دقيق تر و كارشناسي تر درباره جزئيات به كميسيون تخصصي مربوط فرستاده خواهد شد. در اصل لايحه، اصلاح ماده اي درباره كساني كه حق انشعاب پرداخت نمي كنند مورد نظر دولت بود ولي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در كنار اصلاح اين ماده به اصلاح سه ماده ديگر نيز پرداخته است.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن