تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819485939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاج رضایی : باید دید چرا با این استعدادها در هیچ میدانی پیروز نمی ش�


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: وی درباره عملكرد تیم ملی اظهار كرد: مگرما در طول سال جاری متحمل شكست‌هایی در تمام مراحل ملی از جمله نوجوانان، جوانان و امید نشدیم. حالا هم تیم بزرگسالان ما كه چشم و چراغ مردم بودند به یك ناكامی رسیدند. به نظر من فوتبال ایران نیاز به یك آسیب شناسی دارد. چگونه است كه با این استعداد و سرمایه انسانی در هیچ میدانی صاحب پیروزی نمی‌شویم. فقط نباید اهالی حوزه فوتبال به این مساله رسیدگی كنند بلكه از حوزه‌های دیگر مانند حقوق، جامعه شناسی و روانشناسی باید آسیب‌های فوتبال را بررسی كنند و نتیجه آن را به مسولان ورزش گزارش بدهند.

وی افزود: قبل از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا گفتم كه در مورد تیم ملی در بیم و امید هستم. یعنی با توجه به سرمایه‌های ملی كه داریم امیدوارم، اما به دلیل اینكه بیشتر صحبت می‌كنیم، كار نمی‌كنیم و از آینده هزینه می‌كنیم و مطالبات مردم را به آینده ارجاع می‌دهیم در بیم هستم و در طول مسابقات هم این نظر را داشتم، ولی زمانی كه بازی زیبای تیم ملی را مقابل امارات مشاهده كردم، امیدهایم پررنگ‌تر شد.

حاج رضایی ادامه داد: فوتبال ایران همانی بود كه مقابل كره جنوبی انجام شد. درطول مسابقه شاهد بودیم كه زیر فشار حریف هستیم. از جهت مالكیت توپ، تحمیل اراده و تاكتیك حریف بر ما برتری دارد. به واقع در بخش زیادی از بازی به ویژه تمام نیمه اول در یك موضع دفاعی فرو رفتیم.

این كارشناس فوتبال با اشاره به تعویض‌های افشین قطبی گفت: آمدن خسرو حیدری حالت تهاجمی به تیم ما بخشید و تیم ملی شكل بهتری در سمت راست زمین به خودش گرفت، ولی در ادامه تعویض‌های بدی داشتیم. همچنین تعویض كریم انصاری فرد را هم مناسب ندیدم. البته نمی‌خواهم بگویم كه اگر تعویض‌های بدی را انجام نمی‌دادیم، بازی را می‌بردیم.

وی با اشاره به فاصله فوتبال ایران با كره جنوبی بیان كرد: فوتبال ما به اندازه كره نیست. كره جنوبی رشد می‌كند. در چندین جام جهانی، پی‌درپی شركت می‌كند و خیلی آسان از گروه خودش بالا می‌رود و در جام جهانی بازی‌های درخشانی از خود نشان می‌دهد، اما ما در وعده‌ها، امیدها و نویدها را احاله كرده و در آینده غوطه وریم و زخم‌های فوتبال را با مطائبه و شوخی پاسخ می‌دهیم. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم كه این فوتبال كره جنوبی را شكست بدهد.

وی ادامه داد: اگر روی موج احساسات سوار شویم. بخواهیم یك كار منطقی، زیرساختی و مبتنی بر مبانی علمی و تجربی را شكست دهیم، ممكن است یك بار اتفاق بیفتد، اما هرگز چندین بار تكرار نخواهد شد.

امیر حاج رضایی با اشاره به ضعف مدیریتی فوتبال ایران اظهار كرد: من به كادر فنی انتقادی وارد نمی‌كنم و اگر نقدی وجود دارد به كسانی است كه فوتبال را مدیریت می‌كنند و قدرت تصمیم‌گیری و اجرایی دارند مربوط می‌شود. روی صحبتم با افرادی است كه می‌توانند با راهكارها و ابزارهای مناسب فوتبال را از این شكست‌های پی‌درپی نجات دهند. امیدوارم آنها حرف من را بشنوند.

این كارشناس فوتبال در ارزیابی عملكرد نكونام و شجاعی بیان كرد: تمام بازیكنان در یك دورانی افت می‌كنند و این اتفاق خیلی رخ می‌دهد. آقای نكونام و شجاعی بازیكنان بزرگ این كشورند و در مواقع زیادی برای فوتبال ملی تلاش كردند. به ویژه آقای نكونام كه كاپیتان تیم ملی هستند. باید حرمت این بازیكنان حفظ شود. نكونام و شجاعی در این دوره از بازی‌ها از فرم ایده‌آل خودشان دور بودند.

وی همچنین با مثبت ارزیابی كردن عملكرد بازیكنان جوان در تیم ملی گفت: از این استعدادها در فوتبال ما زیاد است. طبق تحقیق یك كمیته در AFC، به جهت استعدادهای انسانی فوتبال ایران در آسیا اول است و پس از آن تیم‌های عراق و كره جنوبی قرار دارند.

وی با اشاره به سخنان سرمربی كره جنوبی كه گفته بود ایران باید مشخص كند، آیا می‌خواهد قدرت برتر آسیا باشد یا خود را از آسیا جدا كند و به سطح بین‌المللی نزدیك كند، بیان كرد: وقتی استاندارد فوتبال ما ترقی كند و سطح فوتبالمان بالا بیاید، طبیعتا مانند دوران اوج فوتبال ایران كه در آسیا برتر بود، افتخارات آسیایی جامعه ایران را قانع نخواهد كرد. الان به دلیل نزول فوتبال ایران است كه جامعه فوتبال به آسیا راضی شده است، اگر فوتبال ما رشد كند از فوتبال آسیا فراتر خواهد رفت.

وی افزود: رشد فوتبال به یك تاكتیك مربوط نمی‌شود، به یك استراتژی دراز مدت ارتباط ندارد. در حال حاضر برای انجام یك استراتژی در دنیا یك زمان تعیین شده‌ای وجود دارد و آن 4 سال است. یعنی از یك جام جهانی تا جام جهانی بعدی. این استراتژی فدراسیون‌های دنیاست در حالی كه در كشورمان برای یك ماه بعد خودمان برنامه نداریم.

حاج رضایی عنوان كرد: تیم ملی ازجام ملت‌ها كنار رفته است و طبق ضرب المثل معروف "زندگی ادامه دارد" نزدیك به سه سال نیم تا جام جهانی 2014 فرصت داریم. اینجاست كه اگر استراتژی و ابزار داشته باشیم و اگر مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشیم و "داشته باشیم"های دیگر، می‌توانیم به موفقیت‌هایی دست پیدا كنیم.

امیر حاج رضایی در مورد عملكرد افشین قطبی در تیم ملی گفت: مربیان با نتایجشان سنجیده می‌شوند. اگر از این نظر نگاه كنیم آقای قطبی در دو عرصه مهم حضور داشتند. یكی بخشی از مقدماتی جام جهانی بود كه در آنجا توفیق خاصی نداشتند. حالا با اغماض می‌توانیم بگوییم كه در این مرحله نباید به ایشان پرداخت به دلیل اینكه در آن راه طولانی از ابتدا حضور نداشتند و فقط در چند مسابقه بودند. مرحله پایین‌تر همین مسابقات جام ملت‌ها است كه ایشان فرصت كافی و اردوهای تداركاتی مختلفی در داخل و خارج از كشور داشتند و به همان جایی رسیدند كه در سال 1996و 2004 سایر مربیان رسیده بودند. یعنی حذف در یك چهارم نهایی ازلحاظ نتیجه ایشان كاملا ناكام بودند.

این كارشناس فوتبال با اشاره به خط دفاع تیم ملی ادامه داد: انتخاب خط دفاعی تیم ملی از یك باشگاه انتخاب هوشمندانه‌ای است. به دلیل اینكه این بازیكنان افكار همدیگر را می‌شناسند، از درك متقابل برخوردارند و دو تیم ملی هماهنگ‌اشان هم بیشتر می‌شود. تیم ملی از این تدبیر سود برده است. اگر قطبی در تقویت خط دفاعی تیم ملی تاثیر داشته است، من منكر آن نمی‌شوم.

امیر حاج رضایی گفت: فكر می‌كنم حذف تیم ملی می‌تواند مباحث زیادی را در جامعه ما ایجاد كند، ولی باید كلی‌تر به این قضیه نگاه كنیم. نمی‌شود مسابقه دیروز مقابل كره جنوبی را ملاك قرار داد، اما این مسابقه تاییدی بر ناكامی‌ فوتبال ایران است.

وی افزود: در فوتبال فاكتورهای زیادی از جمله مدیریت، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری وجود دارد كه همه اینها در فوتبال ما گم شده است.

حاج رضایی در پایان در پاسخ به این سوال كه برای تشكیل كادرفنی تیم ملی چه نظری دارد بیان كرد: من هیچ پیشنهادی ندارم، زیرا گوش شنوایی نیست تا به آنها گوش بدهد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن