تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806875034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار وزير علوم با وزير آموزش عالي علمي الجزاير؛ زاهدي: تمام پوشش تحصيلي دانشگاه پيام‌نور تا سه سال آينده به صورت آموزش مجازي درمي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در ديدار وزير علوم با وزير آموزش عالي علمي الجزاير؛ زاهدي: تمام پوشش تحصيلي دانشگاه پيام‌نور تا سه سال آينده به صورت آموزش مجازي درمي‌آيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ديدار با وزير آموزش عالي و تحقيقات علمي جمهوري دموكراتيك الجزاير، گفت: تا سه سال آينده تمام پوشش تحصيلي دانشگاه پيام نور به صورت آموزش مجازي درمي آيد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد مهدي زاهدي در اين ديدار با ابراز خرسندي از ديدار با نماينده يكي از كشورهاي جهان اسلام، گفت: ايران علاقه زيادي به بسط و گسترش روابط خود با كشورهاي اسلامي و ساير كشورها دارد.

دكتر زاهدي با اشاره به برگزاري كميسيون مشترك دو كشور ايران و الجزاير در دو ماه گذشته، عنوان كرد: در اين كميسيون بر توافقات چند ساله گذشته موجود بين وزراي آموزش دو كشور تاكيد شد.

وي با بيان اينكه هنوز بخشي از بندهاي آن توافق نامه اجرايي نشده است، اظهار كرد: بايد تلاش شود تا تفاهمنامه از مرحله در كاغذ بودن به مرحله اجرايي درآيد.

وزير علوم با بيان اينكه دو نوع دانشگاه خصوصي - غيرانتفاعي و دانشگاه دولتي در ايران وجود دارد،‌ گفت: از اساتيد دانشگاه‌ها و از كساني كه رتبه‌هاي علمي بالايي دارند خواسته‌ايم تا بخش آموزش غير دولتي ايران را شكل دهند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر سه ميليون و 300 هزار دانشجو در دانشگاه‌هاي كشور حضور دارند اظهار كرد: تعداد اين دانشجويان با آغاز سال تحصيلي جديد در مهر ماه حداقل به 3 ميليون و 500 هزار نفر خواهد رسيد.

دكتر زاهدي با بيان اينكه دانشگاه جامع علمي كاربردي به عنوان يكي از انواع دانشگاههاي ايران و با هدف تربيت نيروهاي كاملا عملياتي ايجاد شده است، خاطر نشان كرد:‌ اين دانشگاه رسالت تربيت تكنسين براي رفع نيازهاي مناطق مختلف كشور را بر عهده دارد و مجري دوره‌هاي كارداني است البته تعداد محددودي دوره كارشناسي نيز در اين دانشگاه فعال است.

وي همچنين با اشاره به تحصيل حدود 800 هزار دانشجو در دانشگاه پيام نور، گفت: اين دانشگاه نيز كه مجري آموزش‌هاي از راه دور، مجازي و نيمه حضوري است به نياز مشتاقان علم آموزي و تربيت متخصص به ويژه در سطح ليسانس پاسخ مي‌دهد.

وي با بيان اينكه انتظار و اولويت اصلي ما از اين دانشگاه گسترش آموزش عالي در پهناي كشور است، گفت: در دانشگاه پيام نور نيز دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكترا فعال شده است.

وزير علوم همچنين با بيان اينكه يك ميليون و 200 هزار دانشجو نيز در دانشگاه‌هاي خصوصي و غير انتفاعي مشغول به تحصيلند، اظهار كرد: اين دانشگاه‌هاي غير انتفاعي تقريبا در تمام شهرهاي كشور فعال شده‌اند.

به گفته وي، دانشگاه آزاد اسلامي يكي از اين دانشگاه‌هاي غير انتفاعي است كه بيش از يك ميليون دانشجو را در خود جاي داده است و از آن مي‌توان به عنوان بزرگترين دانشگاه غيردولتي در سطح جهان اسلام نيز نام برد.

دكتر زاهدي ادامه داد: ساير دانشگاه‌ها نيز، دانشگاه‌هاي كاملا دولتي هستند كه در هر يك از استان‌هاي كشور حداقل يكي از اين دانشگاه‌ها فعالند و هدف آنها تربيت نيروي متخصص مورد نياز كشور و توسعه علم و فناوري در پهناي ايران و جهان است و در واقع بار سنگين توليد علم، تحقيقات و فناوري متوجه اين دانشگاه‌هاست.

وي با اشاره به حضور 50 هزار عضو هيات علمي در كليه موسسات آموزش عالي كشور، عنوان كرد: حدود 28 هزار نفر از اين تعداد در دانشگاه‌هاي دولتي وابسته به وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت مشغول به كارند.

جمعيت دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاههاي دولتي تا سال آينده به 30 درصد جمعيت دانشجويي آنها مي‌رسد

وي با بيان اينكه به ازاي هر 17 دانشجو يك عضو هيات علمي در دانشگاه‌هاي ايران حضور دارند، خاطر نشان كرد: حدود 27 درصد از دانشجويان دانشگاه‌هاي دولتي ما دانشجويان تحصيلات تكميلي هستند كه اين رقم تا سال آينده به 30 درصد جمعيت دانشجويي اين دانشگاه‌ها خواهد رسيد.

دكتر زاهدي با اشاره به برنامه چشم‌انداز 20 ساله كشور گفت: در حال حاضر در سال سوم اين برنامه هستيم و هدفمان در اين برنامه نيل به مقام اول توليد علم و فناوري در آسياي جنوب غربي و كشورهاي اسلامي است.

ايران در بسياري از فناوري هاي حرف اول منطقه را مي‌زند

وزير علوم با بيان اينكه موفقيت‌هاي به دست آمده در آموزش عالي ايران متعلق به كل جهان اسلام و تمام بشريت است، اظهار كرد: ايران در بسياري از فناوريها از جمله فناوري نانو تكنولوژي، هسته‌اي و علومي چون رياضي، شيمي و مهندسي شيمي و برخي از شاخه‌هاي پزشكي حرف اول را در منطقه مي‌زند.

دكتر زاهدي با بيان اينكه متاسفانه جهان اسلام از توان بالقوه خوبي كه در كشورهاي اسلامي وجود دارد به خوبي بهره مند نشده است، گفت: با اتحاد اين كشورها، توسعه صعودي علم و فناوري محقق مي‌شود.

وي با اشاره به فرموده مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اقتدار علمي، ‌اقتدار ملي است، عنوان كرد: اقتدار علمي جهان اسلام مي‌تواند به اقتدار در مسائل سياسي، اقتصادي، امنيتي و ساير حوزه‌ها بدل شود و قطعا در صورت دستيابي به چنين اقتدار علمي كشورهاي استكباري نمي‌توانند با زورگويي مسائل را به ما تحميل كنند.

وزير علوم همچنين با اشاره به پيشنهادات ارائه شده در اجلاس وزراي علوم كشورهاي اسلام (كامستك) در پاكستان، گفت: ايجاد شبكه‌هاي علمي مختلف از جمله شبكه‌ نانو، شبكه دانشگاه‌هاي مجازي و شبكه پارك‌هاي علم و فناوري از جمله اين پيشنهادات بود كه مورد استقبال حاضرين قرار گرفت و از طريق دبيرخانه كامستك پيگيري مي شود.

وي افزود: يقينا ايجاد شبكه‌هاي علمي بين كشورهاي مختلف اسلامي ضمن ايجاد زمينه‌هاي همكاري علمي سرعت توليد علم و اقتدار علمي آنها را افزايش مي‌دهد.

دكتر زاهدي از وزير آموزش عالي الجزاير خواست تا بحث ايجاد كرسي‌هاي زبان فارسي در دانشگاه‌هاي اين كشور و به ويژه دانشگاه الجزاير را پيگيري كند و گفت: اميد است بتوانيم ارتباطات گسترده علمي از طريق كشور الجزاير با ساير كشورهاي اسلامي و كشورهاي آفريقايي داشته باشيم و نسبت به اجراي تفاهم نامه مذكور و ايجاد زمينه‌هايي براي اعطاي بورس تحصيلي، اعزام دانشجو، سفرهاي اعضاي هيات علمي و زمينه سازي براي ايجاد شبكه‌هاي علمي تلاش شود.

وي در خاتمه گفت:‌ ايران علاقه زيادي به گسترش روابط خود به ويژه در حوزه علم و فناوري با كشور برادر الجزاير دارد.

همچنين در اين نشست دكتر رشيد حراوبيه وزير آموزش عالي و تحقيقات علمي الجزاير با بيان اينكه همكاري با كشوري مثل ايران يك نوع همكاري استراتژيك، برادرانه و بسيار مهم براي دو كشور است، گفت: به اعتقاد ما قدم‌هاي مثبت برداشته شده متعلق به تمام جهان اسلام است و موفقيت‌هاي ايران را نيز به منزله موفقيت تمام كشورهاي اسلامي تلقي مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه دو كشور ايران و الجزاير از امكانات بالقوه علمي خوبي برخوردارند اظهار كرد: موضوعات تحقيقاتي ما نيز شباهت‌هاي زيادي به يكديگر دارد كه اين مسئله باعث خواهد شد كه همكاري‌هاي دو جانبه ما براي هر دو كشور مفيد باشد.

وي با بيان اينكه كشور الجزاير آمادگي توسعه همكاري‌هاي علمي و تحقيقاتي با ايران را دارد، خاطر نشان كرد: در حال حاضر يك ميليون و 200 هزار دانشجو، 32 هزار نفر استاد، 15 هزار نفر استاد و محقق و سه هزار نفر محقق در كشور 34 ميليون نفري الجزاير وجود دارند.

وزير آموزش عالي الجزاير با بيان اينكه در حال حاضر در هر استان اين كشور يك دپارتمان تحقيقات علمي فعال است، گفت: 61 نهاد آموزش عالي در اين كشور در كليه رشته‌ها مشغول ارائه آموزشهاي عالي هستند.

وي افزود: تمام اساتيد دانشگاه‌هاي الجزاير ملزم به انجام تحقيقات هستند و مطابق برنامه 5 ساله توسعه علمي دانشگاهي الجزاير، اساتيد ما در قالب عقد قرارداد با دانشگاهها به انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي مي پردازند كه در حال حاضر 15 هزار نفر در قالب اين طرح مشغول به كارند.

به گفته وي، تمام دانشگاه‌هاي كشور الجزاير دولتي هستند و آموزش عالي خصوصي در اين كشور وجود ندارد.

دكتر حراوبيه با استقبال از پيشنهاد ايجاد شبكه‌هاي علمي و توسعه همكاري‌ها بين كشورهاي اسلامي، اظهار كرد: ما بايد از تجربيات جهان در اين زمينه استفاده كنيم چرا كه كشورهاي اروپايي توانستند با اشتراك دستاوردهاي علمي خود به پيشرفت‌هاي زيادي دست يابند.

وي افزود: توافقات انجام شده بين دو كشور ايران و الجزاير تا سال 2010 مي‌باشد كه مقرر شده از سوي كميسيوني با حضور مدير كل وزارت امور خارجه الجزاير و معاون وزير امور خارجه ايران تا ماه اكتبر مواد، محورها و پيشنهادات موجود پيگيري و تحقق شود.

وي با بيان اينكه كادر همكاري‌هاي دو كشور را ترسيم كرده‌ايم، اظهار كرد: كارشناسان دو كشور بايد به اين مسئله جنبه اجرايي ببخشند و آنرا تحقق دهند.

وي افزود: زمينه‌هايي چون نانوتكنولوژي، اطلاعات و تكنولوژي‌هاي مربوط به اطلاعات و مديريت در اولويت برنامه هاي ما هستند.

وزير آموزش عالي الجزاير با بيان اينكه براي ايجاد كرسي زبان فارسي در دانشگا‌ه‌هاي اين كشور معرفي شده‌اند، خاطرنشان كرد: ‌اميد است اساتيد مجربي از سوي شما براي اداره اين كرسي ها معرفي شوند و كرسي زبان عربي نيز با همكاري شما در ايران تشكيل شود.

وي در خاتمه گفت: ‌كشور الجزاير پيگيري برنامه‌ها و اولويت‌هاي مطرح شده را به صورت جدي پيگيري مي‌كند.

گفتني است، در اين ديدار قائم مقام معاونت دانشجويي، معاون آموزشي وزارت علوم و مدير كل نظارت و ارزيابي برجذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، قائم مقام وزير در روابط بين الملل، كارشناس وزارت امور خارجه، كارشناس الجزاير وزارت علوم حضور داشتند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن