تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816953666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس شوراي اسلامي :دولتمردان مباحث ايدئولوژيك خلق نكنند/مشكلات اقتصادي مهمترين مسئله كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس مجلس شوراي اسلامي :دولتمردان مباحث ايدئولوژيك خلق نكنند/مشكلات اقتصادي مهمترين مسئله كشور
لاريجاني با اشاره به مسائل بين المللي پيچيدگي شرايط ايران را در طول انقلاب بي سابقه خواند و با اشاره به مسائل اقتصادي به عنوان مهمترين مسئله كشور تاكيد كرد: ما احتياج نداريم كه دولتمردان مرتبا مباحثي ايدئولوژيك خلق كنند بلكه بايد به دنبال رفع مشكلات اقتصادي كشور باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر امروز در جمع هاديان سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد ضروري خواندن سرايت سنت هاي حسنه در سپاه همچون نگاه عميق به مسائل، دشمن شناسي، اطلاعت از رهبري و ... در ميان عموم جامعه، گفت: بايد به وحدت ملي كشور توجهي ركني داشته باشيم و مناقشات حاشيه اي و كوچك در اين زمان سم مهلك است.

وي با بيان اينكه سپاه يك شجره طيبه است و در طول مسير پرفراز و نشيب انقلاب حركت هاي سپاه از يك تيزبيني و اصالت برخوردار بوده است، گفت: سپاه با همه حيثيت انقلاب عجين است و ما كمتر دستگاه و نهادي را داريم كه اينطور باشد.

رئيس مجلس ادامه داد: سپاه درطول انقلاب اسلامي تجربه هاي متفاوتي راگذرانده است مثلا دراوايل انقلاب با ناامني ها و تجزيه طلبي ها و سپس در برخورد با جريان معيوب بني صدر و نفاق سپاه خوش درخشيد و يك ركن بود و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن همواره سپاه در ميدان بود اينكه سپاه در همه شرايط خود را متوازن كند، قابل تامل است.

لاريجاني تصريح كرد: سپاه هيچگاه دچار نسيان و خواب آلودگي در مواجهه با ماموريت هايش نشد و امروز هم كارهاي بزرگي بر عهده سپاه است .

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در بعضي از مقاطع بسياري از دستگاه ها در مورد ماموريت هاي خود دچار خواب آلودگي و غفلت شده اند اظهار داشت: سپاه هيچ گاه از بار مسئوليت خود شانه خالي نكرد.

وي افزود : ما در عالم سياست دو نوع نهاد و انسان داريم. انسانها و نهادهاي محافظه كار كه فقط ويترين هستند و براي دوران پيروزي ساخته شده اند و نوع دوم انسانها و نهادهايي هستند كه وارد ميدان مي شوند، هزينه مي كنند و چرخ زمانه را تغيير مي دهند. محافظه كاران يك عمر طبيعي دارند و مي روند اما نهادهاي مسئوليت شناس اهل ريسك هستند تا حرف حق را به كرسي بنشانند و به همين خاطر جاودان مي مانند و سپاه پاسداران اينگونه زيست.

رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه نقطه قوت سپاه در اين است كه موضوع جهاد در سپاه يك مسئله زنگ زده و غير شفاف نيست، گفت: ما هروقت در شوراي امنيت ملي بار سنگيني را داشتيم سپاه از آن استقبال مي كرد و به سمت انجام آن حركت مي كرد چون خصوصيت جهادي در سپاه زنده است.

لاريجاني گفت: بسياري از قدرتهاي بزرگ جهان قدرت روي كاغذ هستند و در ميدان ناتوان مي باشند.

وي در مورد تبليغات رسانه هاي غربي در مورد مفهوم جهاد و تلاش براي خدشه دار كردن اين مفهوم با انگ تروريستي گفت: در سفري كه به آلمان داشتم در يك ضيافت شام مقامات آلماني مرتب ما را نصيحت مي كردند كه با آمريكا درگير نشويد چون آنها به شما ضربه مي زنند و شما 50 سال به عقب باز مي گرديد. بعد از همه اين حرف ها يك پيرمردي كه از فرماندهان جنگ جهاني دوم در آلمان بود در گوش من گفت اين حرف ها را بشنويد ولي باور نكنيد. همين كساني را كه اين حرفها را به شما مي زنند شما را در دل تحسين مي كنند.

لاريجاني گفت: تعريف جديد اقتدار در شرايط جديد اين است كه شما بتوانيد روي اراده ديگران تاثير بگذاريد و ما با اينكه اهل تعرض نيستيم و نگاه ريبه آميزي به كشورهاي اطراف نداريم اما اين تاثير گذاري را داريم.

وي با بيان اينكه افتخار مي كنم كه مدتي در سپاه بودم، از فرهنگ سيال اسلامي جاري در سپاه به عنوان يك نقطه قوت ياد كرد و گفت: تمسك به راه امام باقيات و صالحات شماست.

رئيس مجلس افزود : زماني مي گفتند كه نظرات و سخنان امام مربوط به دوره خاصي است. بله وجوهي از سخنان امام مربوط به حوادث زمان است اما بسياري از سخنان امام صراط را مشخص مي كند و صراط در طول زمان تغيير نمي كند.

وي خصوصيت ديگر سپاه را اطلاعات محض از رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اين يك بحث احساسي نيست بلكه جزو سرشت سپاه است.

لاريجاني با اشاره به مباحثي در عالم سياست همچون بحث مولوي - ارشادي گفت: اين بحث ها براي كساني است كه مي خواهند از زير چيزي در بروند اما سپاه نظرات رهبري را حتي اگر دستور هم نباشد اجرا مي كند.

رئيس مجلس خاطر نشان كرد: داشتن پيچدگي ذهني و رشد عقلي در برخورد با مسائل انقلاب يك اصل است و در ديپلماسي يك مومن نمي تواند سطحي باشد بلكه بايد پيچيده باشد.

وي با اشاره به شرايط فعلي كشورمان در مواجهه با آمريكا گفت: آنها ديگر صدام و منافقين را به جلو نفرستاده اند بلكه خودشان آمده اند و اين نشان مي دهد كه شرايط بسيار پيچيده است. ما هيچ گاه در دوران انقلاب چنين شرايط پيچيده اي را نداشتيم.

لاريجاني با اشاره به استفاده ابزاري قدرتهاي بزرگ از سازمان هاي بين المللي گفت: سابقه نداشته است كه آنها از سازمان هاي بين المللي مثل آژانس بين المللي انرژي اتمي تا اين اندازه ساده استفاده كنند.

وي با اشاره به طرح مداليته بين ايران و آژانس گفت: اين طرح موفقي بود البته ما بايد كاغذهايي كه آژانس در تاييد ما صادر مي كرد به شوراي حكام مي برديم و تاييد مي گرفتيم و همين كه بعد از پايان طرح مداليته آنها قطعنامه اي عليه ما صادر كردند نشان از استفاده ابزاري آنها از آژانس بود.

رئيس مجلس با بيان اينكه مسئله غرب و آمريكا با ايران مسئله هسته اي و حتي حقوق بشر نيست، گفت: مسئله آنها تغيير تراز ايران است.

لاريجاني گفت: كسب رضايت مردم بعد از كسب رضايت الهي يك ركن است و در شرايط فعلي مسائل اقتصادي، معيشتي و تورم مهمترين مسئله كشور است ما احتياج نداريم كه دولتمردان مرتبا مباحثي ايدئولوژيك خلق كنند بلكه بايد به دنبال رفع مشكلات اقتصادي كشور باشند.

وي ادامه داد: سپاه بزرگترين قدرت موشكي منطقه است و ما ابايي در گفتن اين حرف نداريم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي استراتژي مجلس هشتم را تلاش براي حل مسائل اصلي كشور و جا انداختن فرهنگ قانونگرايي توصيف كرد و گفت: ما بايد ابزار لازم براي گسترش خدمات دولت را فراهم كنيم.

وي سپس به موضوع راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي اشاره كرد و گفت: راي اعتماد ما به معناي نقص نداشتن اين افراد نبود ، ما به داشتن آرايش كامل دولت فكر مي كرديم و اين براي ما مهم بود كه وزارتخانه كليدي چون اقتصاد همچنان با سرپرست اداره نشود.

لاريجاني با بيان اينكه امروز مجلس منتظر است تا دولت لوايح و طرح هايي را براي حل مشكلات اقتصادي ارائه كند، گفت: همه بايد تلاش خودمان را صرف مسائل اصلي كشور كنيم.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن