تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803862569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كل بانك مركزي : قوانين پولي و بانكي كشور تجميع واصلاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس كل بانك مركزي : قوانين پولي و بانكي كشور تجميع واصلاح مي شود
سكه 1000 ريالي به بازار مي آيد
بخش اقتصادي : تدوين لايحه اي به منظور تجميع قوانين پولي بانكي كشور ضرب سكه 1000 ريالي و آغاز توزيع ايران چكهاي يك ميليون ريالي بانك مركزي از زمستان سالجاري اخبار حاشيه و متن ديدار خبرنگاران از سازمان توليد اسكناس و مسكوك بانك مركزي بود.
به گزارش خبرنگار ما رئيس كل بانك مركزي كه در پايان بازديد از روند چاپ اسكناس و ايران چك همراه با معاونان خود به استقبال خبرنگاران آمده بود در جريان گفتگوي كوتاهي كه به گفته خود وي مصاحبه مطبوعاتي نيست از تدوين لايحه جامعي تحت عنوان موقت « لايحه اصلاح ساختار نظام بانكي » خبر داد.
طهماسب مظاهري افزود : بانك مركزي قصد دارد در عين استمرار بخشي به اجراي سياستهايي كه نظم و نسق نظام بانكي را حفظ مي كند برنامه هاي خود را براي اصلاح وضعيت نظام پولي و بانكي كشور در محور ديگري نيز دنبال كند كه تدوين و ارائه لايحه اصلاح نظام ساختار بانكي كشور در همين راستا درحال پيگيري است .
وي گفت : نظام پولي و بانكي ايران برمبناي سه قانون مادر قانون پولي و بانكي قانون بانكداري بدون ربا و قانون اداره امور بانكها عمل مي كند كه اين قوانين بسيار قديمي و فاقد قابليت هاي لازم براي نظام بانكي امروز كشور است .
بنابر اين بانك مركزي تدوين لايحه جديدي را آغاز كرده كه برمبناي آن اين سه قانون قديمي در عين تجميع اصلاح و به روز نيز مي شود.
رئيس كل بانك مركزي همچنين گفت : اين لايحه حدود 50 ماده خواهد داشت كه تاكنون 31 ماده از آن تدوين شده و پيش نويس آن در اختيار صاحبنظران و كارشناسان قرار مي گيرد.
مظاهري در بخش ديگري از سخنانش در مورد بحث تغيير ارزش پولي كشور نيز گفت : اين طرح از جمله مسائل مطرح در طرح تحول اقتصادي است و مدتهاست كه بررسي هاي كارشناسي در مورد آن درحال انجام است و پيش بيني مي كنم اين روند حداقل تا يك سال ديگر نيز ادامه داشته باشد.
وي افزود : از ميان تئوريهاي موجود حذف سه صفر از پول ملي طرفداران بيشتري ميان كارشناسان دارد.
مظاهري همچنين ضمن تاييد خبر ضرب سكه هزار ريالي گفت : مشغول ضرب اين سكه با رقم اسمي 1000 ريال هستيم تا هر زمان كه تصميم به توزيع آن گرفته شد به ميزان كافي موجود باشد گرچه هنوز زمان استفاده از اين سكه تعيين نشده است .
بنابر اين گزارش در جريان بازديد از خط چاپ اسكناس و ايران چك نيز صنيعي رئيس سازمان توليد اسكناس و مسكوك به خبرنگاران گفت : سال گذشته 2 ميليارد برگ اسكناس و ايران چك منتشر شده كه 800 ميليون برگ آن ايران چك بانك مركزي و 1 2 ميليارد برگ هم انواع اسكناس بوده است .
وي افزود : تاكنون حدود 1 3 ميليون برگ ايران چك طي سال گذشته و 4 ماه نخست امسال منتشر شده كه 500 ميليون برگ آن در سالجاري بوده است . صنيعي ارزش اسمي اين 500 ميليون برگ ايران چك را حدود 53 هزار ميليارد ريال دانست .
وي گفت : اسكناسهاي موجود تماما در داخل كشور توليد و چاپ مي شود و در اين زمينه نه تنها نيازي به واردات نداريم بلكه درصورت تغيير در رقم اسمي اسكناسها و چاپ اسكناس درشت تر امكان دريافت سفارش از خارج از كشور نيز براي ما وجود دارد.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن