تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821116692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محصص:بايد بپذيريم كره جنوبي و ژاپن بهتر از ما هستند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: محصص:بايد بپذيريم كره جنوبي و ژاپن بهتر از ما هستند



کارشناس ايراني کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: بايد بپذيريم که اکنون کره‌جنوبي واقعا بهتر از ماست و يکي از شانس‌هاي فينال جام ملت‌ها خواهد بود.


--------------------------------------------------------------------------------

مرتضي محصص پس از شکست تيم ملي فوتبال ايران برابر کره‌جنوبي و حذف از مسابقه‌هاي جام ملت‌هاي آسيا، اظهار کرد: تيم ايران در نيمه دوم عملکرد خوبي داشت و صاحب چندين فرصت گلزني هم شد، اما بايد بپذيريم که کره‌اي‌ها سرعت بسيار بالايي داشتند و از ما بهتر بودند. ما بايد از اين شکست درس بگيريم که در فوتبال مدرن امروز سرعت حرف اول را مي‌زند. سرعت فقط دويدن از يک نقطه به نقطه ديگر نيست. سرعت بايد در تصميم‌گيري‌ها، پاس دادن‌ها و دويدن‌ها باشد.

وي افزود: در اين مسابقه سرعت بازيکنان کره به خصوص در لحظاتي که نزديک دروازه ما مي‌شدند، فوق‌العاده بالا بود و زماني هم که ما به دروازه آن‌ها نزديک مي‌شديم، آن‌ها با سرعت بالايشان اجازه بازي‌سازي را به بازيکنان ايران نمي‌دادند. فوتبال ايران بايد بيشتر از اين‌ها روي نحوه بازي‌هاي تحت فشار و داشتن سرعت بالا کار کند. نکته ديگري که کره در آن خوب عمل کرد، کار دفاع توسط تمامي بازيکنان اين تيم بود. حتي مهاجمان اين تيم از مدافعان‌شان بيشتر دفاع مي‌کردند. ما حتي ديديم "پارک جي سونگ" که در منچستريونايتد هم بازي مي‌کند مثل ساير بازيکنان کره جنوبي، دفاع مي‌کرد. ما بايد عادت کنيم و بدانيم دفاع کردن در يک تيم وظيفه همه بازيکنان است.

محصص تاکيد کرد: آن چيزي که براي فوتبال تيم ايران در اين مسابقه مي‌توان گفت اين است که در نيمه دوم بازي آبرومندي را به نمايش گذاشتيم. بازيکنان ايران واقعا جنگيدند، اما از نظر سرعت نمي‌توانستيم با کره‌اي‌ها رقابت کنيم. اين ضعف تنها در فوتبال ما نيست. عربستان هم چنين خصيصه‌هايي را نداشت و ديديد به چه شکلي از جام خداحافظي کرد. آن‌ها در پرس کردن از جلو عملکرد خوبي نداشتند.

اين کارشناس فوتبال ادامه داد: اکنون ما بايد به همه بازيکنان و تلاش افشين قطبي به عنوان سرمربي تيم ملي، خسته نباشيد بگوييم. ما الان بايد به جاي آنکه زانوي غم به بغل بگيريم، فکر راه چاره باشيم. اين کره و ژاپن 4 سال پيش اين طور بازي نمي‌کردند. ضمن اينکه بازيکنان مختلفي از تيم کره در ليگ‌هاي معتبر اروپايي بازي مي‌کنند. سه بازيکن اين تيم در سلتيک، يک بازيکن در دورتموند و يک بازيکن هم در منچستر حضور دارند.

آناليزور کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) براي بازي ايران و کره تصريح کرد: اين مسابقه، بازي عقايد مربيان بود. هر کدام از مربيان دو تيم ايده‌اي براي پيروزي داشتند. قطبي در اين بازي دو مهاجم تيم ملي را تغيير داد. او با کريم انصاري فرد شروع کرد و با محمد غلامي کارمان تمام شد. يک تيم لحظاتي هم مي‌تواند بدون مهاجم بازي کند. بايد ديد حريف چطور عمل مي‌کند و تغييرات را نسبت به آن در ترکيب ايجاد کرد. ما در نيمه دوم فرصت‌هاي گلزني متعددي داشتيم اما در 5 دقيقه پاياني خيلي باعجله کار کرديم و مي‌خواستيم با سرعتي که نداشتيم بازي را ادامه داده و به گل مساوي برسيم. واقعا تفاوت است بين فوتبال کره جنوبي و فوتبال ما. ما نبايد از اين موضوع ناراحت شويم، بلکه بايد کار کنيم. در فوتبال امروز پرس از جلو، سرعت بالا، استفاده از کناره‌ها، وارد شدن مهاجمان در کار دفاعي اهميت بسيار بالايي دارد.

محصص در پاسخ به اين سوال که سرمربي آينده تيم ملي بايد چگونه عمل کند تا در آينده وضعيت بهتري داشته باشيم، به خبرنگاران گفت: مربي آينده تيم ملي بايد از الان به شرايط بازيکنان جوانان و نوجوانان دقت زيادي داشته باشد، چرا که تا بازي‌هاي جام جهاني 2014 فرصت زيادي داريم و مي‌توانيم تاثيرات زيادي را در فوتبال‌مان ايجاد کنيم. در حال حاضر تنها جواد نکونام و مسعود شجاعي از تيم ما در ليگ‌هاي اروپا بازي مي‌کنند. بازيکنان ديگر تيم ملي گناهي نکردند، اما بالاخره در فوتبال ايران شاغل هستند. ما بايد کاري کنيم تا باشگاه‌هاي خوب اروپايي مسابقه‌هاي ليگ ايران را ببينند تا بتوانيم لژيونرهاي بيشتري داشته باشيم. شنيده‌ام کريم انصاري‌فرد قرار است به يک تيم خارجي ترانسفر شود، اما فوتبال ما تنها با لژيونر شدن او پيشرفت نمي‌کند. ما بايد بازيکنان زيادي را به ليگ‌هاي اروپايي بفرستيم.

وي در پاسخ به اين سوال که سرمربي آينده تيم ملي بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد، اظهار کرد: ما مربيان ايراني خوبي در فوتبال مان داريم، اما اگر قرار باشد سرمربي خارجي براي تيم ملي بياوريم، او بايد کارنامه درخشاني در جام جهاني داشته باشد. اگر قرار باشد سطح فني او چندان بالاتر از مربيان ما نباشد، آوردن او نمي‌تواند فايده‌اي داشته باشد. همه بايد قبول کنيم برتري کنوني در فوتبال آسيا با ژاپني‌ها و کره‌اي‌هاست.

محصص در پاسخ به اين سوال که عملکرد ايران را در مجموع در جام ملت‌ها چطور ديديد نيز اظهار کرد: به نظر من در شرايطي که تا اين مرحله جام بالا آمديم و در ديدار يک چهارم نهايي هم در وقت‌هاي اضافه به اين تيم کره جنوبي باختيم، چندان عملکرد بدي نيست. کره جنوبي يکي از شانس‌هاي فينال جام است. ما نقاط ضعفي داريم که بايد آن‌ها را برطرف کنيم. ما بازيکنان فوق‌العاده لايق و شايسته‌اي داريم که بايد از تلاش آن‌ها تشکر کنيم و به جاي اتهام زدن به افراد مختلف به دنبال راه حل براي آينده باشيم





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن