تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815343827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفاوت امضاي ديجيتالي و الكترونيكي چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: صديق هويت، انکارناپذيري و حفظ اطلاعات محرمانه در مقابل تغييرات غيرمجاز، از ويژگي‌هاي امضاي ديجيتالي است.

امير شهبازي - كارشناس فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب و با اشاره به اين که امضا ابزاري براي ابراز هويت افراد است، اظهار کرد: در تجارت الکترونيک و با قرار گرفتن در دنياي مجازي، به وسيله ابزار هويتي سابق نمي‌توان مطمئن بود كه فرد متعهد شونده در معامله، همان فرد مورد نظر براي معامله است.

وي با بيان اين که مردم معمولاً امضاي ديجيتالي و امضاي الکترونيکي را با هم اشتباه مي‌گيرند، افزود: امضاي الکترونيکي در واقع شکل اسکن شده امضاي واقعي يک فرد است که در سيستم‌هاي اتوماسيون اداري در سازمان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين کارشناس، امضاي ديجيتالي را به‌صورت يک قفل و رمز الکترونيکي عنوان كرد و تصريح کرد: امضاي ديجيتالي يک سري اطلاعات اضافي است که با قرار گرفتن در کنار ساير اطلاعات الکترونيکي، مورد اطمينان بودن و مستند بودن مطالب ارسالي در فضاي مجازي را مي‌رساند.

وي تصديق هويت، انکارناپذيري و حفظ اطلاعات محرمانه در مقابل تغييرات غيرمجاز در فضاي مجازي را از ويژگي‌هاي امضاي ديجيتالي دانست و افزود: اين امضا مانع از دستکاري اطلاعات ارسالي در فضاي مجازي توسط سودجويان مي‌شود.

اين كارشناس فن‌آوري اطلاعات خاطر نشان کرد: با جا افتادن بحث امضاي ديجيتالي در تجارت کشور، تجارت الکترونيکي مطمئن‌تري خواهيم داشت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن